Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokutovaní za pád z kola by mohli dostat peníze zpět

Starší paní spadla z bicyklu poté, co se jí do předního kola zapletla síťovka. Teď jí hrozí jen zlomenina, až do loňského srpna to navíc byla pokuta od 25 do 50 tisíc. Nesmyslná pasáž už ze zákona vypadla. Více než osmi stovkám pokutovaných teď navíc svitla neděje, že by mohli peníze dostat zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deliveres

Když vidím u nás

ve městě jezdit dospělé osoby na kolech mezi chodci, tak se divím, že takovou zhovadilost vůbec někdo povolil. Když je tak blbý, že se bojí vjet na silnici, tak ať se laskavě nemotá mezi chodci.

0/0
6.2.2008 17:26

Honza13

Účastník silničního provozu

je podle vyhlášky taky chodec. I malé dítě. Upadne na chodníku nebo krajnici, rozbije si koleno a dostane pokutu 25000Kč. :-/ Ještě, že to zrušili...

0/0
6.2.2008 16:19

gumidos

Re: Účastník silničního provozu

řidič vozidla, voe, ne chodec.

0/0
6.2.2008 16:30

Honza13

Re: Re: Účastník silničního provozu

Omyl. Chodec, i zvíře, pokud použije veřejnou komunikaci, tedy vozovku nebo chodník. Přečti si vyhlášku. I kůň musí mít za snížené viditelnosti světlo.

0/0
6.2.2008 16:37

regulator

.........vono to je dobre nastaveny...................

.....mate svoji jizdu prizpusobit podminkam na komunikaci..a hlavne PREDVIDAT!!!

...sitovka s nakupem ma byt ULOZENA v kosiku pro naklad na zadnim kole....NIKOLIV zavesena na riditkach, zeeeeee.....;-O

...je -li havarie zavinena stavem vozovky a neni zadne znaceni ,ktere by na to upozornilo.......jsou na vine i silnicari, alespon castecne...ponivadz :..jako ucastnik silnicniho provozu musite..FURT PREDVIDAT.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...i jako chodec!!!,

vo tom je celej zivot....kdo predvida ma ho snadnejsi.R^

0/0
6.2.2008 15:40

Honza13

Re: .........vono to je dobre nastaveny...................

Taky předvídej - že tu jsi za blbce.

0/0
6.2.2008 16:24

malý červ

x

Když někdo spadne z kola, to se stát může, ale když k tomu zavolá policajty a nechá si ve správním řízení dát pokutu 25000Kč a ještě ji zaplatí, tak to je teda totální vůl, jestli vůbec někdo takovej existuje. Jinak si ale nedovedu představit, že by se vracela zaplacená pokuta.

0/0
6.2.2008 15:34

Alucard

Bikeri

Drazi bikeri kolik mame modrin a zlomenin po nepovedenych sjezdech, atd a proto nejezdime po silnicich ale po polnackach :). A oni si na nas vymejsl takovy pikacoviny.

Jinak pokutu sem na kole dostal taky ale za to ze tam nemam svetlo, odrazky a podobny pikacoviny, ale bohuzel asi nechapou policiste ze to nepotrebujem a hlavne to nemame kam dat, bikersky kolo pak vypada dost blbe :), Jinak sejdem se na Zadovske padesatce uz se tesim ;-D mozna i nekde jinde[>-]

0/0
6.2.2008 13:40

regulator

Re: Bikeri

...zcela tutove se sejdete......na hrbitove...to na 100% ..:-)R^

0/0
6.2.2008 15:02

ppelc

Re: Bikeri

Mimo komunikaci vam samozrejme nikdo pokutu nemuze dat, tam si ulomte rukou, kolik uznate za vhodne ... Tady se hovori o jizde po silnici, nebo po stezce pro cyklisty.

0/0
6.2.2008 16:05

cejkis

Tento zákon připravili "silniční experti" a prošel

schvalovacím procesem..tj. výborem pro dopravu, legislativním výborem a byl odhlasován ve dvou komorách a prezident to podepsal.....

.... a nikdo si této hlouposti nevšiml ?

0/0
6.2.2008 13:18

krysaa

Re: Tento zákon připravili "silniční experti" a prošel

Komu by se chtelo cist desitky stranek plnejch blabolu? :(

0/0
6.2.2008 13:22

cejkis

Re: Re: Tento zákon připravili "silniční experti" a prošel

Je to jejich práce

0/0
6.2.2008 13:23

zapvit

vizitka kvality odvadene prace.....

tady je videt jak zodpovedne delaji svou praci a ze urcite vi jak vlastnehlasuji.... pokud se jedna o jejich plat vyhody to si poradne prectou ale jak se jedna o neco co se netyka primo jich tak hlasuji jak jim ruka padne.

0/0
6.2.2008 13:24

krysaa

Re: Tento zákon připravili "silniční experti" a prošel

Samozrejme, jsou za to placeni, ze to ctou, to by me zajimalo, co prochazi v ostatnich zakonech. Nebo to radeji nechci vedet.

0/0
6.2.2008 13:25

ODSakEda

Re: Tento zákon připravili "silniční experti" a prošel

Samozřejmě všiml a byli proti! Ale v menšině... Osvěžte pamět kdo zákon stvořil a kdo byl proti s argumenty a né jen proto, že jej vydala konkurenční strana!

0/0
6.2.2008 14:49

jurajik

silniční zákon

Předpokládám, že nikdo nedostal pokutu za to, že si způsobil při řízení nějakého dopravního prostředku zranění.  Pokutu je možné uložit za porušení ustanovení některého paragrafu silničního zákona uživatelem silniční komunikace. Tento zákon se vztahuje i na chodce a cyklisty. Proto nechápu co bude kdo vracet z vybraných pokut. Nehoda není náhoda.8-o

0/0
6.2.2008 13:13

Vanous1

Re: silniční zákon

presne tak! mozna, ze je trochu prisne dana vyse pokuty. mela by byt asi vetsi vule smerem dolu...ale to je tak max...

0/0
6.2.2008 14:17

komentator-1

Re: silniční zákon

to právě předpokládáte špatně. Citovaný zlínský případ je právě o pokutě za pád bez porušení předpisů a ohrožení kohokoli. Výše pokuty už jenom dokresluje absurditu stavu.

0/0
6.2.2008 14:28

regulator

Re: Re: silniční zákon

...nooooovono to poruseni je !!  ...dotycna cyklistka Jaruna.....,mela mit svoje zavazadlo ulozeno v radne ,predpisove upevnenem kosiku na zavazadla a predmety.......ktery se nachazi na zadnim.!!!!kole.!!!!!;-)

a neeeee...ze si ta ,,pretekarka"dala tasku s nakupem ,,na riditka".....ze ano??;-€

0/0
6.2.2008 15:07

Honza13

Re: Re: Re: silniční zákon

Košík se nachází také nad předním kolem. Tedy jestli jsi někdy bicykl viděl zblízka.

0/0
6.2.2008 16:17

belgian chocolate

cyklisté, kteří jezdí po silnici

by měli mít povinné pojištění odpovědnosti jako ostatní uživatelé silnic

0/0
6.2.2008 12:58

barumkoudopatniku

Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

 A co chodci?

0/0
6.2.2008 13:03

Vanous1

Re: Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

on chodec pouziva komunikace, na kterych plati pravidla silnicniho provozu??? vyjma prechodu...

0/0
6.2.2008 13:05

MPLIS

Re: Re: Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

ano, chodci, kteří chodí po silnici, jsou účastníci silničního provozu a vztahuje se na ně zákon o provozu na pozemních komunikacích.

0/0
6.2.2008 13:10

Honza13

Re: Re: Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

Chodník jse součástí komunikace. Chodec je účastník silničního provozu i na chodníku. Pokud upadl a zranil se, mohl být pokutován.

0/0
6.2.2008 16:30

ODSakEda

Re: Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

chodci ornazové "slušivé" vesty a odrazky na zadku...;-D

0/0
6.2.2008 14:51

cejkis

Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

A montovat si RZ ;-)

0/0
6.2.2008 13:19

komentator-1

Re: cyklisté, kteří jezdí po silnici

proč? Pravděpodobnost, že cyklista způsobí řidiči škodu, kterou by nebylo možno úspěšně vymáhat soudně je naprosto zanedbatelná.

0/0
6.2.2008 13:23

belgian chocolate

nesouhlas

pokud cyklista zaviní nehodu, která má za následek vážné zranění nebo smrt, nikdo si na něm nic nevezme.

0/0
6.2.2008 14:05

barumkoudopatniku

Re: nesouhlas

 A taky pokud chodec zaviní nehodu, která má za následek vážné zranění nebo smrt, nikdo si na něm nic nevezme.

Z toho vyplývá, že než kdokoliv vyleze z baráku na cestu, musí mít pojištění za způsobené škody. Včetně sotva se postavících dětí. Anebo to je nesmysl a proč?

0/0
6.2.2008 14:11

komentator-1

Re: Re: nesouhlas

zákonné pojištění u aut se platí v podstatě jako ochrana soudního a policejního aparátu. I bez pojištění je v případě utrpěné škody možno vymáhat náhradu soudně, jenomže kdyby toto platilo i pro auta, budou soudy úplně zastavené. V běžném životě je na zvážení každého, zda se na sebou způsobené škody pojistí.

0/0
6.2.2008 14:25

belgian chocolate

v pojištění domácnosti to může být zahrnuté

pokud vaše batole v restauraci rozbije čínskou vázu, jste za škodu odpovědný a majitel ji může vymáhat.

syn kamarádky v Alpách najel do dámy, která si pádem zlomila prst. kamarádka pojištění odpovědnosti neměla a vyplázla 14.000. teď už pojištění má.

pravděpodobnost, že chodec zaviní nehodu, která má vážné následky, je mnohem nižší než u cyklisty.

0/0
6.2.2008 15:41

ppelc

Re: v pojištění domácnosti to může být zahrnuté

pokud vaše batole v restauraci rozbije čínskou vázu, tak nejste za nic odpovedny, to jen pro uplnost.

0/0
6.2.2008 16:07

belgian chocolate

no, tak to se právě mýlíte

0/0
6.2.2008 21:18

Honza13

Re: v pojištění domácnosti to může být zahrnuté

Chodec vleze před auto mimo přechod, to zabrzdí, další do něj řachne ... pravděpodobnost docela velká.

0/0
6.2.2008 16:28

Hajný-lesa pán

To jsem zvědavý

Nejsem si jistý, jak chtějí právně ošetřit vracení zaplacených pokut :-/

0/0
6.2.2008 12:52

vver440

myslím, že každej zákonodárce, souce

statní úředník a jim podobní by po napadení běžným občanem tohoto státu měli zaplatit tučnou pokutuR^;-D

0/0
6.2.2008 12:50

Nedobrota2

Hm, žeby ...

probíhala DEMACIFIKACE společnosti ? Zákon, který babce napaří 50 bejků snad nemůže být ani z jiné dílny než li od hyen !

0/0
6.2.2008 12:42

ppelc

Re: Hm, žeby ...

Pokud jezdi babka vozrala (jinak 50K na kole nedostanes), tak zadne slitovani !!!

0/0
6.2.2008 12:47

barumkoudopatniku

Re: Re: Hm, žeby ...

Co s tím má společného zda je nebo není babka ožralá?

0/0
6.2.2008 13:02

231

Re: Hm, žeby ...

Počkejte, až se Vám před autem položí babka, které se zapletla síťovka do předního kola. Možná změníte názor.

0/0
6.2.2008 14:22

regulator

Re: Re: Hm, žeby ...

...je to vo tom ,ze ta sitovka nemela na PREDNIM kole co pohledavat.......na zadnim kole v kosiku pro ;;naklad".....tam mela bejt.............Bych vsechny od 65 hnal 1 krat rocne na prezkouseni.............auto,motocykl, kolo............i ty co chodej jen pesky.

Pouzivaj silnici..??...pouzivaj!!!!...tak hybaj na prezkouseni z pravidel silnicniho provozu..................!;-€

0/0
6.2.2008 15:15

jan52

Re: Re: Hm, žeby ...

 Co budete dělat když nedodržíte předepsanou vzdálenost za nákladním autem.Možná změníte názor. Jako ta babka co spadla když vjela do díry v silnici....

0/0
6.2.2008 18:13

231

Re: Re: Re: Hm, žeby ...

Nechápu souvislost. To že člověk nedrží bezpečnou vzdálenost, se občas stane každému. Pokud do toho náklaďáku nabourám, tak dostanu pokutu i když ten náklaďák bude netknutej.

0/0
6.2.2008 20:50

ODSakEda

Re: Hm, žeby ...

A kdože přivedl  prohlasoval tzv: "bodový systém"?!... Ale už maj zase 30% preferencí... Kdo chce kam, pomožme mu tam;-D

0/0
6.2.2008 14:52

morbidni_kreten

:-P

to je síla, tak já si rozbiju tlamu a ještě budu platit....

0/0
6.2.2008 12:40

ppelc

Re: :-P

Proboha, mas jezdit tak,  aby si si tlamu nerozbil. Jsi zodpovedny za to, ze zitra pujdes do prace, nebo do skoly nebo na pracak, a ne ze ti budu muset zaplatit z dani pulrocni leharo v boleznici...

0/0
6.2.2008 12:44

komentator-1

Re: Re: :-P

Vy máte dneska asi špatný den, co? V jednom příspěvku píšete o vlastní zodpovědnosti za to, že se ve smyku vybouráte, v dalším poučujete o bezpečné jízdě. Vždycky můžou nastat okolnosti, za kterých zkrátka k pádu dojít může

0/0
6.2.2008 12:58

Vanous1

Re: Re: Re: :-P

alejiste, ze mohou nastat okolnosti...ja taky proste pojedu auteanastanou okolnosti, zekterych muze dojit k nabourani...takze za to nebudu odpovednej???

ty mas ne spatnej den, ale spatnou hlavu...

0/0
6.2.2008 13:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.