Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeden průzkum vyhrál Klaus, druhý Švejnar. Mohou za to otázky?

Důvěryhodnost průzkumů veřejného mínění minulý týden utrpěla. Dvě agentury krátce po sobě zjišťovaly, jakou podporu mezi lidmi mají prezidentští kandidáti. Zatímco v průzkumu, který si u SC&C objednala ODS, získal Václav Klaus 57 procent, v průzkumu STEM pro ČSSD zůstal se 45 procenty za Švejnarem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

krabi

kdo maže, ten jede !

:-P

0/0
5.2.2008 22:41

iDaddy

Kdo sleduje výsledky průzkumů již delší dobu ví,

že jsou takové, jako by si přál zadavatel! On platí - a podle toho nastavíme otázky a skupinu dotazovaných! Ono 30% dotázaných, starších 50ti let z Ostravy odpoví jinak, než 30% dotázaných z Prahy 1. Kdo ještě věří různým STEMům, SC&C a podobným agenturám je naivní hlupák. Stejně jako ten, který věřil výsledku průzkumu, že být policista je prestižní zaměstnání a že policistům věří 78% obyvatel.;-D;-D

0/0
5.2.2008 15:31

Chalimon

123456

Vzdy zalezi na tom, kdo ho zadava (pruzkum). Zajimave, ze kdyz si ho zadala CSSD, tak vyhral Svejnar from USA. A vime velmi dobre jak Cesi cokoliv ciziho nemusi. Sidilo se i v RaJ, ze pane  Paroubeck ???? ;-D

0/0
5.2.2008 12:23

fren440

Re: 123456

Když se ptaj jen ČSSD tak je to velmi špatný výsledek.8-o

0/0
5.2.2008 16:09

Diskutervas

Průzkumy nepřeceňovat

To je známá věc.

0/0
5.2.2008 12:18

Collins1001

lidi, pojdme jinam, tady uz ta diskuze k nicemu nevede

sejdeme se zde! Klaus se nebojí, Havel měl renomé, míní lidé

0/0
5.2.2008 12:10

_Eva_

už dvakrát Havel +STEM ovlivnili volby

hartl, šéfík stem, je přítel havla - už dvakrát spolu ovlivnili volby přes několikanásobně nadhodnocené preference - jednou US a naposledy SZ... to vše kvůli Havlově malosti = nenávisti ke klausovi

0/0
5.2.2008 12:02

_Eva_

Re: už dvakrát Havel +STEM ovlivnili volby

mimochodem vzpomínáte jak se před volbami sešel tehdejší ministr Lobkoviz s Hartlem (STEM) a šéfem FACTUM? ... prý se bavili o něčem jiném než o preferencích - ale hned nato US dostala štědrou dávku, která ujistila nerozhodné a znechucené voliče, že dát jim hlas není ztracený hlas.

0/0
5.2.2008 12:05

madqwert

vezmeme-li vysledek poslednich voleb do PS

pak se mu nejvice priblizil STEM ;-D

0/0
5.2.2008 11:47

jesterkasploutvema

Re: vezmeme-li vysledek poslednich voleb do PS

zase lžeš

http://www.stem.cz/clanek/1081

http://www.cvvm.cas.cz/index.php?lang=0&disp=zpravy&r=1&shw=100583

http://www.scac.cz/volby2006_exitpoll.html

0/0
5.2.2008 11:57

jesterkasploutvema

Re: Re: vezmeme-li vysledek poslednich voleb do PS

a realita

Výsledky

stranahlasůmandátů1. ODS35,38% 81 2. ČSSD 32,32% 74 3. KSČM 12,81% 26 4. KDU-ČSL 7,22% 13 5.SZ 6,29%6

0/0
5.2.2008 11:57

jesterkasploutvema

Re: Re: Re: vezmeme-li vysledek poslednich voleb do PS

kazdy tedy vidi, ze STEM dopadla nejhure

0/0
5.2.2008 11:57

celtic

soudruzi ODSáci...

moc se mi líbí, jak uznáváte jen vaše průzkumy a STEM neuznáváte....;-Djste šašci soudruzi....;-D

0/0
5.2.2008 11:43

Okos

Re: soudruzi ODSáci...

Tak ty jseš vážně dobrej :-) Hele nechybíš na dnešním školení u fuhrera Roka?

0/0
5.2.2008 11:45

phi

to je prekvapko

to vi kazde dite, co dokaze vyslovit "sociologie", ze clovek s nevyhranym nazorem je ovlivnem otazkami :)

0/0
5.2.2008 11:38

Okos

Re: to je prekvapko

Kdyby jen ten. Většina lidí je ovlivnitélné stádo. V reklamě také slyšíte příjemnou hudbu, svítí sluníčko, když jde o potraviny, tak se konzumují v přírodě, když o prací prášky tak naopak ve vzorné koupelně. Lidi jsou tupí jak polena a na jednoho co přemýšlí je 10 těch co vybafnou jakoukoliv blbost.

0/0
5.2.2008 11:44

Okos

No Hartl se svým STEM je jen pobočka Lihového domu

Zatím co si pamatuji, tak STEM vždy vyšel výsledek, který si přála ČSSD. Asi jde o chudou agenturu, co potřebuje každou korunu.

0/0
5.2.2008 11:37

phi

Re: No Hartl se svým STEM je jen pobočka Lihového domu

nemyslim, pruzkum muzes ohnout, ale jen trochu.

0/0
5.2.2008 11:40

Okos

Re: Re: No Hartl se svým STEM je jen pobočka Lihového domu

Hahahaha. To už Churchil říkal že důvěřuje jen statistice, kterou si zfalšuje sám. A někdy i malé ohnutí stačí. Rozdíl mezi výsledkem 51:49 pro Klause a 52:48 pro Švejnara je čísleně malý, ale velmi PODSTATNÝ :-)

0/0
5.2.2008 11:42

HenryVIII

ať je sranda

Klause opravdu nemusím, ale fandím mu hlavně proto, že když bude zvolen, spoustu socánku trefí šlak.

0/0
5.2.2008 11:19

Chmelař

jojo

dělám jako brigádu při škole telefonický průzkum trhu a přesně je vidět, jak pořadí otázek lidi ovlivňuje. Při odpovídání na otázky se lidé nad problémem zamyslí a jejich názor se mění. Já třeba když se ptám na spokojenost s Českou spořitelnou, tak pokud se nejprve ptáme, jak jste spokojeni s ČS, většina lidí dá blbou známku. Pokud se ale nejprve ptáte na faktory, které to ovlivní a záměrně vybíráte ty, u nichž bude ČS obstojná (ochota pracovníků, rychlost vyřízení požadavků), tak si lidi řeknou že ta ČS vlastně vůbec neni špatná a pokud je poslední otázka "jak jste spokojen s ČS", tak už to lidé hodnotí daleko lépe, než když je ta otázka jako první.

Řešení je jednoduché- pořadí otázek střídat, jednoho člověka se zeptat v tom pořadí, druhého v jiném (a pak třeba rozdíl porovnat). Tak se to u nás dělá a myslím že by to tak mohlo být i u průzkumu veřejnosti. Sociologové studují roky na VŠ, tak by snad dobrý průzkum měli dokázat ne? Jinak v tom opravdu vidím snahu o manipulaci s výsledky.

0/0
5.2.2008 11:17

ce4you

Re: jojo

Nemyslim si. Samozrejme zalezi na vyzkumu, ale nechapu, proc se na zcela jednoznacnou otazku hleda 20 zpusobu, jak se zeptat. Proste "Chcete za prezidenta Klause nebo Svejnara" a v ramci objektivity ta dve jmena neustale prohazovat. Tecka. Zadne "kdo si myslite, ze by byl lepsi prezident" nebo "kdo by lepe sjednotil toho s timhle"...

A nebo je proste fakt, ze tyhle agentury delaji vse proto, aby se platici klient uspokojil a jen se potvrdila jeho objednavk a pak by meli tyto vysledky davat oznacene jako placenou reklamu...

0/0
5.2.2008 13:44

MarkusM

"Vezmete povrchovou vrstvu vědomí" !

;-D;-D;-D

Správně, musíme si nejprve dotazovaného připravit, "rozpracovat", aby s výsledky průzkumů byl spokojen náš velký vůdce a plnič kasy, soudruh Paroubek.

;-D;-D;-D

0/0
5.2.2008 11:15

ofa

Objektivnost či manipulace?

Je to smutné konstatování,ale největší manipulace s lidmi předvádí nikoli agentury,ale právě MFD,která je tak očividně zaměřena na podporu V.K.,že by si mohla do názvu už konečně dát podnadpis -deník ODS.Jako příklad z poslední doby: čtenáři prý ohodnotili "nadčlověka" Klause horší dvojkou! Aritmetický průměr těch známek byl však přes 2,5 a každý ví,že je to spíše lepší trojka,což se ovšem lezprdelkům v MFD nehodilo do krámu a napsali to co napsali. A tak je to stále dokola...:-PRv

0/0
5.2.2008 10:53

jesterkasploutvema

Re: Objektivnost či manipulace?

a na to jste prisel jak?

rikal to JYrka?

0/0
5.2.2008 10:56

jesterkasploutvema

Re: Re: Objektivnost či manipulace?

tady mate prehled clanku

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?y=domaci/prezidentske_volby.htm

0/0
5.2.2008 10:56

Dolorez

Jak objevné!

Tak tady máme po mnoha letech demokracie významný objev. Že formulací otázky, lze ovlivnit výsledek, podle přání plátce průzkumu. No mě to připadá naprosto fantastické (a nepochopitelné), jak TOHLE může ovlivnit instantního demokratického respondenta, který má přece jasnou politickou orientaci? Buď je podnikatel, nebo socka...:-P

0/0
5.2.2008 10:52

stir

Jak nedávno trefně poznamenal

jeden přispěvatel do podobné diskuse - "Kdyby si průzkum objednala pražská ZOO, vyhrál by opičák Richard". Problém je v tom, že agentur je hodně a když objednaný průzkum vyjde pro objednavatele negativně, může příště sáhnout po flexibilnějším "dodavateli" veřejného mínění. A pokud čísla podpory alespoň přibližně "sedí", nechápu už vůbec český národ. Před půl rokem bylo s Klausem spokojeno více než 70 procent dotázaných. Co provedl za těch 6 měsíců, že chce nyní většina Švejnara. Vždyť - ruku na srdce - kolik lidí ze sta vědělo loni v létě že nějaký Švejnar vůbec existuje ?

0/0
5.2.2008 10:47

Collins1001

Re: Jak nedávno trefně poznamenal

a kolik lidi znalo pana Tosovskeho nez prevzal na prechodne obdobi vladu??? A vubec, kazdy kdo se tenkrat (od 1990) trochu zajimal o ekonomiku, tak jmeno pana Prof. Svejnara znal a zna!!!

0/0
5.2.2008 11:30

Okos

Re: Re: Jak nedávno trefně poznamenal

Máš pravdu, taky ti po revoluci vadily ty jeho hnusné košile a taky to jak smrděl?

0/0
5.2.2008 11:40

Collins1001

Re: Re: Re: Jak nedávno trefně poznamenal

take jste nazoru, ze saty delaj cloveka? Muj sef (multimilionar v Eurech) chodi uz sedmy rok jen ve dvou oblecich! A jaky deodorant pouzival tenkrat pan Prof. Svejnar nevim, nebot tak na dotek jsme se nedostali.

0/0
5.2.2008 11:55

imax2

Jan Hartl

ideolog - externista z Lidového domu;-D

0/0
5.2.2008 10:26

imax2

Re: Jan Hartl

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-pruzkum-pruzkumu-pruzkumnych-pruzkumu-f99-/p_spolecnost.asp?c=A080120_102224_p_spolecnost_wag

0/0
5.2.2008 10:29

prorok.pravejj

Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

................tu příští Jan Švejnar .....průzkumy vlastně nelžou.......:-P

0/0
5.2.2008 10:19

parohubek

Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Příští volbu vyhraje též s přehledem Klaus.:-)

0/0
5.2.2008 10:23

prorok.pravejj

Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Obávám se ,že příští volbu Véna už kandidovat nemůže......;-)

0/0
5.2.2008 10:31

Ulrich

Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Příští volbu dost možná vyhraje kandidát ČSSD. Za podmínky, že levice bude mít mezi voliteli většinu, což se po příštích volbách do Sněmovny klidně může stát. Pokud ovšem bude splněna tato podmínka, nebude kandidátem ČSSD Švejnar, nýbrž paroubek nebo některá jiná levicová zrůda.

0/0
5.2.2008 10:27

prorok.pravejj

Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Souhlas ,bude to Bradavice.....jenže Švejnar ji ,jako kandidát pravice "zamáčkne".......;-)

0/0
5.2.2008 10:30

Ulrich

Re: Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Kandidát pravice? Tak to vylučuji. Jednak je Švejnar levičák jako hrom a pak, přece se ODS nebude diskreditovat postavením dřívějšího kandidáta ČSSD.

0/0
5.2.2008 10:32

prorok.pravejj

Re: Re: Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Švejnar je levičák????   8-o..................tak je velké nedorozumnění!  Doporučuji se seznámit s knihami respek. názory Jana Švejnara......Švejnar je pravičák jak hrom!Jinak uvidíme.....:-)

0/0
5.2.2008 10:37

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Pravičák? Ne. Pravičák nekandiduje za ČSSD, neusmívá se na Paroubka, nemluví o sociálním cítění a nesprávnosti rovné daně, nevolí levičáka Johna Kerryho v prezidentských volbách.....

0/0
5.2.2008 10:44

prorok.pravejj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Rozumím. V USA je ta dělící čára a i osa značně posunutá a Ty dobře víš ,že je tam běžné ,že republikán má v tomto blíž k demokratům a opačně.....Švejnara nominovala levice ,pravice měla obsazeno......může se nám to nelíbit (mě vadí Švejnarovo otáčení u radaru a reformy) ,ale Švejnar je pravičák a v příští volbě se utká s Rokem.......

0/0
5.2.2008 10:52

Okos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem V

Pravicové strany nemohou nikdy kandidovat Švejnara, za to že vystupuje proti Klausovi. Za 5 let bude volba Levice - Pravice a ani na jedné straně Švejnar nebude. Na Levici asi nebude ani Paroubek, tomu strhne vaz prohraná letošní volba presidenta a neúspěch v komunálních a krajských volbách. Na Pravici bude asi Topolánek (pokud už také nebude na hnojišti jako Paroubek) nebo někdo jiný z ODS, možná Němcová.

0/0
5.2.2008 11:48

rudastraka

Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

ses ovlivnenej pruzkumama po zavedeni nepopularnich opatreni. vetsina lidi prijde na to, ze jeim v penezence zustane vic. do voleb zbyvaji 2 roky

0/0
5.2.2008 10:56

prorok.pravejj

Re: Re: Re: Tuto volbu vyhraje s přehledem Václav Klaus......

Kéž by.....

0/0
5.2.2008 10:58

bryann

tak Honza Hartl

je socan jak poleno, ani to nemusi skryvat ;-D

0/0
5.2.2008 10:17

Zorrrrrro

neco k tematu pro ty, kdo maji radi radi serial

"Ano, pane ministre!" - Humphrey vedel, jak na to:-)

http://www.imdb.com/title/tt0086831/quotes

0/0
5.2.2008 10:16

Janhura

Věřím jen tomu průzkumu, který si zaplatím

A pokud by se mi výsledek nelíbil, tak si příště zaplatím někoho jinýho. Takže si "průzkumníci" dejte majzla na to co vám vyjde. Tohle je celá pravda o "průzkumech"

0/0
5.2.2008 10:12

teplakomil

Re: Věřím jen tomu průzkumu, který si zaplatím

„Věřím jen té statistice, kterou si zfalšuji sám…“, sir Winston Spencer Churchill

0/0
5.2.2008 10:22

starej_vul

:-)

dlouhodobě to v průzkumech STEM vyhrává ČSSD a také tato strana většinou se na tyto průzkumy odvolává. Z toho mě plyne, že je záměrně pro socialisticky oreinetovaná. Na druhé straně mě zaráží, že od této agentury ještě vůbec někdo chce nějaký průzkum, když její kredit tak "nakloněný" ...

0/0
5.2.2008 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.