Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce nové tramvaje. Podívejte se, jak budou vypadat

Zbrusu nová nízkopodlažní tramvaj pro Prahu má být představena do poloviny března. Její podobu pražský Dopravní podnik i továrna Škoda tají, MF DNES se ale přesto podařilo návrh designu vozu získat. Tramvají 15T se má do 10 let Prahou prohánět 250.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

metafrik

re-design T3

Nevím, ale nepatří k Praze ty staré veselé červené T3??? Například Vídeň, San Francisco, Londýn mají retro tramvaje nebo busy, které si lidé jednoznačně s městem a městskou dopravou identifikují! Nejsem ani náhodou staromil a nemám problém s novým designem, ale ty BLáBOLY od Patricie kotasové, stejně jako "perestrojkové" modely tramvají z 80tých let, s "nestárnoucími" tvary v Praze STRAší a dýchá z nich Jakeš a neumětelství. Jsem pro re-design starých T3ojek - to ale asi nikoho z těch odpovědných strejců v DP nenapadne

0/0
14.4.2008 8:47

tomji

porshe je nejhorsi tram, kterou jsem kdy jela

Porshe je hrozna tramvaj, clovek se v ni tlaci, i kdyz je temer prazdna, design nedesign, horsi tramvaji jsem jeste nikdy nejela a vzdycky si radeji pockam na starsi typ, pokud mam cas. Nedovedu si predstavit, ze jich bude v Praze jezdit 60! Doufam, ze tu novou nekdo vymysli hlavou!

0/0
15.2.2008 13:53

kenx

Re: porshe je nejhorsi tram, kterou jsem kdy jela

jj, debilně rozmístěný sedačky završený lavicí předu kde když si sednou proti sobě dva dospělí, v uličce nezůstane místo na pohyb. Slepá ulička v přední části ze které se často cestující dostávají horko těžko za řádného pičččování. Neuvěřitelně vrzajícící a rachtající věc na kolejích, jsem zvědavý co to bude dělat za 15 let provozu! Interiér je nutné předělat a jsem zvědavý zda za to někdo přizná zodpovědnost že ho navrhnul blbě.

0/0
19.2.2008 2:11

el_moscardon

Re: porshe je nejhorsi tram, kterou jsem kdy jela

Moje řeč. Stačí aby tam bylo pět a půl lidí a stejně to vypadá narvaně. U dveří se neustále tvoří hrozen, čili každou zastávku se všichni musej vyhrnout a zase nahranout, aby se dalo vystoupit. Ty lavice naproti sobě, to snad ani nemoh vymyslet dospělej člověk. A ten řinčivej zvuk tý tramvaje, to vypadá, jako kdyby se měla co nevidět rozpadnout.

0/0
20.2.2008 12:52

trojuhelník

.

Opravdu, úžasný! Stalinův Šíp, z roku 1951 na měj nemá!

0/0
13.2.2008 18:52

Chytracisko

Design

Design tedy nic moc. A to jeste vzhled navrhu vzdy utrpi, jak se stretava s realitou a technickymi omezenimi...

0/0
13.2.2008 18:32

Pan Navratil

Zlatý té trojky

:-/

0/0
13.2.2008 17:15

PatrikChrz

Sedačky

Líbí se mi, víc než Porsche. Jen doufám, že interiér bude plánovat někdo s mozkem v hlavně a udělá u sedaček víc místa na nohy, nebo aspoň ne sedačky obrácené proti sobě. Na tom se pak fakt nedá sedět.

0/0
13.2.2008 15:52

Tw_ista

Re: Sedačky

Napodobne.. krom toho, ze na hodnoceni designu si s klidem pockam a

ve svy podstate pro me neni ani zdaleka tak podstatnej jako vnitrek a

rozmisteni sedacek.

0/0
13.2.2008 16:07

kenx

Re: Sedačky

O tomhle mi něco povídej. Mám nějakých 190cm a mám pocit že interiéry pražských tramvají a hlavně busů navrhovat/schválil někdo koho nelze slušně nazvat. Že se dotýkám hlavou stropu když si stoupnu do harmoniky v buse je ještě řešitelné. Horší to je s tím že se nevejdu koleny do poloviny sedaček a to zejména v "moderním" nízkopodlažním busu. Když si sednu na sedačky ještě v přední části busu, ale u harmoniky (dvě sedačky proti jízdě, jedna ve směru jízdy), sedí se mi dobře, ale pokud sedím zrovna u okna, nemá šanci tam sedět dospělý člověk. Jo a samozřejmě neustále bourám do těch nesmyslů zavěšených na tyčích u stropu, naštěstí se dají celkem snadno zaháknout mezi strop a tyč :) Je to fakt bída, doufám že bude lépe než budu starší, protože tohle spolu s bordelem v dobytčáku mě jinak jednou donutí přesedlat na ryze individiální dopravní prostředek, auto.

0/0
13.2.2008 17:44

ODSakEda

Nový nerovná se automaticky dobrý, lepší, ale třeba i horší!

...

0/0
13.2.2008 15:41

Alucard

Novy tramvaje

Je to des malo mista a nikdo nemyslel na lidi mensiho vzrustu ty mensi proste nedosahnou na horni tyce, pak taky jeden dlouhej vagon propojenej je to nejhorsi moc lidi a vydejchanej vzduch jel sem tech co ted jezdi asi 5 minut a na dalsi zastavce sem vystoupil nez sem se procpal k dverim uz se lidi tlacili dovnitr radsi sem si pockal na dalsi starou tramvaj tam je mista habakuk. Nejdriv by tramvaje meli otestovat nez vyjedou a hlavne se zeptat na nazor lidi jakej z toho maj pocit a ne ze je nova honem rychle koupit mame prece na to penize

0/0
13.2.2008 15:11

Tw_ista

Re: Novy tramvaje

Kdyz mi ve spicce dojede 14T, tak si dobrovolne pockam na dalsi.. vzdy..

0/0
13.2.2008 16:09

Vilém Hynek Jarmila

ty nový tramvaje stojej všechny za houby

Jak jízdní komfort (pohodlí, větrání), tak skladnost a praktičnost, tak i design je o dost lepší u původních tramvají. Nejen ty hranatý z konce 80tých let, ale zejména ty od Porsche jsou doslova katastrofa. Někdy mám pocit, že ti inžové snad tramvají nikdy nejeli. 8-o A to jezdím tramvajema radši než metrem.

0/0
13.2.2008 15:03

Mak1

Zavřít je za nový tramvaje

dneska ráno jsem jel Porschem a je to hroznej křáp - vrže to a skřípe a to je to nový.

Navíc jsem seděl vedle korpulentnější dámy, která přečnívala na obě strany do dalších sedaček (a to nebyla extrémě tlustá).

Dále - uličky úzké, tyč na držení moc vysoko, nemá to přední dveře ....

Tohle zavedli pro to, aby lidi jezdili radši autama, nebo aby byly nas* hned po ránu;-€

0/0
13.2.2008 14:06

valden

Re: Zavřít je za nový tramvaje

jo Porsche  to je fakt hruza. Kdyz cekam na tramvaj a prijede porsche, tak vzdycky az na dalsi zastavku bezim pesky vedle tramvaje a vysmivam se lidem uvnitr.

0/0
13.2.2008 15:12

ODSakEda

Re: Zavřít je za nový tramvaje

Nový nerovná se automaticky dobrý, lepší, jak masírují TV reklamy..., ale třeba i horší!

0/0
13.2.2008 15:42

Tupounek

Re: Zavřít je za nový tramvaje

Tramvaj Porsche je ukázkový průser - nemá natáčecí podvozek (ačkoliv si Praha mohla vybrat i natáčecí), takže v zatáčkách kola tramvaje obrušují kolejnice, které se pak musí často měnit (a navíc zatáčkami musí projíždět výrazně pomaleji, což zase hlídá drahá elektronika, zvyšující cenu tramvaje). A o to právě našim neúplatným radním šlo - častější výměny kolejí + dražší tramvaje = více všimného do jejich kapes. A tak je to tu se vším...

0/0
13.2.2008 15:53

_m-

A b ude jen pro řidiče

nebo se do ní vejde i pár cestujících?

0/0
13.2.2008 13:55

Pan Navratil

.

No jestli to má čepy na koncích skříně, tak to bude zajímavý, v těch točkách.

0/0
13.2.2008 13:39

________________________________

olympiáda

Ano, olympijské město si to zaslouží.

0/0
13.2.2008 13:12

Pan Navratil

---

Olympijské město? Leda v Bémově hypoxickém snu.

0/0
13.2.2008 13:39

marte

no to bude krása...

a bude rachotit jako tramvaj porše ? ;-DR^V[>-]

0/0
13.2.2008 12:50

kokrspanel

Re: no to bude krása...

četls ten článek???

0/0
13.2.2008 12:52

tojuska

Re: Re: no to bude krása...

No já hlavně douifám, že uvnitř nebude tak debilně vyřešená jako Porsche. Uzounké uličky a všichni jsou nacpaní u dveří, aby se jim vůbec podařilo včas vystoupit. Ten kdo ji navrhoval, by zasloužil zastřelit.

0/0
13.2.2008 13:39

Pan Navratil

Re: Re: Re: no to bude krása...

No ony ty skoropevné podvozky, to je taky zajímavý nápad na zatáčkovité tratě.

0/0
13.2.2008 13:41

InstinkTT

Re: Re: Re: no to bude krása...

Ten kdo ji navrhoval za nic nemuze. Spis bych se zamyslel nad temi, kdo to schvalili. ;-€

0/0
13.2.2008 16:29

tojuska

Re: Re: Re: Re: no to bude krása...

Já bych u zkušeného designéra předpokládal, že si snad dokáže spočítat, jak rozvrhnout vnitřní prostor, aby se v něm dalo pohodlně cestovat. Když to šlo u starších typů, proč to nejde teď? A proč by naši radní urputně trvali zrovna na tomhle zmetku?

0/0
13.2.2008 17:12

Pan Navratil

Re: Re: no to bude krása...

O rachtání tam nic není, vidím jenom noticku o omezení pískání.

0/0
13.2.2008 13:40

Agent-přisluhovač

Tramvaj

"Tramvají 15T se má do 10 let Prahou prohánět 250."

Jak jsem četl rychle, tak jsem se lekl že ta tramvaj bude jezdit až 250km/h :-)

0/0
13.2.2008 12:43

Z-S

To celo vypada jak

vlakova jednotka CityElephant zmensena do podoby tramvaje... ale neni to nejhorsi...

0/0
13.2.2008 12:28

leather-man

Re: To celo vypada jak

a ještě by tramvaj mohla mít druhý patro..... R^;-D

0/0
13.2.2008 19:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.