Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédii u Loun odstartoval manévr řidiče fabie, podívejte se

Vysoká rychlost a chybné předjíždění byly nejspíš příčinou tragické středeční nehody na Lounsku. Policie ještě neukončila vyšetřování, nevyjádřili se ani znalci. Jisté ale je, že ke střetu kamionu Renault Magnum a Fordu Transit by nedošlo bez předjížděcího manévru Škody Fabia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

velbloud

Je to logické

Kdyby si řidič, co nehodu zavinil uvědomil, co udělal, musel by se z toho zbláznit. Tak si namlouvá, že to tak nebylo.

0/0
12.1.2009 21:05

Kakarel

Dle

animace je jasné, že to zavinil šofér Fábie. Dle animace předjížděl na celou čáru a boural několik metrů před dvojitou čárou, takže u soudu to nebude mít lehké ani náhodou! Je to rozhodně jeho chyba a neházejte vinu na šoféra dodávky. Ten možná měl riskovat ,,hodit,, auto do strouhy a pak si drbat hlavu že pomlátil lidi. Je jasné, že ten blbec v protisměru by ujel. Všechno je to o nemístném spěchu, přehuštěný provoz, různá machrování a dojem, že mě se nic nemůže stát! Říkám svým synům, jezdi tak, jako by jsi měl rozbité brzdy! A nikomu na silnici nevěř a PŘEDVÍDEJ! Myslí na pár okamžiku dopředu! Je mi jasné, že každý má nárok na omyl, na malou dávku blbosti. Nejsme nikdo neomylní. Ale za chybu se trestá!

0/0
12.3.2008 23:56

Tangua

Re: Dle

Vina šoféra Fabie je celkem jistá, ale řidič dodávky nemusel s autem do strouhy. Ta místa, kde se to stalo dost dobře znám a mám za to, že se atm 3 auta vedle sebe celkem bez problémů vejdou. Myslím, že stačilo trochu té Fabii uhnout.

0/0
8.12.2008 14:05

dislektik-idnes si na mě zasedla

docela maras

0/0
17.2.2008 10:27

marte

rozhodující bude řidič kamionu...

ten musel vidět toho ksindla, co prováděl. Měl to jako na podnose... apropo, proč ten frajer fon čd nejel supervlakem...;-€;-O(Y)Rv[>-]V

0/0
17.2.2008 2:18

Pan Navratil

...

No a právě řidič kamionu říká něco jiného, než v současnosti prezentují média.

0/0
17.2.2008 8:51

barbudo

Re: rozhodující bude řidič kamionu...

... rozhodující je, jestli policie na místě zajistila dost stop ...

... z nich musí být jasné, kde došlo ke střetu fabky a dodávky ...

0/0
17.2.2008 10:23

Pan Navratil

Re: Re: rozhodující bude řidič kamionu...

No a pak je tu ještě také svědectví řidiče kamionu...

0/0
17.2.2008 10:28

barbudo

Re: Re: Re: rozhodující bude řidič kamionu...

... který možná má někoho v hrsti ...

0/0
17.2.2008 12:27

Huffnaggelův duch

Novinářům nevěřím

Byl jsem loni u bouračky, u Lipůvky - kdo zná - zabil se tam motorkář, zlomil si vaz. Motorka shořela po nárazu do auta a v novinách psali, že maník uhořel. Takže asi tak...

0/0
16.2.2008 22:11

p.xx.p

3+1 je pět?

jo  3 AUTA + JEDEN KAMION JE PĚT, OPAKUJI PĚT..  ZCELA JASNÉ UČIVO PRVNÍ TŘÍDY,...

i kdyby se jich tam vešlo deset, tak když jsou dva jízdní pruhy, tak je jeden pro auta směrem tam a druhý pro auta směrem na opačnou stranu.kdyby to bylo tak široké,tak tam jsou pruhy 3 nebo čtyři..ano,oceňuji ty, kteří jedou pomalu a když je dojede rychlejší auto, uhnou až na krajnici aby mohl předjet i při protijedoucích autech..ALE: a/ nic ho k tomu nenutí a na krajnicích bývá občas pěkný bordel nebo díry B/ stejně zasáhne do protijedoucího pruhu..prostě když nevidím nebo mám slabší auto tak počkám a necpu se někam kam nevidím..jestliže ta fabie trefila ten transit do boku, třeba se jí vyhýbal a aby nevyjel ze silnice strhl volant a bohužel se trefil do kamionu...takový situací je na silnicích fůra, jenže kolikrát mají řidiči víc štěstí..nebo nemají,ale je to třeba "jen" osobák s jedním člověkem,tak se to tak nepropírá.. ale 8 lidí najednou,to je masakr.. jak říkám, půjčit ho příbuzným

0/0
16.2.2008 21:31

raptor01

Re: 3+1 je pět?

Vy jste opravdu strašně hloupý člověk. Tedy pro Vás rozepíšu.

 5 osobních=3osobní a jeden kamion. Už chápete?

píšete třeba atd a třeba to bylo úplně jinak. Ale vy v tom máte jasno, Jen to vaše třeba je správné.  Jak jste došel k závěru, že viník je řidič Fabie? Jestli máte nějaké info, které máte pouze VY předejte ho prosím Policii ČR. Díky takovým lidem jako jste vy jsem rád, že u nás již není trest smrti a ani právo "oko za oko". Kdo by byl další na řadě kdyby se ukázalo, že za to ten "půjčený příbuzným" nemohl.

0/0
16.2.2008 22:08

Sieg1

Šílenec

Nedivil bych se kdyby fabča měla pražskou spz a řídil ji nejaký kravaták s mobilem u ucha

0/0
15.2.2008 20:05

Mouchard

Re: Šílenec

bylo to služební auto Českých drah...

0/0
15.2.2008 20:17

-hp-

Re: Šílenec

Až ti dají řidičák a dostaneš se na silnice jako řidič, tak pak něci piš. Nejnebezpečnější řidiči posledních dvou let jsou z Pardubického kraje (xEx ....) a po nich ti, co maji nicnerikajici xSx ...., tedy odkudkoli te Strednich Cech. A z jineho uhlu pohledu jsou nejnebezpecnejsi "modelky" za volantem SUV a po nich namysleni zbohatlici, radoby "podnikatele", opet v SUV nebo jinych masivnich vozech ........ nikoli za volantem Fabie.

0/0
16.2.2008 11:09

nahodni

Re: Re: Šílenec

Ano a predpokladam,ze ty mas SPZ   xUx xxxx .... jinak mezi ridici U-cko,protoze ti se nenauci snad nikdy jezdit na silnicich sirsich nez 6 metru

0/0
17.2.2008 22:28

Bagoun

Re: Šílenec

Kravaťák z Práglu s mobilem u ucha ? Kravaťáci z Práglu ve Fabce nejezděj. Spíš to tipuju na mladýho ubožáčka co zkouší s nákupní taškou závodit.

0/0
10.3.2008 12:39

Jaryn Rukavica

Kam spěcháme?

Do hrobu? Za těch pár kilometrů, co jezdím z práce jsem dnes potkal takových zbytečností, že je mi k blití. Za všechny trouba v bílé zrezlé felicii. Jedu 40 v obci. Jednak proto, že je to tam předepsaný, druhak proto, že není kam fofrovat - za chvíli budu odbočovat. Najednou vidiím v zrcátku mohutně se přibližující světla a mohutně gestikulujícího řidiče (??) mezi nima. No jo, moje olomoucká značka v Praze dráždí. Po té silnici často chodí lidi a hned vedle ní je obytná zóna. Nechápu. Furt za mnou vymýšlí, kudy mě objet a mám ho pár decimetrů od prd*le. Při odbočování doleva dávám přednost protijedoucímu. Hm, to už málem vyletěl z kůže. Takže jsem v širším místě zastavil a pustil toho trotla, ať si jede třeba do (Y). Doufám, že tady o něm nebudu nic číst :-/ Ptám se znova - kam pořád tak strašně spěcháme??? Ach jo ...

0/0
15.2.2008 18:34

bezik

Odborníci,

počkejte s ukřižováním do vyšetření této tragédie.

0/0
15.2.2008 16:47

raptor01

Re: Odborníci,

A já bych s dovolením doplnil.

Novináři,

počkejte s ukřižováním do vyšetření, popř. rozsudku této tragédie.

0/0
15.2.2008 16:50

Železobetonová Krysa

Mimochodem :

Řidič Fabie tvrdí, že na silnici byla jiná situace, než jak ukazují zveřejněné nákresy v některých médiích. -  > Názor řidiče fabie interpretoval Právu Ondřej Kubala, mluvčí Českých drah, u kterých je účastník tragické nehody zaměstnán.  ....

Policista místo tragédie za nebezpečné nepovažuje : Šéf lounské dopravní policie Rudolf Náhlovský nepovažuje úsek silnice,

na kterém došlo k tragédii, za nebezpečný, byť na něm často dochází k

dopravním nehodám. „Silnice již nevyhovuje jízdním vlastnostem

současných vozů. Navíc zde vzrostla kamiónová doprava.  .. Není to tedy tak, že by silnice byla nebezpečná, nebezpeční jsou řidiči.“ -:-© Takže já si z toho dělám závěr takový, že nebýt toho ,že nějakej xindl z ČD má za naše prachy služební Fabii nebý špatná silnice a hovada fízlové tak mohlo těch osm chlapů ještě žít - tenhle stát je skutečně k zblití.

0/0
15.2.2008 16:23

Železobetonová Krysa

Re: Mimochodem :

Předpokládám, že ČD z našich daní té svini zaplatí dobrého právníka a nic se mu nestane, policie to nakonec uzavře tak ,že silnice není nebezpečná, řidič Fabie za nic nemůže a zavinili si to vlastně sami (tím ,že jezdili do práce místo aby se nechali živit ze státní pokladny) :-©:-©X;-O;-O(Y)Rv

0/0
15.2.2008 16:25

raptor01

Re: Re: Mimochodem :

A  jak byjste si to představoval. Že bude každý km stát jeden policista 24hod. denně, nebo každých 500m kamera která bude snímat silnici.

Ta silnice zde je velmi přehledná. To co se stalo je tragédie, ale ta silnice s tím nemá nic společného.

Proč myslíte, že ten řidič neříká pravdu. Protože na Nový říkali něco jiného.

Přeji vám aby se vám nikdy nic ani vzdáleně podobného nestalo a nějaký tupý novinář si vás nevybral jako vhodnou obět pro takové jako jste vy.

0/0
15.2.2008 16:34

Pan Navratil

...

No nevím jak ty, ale já bych raději, aby se zjistilo, jak se to doopravdy stalo, místo toho, aby se na první větev pověsil ten, kdo bude zrovna po ruce.

0/0
15.2.2008 16:39

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Mimochodem :

Dávej si bacha na svůj projev. Jasně z něho vyplývá, že jsi frustrované hovado.

0/0
15.2.2008 16:33

raptor01

kdo ví jak to bylo?!

Podívejte se prosím, ať už na místě samém, nebo na záběry TV. Místo kde skončila dodávka je min 100m od rozšíření na tři pruhy. Dle animace se měla střetnout s kamionem tak 200m před rozšířením. Pochybuji, že tam ji dotlačil ten kamion. Líbí se mi hlavně příspěvky soudce lynche k řidiči osobáku.

V každém případě víc ohleduplnosti a sledování provozu by jistě prospělo. I v místě s plnou čarou se zde vejdou 4 autra vedle sebe. Jen by někdo neměl mít potřebu někoho vyškolit a v hlavě napsáno "neuhnu a to jsem zvědav jak se tam vejdeš" nebo " přidám a to jsem zvědav kam se zařadíš". Až lidem dojde, že jde i o jejich životy, nejen toho kdo předjíždí, bude vyhráno. Tím nechci říct, že to byl tento případ. To nechám na prošetření těch, kterým to náleží.

0/0
15.2.2008 13:16

mik-esh

Re: kdo ví jak to bylo?!

Co to plácáš? Je úplně jedno, jestli to bylo 100, nebo 200 m od rozšíření. Na plnou čáru neměl co předbíhat. Zvlášť, když má slabé auto a naproti už jede jíné. To tak moc spěchal? Nemohl těch pár sekund počkat, až se ty pruhy rozšíří? Přesně tak, hlavně trochu víc ohleduplnosti a přemýšlení. Tenhle spěch se nevyplácí. Jen je smutné a nespravedlivé, že ten co to zavinil, přežil.

0/0
15.2.2008 13:49

raptor01

Re: Re: kdo ví jak to bylo?!

je dobře, že v tom máte takhle jasno. Vy jste tam asi byl, když víte že fabia přejížděla plnou. Možná vám bylo i 60 a v Rusku jste byl. Mohu jen nahlas závidět.

0/0
15.2.2008 13:56

mik-esh

Re: Re: Re: kdo ví jak to bylo?!

nebyl jsem tam, ale to ani nemusím. podle toho, co jsem četl a viděl, mám jasno. stalo se to v místě, kde je plná čára, ne-li dvojtá plná. i kdyby se tam vešlo 5 aut vedle sebe, nemá tam co předjíždět. tyhle čáry na cestě to neumožňují. z nějakého důvodu tam jsou. nevím, o čem se tady ještě vlastně bavíme. kdyby jel dle předpisů, nic takového by se nestalo. stačilo počkat do stoupání. pár sekund.

0/0
15.2.2008 16:16

raptor01

Re: Re: Re: Re: kdo ví jak to bylo?!

no vidíte a já si počkám na šetření policie, popřípadě rozhodnutí soudu. Ještě, že to není na vás. To by ten řidič Fabie už někde visel Rv(noviny a TV maj přeci pravdu a vůbec jim nejde podat to co nejdramatičtěji;-D).

Jen takový dotaz na okraj. Znáte to míste kde k tomu došlo, nebo jen z vyprávění?

0/0
15.2.2008 16:27

phi

Re: Re: Re: Re: Re: kdo ví jak to bylo?!

misto znam a pokud to dopadlo jak dopadlo, tak proto, ze ten predjizdijeci spatne odhadl situaci

0/0
15.2.2008 17:35

vigoth

Re: Re: Re: Re: kdo ví jak to bylo?!

Nerozčiluj se -je to jenom ZAKOMPLEXOVANEJ UBOŽA'ČEK-Kterej dřív , nabo později někoho zabije, a já doufám že i sebe ;-(

0/0
15.2.2008 22:42

killy

No,no...

Já jsem si prohlíd jiné dvě animace a na obou trefil Ford bok Fabie po přejetí dvojité střední čáry......  Co když ani fabka přes tu dělící čáru nepřejela ? Vždyť to nikdo neví a poliši mlčej.....

0/0
15.2.2008 14:59

killy

třeba tady:

http://www.denik.cz/ruzne/nehoda_panensky_tynec.html

0/0
15.2.2008 15:10

p.xx.p

Re: kdo ví jak to bylo?!

ty bl.bečku, chtěl bych tě vidět,jak s naloženým kamionem najednou z ničeho nic zrychlíš..to může žvanit jen nějakej blb, kterej by se s tím ani nerozjel.Když je plná čára tak se prostě předjíždět NESMÍ.;-OToho šmejda bych půjčil příbuzným obětí a to co z něj zbyde, bych zavřel až zčerná.Na stěny cely bych mu dal detailní fotografie toho co způsobil a pod polštář provaz..Když anečekáš, že někdo proti tobě pojede, tak jede normálně ve svým pruhu. Tři auta by se vedle sebe vešly, taky se minuly,bohužel moc těsno. Nedivil bych se kdyby měl A číslo. Mít korunu, za každýho takovýho šmejda,tak nemusím makat jako naši poněkud více opálení spoluobčané...

0/0
16.2.2008 19:19

raptor01

Re: Re: kdo ví jak to bylo?!

Vy inteligente. Přečtěte si můj komentář ještě alespň 10x, možná pochopíte. Nikde jsem nepsal o zrychlujícím kamionu.

Add. místo tragedie. Jezdím tuto trasu 13let den co den a znám ji velmi dobře a vím co kde od koho čekat. Všichni píšou o plné čáře. Tak ta plná čára začíná asi tak 50m před rorozdělením na tři pruhy. Není mi moc jasné kde tedy tu plnou přejel. dle animaci je to mnohem dříve a tam je čára přerušovaná. šíře silnice zde neni na tři, ale na 5 opakuji 5 aut. tedy 3auta osobní a 1 kamion.

Add. kamiony: na celé trase Slaný -Louny jsou tak tři místa kde se dá předjíždět bez větších rizik a toto patří mezi ně. A klasický připad při rozdělení do tří pruhů je tento:

jede kolona, v předu 2 - 3 kamiony a za nima 20-30 aut. V rozšíření se kamiony začnou předjíždět a vydrží jim to až k opětovnému zúžení. takže kolona pokračuje za 2-3 kamiony, které si prohodili pořadí.

0/0
16.2.2008 20:16

sanborn

hazardní předjíždění

to předjíždění byl hazard,který většinou vyjde,takže vina je jasná,ale dál už je to ve světě právíků a tak jsem zvědavej kde to skončí

0/0
15.2.2008 12:42

Jenda.Pracka

Jestli se ta vina potvrdí...

Tak ten řidič Fabie by udělal nejlíp kdyby si hodil mašli. Nátlak pozůstalých osmi lidí už je nějaká síla. Když to udělá hned, bude mít pokoj dřív.

A vy ostatní jezděte opatrně a zbytečně neriskujte.

0/0
15.2.2008 10:56

killy

No, právě se dělá účet bez hostinskýho.....

 už jsou 3 verze jak se to stalo...  a jestli verze na  http://www.nova.cz/zpravy/?83c=%7Ekrimi%7E&83e=DO28724&ex28724=video-tragicka-nehoda-na-lounsku-jak-se-to-stalo      je ta správná, pak se navezl Ford do Fabie na její straně za dělící čárou.   Ještě bychom mohli s mašlí počkat.  Podle týhle animace udělal řidič fabie pouze přestupek předjíždění na plný.... a do něj se pak na jeho straně trefila dodávka... Kdoví ?

0/0
15.2.2008 11:32

killy

Navíc to na infografice vypadá....

... že Ford už měl do náklaďáku namířeno předtím.....

0/0
15.2.2008 11:35

rychloslimejs

Re: No, právě se dělá účet bez hostinskýho.....

vite, to se mi prave hrozne libi na novinarich, vymysli milion moznosti, udelaji si nacrtky, pusti je do sveta a maji sledovanost. Pak se najdou tupouni, kteri vam napisi sem do diskuze, proc se s tim policajti tak babraj, "vzdyt je vsechno jasny". takze presne tak, jak pisete, pockal bych s tim, at se to nekomu libi nebo ne, mohla byt vina i v tom transitu. Na druhou stranu "vina u fabie jen prejizdenim pres plnou", nesouhlasim, jestli prejizdel pres plnou a jeste bez rezervy, mohl zpusobit panicky zasah ridice transitu, a at se to nekomu libi nebo ne, pak je to opet vina ridice fabie. Temle ridicum je tohle ale uplne jedno, ze se vraceji do sveho pruhu 20 metru pred protijedoucim autem, coz je vzdalenost, kterou v rychlosti 90 km/h ujedou ani ne za vterinu a je jim ukradene, co zpusobi ridici vozu v protismeru... 

0/0
15.2.2008 12:05

vigoth

Re: Re: No, právě se dělá účet bez hostinskýho.....

Dobré názor R^

0/0
15.2.2008 22:45

Warťan

Re: No, právě se dělá účet bez hostinskýho.....

Pouze přejíždění přes plnou? To je ZEĎ a ani kolem o ni nezavadit! Vím, že se to už dnes vůbec nedodržuje a každému je to jedno, třeba v zatáčkách najet si na čáru. Už mě takhle málem pár neumětelů nabouralo, jednou jsem musel kvůli jednomu takovému pravými koly rychle vjet až za krajnici. Bylo to na úzké druhotřídce, naštěstí za krajnící to bylo zpevněné a tvrdé, takže se dalo vrátit zpět.

Zejména Nova mne svými reportážemi doslova děsí! Odkdy dělají z viníků poškozené? Například minulý týden udělali úplného chudáka z toho agresívního řidiče, který u Teplic v roce 2004 zabil 5 lidí. Neřekli, že jel přes 120, neřekli, že předtím pobodal jiného řidiče za předjetí, za což byl v podmínce atd. Zpochybnili i kvality teplického soudce Čapka a to je jediný soudce v republice, který nenahrává silničním zabijákům a dává jim přísné tresty.

0/0
15.2.2008 12:27

Pan Navratil

Re: Re: No, právě se dělá účet bez hostinskýho.....

Souhlas, to byla reportáž na :-©. Však mě taky vrtalo hlavou, proč ta desítka - a hle, důvod byl.

0/0
15.2.2008 12:45

starej Brůna

Hrůza...

Osm mrtvých na jednu nehodu je tragédie...

0/0
15.2.2008 10:15

Bouše

No nevím,

podle té animace narazila fabie do levého boku tranzitu, čili všechno by nasvědčovalo tomu, že ho spíše vytlačí doprava mimo vozovku. To, že tranzit po střetu nabral směr vlevo do protisměru je dost divné, protože reakce řidiče těsně před srážkou i po ní by měla spíše být taková, že by se měl tlačit spíše vpravo. I když o mrtvých jen dobré, trochu mi to připadá, že řidič zpanikařil a začal točit volantem jako smyslů zbavený.

0/0
15.2.2008 9:39

Bonelord

Re: No nevím,

Mozna mu prorazil, nebo urazil leve predni kolo, pak by to davalo smysl.

0/0
15.2.2008 9:42

rudastraka

Re: No nevím,

pri srazce se auto chova dost nevypocitatelne. u nas je prudka pravotociva zatacka, ktera se da projet hodne rychle, ale kdyz to trochu klouzem tak auta konci vpravo prikopu, i kdyz by mely koncit vlevo

0/0
15.2.2008 9:43

rychloslimejs

Re: No nevím,

myslis si, ze jsou to bouraci auticka na kolotoci? proti sobe jela dve auta v souctu treba 180 km/h, narazem byl ford tlacen doprava, ridic se to snazil rovnat kontrem... taky to mohl chytit do kola, mohla mu rupnout pneu, zlomit se zaves... machyrky a znalce mam nejradeji... kolikrat za zivot jsi byl vystaven podobne krizove situaci pane chytraku?

0/0
15.2.2008 9:45

Bonelord

Re: Re: No nevím,

Klid, nebo te po ranu klepne pepka a budes dalsi obeti.

0/0
15.2.2008 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.