Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jan je Čech bez českých komplexů, říkají o Švejnarovi příbuzní

Jaké jsou české kořeny prezidentského kandidáta Jana Švejnara? MF DNES se vypravila za jeho příbuznými v Praze a severočeském Jablonci nad Nisou a ve Varnsdorfu, kde se jeho žena před lety naučila vařit meruňkové knedlíky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pancho10

Nechce radar:

U mě skončil bolševici.;-D

0/0
25.1.2008 7:29

1_130_202_135

Pan Šmoranz

"Víte, já si myslím, že o tom našem povolání panují přehnané představy. Já doma žiju jako každý jiný člověk. Třeba s dětma si pohraju, žena mi tyká."

0/0
24.1.2008 6:26

Wendolene

No podle me je porad

Cech, jen je zdegenerovany z USA. Je to Cech, protoze lze a pretvaruje se. Nechce se vzdat obcanstvi USA jeste pred volbami, ceka, az co bude dal. Neni to typicke ceske? Az po bitve generalem, chce vypadat dobre za kazdou cenu.

0/0
24.1.2008 2:38

captain cook

Re: No podle me je porad

wendolinko, ty jsi ceskeho puvodu a zijes v cizine, tak z tebe urcite mluvi zivotni zkusenost...priznavas tedy, ze pobyt tam te take zdegeneroval???:-P

0/0
24.1.2008 3:57

Wendolene

Re: Re: No podle me je porad

Samozrejme, stejne jako vas. Pobyt v cizine nas ovlivnuje a ne vzdy k lepsimu. A prosim, netykejte mi. Nezname se.

0/0
24.1.2008 6:14

captain cook

Re: Re: Re: No podle me je porad

;-D mluv jen za sebe, o ctna panno Gwendolino! Zivot v cizine mne ovlivnil velmi pozitivne. Naucil jsem se svobodne myslet, vyjadrovat, s jistotou vystupovat nejen v osobnim zivote, ale take co se politiky tyce, coz jsem si nemohl dovolit v ce-ese-ser. Mnou zvolenemu poslanci s radosti sdelim co se mi nelibi na vlade, senatu ci parlamentu a jak ocekavam, ze mne=volice bude v Parlamentu zastupovat. Vedomi, ze kterykoliv obcan muze otevrene kritizovat statni nebo federalni vladu, ministerstva, policii a jine urady a neceka ho za to kriminal, dela hodne pro zdrave sebevedomi obcanu. Se zklamanim jsem videl jak se lide v Cesku porad jeste obavaji stezovat si treba na Cesky Telekom nebo Ceskou Postu, protoze se boji, ze se jim nekdo za to bude vozit po kuzi. Tak mi nepovidej o nejake negativite a komplexech v cizine.

 PS Tykam tady vsem a nedelam vyjimky, tak si na to zvykni :-)).

 

0/0
24.1.2008 9:15

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: No podle me je porad

Prej pozitivně, sprostý jsi jako kanál a nic jiného, než nadávat, jsem tě tady dělat neviděl.;-D

0/0
24.1.2008 14:03

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: No podle me je porad

to je nanejvys pochopitelne, ze kdo se navratil, nevi co je leva nebo prava a nerozezna + od -

...taky nemuzu za to, ze neumis cist;-D :-P

0/0
24.1.2008 19:50

captain cook

Re: Re: Re: No podle me je porad

jeste jednu otazku, wendolinko. Kdyz te dlouhodoby pobyt v cizine tak negativne ovlivnuje, ze citis degeneraci, proc tam zustavas? Nejsi tam prece privazana, nebo ano?

0/0
24.1.2008 21:38

Wendolene

Re: Re: Re: Re: No podle me je porad

captain cook, spatne jste me pochopil. Me osobne pobyt v cizine ovlivnil dobre, kdyz jsem odesla z CR, nemela jsem vubec zadne vrele vztahy k Cesku. Ale delsi pobyt v cizine me presvedcil, ze byt Cechem neni zase tak strasne. Zacala jsem se vice zajimat o deni v CR. Mela jsem na mysli, ze kdyz J.Svejnar odesel tak mlady, veskere jeho nazory se zformovaly v USA behem dospelosti, podle me uz neni Cech, ale jen American, navzdory jeho obcanstvi, ktere dostal jen vyjimkou diky tomu, ze odesel jeste v komunismu. Proste mi neni sympaticky, je prilis americky. A to neni dobre. Americane jsou hodne jini, nerespektuji tradice, jejich hodnoty jsou dost jine, ceni pouze dolar. On uz nevi o Cechach nic. Je to proste American. A ja vice souhlasim s nazory pana Klause. To jak ovlivnil pobyt v cizine vas, nevim, ale zdate se velmi " bitter".

0/0
25.1.2008 7:27

petra2605

jezis to sou xichty..

a jaky cesky komplexy ja sem uz 20 let jinde a zadnych komplexu si nejsem vedoma, to snad musel rict nakej starej komunista nebo co

0/0
23.1.2008 21:29

captain cook

Re: jezis to sou xichty..

zalezi na tom kde a jak zijes, s kym se stykas. Pokud se hodne pohybujes v ceske spolecnosti v zahranici, jsi na ceskou naturu a cesky styl pristupu k veci zvykly a tezko si rozdily uvedomujes. Pokud se ale pohybujes prevazne ve spolecnosti cizincu, pak te ty specificky ceske komlexy prasti pri prvnim kontaktu s Cechy.

Jsem venku mnohem dele nez ty a bohuzel ceskou zakomplexovanost jsem objevil v plne mire jakmile jsem zacal cist idnes online a tyhle diskuze.

0/0
24.1.2008 2:34

captain cook

Re: jezis to sou xichty..

s temi xichty...kdo tak snadno kritizuje jine za to jak vypadaji na fotce, by se mel sam pochlubit rodinnym fotem...posli sem fotku at vidime co mas za kraaaaa...lovny krasy v rodine ty:-P

0/0
24.1.2008 2:45

český venkovan

..tak...a ještě tu o Červené Krákulce

0/0
23.1.2008 18:43

belgian chocolate

tak teď to ještě nějak skoulet ve Vatikánu

aby nám Honzíka do voleb svatořečili

0/0
23.1.2008 18:30

habit

.... chtěl bych se jmenovat Jan...

0/0
23.1.2008 17:41

tenisovejloket

Re: .... chtěl bych se jmenovat Jan...

já ne.. já jsem spokojenej loket;-D

0/0
23.1.2008 17:44

KlekiPetra_Potrestaný_sprosťák

Re: .... chtěl bych se jmenovat Jan...

...poslyšte smutný příběh Jáni...

0/0
23.1.2008 17:55

belgian chocolate

Jan Zachrta, Dán?

to bys mohl kandidovat na švédského krále!

0/0
23.1.2008 18:28

Stiller

Zato je ale Jan

s komplexi zdegenerovaneho Americana.Ty jeho pohadky z mechu a kapradi jsou take zajimave. Jsem pro Klause![>-]

0/0
23.1.2008 17:37

ELAPHURUS

Na snímku

Timur a jeho parta aneb Pomalé šípy.

0/0
23.1.2008 17:30

Muslym

Re: Na snímku

Nebo rychlé pípy?

0/0
23.1.2008 17:53

mpes

Re: Re: Na snímku

na druhou stranu je to lepší než si přivlastnit svatozář...

0/0
23.1.2008 18:22

Fandor80

Už se nedivím

že Schweinar nezná prezidentskou standartu!!! Pokud by tam bylo napsáno LEŽ VÍTĚZÍ. Tak by si vzpoměl. Ten lže jak když tiskne. Z legálníh odchodu z Československa dělá ilegální. Sám předává NC. Ať táhne. My tady v ČR nejsme paka jako například v USA.

0/0
23.1.2008 17:26

captain cook

Re: Už se nedivím

Jak tak ctu tve prispevky, pripada mi, ze ze vsech nejvic v nich lzes ty. Obsahuji takove desinformace, ze nevim jestli jsi jen tak spatne informovany, tak blby ....nebo si na blba schvalne hrajes a vyuzivas prilezitosti, abys umyslne prekroutil fakta v nadeji, ze ti to neinformovani ctenari sezerou i s navijakem. Kazdopadne ti patri :-©Rv

0/0
24.1.2008 2:20

Wabo

Re: Re: Už se nedivím

Souhlas.

Jinak... každý, kdo pamatuje tu dobu, ví, že když držitel výjezdní doložky přetáhl návrat byt jen o hodiny, změnil se jeho pobyt v ilegální. Jan Švejnar návrat přetáhl o mnoho let a mezitím přišel o československé občanství. Takže žádná lež.

0/0
24.1.2008 14:40

fleret1

mozna by meli otisknou i foto a rozhovor s Klausovo rodinou

to by bylo take posusnanicko - a hlavne znovu zverejnit text znameho  dopisu od syna otci ( nazvat to treba " Soudrznost rodiny",pripadne " Moralka nade vse ", nebo tak neco ),jak jej cetla Livie na vaclavaku---

0/0
23.1.2008 16:52

mpes

Re: mozna by meli otisknou i foto a rozhovor s Klausovo rodi

možná by stačila fotka jeho synáčka, jak se za ruku drží s manažerem ČEZu, který mu sponzoruje školu ...

0/0
23.1.2008 18:23

QT1

Zajímavé

Tak to začíná být ještě zajímavější. V osmedesátých letech měl bratrance emigranta a dostal povolení vycestovat na západ na služebku??? To je teda zajímavá rodinka. Švejnar zatím ještě neodpověděl, na jaký pas se dostal na západ a už tu máme dalšího cestovatele na západ z jeho rodiny v době, kdy se na západ vycestovat normálně nedalo. BTW o pravidlech cestování na západ v té době něco vím - měli jsme v rodině velmi vzdáleného příbuzného, který se po válce oženil s angličankou a opustil republiku v roce 1948. Tohle byl kádrový problém v ČR, natož pro cestování na západ. A Švejnarův bratranec mohl cestovat na západ? Prosím, nedělejte z nás voly.

0/0
23.1.2008 16:51

belgian chocolate

Švejnarovy cesty do ČSSR jsou též zajímavé

kdo to pamatuje, může potvrdit, že slušní emigranti do ČSSR nejezdili, protože je čekal výslech v Bartolomějské, podepsání spolupráce atd.

0/0
23.1.2008 17:33

captain cook

Re: Zajímavé

ja se "zapomnel" vratit z cesty na Zapad a presto mi po par letech pustili mamu ven na 3 mesicni navstevu u mne. Ja k tomu doslo? V praci si ji vazili pro jeji dlouholetou svedomitost a protoze drela jak velbloud za flakace, kdyz kdekdo mel honicku pred uzaverkou (vsak na tom nechala zdravi). Meli ve vedeni par slusnych lidi a firma ji dala prvotridni doporuceni k zadosti o pas.  Za par let ji pustili znova, to uz byla v duchodu. Duchodce pousteli mnohem snaze, protoze jim po dobu nepritomnosti odebrali penzi, kterou nikdy nedostali zpetne proplacenou.

 Tak moc zas toho o cestovani na zapad za totace nevis. My meli "emigranty" z 48-ho primo v rodine, ne nejake vzdalene pribuzne a pak pozdeji jsem venku zustal sam...tak to znam z hodne blizsiho hlediska nez ty.

0/0
24.1.2008 2:15

belgian chocolate

důchodce pravda pouštěli

ale pustit jen tak 2 děti za rodiči, kteří emigrovali? ani náhodou. známí odešli v roce 1980 bez dcerky a asi 5 let o ni bojovali s nasazením všech možných pák (Červený kříž atd.). viz podobný případ - Pavlína Pořízková. vím také o lidech, kterým se to nepodařilo vůbec a děti vychovaly babičky.

0/0
24.1.2008 11:12

captain cook

Re: důchodce pravda pouštěli

slo o to kdy ti poslali dopis, ze se dolozka rusi nebo jeji platnost zkracuje. Cs. zastupitelstvi to oznamovaly lidem nachazejicim se legalne venku nekdy koncem 1969. Nevim jak to udelali s temi kdo dostali dolozku v poslednim ctvrtleti 1969 a jeste neodcestovali z ce-ese-ser. Pise se tam nekde o tete, ktera dostala avizo, ze urady budou rusit dolozky a ze je nutno vycestovat okamzite. Otazka je kdy v 1970 odjeli? Casove to je naprosto splnitelne, protoze tenkrat nebyly pocitace tak jako dnes, spolehalo se na rucne sepsane seznamy a jejich rucni kontroly. Proto ne vsichni dostali dopisy najednou.

Koncem 1969 bylo venku dost lidi, kteri se tam uz rozhodli zustat, ale dokud nevyprsela jejich dolozka, byli tam z hlediska cs. uradu porad jeste legalne, porad jeste ne jako "emigranti". Toho se zmenilo az v 1970 po tom, kdy vyprsely existujici dolozky. Proto take jejich rodinni prislusnici mohli na posledni chvili s platnou dolozkou za nimi vycestovat. Pozdeji to uz neslo - jak pises.

0/0
24.1.2008 13:48

belgian chocolate

doložky ztratily platnost koncem roku 1969

to znamená, že pokud v roce 1970 odjeli na platnou doložku, musela být vystavená nově. prostě mu tam spousta věcí hapruje, zrovna tak jako s tou Nobelovkou.

0/0
24.1.2008 22:14

captain cook

Re: doložky ztratily platnost koncem roku 1969

rikam, ze zalezi kdy v 1970 odjeli. Zacatkem 1970 jeste byla platna dolozka vystavena v poslednim ctvrtleti 1969, POKUD a DOKUD jeji drzitel neobdrzel dopis s oznamenim jak se platnost dolozky zmenila.

 S tou nobelovkou, to je predevsim prace klausovych spin-doktoru, kteri spolehaji na to, ze drtiva vetsina lidi si neda praci vyhledat a prelozit, tim mene pochopit jak funguje 3-stazovy vyberovy proces NC a ze skutecne existuji 3 vyberove vybory NC, kazdy pro jednu stazi. Kdo jen strucne napise do CV(a CV se pise strucne), ze byl clenem vyberoveho vyboru NC, ten predpoklada, ze ctenarum je vyberovy proces znam stejne jako je znam odbornikum. Ti si to neprelozi, ze kandidat tvrdi, ze byl clenem 5 clenne svedske komise v posledni stazi, protoze vedi jak to chodi. Zato ale lide neinformovani ani nevedi, ze existuji dve predchozi staze a zacnou ho osocovat, zvlast kdyz to zneuziji spin-doktori oponenta....

bohuzel lide jsou casto blbe nebo line a spin-doktori si mnou ruce radosti

0/0
24.1.2008 22:43

belgian chocolate

bakaní spindoktoři

jenom mi nejde do hlavy, jak ti spindoktoři donutili švédskou akademii, aby tvrdila, že členové příslušného výboru o svém členství nemají mluvit...

0/0
25.1.2008 8:04

captain cook

Re: spindoktoři jsou doktori spinavosti

Spin doktori jsou skoleni ve spinavostech.Rv V ceske politice zvlast.

Detail o nemz se tak sarkasticky vyjadrujes nesouvisi se spin doktory, to je fakt z nobelprize.org. Na informace o vyberu vitezu NC spada 50tilete embargo. Proto take mluvci Svedske Kralovske Akademie Ved nebyla opravnena zadna jmena potvrdit a jen mohla sdelit, ze vyberova komise posledni staze je 5 clenna a svedska. Spravne rekla, ze zadneho pana Svejnara neznaji - protoze se z pochopitelnych duvodu nenaleza na verejne dostupnem seznamu clenu vyberovych komisi pro kazdy rok do roku 1957, ktery je poslednim uverejnenym seznamem. Tam mimochodem cena za ekonomiku jeste take nebyla, ta zacala az v 1968. Je naprosto realisticke, ze prof. Svejnar byl 1x nebo 2x clenem 1.nebo i 2.staze vyberoveho vyboru. Mozna myslel kdyz jen sdeli fakt a ne rok, bude to v poradku, ale embargo plati na vsechno po dobu 50 let - jeho chyba.

0/0
25.1.2008 8:57

KlekiPetra_Potrestaný_sprosťák

Mám very rád Czech pan Shweinar!

R^R^R^

0/0
23.1.2008 16:40

aquaterra

Všichni dobří rodáci

0/0
23.1.2008 16:37

minutos007

ČESKÉ KOMLEXY ?

Které to jsou? 8-o;-D  Pěkný článek... zajímalo by mně, kdo to platí. Kdo má na Švejnarovi takový zájem a proč....

0/0
23.1.2008 16:33

_Eva_

Re: ČESKÉ KOMLEXY ?

kdo má na švejnarovi zájem? švejnar je jedním z nejvyšších činitelů ČSOB/IPB a to byla krádež století pod taktovkou ČSSD... a JUNEK platil HAVLOVI za lucernu penězi "půjčenými" Z ČSOB/IPB... například

0/0
23.1.2008 16:42

imax

copak náš Jenda...

0/0
23.1.2008 16:30

Muslym

A není to jen reklama na nový film Václav???

Viz postava po levé ruce Švejnara (pro voliče KSČSSD: ten napravo od něj).

0/0
23.1.2008 16:29

mpes

Re: A není to jen reklama na nový film Václav???

Muslyme, teď jsem si představil tvou famílii - tvoje stoletá babka s modrým šátkem na hlavě a s třicetikorunama v dlani leze k doktorovi pro recept ... To jinak není možný, že bys byl až takový de/bil ;-D

0/0
23.1.2008 18:25

Rendík

Amerika dobývá hrad

Než Klause tak raději američana s Buschovým povolávacím rozkazem v kapse.A radr konečně v Brdech bude,když nariňáka budeme mít na hradě.

0/0
23.1.2008 16:21

český venkovan

...už se fakt bojím...otevřít konzervu

0/0
23.1.2008 16:06

Pan Navratil

Re: ...už se fakt bojím...otevřít konzervu

;-DR^

0/0
23.1.2008 16:28

Wolfowitz

Hezké PR

Jako teď poslední dobou dost často...;-O

0/0
23.1.2008 16:03

aquaterra

Re: Hezké PR

To proto, aby sis na tu představu lépe zvykl. To je něco jako pan Kapliky a chotí (a tím nemyslím tu chobotnici).

0/0
23.1.2008 16:13

KlekiPetra_Potrestaný_sprosťák

Je to ČECH, ČECH, ČECH, tak si toho važ!

!!!

0/0
23.1.2008 15:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.