Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenské sady na dva roky protne rušná silnice

Letenské sady jsou vyhledávaným místem k odpočinku, ale to se může brzy změnit. Výstavba městského silničního okruhu, respektive výjezdu z tunelu Blanka, který v roce 2011 propojí Malovanku s Pelc-Tyrolkou, se totiž roztáhne z písčité plochy pláně i mezi stromy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kerim003

Tunel na Letenske plani

aktualni fofografie 18.3.2008 - http://letenskaplan.webgarden.cz/aktuality/stavba-tunelu-na-letne.html

0/0
23.3.2008 1:26

__XXXX___

Vidím to tak

že si v budoucnu založím firmu, která bude vlastnit několik vzducholodí a z výšky budu na krajinu kydat asfalt. Celá země tak bude politá asfaltem, jak to mnozí automobilisté chtějí ;-D 

0/0
14.2.2008 21:18

Labruna

Není nutné, aby si tolik lidí vozilo denně p-el v autě

Není nutné, aby si tolik lidí vozilo denně (Y) v autě a aby se kvůli tomu musela zdevastovat Letná a porazit tolik zdravých stromů. Čím větší nepohodlí při průjezdu Prahou budou muset autíčkáři snášet, tím spíš snad začnou uvažovat úsporněji a budou používat MHD nebo vlastní nohy, pokud je ještě mají. Naprostá většina takových jízd je zbytečná a produkuje akorát smrad.

0/0
8.2.2008 23:04

Rudá_záře_nad_Kladnem

A co takhle jezdit přes Stromovku?

0/0
7.2.2008 18:39

Englaw

Objízdná trasa

Korunovační je teď ucpaná zejména z důvodu nutných dlouhých stání na vjezdu do řízené křižovatky na Letenském náměstí. Pokud tam odpadne vjezd směrem od Letný, tak se bude moct upravit signální program a dojde ke zkapacitnění vjezdu.

Já sám doufám, že vzhledem k tomu co se bude na Letný dít, dojde k jisté "samorecyklaci" aut projíždějících tímto územím, spousta řidičů se bude prostě snažit Letný a okolí úplně vyhnout, popřípadě zvolí cestu pomocí MHD.

0/0
6.2.2008 9:04

Labruna

Re: Objízdná trasa

Přesně tak. Je doložené ze západních velkoměst, která se potýkají s nadměrnou automobilovou dopravou, že jakékoli ústupky vůči autíčkářům - rozšiřování silnic, budování parkovacích míst apod. - mají vzápětí za následek nekontrolovatelný nárůst dopravy a s tím souvisejícího smogu, hluku, karambolů apod. Opačný přístup - tedy nejrůznější omezení provozu, nemožnost parkování atd. - téměř vždy dopravní ruch a s tím spojené nepříjemné projevy omezil - ku prospěchu lidí, kteří v těch místech žijí.

0/0
8.2.2008 23:09

hovnoval-

@@

jen aby to tak nezustalo.

ale jsou i jina reseni nez toto

0/0
6.2.2008 6:56

Logic

Stromy

To by me zajimalo jak daj do puvodniho stavu ty stromy pak vzrostly :)) ...kdyz sou tam vecny kolony, tak se muze v klidu ulice klikatet mezi nima, ne ? :) aspon se nebudou ridici nudit pri popojizdeni :-DD

0/0
6.2.2008 1:02

KarlKubrt

Re: Stromy

R^R^;-D

0/0
6.2.2008 23:47

keni

Co jim zbejva, jsem pro ALE ...

Jakozto prazak a casty navstevnik letne, musim pomalu s brekem uznat, ze to asi bude potreba. Proste roka pul budeme mit smulu.

A jiste by bylo spatne, toto mit zadarmo. Mel by za to omezeni stavitel/zadavatel vybudovat podobny bezplatny relaxacni plac nekde pobliz. Tam by se presunuli ninejsi uzivatele letne, a po dostavbe by ten novy zustal a letna by se uvedla do puvodniho stavu.

Nebo je na tom neco spatne ? Jeste bych dodal, zepoku dbude ten areal mimo MHD, tak by mel stavitel/zadavatel zajistiti i bezplatnou dopravu. O bezplatnem parkovani pro uzivatele nemluvim.

0/0
6.2.2008 0:32

morver

Re: Co jim zbejva, jsem pro ALE ...

To je bezva nápad jen si nějak nemůžu vzpomenout na volnej plac nekde poblíž. Pravda mohli by tim co vyhrabou na Letné zasypat třeba jelení příkop na hradě a udělat tam pěkný plac...

0/0
6.2.2008 7:04

Jake

Objízdná trasa

tak nevím, kdy se objízdná trasa začne budovat, ale dneska už sem viděl hotovej "výjezd" z pískový části poblíž tramvajovýho ostrůvku ... takže možná, že by už začali? :-P Jinak teda nechápu ty komentáře zasvěcených ekologů a plky tady ... že by se provoz měl přesunout do Chotkovejch sadů a Korunovační, no to je opravdu revoluční řešení ... byl tam ten de Bill někdy po ránu? Korunovační stojí až dolu pod kopec a Chotkovy sady až k Hradčanský, kdyby se neudělala objízdná trasa, ucpe se to komplet ... jo a taky nechápu komentáře ke stadionu ... co se změní tím, že tam bude stát jinej, větší, na místě současnejch dvou? bude tam míň stromů? míň místa? možná by mohli ekoteroristi prosadit, že místo branky budou stát na každý straně hřiště dva větvema propojený vzrostlý stromy místo branek a místo autový čáry by moh bejt živej plot z angreštů a rybízu ...

0/0
5.2.2008 20:31

Jake

Re: Objízdná trasa

... a místo na plastovejch sedačkách by se sedělo v mechu a kapradí ... tím pádem bych doporučil ČMFS nasadit jako hlavního sudího Křemílka a na lajny naklonovat Vochomůrku ...

0/0
5.2.2008 20:33

morver

Re: Objízdná trasa

Ať si Sparta klidně postaví nový stadion jestli ji stávající  nevyhovuje, ale nevidím důvod proč by to měl být národní stadion a proč by na něj měl přispět stát nebo magistrát. Spartě přeju kvalitní stadion, ale ten megalomanskej projekt co se snaží prosadit Košťál je trochu moc. Letná rozhodně není nejvhodnější místo kde by se měly každý týden konat akce pro pár desítek tisíc lidí jak si to pánové malujou. Taková stavba patří někam na periferii a ne do centra.

Navíc mi přijde trochu mimo mísu investovat miliardy do tunelu, aby odvedl dopravu a zlepšil dopravní situaci, a zároveň nad ním postavit stavbu která bude dopravní kolapsy vyvolávat tunel netunel.

0/0
5.2.2008 21:44

Jake

Re: Re: Objízdná trasa

Ono se totiž vyplatí postavit národní stadion na pár zápasů ročně R^:-/ pokud je mi známo, na Letný bejval stadion pro asi 35.000 ...

0/0
5.2.2008 22:03

morver

Re: Re: Re: Objízdná trasa

Jo zato se vyplatí postavit národní  stadion  pro 35 tisíc diváků,  když na ligové zápasy na spartu chodí průměrně  5500 diváků  a to má  z gambrinus ligy největší návštěvnost.

Ale at si tam sparta postaví v zásadě co chce, ale za svoje peníze. Jen mi přijde ze současná kapacita 20000 je dost.

Jo a taky byly doby kdy Letná byla vesnice za Prahou, a taky na Letné stály stadiony jak sparty tak slávie.

0/0
6.2.2008 6:54

krabi

Re: Re: Re: Re: Objízdná trasa

v každém případě se vyplatí postavit nový stadion pro Spartu V

0/0
6.2.2008 8:38

magdik

stromy

Choďte pěšky(Y)

0/0
5.2.2008 18:52

krabi

ekoteroristy nakopat do zadků !!

už aby ta stavba byla hotová, protože dnes je celá Letná, Korunovační i Chotkova a K Brusnici neustále zaclaná a neprůjezdná. Ekoteroristi jsou jem pakáž , fuj :-©

0/0
5.2.2008 17:33

berosh

Re: ekoteroristy nakopat do zadků !!

Podle me jsou jedna pakaz ridici co si vozi prdel pro nic za nic a vsechny tyhle problemy zpusobuji. :-©

0/0
10.3.2008 14:01

šarlota2

Ekošílenci

Ekologové se asi zbláznili!!! Šílená představa: jak dnes ucpaná Korunovační ulice pojme kolony aut, které jezdí po Milady Horákové, to samé je na nábřeží a z Bubenče.

Nechala bych je tam bydlet, aby si to užili, potom snad změní názor.

0/0
5.2.2008 15:38

(gbd)

Re: Ekošílenci

Jenže tady jde o definitivní pokácení stromů kvůli dočasné přeložce silnice.

0/0
5.2.2008 16:13

Z-S

Re: Re: Ekošílenci

Bohuzel docasne pokaceni stromu nikdo zaridit neumi a zrejme prilis jinych moznosti jak udelat prelozku neni.

Holt, kdyz se kaci pes, litaji rizky ;-D

0/0
5.2.2008 16:24

krabi

Re: Re: Ekošílenci

stromy zase narostou, nejde o žádné staleté duby...

0/0
5.2.2008 17:34

Jake

Re: Re: Ekošílenci

tak tam vyraž s písní na rtech a transparentem v ruce "Zasaď strom, posílíš mír"

0/0
5.2.2008 20:34

český venkovan

..ha....... je čas jít na pivo..už ze žízně blbnu....

..četl jsem v titulku...RUDÁ.....

0/0
5.2.2008 15:38

Teri05

stromy se daji zachranit

Snad by slo stromy prestehovat?!

0/0
5.2.2008 15:32

Englaw

Bude to děs..

Pořád se tady mluví o autech a přitom to nejvíc odnesou cestující MHD, kteří budou nuceni přesedat pořád z tramvaje do busu a v tom busu pak stát v koloně vozidel. V tomto ohledu bych se přimlouval za zavedení preferenčních rpuhů pro autobusy jak MHD, tak i dálkové dopravy. To by možná donutilo pár řidičů nechat auta někde odstavený a pohybovat se po Praze pomocí MHD.

A co se týká bruslení na Letný, kdyby město dalo dohromady cesty ve Stromovce, kde jsou pro bruslení zcela ideální podmínky, tak by bruslaři na těch pár měsíců Letnou oželeli. Ale jak už zde bylo zmiňováno, nad Letnou coby centrem sportu, zábavy a odpočinku visí daleko větší hrozby a to trvalého chcarakteru. Oceanárium, knihovna, stadion. V tom vidím daleko větší zlo.

0/0
5.2.2008 15:29

mmkk

Úředníci

Uvedená dočasná komunikace je obhajována tím, že se musí zachovat všechny jízdní pruhy přes Letnou. V současné době tam je ve směru z P6 na P7 ten pruh prakticky jeden. Ve druhém je zákaz vjezdu a pak zase odbočení vlevo. Takže v tomto směru stačí jeden pruh. Ve druhém směru má být doprava zachována (nepíšou zda v jednom nebo dvou pruzích). Takže proč to nesloučit a neudělat po dobu stavby oběma směry vždy jeden pruh. Ty by se pak průběžně přesouvaly podle probíhající výstavby. A nemuselo by se nikam do zeleně zasahovat.

Takto to řešili např. v Mnichově při výstavbě tunelů ve středním okruhu. dočasné komunikace vedly po povrchu, několikrát se v průběhu výstavby měnily/přesouvaly a oběma směry to byly 3 jízdní pruhy.

Že by tohle Praha  nezvládla 8-o

0/0
5.2.2008 13:57

(gbd)

To myslí vážně?

a) "k zemi půjde i několik vzrostlých stromů"

b) "Po dokončení tunelu se všechno dá do původního stavu."

A teď mi řekněte, JAK nahradí těch nejméně 16 pokácených stromů, když jeden roste přinejmenším desítky let!

0/0
5.2.2008 13:34

morver

Re: To myslí vážně?

Co je 16 stromů a dočasná komunikace proti nové národní knihově,  novému národnímu  stadionu a  novému mořskému akváriu. Podle mne, jsou tyto projekty koncem Letné a padne jim za oběť  daleko víc než 16 stromů, pokud se je náhodou podaří prosadit.

0/0
5.2.2008 14:43

(gbd)

Re: Re: To myslí vážně?

No, mám pocit, že zrovna knihovna je na "pustém" plácku. Ale ty ostatní projekty mi přijdou jako opravdu zbytečné a hloupé...

0/0
5.2.2008 16:12

morver

Re: Re: Re: To myslí vážně?

Já uznávám, že  NK  potřebuje novou budovu . Kaplického návrh mi nijak nevadí. Já bych sice z funkčního hlediska dal přednost nějaké extravagantní škatuli kvůli maximalizaci  využitelného prostoru.

Co se týče umístění, tak jsem to pochopil tak, že má stát v místě tramvajové smyčky a na přilehlých pozemcích o kterých se vede spor a to rozhodně není holý plácek. Holý plácek který je vidět na letecké mapě zabere výjezd z tunelu.

Taky jsem zvědav jak se do podzemí srovná depozitář a tunel docela by mě zajímal nějaký výkres jak to má vypadat v reálu.

0/0
5.2.2008 16:30

oracle29

Kvůli tutům zničí letnou -

všimlui jste si že zelené plochy v Praze mizí - něco zastavěj tzv "supermarkety" a obchodní centra, něco developeři a teď ještě kvůli autům zlikvidujou kus letné. Místo aby auta začali regulovat a do centra je vůbec nepustily jako v Londýně... RvRvRvRvRv

0/0
5.2.2008 13:32

oracle29

Re: Kvůli tutům zničí letnou -

Možná že pan Bém je přece jen spíš psychiatr než primátor ....

0/0
5.2.2008 13:33

nepřezdívka

Re: Kvůli tutům zničí letnou -

Vzdyt ta auta narvou pod zem. To by snad melo pomoci. Ale jinak me taky stve, jak tu Letnou rozkopou. Dva roky se bude jezdit pres park, to bude sila.

0/0
5.2.2008 13:50

wildge

To budou mit

na izraelske ambasade radost.

0/0
5.2.2008 12:16

Jake

Re: To budou mit

Tam nepoznaj rozdíl, stejnak jim tam stojej furt auta v obou směrech mezi Hradčanskou a Chotkovejma sadama ...

0/0
5.2.2008 20:20

Vrtal

Konec Letné

se nakonec přece jen podaří prosadit. Krůček po krůčku. (Y)

0/0
5.2.2008 12:14

Dolorez

A ještě ta knihovna k tomu...!

Pražská ODS to říkala hned, že na Letnou taková zrůdnost nepatří. V blízkosti Klausostolce musí růst jen indexy akcíí.;-D 

0/0
5.2.2008 11:58

John Coffey

+++++

AD Infografika.... OMG... Grafik ma dovolenou?

Prisernost...

0/0
5.2.2008 11:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.