Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyberte na iDNES.cz nový policejní vůz, vyzval ministr Langer

Soutěži miss se podobá výběr nových vozů policejních aut. Alespoň co do zájmu lidí. Redakci MF DNES a policejnímu prezidiu přišly stovky dalších navrhovaých designů. Ministr vnitra Ivan Langer udělal z iDNES.cz partnera projektu. S jeho pomocí mohou lidé asistovat u výběru nejlepšího designu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

antiope

Proč metalíza?

Nelíbí se mi už základní nápad se stříbrnou metalízou, mě taková barva připadá dost nevýrazná, přehlédnutelná. Spíš by se mi líbila původní bílá ať už s novým modrým pruhem či jinak pozměněným stávajícím zeleným.

To nemluvím o tom, že každé takové auto s metalízou se bude pořizovat dráž kvůli příplatku za lak, protože si pan ministr usmyslel, ze budou stříbrná. Stejně tak každá oprava škrábnutí či větší bude kvůli metalíze dražší. Ať se raději za ty peníze koupí aut víc a lepších.

0/0
22.2.2008 18:17

engil

Ne vzhled, ale viditelnost !

Ze všech příspěvků je jasné,  že vůz musí být více viditelný.

Mezi reflexními materiály je však rozdíl jako mezi trabantem a mercedesem .... myslím,  že je vhodnější použít kvalitnější reflexní materiál na černý vůz, než udělat auto stříbrné ať už s modrým, zeleným nebo jiným pruhem....

Na internetu jsem našel např. firmu www.reflexite.cz,  kde lze nějaké náměty rovněž najít....:-/

0/0
21.2.2008 8:53

bambasmeister

hnus

Ani jeden z modelu se mi nelibi. Spis to pripomina zavodni auto nebo kolotocare. Z takoveho bych nemel respekt. Proc nenechaji puvodni zamer stribrne auto z modrym pruhem? nic vic.

0/0
20.2.2008 15:23

Igor Petrecký

Penize jsou treba jinde

To ze jsou penize potreba jinde je urcite pravda, problemem vsak je ze nikdy nenastane doba kdy by penize potreba nebyly. Ja v tom Langerovi fandim, at tu zmenu udela.

0/0
19.2.2008 15:51

Migall

barvy

proc si cajti nesjednoti barvy v ramci cele unie? :-O

0/0
19.2.2008 11:51

Alcator

Ministr je pako.

O změně vnějšku aut se budu ochoten bavit, až se změní vnitřek kebulí těch trotlů, co v nich jezdí, a oni pochopí, že bezpečnostní pásy tam nejsou pro nic za nic. Dokud mají poldové naprosto nesmyslnou výjimku umožňující jim jezdit bez pásů, měli by jezdit v trabantech, protože žádný bezpečnostní prvek těch nových aut nejsou schopni využít.

0/0
18.2.2008 22:18

elesde

Re: Ministr je pako.

na půl máš pravdu, ale přece jenom tebe tím že nemají pásy určitě neohrožují tzn. že ti to může být uplně jedno, rozumný člověk se připoutá vždycky a kdekoliv z hlediska bezpečnosti.

0/0
19.2.2008 14:19

nnattalli

jen se chechtam

;-D;-D;-D

0/0
18.2.2008 19:33

1turbo

barva

Když už chce měnit barvy, tak podle britského a švédského vzoru, i s majákama.

0/0
18.2.2008 19:32

vyr usaty

Nové barvy na autech?

a co takhle vzdělanější policisty? Jsme v EU a jděte se jenom zeptat dopraváků zda se umí domluvit také jiným jazykem než mateřským? Kdysi televize předvedla hotovou frašku, když natočili reportáž, jak jsou policajti jazykově zdatní. To zase si nějaká autolakovna namastí kapsu ze státní zakázky! Pane ministře, je mi z toho na :-©:-©:-©!!

0/0
18.2.2008 12:09

kaprchcip

abc

tato kombinace je celkem zajímavá, ale chtělo by to něco kontrastnějšího jako třeba bílá s oranžovou, ale stříbrná, tmavě modrá a žluta???....a i když takové barvy tak jak se rozliší městská policie od policie ČR[>-]???

0/0
17.2.2008 16:34

C-l-a-u-d-i-u-s

Majak

Tomu autu na obrazku oznacenem jako vitezici navrh chybi majak.

0/0
17.2.2008 15:43

gumbo

vzuuum

Nevíte co to je za tu závodní stáj, co se jmenuje Policie? Hodně se to podobá barvám renaultu, ale jezdí v škodovkách...to sem blázen :D

0/0
17.2.2008 13:55

nanukoo

Re: vzuuum

presne tak to vypada! Dal bych jim na auto cerno-bilou sachovnici jako maj mestaci na cepicich, reflexni prouzku a napis dokola a to staci.R^

0/0
19.2.2008 10:46

mfVčera

Tmavomodrá kombinace která vítězí, se mi vůbec nelíbí!

Daleko vhodnější je návrh s druhým nejvyšším počtem hlasů a to za předpokladu, že barevné pruhy jsou reflexní a v noci půjdou dobře vidět. Tmavomodré pruhy má už polská policie a v Česku to mívá městská policie, tak že by mohlo docházet k záměně. Jinak stávající zelené pruhy taky nejsou špatné. A ještě k těm novým návrhům, problém vidím ještě se samotným nápisem "policie", který není  na barevném reflexním podkladu, tak že v noci by nešel ani vidět!

0/0
17.2.2008 5:27

Datel007

Re: Tmavomodrá kombinace která vítězí, se mi vůbec nelíbí!

Má pravdu předsedo. :)

0/0
17.2.2008 7:15

barnabas_666

Re: Tmavomodrá kombinace která vítězí, se mi vůbec nelíbí!

Problém je v tom, že hodně lidí se chová jako stádo. Když vidí, že jeden návrh docela jasně vede, tak na něj kliknou, řeknou si, že se jim docela líbí a hlasují. Proč by dávali hlas něčemu, co přece nemá šanci vyhrát? Podobně zřejmě uvažuje značná část lidí při volbách do parlamentu, za chvíli tu budeme mít jen dvě strany.

Mě osobně taky příjde rozumnější ta světle modrá kombinace, kvůli lepší "čitelnosti" vozidel Policie.

0/0
18.2.2008 18:00

barnabas_666

Re: Tmavomodrá kombinace která vítězí, se mi vůbec nelíbí!

Na forech obvykle funguje systém, že u hlasování hned nevidíte průběžný výsledek a ten se vám zobrazí jen při dodatečném kliknutí. Většinu lidí zajímá průběžný stav, ale někdo se nejdřív může rozhodnout podle vlastního názoru a až pak se podívá na aktuální stav.

0/0
18.2.2008 18:06

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

Podrobnější reakce...

dovolím si odkázat na můj příspěvek v blogu, v souvislosti s přemalováním aut PČR (ale napsal jsem ho ještě před přečtením tohoto článku)

http://adamek.blog.idnes.cz/c/25522/Stribrno-modra-policie.html

0/0
17.2.2008 1:16

Vít Pátek

Od lidí jako je pan Langer nic dobrého nečekám.

Když už té velké malé domů pro hned několik kamarádíčků tohoto katastrofálního ministra nejde zabránit, tak alespoň hlasujme pro tu variantu, která bude ze všech stran a za všech světelných podmínek co nejlíp vidět.

(Zase jsem si o něco upřesnil názor na to, na co platím daně, a na to, koho nevolit. A jestli mi chce někdo radit, koho volit, tak ať si předem políbí ...)

0/0
16.2.2008 22:47

mlicko

Když změnu,...

...tak jen takovou, která povede ke konečnému sjednocení designu v celé Evropě. Jinak je to mrhání prachama. Jedno výrazné, jednoduché a hlavně společné logo a a stejné barvy pro všechny státy. A změnu dělat postupně, jak si to bude vyžadovat čas. Měli jsme tu celé roky deste druhů řidičáků a taky se z toho nikdo nevopupínkoval.

0/0
16.2.2008 22:23

Auggiecz

Re: Když změnu,...

Pro všechny stejný? Jééé, to bude v Evropě nuda, ne? Když už teda opomenu to, že se asi společně všichni nedohodnem;-)

0/0
17.2.2008 0:03

micnad

Když jsem viděl za Klausem ten Langerům ksicht

bylo mi z toho nanic. Jak dlouho už je ministrem? Nejvýraznější věc kterou jsem v souvislosti s policií za poslední čas slyšel je, že přebarvěj auta na stříbrno.Rv

0/0
16.2.2008 16:41

Melíšek

Stříbrná

Proč stříbrná metalíza ??? Ta se tak hodí pro ňákýho frajírka co si to drtí po D1 ... když už změna kabátu, tak bych radši viděl policejní auta s bílou barvou, modrými a čevenými pruhy v podobě varianty D a proč tu jsou ty auta jen z boku ??? Dost mě zajímá jak bude vypadat kapota, kufr, střecha :-/... jinak nejpřehlednější auta má Velká Británie R^, tou bych se inspiroval (klidně bych bral kopie jejich vozů), ne Německem RvRv  a v nejlepšim případě, bych se na přebarvování vys*** a nacpal ty prachy někam jinam, než do aut ...

Jinak ten cizinec bude pěkně zmagořenej, jednou bílej pak stříbrnej policajt

0/0
16.2.2008 14:01

OndraTM

Přebarvovat je zbytečné

Osobně si myslím, že je to vyhazování peněz, které se dají použít jinde a účelněji. Policejní auta by měla být především dobře vidět, což se dá dosáhnout polepy reflexními fóliemi. Reflexní polepy by měly pokrývat většinu karoserie, pak je už úplně jedno, jaká barva je pod nimy viz. vozy britské policie. Úprava by šla provést na všech současných vozech.  Bohužel to není jen o změně barvy aut, ale mají se přebarvovat celé služebny a to i ty nové nebo ty s velkou slávou rekonstruované. Změna se má týkat i veškeré grafiky. Dá se předpokládat, že náklady budou astronomické a skutečněby se daly využít prostředky jinde a lépe.

0/0
16.2.2008 13:44

oId fashioned Vince III..

a co takhle začít vybírat

něco schopnýho k volantu???

0/0
16.2.2008 10:35

Medvěd11

Langer to nezvládá

Langer zřejmě neodolává nátlaku na přihrání peněz překupníkům (služeb s dodáváním vozů). Určitě na to vznikne firma v paneláku s.r.o., která nic sama nemá a která to dodá.

Pokud Langer nechce být v obraze, co vlastně dobrá policie potřebuje, nemá tam co dělat. Hezky mluví, špatně pracuje.

To je ale hlavně chyba Topolánka, on by měl vybírat dobré ministry. Nejsme však naivní, že...

0/0
16.2.2008 7:50

Medvěd11

jednoznačně NE jinému designu

Celá Evropa má mít jednotný vzhled policejních vozů!

Policajti tu nejsou od toho, aby si honili triko ve sportovně pomalovaných autech!

Mají být výrazní a snadno rozpoznatelní!

A každý vím že je to další základ jak tunelovat státní pokladnu jakoby legálním způsobem!;-€ Ti politickoekonomičtí mafiáni se už vůbec za nic nestydíRv

0/0
16.2.2008 7:35

Johanes

Ach bože ...

Nerad bývám v diskuzích sprostý, ale tady musím říci: Jděte do prdele pane ministře. Vyhazovat zbytečně peníze daňových poplatníků umí každý hňup. Řešit sktečné problémy umí pouze člověk na svém místě a to vy nejste. (Y)

0/0
15.2.2008 23:55

Performer

ať chodí pěšky

policie ČR je stejně jenom další zločinecký gang na našem území. Čím méně mobilní budou, tím pro občany lépe ;-)

0/0
15.2.2008 23:38

Huffnaggelův duch

Langerovi hrabe.

0/0
15.2.2008 22:28

JanictooN

??? PC

V době kdy policisti často nemají k dispozici ani PC, nebo jinou moderní techniku, mi připadá že se pan Langer asi zbláznil, nebo jeho kamarád má vééélkou autolakovnu

0/0
15.2.2008 21:49

prasák

záminka

Ta nová barva je jen blbá záminka, proč vyhodit peníze za výměnu komplet všech aut. Je někdo, komu současná barva vadí? Nikdo, to je to poslední.

0/0
15.2.2008 21:25

Chargy

-

a pudem za to bručet - tos uhad Langře!

0/0
15.2.2008 21:18

karel60

A co zákon?

Zákon o policii jasně stanoví jakou barevou kombinaci a označení má mít vozidlo Policie ČR. Už dnes porušují tento zákon nápisem Pomáhat a chránit. Legrace bude až poslanci neodhlasují změnu zákona. Bude si Policie dávat každý den pokuty?

0/0
15.2.2008 21:10

Auggiecz

Re: A co zákon?

Já mám pocit, že zákon o policii nestanoví přímo barevnou kombinaci a označení služebních aut. Zákon o policii odkazuje na vyhlášku ministerstva, kde je to uvedeno. Ale možná se pletu :-)

0/0
15.2.2008 21:18

karel60

Re: Re: A co zákon?

Správně je to takto: Zákon č.14/2008 Sb., Vyhláška ze dne 8. ledna 2008.

§8 (1) Služební vozidlo policie se zvláštním barevným provedením a označením je bílé barvy s vodorovným zeleným pruhem na bočních stranách a je označeno na bočních stranách a na zadní části nápisem „POLICIE“ podle § 4 odst. 1 písm. b) bodu 3 a na přední části symbolem policie nebo nápisem „POLICIE“ podle § 4 odst. 1 písm. b) bodu 3. Zvláštní barevné provedení a označení může mít reflexní podobu.

(1) Služební vozidlo policie se zvláštním barevným provedením a označením je bílé barvy s vodorovným zeleným pruhem na bočních stranách a je označeno na bočních stranách a na zadní části nápisem „POLICIE“ podle § 4 odst. 1 písm. b) bodu 3 a na přední části symbolem policie nebo nápisem „POLICIE“ podle § 4 odst. 1 písm. b) bodu 3. Zvláštní barevné provedení a označení může mít reflexní podobu.

0/0
15.2.2008 21:41

Auggiecz

Re: Re: Re: A co zákon?

No vida, tak jsem se trefila, je to ve vyhlášce. Takže čistě prakticky změnit vyhlášku není takový problém ;-)

0/0
15.2.2008 22:08

karel60

Re: Re: Re: Re: A co zákon?

Měnit vyhlášku podle které se řídí složky Policie není problém každý měsíc. Problém to však bude pro příslušníky Policie, která vyhláška už platí, ještě neplatí a už neplatí. Co ale obyvatelé, kteří se nebudou orientovat, jestli je to vůz policie nebo mafie či zlodějů?

0/0
15.2.2008 22:14

karel60

Re: Re: Re: Re: Re: A co zákon?

Jinak Vyhláška o označení Policie vznikla v roce 1993 se změnou názvu státu,  byla novelizovaná v letech 1998, 2002, 2006 a 2008.  Při zachování časové posloupnosti to mělo místo 2008 být až v roce 2010. Z toho je vidět, jaké preference v práci má Langer.

0/0
15.2.2008 22:22

Auggiecz

Re: Re: Re: Re: Re: A co zákon?

Co obyvatelé, hlavně aby policajti naskákali do správnýho auta ;-D

0/0
15.2.2008 22:26

karel60

Re: Re: A co zákon?

Už ani kopírovat neumím, nechápu proč tam mám stejný odstavec 2x, když jsem ho měl při ukládání jen jednou?

0/0
15.2.2008 21:44

karel60

Re: Re: Re: A co zákon?

Podepsán kdo jiný než MUDr. Mgr. Langer. 8.ledna si podepíše Vyhlášku aby jí hned zase měnil. Je bobr nebo strom?

0/0
15.2.2008 22:01

rh2

Plýtvání veřejnými prostředky

1. Milionové kšefty dnes frčí, nejsou tak nápadné jako miliardové, je jich víc a tím menší pravděpodobnost dosledování korupce.

2. Langer po sobě nechá zřejmě jedinou viditelnou stopu svého působení ve funkci.

3. Na přínos policie nové značení nebude mít žádný vliv a přístup policie také neovlivní.

Souhlasím s názory o plýtvání našich peněz.

0/0
15.2.2008 21:05

luluidis

No totok!

Brej večír všem,

já si nemůžu pomoct, ale mě ty návrhy připadají jako firemní auta České pojišťovny...

0/0
15.2.2008 20:42

Jiřik

Ještě jeden zvnitřku

Další vyjádření "zvnitřku", tentokrát z pražské ekonomické kriminálky:

"To vymyslela opravdu nějaká fundovaná hlava. Někteří známí se mi už nesmějí, ale dokonce nás i litují. Kdybys viděl ty staré počítače pouze s disketovou jednotkou, bez internetu, s vypáleným monitorem, omezené telefonování, elektrika a okna v havarijním stavu... ale hlavně, že budeme mít jiná auta a máme hezký vestibul!"

0/0
15.2.2008 17:55

ondravojta

Pokrok

Myslím si že je to prostě přirozený pokrok. To bychom také mohli zůstat třeba u aut bez jakéhokoli pruhu, to by bylo ještě levnější, a radši by ani nemuseli mít majáček, ten taky musí stát dost..... Vždyť takhle, když už nic jinýho, tak budou mít pěkný a reprezentativní auta. Pak když sem přijede nějakej cizinec a bude mít to štěstí, že je alespoň jednou uvidí (což je dost obtížné) a budé mít ještě štěstí, že je nebude potřebovat (což je také obtížné), tak si alespoň udělá o naší policii lepší obrázek.

Uznávám že potřebnější by bylo navýšit počet policistů a tak aby byly vidět a tím pádem navozovali trošku pocit bezpečí. Jako takový příklad bych uvedl návštěvu Václavského náměstí po setmění. Připadáte si spíš jak někde v Africe nebo v americkym filmu z nějakých chudých čtvrtí .... fakt hnus. To abyste tam chodily se samopalem. Než dojdete od spoda nahoru, tak se vás desetkrát tito "občané" zeptají na drogy a sexshop (v angličtině samozřejmě). A policistu? Nepotkáte nejspíš ani jednoho.

0/0
15.2.2008 17:50

Jiřik

Re: Pokrok

Pobavil mě tou nádhernou naivitou... Cizincovi je šumák, jakou barvui policejní auto má, hlavně že ho rozezná. Bílozelenočerná kombinace je nezaměnitelná.

0/0
15.2.2008 18:02

ondravojta

Re: Re: Pokrok

No jak myslis. Kdyz prejizdis hranice treba s Nemeckem, a stoji tak hnusna bilozelena skodarna a o 10 metru dal je bavorak ve stribrny metalize, tak to ve me nejakej ten pocit zanecha.

0/0
15.2.2008 21:06

ondravojta

Re: Re: Pokrok

Ale souhlasim s tim ze ted jsou ty penize potreba jinde.

0/0
15.2.2008 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.