Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus a Švejnar se v duelu před kamerami špičkovali

Senátoři ČSSD vyzpovídali ve svém klubu kandidáty na prezidenta. Před televizními kamerami se mluvilo o 90. letech, přijetí eura i globálním oteplování. Názory Václava Klause a Jana Švejnara byly už od prvních minut diametrálně odlišné. A ač spolu nedebatovali přímo, hojně se špičkovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pujcovnaprivesu

Klaus trapně hájil modré

zlodějské zájmy na úkor poctivých,slušných a pracovitých občanů našeho státu.Přesně jak je u modré strany zvykem.Klaus není nestranický pezident.

0/0
31.1.2008 12:29

per1

Re: Klaus trapně hájil modré

No spíš bych řekl, že okrádání občanů je vlastní Švejnarovi: moje i tvoje výdělky chce rozdat pavědcům typu Al Gore na boj proti větrným mlýnům a globálnímu oteplování. Toto mi spíše přijde jako hezky zaobalené zlodějské zájmy, není liž pravda?

0/0
1.2.2008 15:23

woodoo_woodoo

Švejnar byl jako vosková figurína na setrvačník:))

Švejnar těžce propadnul, Jyrka s ním asi není vůbec spokojený, neproběhla žádná tradiční tiskovka;-D;-D;-D

0/0
30.1.2008 17:41

Kleki Petra

Re: Švejnar byl jako vosková figurína na setrvačník:))

Ale už má zase průzkum. Snad prej Švejnara bude volit 155% lidí, nebo co.

0/0
30.1.2008 17:48

woodoo_woodoo

Re: Re: Švejnar byl jako vosková figurína na setrvačník:))

;-D;-D

0/0
30.1.2008 17:58

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Švejnar byl jako vosková figurína na setrvačník:))

kdepak ....300%  ... a co vy, souzi ... na kolik se šacujete ? ...8-o

0/0
1.2.2008 15:42

hasmen

Duel jsem neviděl ...

Jenom krátký šot ve zprávách...Nepřipadalo mi,že by jeden,či druhý měl v něčem navrch...

0/0
30.1.2008 14:08

Kleki Petra

Re: Duel jsem neviděl ...

Koukni se na celou tu taškařici. Fakt to bylo neuvěřitelné. Ovšem jedině snad v případě, že ti jde o ztrátu času. Klaus to odhadl dobře. Bylo to naprosto k ničemu.:-)

0/0
30.1.2008 14:11

hasmen

Re: Re: Duel jsem neviděl ...

No tak tam nemusel chodit ;-) To je tak,když člověk jednou povolí a nedrží se svých zásad a výroků :-)

0/0
30.1.2008 14:19

Kleki Petra

Re: Re: Re: Duel jsem neviděl ...

Přesně. Asi mu poradili ze štábu, aby nebyl tak neústupný. Celé to bylo naprosto o ničem a k ničemu. Jen Švejnarovi naopak poradili poměrně dost konfrontační tón, což, myslím, bylo ke škodě věci. Působil dost odtažitě a myslím, že v očích řady lidí mu to mohlo uškodit. Ovšem žádní lidé ho volit nebudou, že, tak co!;-D

0/0
30.1.2008 14:22

hasmen

Re: Re: Re: Re: Duel jsem neviděl ...

Já nic proti Klasusovi nemám,ale vždy se poťouchle usmívám,když ho někdo na*ere - ta jeho reakce je prostě boží ;-);-D

0/0
30.1.2008 14:32

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Duel jsem neviděl ...

Souhlas.;-D

0/0
30.1.2008 14:38

hasmen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Duel jsem neviděl ...

He,docela bych mu chtěl "vidět" do hlavy...  To by se zdejší cenzor vyřádil ;-D Nebo si někdo myslí,že Václav je jako Mirek Dušín,co v životě neřek´sprostý slovo? ;-D;-D

0/0
30.1.2008 14:42

Kvalich

Re: Duel jsem neviděl ...

Neviděl a kecá.

0/0
31.1.2008 14:45

Erciyes

kluci, co se děje???

Jinak koukám, že příznivcům ODS a Klause po včerejšku zase narost hřebínek (to se pozná tak, že začínají druhé posílat do Bohnic, označují je za v každém druhém příspěvku s jakousi falešnou blahosklonností  za kecky a poplety a dmou se pýchou nad svým velikánem a najednou mjsou méně nervózní, že ten pantáta z Hradu neuspěje :-). Co se včera přihodilo tak převratného, hoši, že jste opět nabrali tento kurs. :-) Poměry mezi volitely se nám nezměnily, v nudném duelu ani jeden z kandidátů skoro nic nepoředvedl (a jako obvykel čtenáři iDnesu mírně ocenily Klause, čtenáři ostatních serverů (Novinky, Tiscali) výrazně Švejnara), tak proč to zbytnělé sebevědomí??? Mně to fakt zajímalo, čím byl včerejší duel o ničem tak významný pro modré??? :-)

0/0
30.1.2008 13:27

Erciyes

Re: kluci, co se děje???

sorry za překlepy, jinak čtenáři ocenili

0/0
30.1.2008 13:28

Kleki Petra

Re: Re: kluci, co se děje???

Překlepy jsou tím nejmenším problémem tvého příspěvku. O hřebínku nic nevím, jen o tom, že jediným účelem této "debaty" bylo zpochabnění Klause a zviditelnění Švejnara. To první selhalo na celé čáře a Švejnar se zviditelnil zcela určitě, nicméně radost z toho zřejmě nemá.

0/0
30.1.2008 13:46

Erciyes

Re: Re: Re: kluci, co se děje???

Pochybuju, že to socani, Švejnar i jeho příznivci vidí stejně jako ty. Vlastně nepochybuju, vím, že ne. A to, že se Š. v uvozovkách ztrapní před těmi největšími příznivci Klause, bylo jasné předem. Ti by to tvrdili za všech okolností.

0/0
30.1.2008 16:36

Erciyes

Re: Re: Re: kluci, co se děje???

Jinak díky, žes uznal, že překlepy nejsou až tak kolosálním problémem. Nečekal bych od tebe takový fér přístup. :-) Myslel jsem, že jako správný fanoušek ODS budeš přísnější. :-)

0/0
30.1.2008 16:40

Bouše

Re: kluci, co se děje???

Klaus už předem avízoval, že kandidátský "duel" je vzhledem k charakteru prezidentských voleb vcelku zbytečný a jestli je pro někoho výhodou, tak především pro Švejnara, který se (na rozdíl od Klause) potřebuje zviditelňovat. Díky neschopnosti senátorů ČSSD a Švejnara samotného, se Klausova obava nenaplnila, protože Švejnar z tohoto duelu vytěžil jeden kolosální PRD. Z toho mám jako příznivec (a příležitostný kritik) Klause pochopitelně radost. R^  

0/0
30.1.2008 13:42

smotitak

Re: Re: kluci, co se děje???

Souhlas.

0/0
30.1.2008 13:45

Erciyes

Re: Re: kluci, co se děje???

Kolosální PRD by Švejnar ale i Klaus vytěžili z jakéhokoli duelu - i moderovaného Moravcem. Volitelé mají jasno dávno - atěch pár, co ještě nemá jasno, se jistě rozhodne podle jiných kritérií...

0/0
30.1.2008 16:37

trojuhelník

j@ck

Musím ocenit nadhled a názory j@cka, o ubohosti zdejších diskutéků raději bez komentu.

0/0
30.1.2008 11:47

Kleki Petra

Re: j@ck

Pěkné.:-)

0/0
30.1.2008 12:02

unbelieving dog999

Re: j@ck

AAA, kosoctverec ocenuje... To hned kazdeho potesi...;-D;-D

0/0
30.1.2008 14:11

Ahaman

Možná ta debata

bez televizního moderátora byla lepší než kdyby tam Moravec poštěkával ty své duchaplnosti a jel podle, obvykle protiklausovského, scénáře. Takhle to bylo komornější a férovější. Nejvíce mě zklamal Švejnar těmi svými prázdnými výkřiky typu "já jsem budoucnost" nebo "já mám morální kredit", nebo "já umím pracovat s lidma";-D, přičemž ani jednou neuvedl, o co svá tvrzení opírá. Jestli bych o někom napsal, že je prázdný, pak o Švejnarovi.

0/0
30.1.2008 11:37

minutos007

Re: Možná ta debata

Přiznávám, že jsem taky trochu zklamán. Myslel jsem si, že to bude dobrý kandidát za  pět let, pokud se trochu seznámí se zdejšími poměry a zveřejní své postoje. Docela mně lákala představa souboje Paroubek versus Švejnar...

0/0
30.1.2008 11:42

Ahaman

Re: Re: Možná ta debata

Jo, je to škoda, myslím, že v současné době by Švejnara strčil do kapsy i kdejaký hejhula z ČSSD.

0/0
30.1.2008 11:52

denny2006

Re: Re: Možná ta debata

Docela mne láká představa tohoto souboje na volebním sjezdu ČSSD !

0/0
30.1.2008 12:00

Erciyes

Re: Re: Možná ta debata

Nevím, proč by spolu měli Paroubek coby premiér a Švejnar jako prezident bojovat. ODS by spíš měla zabojovat, aby socan neměl vítězství (v daleko důležitějších volbách než jsou ty prezidentské) 2010 tak jisté a aby nebylo drtivé a prohra ostudná.

0/0
30.1.2008 13:21

Kvalich

Re: Re: Možná ta debata

Proboha, jenom to ne! to bychom dostali buď dutou hlavu s bradavicí, nebo voskovou hlavu s přehazovačkou, podotýkám, obé tupé.

0/0
31.1.2008 14:50

parohubek

Vzhledem k tomu,

že se debata konala plně v režii ČSSD, tedy Švejnarových příznivců a Klausových odpůrců, nelze zdánlivě vyrovnané výsledky obou kandidátů interpretovat jinak, než jako Klausovo jednoznačné vítězství. Je to jako by hrály Pardubice v Hradci, pískal to rozhodčí z Hradce, na stadion by nesměli fanoušci hostů a utkání skončilo 0:0. Lze to opravdu chápat jako vyrovnaný výsledek?

0/0
30.1.2008 11:25

Kuttlirz

Bylo to poučné!

To, že dotazy senátorů ČSSD budou přihlouplé a teatrální se dalo čekat. Překvapilo mě však, že od profesora ekonomie Švejnara jsem slyšel jen primitivní bezobsažné fráze, a to i v ekonomických tématech. Ta přízemnost a ubohost mi vyrazila dech.

0/0
30.1.2008 10:37

j@ck

Re: Bylo to poučné!

Arogantni do sebe sama zahledene naparovani prospikovane jizlivymi a ironickymi poznamkami ti zrejme imponuje vic, co? No, vrana k vrane seda, rovny rovneho si hleda.

0/0
30.1.2008 10:39

Kleki Petra

Re: Re: Bylo to poučné!

Čoveče, co to pořád blábolíte?8-o8-o;-D

0/0
30.1.2008 10:42

pujcovnaprivesu

Re: Re: Re: Bylo to poučné!

Primitivní byl výkon Klause

0/0
31.1.2008 12:31

Kleki Petra

Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

co sledoval prof. Švejnar svým konfrontačním, ale přitom neadresným způsobem vystupování? Zíral do stolu, a namísto vět typu NA ROZDÍL OD PANA KLAUSE SI MYSLÍM/NEMYSLÍM prokládal své vyjádření slovy jako JSOU TACÍ, KTEŘÍ DOKONCE TVRDÍ... NĚKDO ŘÍKÁ, ŽE,..., ALE JÁ SI TO NEMYSLÍM... To mu poradili socani? Vždyť to bylo směšné a naprosto neúčinné. Kdyby celou "debatu" sledoval někdo zcela neinformovaný, z čeho měl vyvodit, že by změna na pozici prezidenta mohla být vůbec k něčemu dobrá?

Řekl bych, že si ČSSD zprudka naběhla do zdi, kterou si předtím sama postavila.

0/0
30.1.2008 10:15

j@ck

Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

To se naucil od Klause. Ten taky tvrdi, ze "oni" ohrozuji "nasi" svobodu - misto aby rekl presne, co je to svoboda a kdo a jak konkretne ci svobodu v kterem okamziku ohrozil. Tomu se rika psychotizovani davu

0/0
30.1.2008 10:22

Kleki Petra

Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

Ale jdi, ty kedsko!;-D

0/0
30.1.2008 10:35

denny2006

Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

Popleto,zkus diskuji na jiné téma i když,no,ono je to v tvém případě vlastně jedno ;-(!

0/0
30.1.2008 10:43

j@ck

Re: Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

rad si s tebou popovidam o kvantove dekoherenci, nebo treba o tarskeho semanticke teorii pravdy, nebo treba o vlivu koureni na pohyblivost spermii. Ovsem tady bychom asi nenasli stycnou pudu pro diskuzi, takze budeme radeji rozebirat patologicke rysy osobnosti vaclava klause.

0/0
30.1.2008 10:46

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

A jseš si vědom toho, jak komicky tvé příspěvky působí?:-)

0/0
30.1.2008 10:56

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

Ne, ale bavi mne to ;-D

0/0
30.1.2008 11:00

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

A o to nám jde především!;-DR^

0/0
30.1.2008 11:01

denny2006

Re: Re: Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

"Švejnarova nobelovka" tě nemine,ale s podmínkou nástupu na léčení,tuším někam do Bohnic.Tam tě to bude teprve bavit R^!

0/0
30.1.2008 11:47

denny2006

Re: Re: Re: Re: Podíval jsem se na to až večer a jednu věc nechápu:

A co diagnosa sémantické demence,jak se s ní přežívá?

0/0
30.1.2008 11:57

Hrustic

Komedie

Cely tento duel byl od zacatku mysleny jako divadlo - jak ma CSSD ve zvyku. Bylo jasne, ze nic noveho neprinese. Nedivim se Klasovi, ze se nechtel ucastnit ....

"názory a postoje Jana Švejnara jsou členům senátorského klubu ČSSD bližší" - jak by taky nebyly, kdyz je za poslednich par tydnu pan Svejnar naprosto prispusobil = kandidat na 2 veci Rv

0/0
30.1.2008 9:36

modryidnes

Komedie

Toto TV predstaveni bylo jasnou ukazkou nepotrebnosti senatu, jeho zbytecnost je nadmiru jasna. Po jeho zruseni by bylo treba na duchody, ktere jsou nyni smesne. Jen pro priklad, pokud budete mit mzdu 100000Kc mesicne, tak budete mit duchod 12000Kc. Dost usmevne p.t. Klausi ze :-©

0/0
30.1.2008 9:29

madqwert

vystizne zhodnoceni "debaty"

Budeme-li hodnotit tento přímý přenos jako divadelní představení (jako to učinili komentátoři na ČT 24 hned po skončení debaty) závěr bude celkem zřejmý: Václav Klaus byl živější, hojně gestikuloval, dělal grimasy a víc přitahoval kameru. Naproti tomu zcela amatérsky působila moderátorka, předsedkyně sociálnědemokratického senátorského klubu Dr.Alena Gajdůšková. Profesor Jan Švejnar se držel své profesorské šarže a nijak se nesnažil z ní kvůli kamerám vybočit: Zůstal svůj. Po takovémto vystoupení obou kandidátů může těžko někdo z nich získat nové příznivce: Oba protagonisté nejspíš jen naplnili představy svých fanklubů.

0/0
30.1.2008 8:49

madqwert

Re: vystizne zhodnoceni "debaty"

Poslechneme-li si ale tento přenos bez obrazu, rozdíly mezi oběma kandidáty se zvýrazní:

Václav Klaus častěji zabíhal do osvědčených úhybných manévrů zdůrazňováním, že jeho postoje každý zná, že o každém tématu, na které byl tázán, napsal řadu knih či přednesl mnoho přednášek a že jen jedna podotázka z tématu, na které je tázán, by si zasloužila samostatnou konferenci. Toto klišé, pokud si dobře pamatuji, použil v debatě třikrát. Nešlo ale vždy o snahu se vyhnout odpovědi, spíše šlo o to transparentně předvést svou převahu nad protivníkem, což v některých lidech mohlo vzbuzovat dojem, že začíná být vnitřně nejistý. Item Václav Klaus hrál tradiční roli konzervativního alfa-samce, kterou všichni u něj dobře známe.

0/0
30.1.2008 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.