- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Další nehoda, kdy k tomu přišel strojvedoucí jak slepý k houslím. Přivolávačku neměl z důvodu poruchy zabezpečovacího zařízení, ale jen z toho důvodu, že jel z nesprávný koleje, u který není návěstidlo a fíra se řídí návěstidlem ze správný, kde lze postavit jen přivolávačka. V případě jízdy po správný koleji by návěstidlo šlo postavit na zelenou, i když je obsazená kolej, strojvedoucí by z toho byl úplně venku. Další věc, poté, co se rozjel, jel výběhem několik set metrů rychlostí do 30 km/h, rychlost začal zvyšovat až potom, co mu výpravčí řekl "rychlíku 633, na odjezdu máš volno". Samozřemě se najdou diletanti, kteří začnou tvrdit, že tato informace neruší přivolávačku, výpravčí nepřebírá zodpovědnost, zodpovědnost má pořád fíra. Takže milý výpravčí, příště radši seďte na zadku a nikam nevolejte. Do doby této nehody nikdo (kromě přechytralých pisálků na diskuzích) moc netušil, jak to teda vlastně je. Jede se na přivolávačku, výpravčí zavolá, že mám volno, tak jedu.
Do této nehody běžná praxe, takhle reaguje většina strojvedoucích. Kolikrát za kariéru byl strojvedoucí upozorněn, že přivolávací návěst neruší ani pokyn výpravčího? Samozřejmě, že ani jednou. On to totiž nikdo pořádně nevěděl, to až po týdnech vyšetřování a hrabání se v přehledných předpisech chytrý fanfuláci přišli na tuto teorii. Hlavně, že třikrát dostal -500 Kč za to, že zapomněl vestu, nebo si vzal modrý boty místo černejch.
Potom tady něco nechápu... Pokud tedy mohl strojvedoucí jet skutečně těch maximálně 40 km/h, proč by měl za nehodu nést zodpovědnost. Zřejmě s výpravčím komunikoval ohledně toho zdržení a ten mu potom jakoby na rozloučení zavolal, že má volno, rozsvítila se přivolávačka, tak nastavil 40 km/h, bohužel neviděl za zatáčku.
Vina by mohla být snad jen tím, že měl zřejmě jet na rozhled (i to je tuším v předpisech k přivolávačce) a do té zatáčky jet méně, než směl.
No a tradiční generálování po bitvě ze strany soudních znalců "mohl, kdyby, tak by..." je zcestné a hádal bych se ohledně těch 46 km/h.
Co takhle rozdílný průměr kol vzniklý sjetím? Tachometr mohl ukazovat 46 a přitom lokomotiva mohla jet ve skutečnosti i 38 km/h...
Snímač rychlosti pro automat je umístěný na stejné nápravě, jako pro rychloměr, nebo je jinde, případně pro každé stanoviště jiný?
Na přivolávačku musí jet hlavně tak, aby zastavil před stojícími vozidly, před překážkou, atd. Když je mlha a oblouk, může to znamenat jet 5 -10 km/h. Kór s takovým nákladem 2500 tun. Automatická regulace rychlosti funguje velice přesně, že by to přehnala o 6 km/h, jsem ještě neviděl, naše automatika je přesná na 0,5 km/h, i ten krám na pendolinu (ne automat, ale tempomat) to nepřešvihne víc než o 3 km/h. Směrodatná je rychlost na rychloměru, jestli ukazoval 40 a skutečnost byla 38 nebo 42, je jedno, důležitý je to, co bylo na rychloměru , tam bohužel prý bylo 46 km/h.
zleva v bílém svetru Cikánek -v bílem saku Urban - v černém obleku docela vpravo Papež
Proboha co je tohle za výmluvy. Pokud má na vjezdu PŘIVOLÁVAČKU (to je ta blikající bílá), musí jet nejenže max. 30 km/h, ale navíc S POHOTOVOSTÍ ZASTAVIT před překážkou, tj. "dávat bacha". Kdyby TOTO dodržel, mohl před tou žabí hubou zastavit nebo max. ťuknout. Nějaký kec "výpravčí volal že je kolej volná", je nesmysl. Musí se vždy řídit návěstí, a ta mu přikazovala rychlost 30 PLUS pohotovost zastavit. Podle mě je vina tak ze 3/4 na něm, tu 1/4 dávám výpraskčímu.