Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Utržený výtah v Litvínově zradily příliš malé šrouby

Čtyřiačtyřicetiletý muž, se kterým se zřítil výtah v litvínovském paneláku, má za sebou operaci zlomené páteře a nohou. Je už mimo ohrožení života. Odborníci mezitím přišli na to, co mohlo nehodu způsobit. Šrouby v betonovém závaží, které se utrhly, měly menší průměr, než nařizuje norma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Nadpis článku jako tradičně lže ...

... výtah měl zůstat na brzdách ...

0/0
23.1.2008 7:48

merlinn

jak budou

ted ti vystrašení tahat to žhrádlo po schodech do sedmého patra? ti kteří mají problém vysednout u lidlu skrz pupek z auta a hned dostanou takovou ranu v podobě výšlapu.možná si cestou spočítají,že ten jejich byt za 2 miliony jsou jen předražená halda panelů a to pohodlné válení v pelechu s pocitem bezpečí a bezstarosti byla jen iluze.nikomu nic zlého nepřeju ,ale ty paneláky jsou celkově špatné,lidi začněte neco dělat než vám to spadne na hlavu

0/0
23.1.2008 0:25

djdave2

Re: jak budou

dyt komunisti se jeste ted cachaj jaky nam zaridili supr bydleni zadarmo ...

KSCM by mela financovat kompletni rekontrukce jejich slendrianu ...

Pamatuji jak nam na nove ZS se kejvala  cela panelova zed - dole nebyla ukotvena, nebo jak ocelove "litaci" dvere vyletely i s futrama ....

0/0
24.1.2008 9:07

redback

Dotaz: Litvínov je v Chánově nebo naopak?

:-/

0/0
22.1.2008 16:41

VladKasparek

Regulační poplatek

Kdyby se ve výtazích platil regulační poplatek, tak by se to nestalo.

0/0
22.1.2008 15:32

killy

Já bych počkal na výsledky expertů..

Celý je to od začátku podivný. Kdyby povolil jeden ze šroubů, tak při nerovnoměrným tahu lana se aktivujou bezpečnostní klíny a stojí se prakticky na fleku. Kdyby povolily oba současně, tak by se klíny aktivovaly taky. A protože to začlo padat, tak by klíny mělo aktivovat i lano od rychlostního zabezp. zařízení - šlepru. .... 3 x je to jištěný !  Ten šlendrián (nebo technická závada) bude úplně jinde, pojďte se vsadit  !!!!... a ty utržený šrouby budou jen zástupný problém......

0/0
22.1.2008 14:59

frankie51

Jak můžou šrouby někoho zradit?

Zajímalo by mně, když novináři píší, jako utržení z řetězu, co zradilo je? To jsou titulky hodné Blesku a iDnes se k němu docela rychle přibližuje.

0/0
22.1.2008 14:01

Janhura

Re: Jak můžou šrouby někoho zradit?

No tak to ti můžu říct, "novináře" ponejvíce zrazuje gramatika. V Názorech jakási takynovinářka Blažková (patrně slovutná Stará Blažková) k fotce vražedkyně Velikovské připojila popisku, že "ani manželovo bytí ji neopravňuje ... "

Ale stejně manžela zradila jenom ta kulka, co mu proletěla hlavou.

0/0
22.1.2008 14:23

Janhura

Tak vida, šrouby to zavinily

a já už mylně myslel, že nějakej nezodpovědnej člověk.

0/0
22.1.2008 13:45

Janhura

Re: Tak vida, šrouby to zavinily

A podobně  nůž, popřípadě kulka zaviní smrt člověka a nikoliv vrah.

0/0
22.1.2008 13:49

barbudo

Re: Re: Tak vida, šrouby to zavinily

... u nás ano. Byl jeden, přišel k druhému, přiložil mu pistoli k hlavě a před celou hospodou prohlásil - teď  tě zastřelím. A zastřelil ho. Ale nemohl za to ...

... pravil nezávislý soud ...

0/0
23.1.2008 7:51

Kladýnko

Měl ještě štěstí, že byl nahoře!

Kdyby se to urvalo, když byl výtah v přízemí a to závaží nahoře v sedmičce, tak z něj zbyl mastne flek...

0/0
22.1.2008 13:15

ttrapl

Re: Měl ještě štěstí, že byl nahoře!

To protizávaží tam nevisí volně, ale jezdí ve vedení - takže by sjelo vedle kabiny (jestli by se při nárazu nerozlámalo je jiná otázka)

0/0
22.1.2008 13:24

fenriz

Sabotáž

Jedná se pochopitelně o sabotáž na objednávku EU. Chtějí nás tímto přesvědčit, že jimi nařízená povinná výměna výtahů je opodstatněná :-)

0/0
22.1.2008 13:11

Clar

.

Chlap už asi do výtahu nevleze...

0/0
22.1.2008 12:35

gagaryn

***

po schodoch po schodoch poznávám poschoďa.....

od dnes chodím iba po schodoch.

0/0
22.1.2008 12:32

Levá holínka

Re: ***

Co když ty schody v "plánovaným hospodářství" někdo ošidil a hned zítra se zřítí? ;-D

0/0
22.1.2008 12:45

PepekVyskoc007

Re: Re: ***

Schody jsou narozdil od panelakovych balkonu, ktere trha kvuli odkrytemu zelezu navazujicim na zabradli voda resp. mraz, alespon schovane uvnitr . Takze krome koroze zabradli od vymesku sousedova psa a uklouznuti po hovne zde myslim nic vetsiho nehrozi :-)

0/0
22.1.2008 13:29

Výzkum

Re: Re: Re: ***

No, takovej smyk po hovně může i zabít...!!8-o

0/0
22.1.2008 14:27

barbudo

Re: ***

... popadalo víc schodišť, než výtahů ...

0/0
23.1.2008 7:52

Blanka z Bejrůtu

Tady je dneska odborníků..

..na výtahy 8-o;-)

0/0
22.1.2008 12:27

Levá holínka

Re: Tady je dneska odborníků..

A na co jsi odbornice ty? Aha, tak nic no.... :-)

0/0
22.1.2008 12:29

Bůh Nejvyšší (9)

Tahle akorát na stupidní kecy.

Rv

0/0
22.1.2008 12:44

Bůh Nejvyšší (9)

Tak to bych zažít nechtěl.

0/0
22.1.2008 12:18

PepekVyskoc007

Re: Tak to bych zažít nechtěl.

dobrej adrenalin, tech par vterin

0/0
22.1.2008 12:42

nonick

Ať už byly šrouby jakékoliv -

na konci téhle kauzy by mělo být mnohamiliónové odškodnění těžce zraněného člověka, který doplatil na cizí šlendriánství  - i kdyby to mělo skončit až ve Štrasburgu...!

0/0
22.1.2008 12:02

FrantaV

Re: Ať už byly šrouby jakékoliv -

Tak primárně by ho měl odškodnit ten, kdo před 30 lety výtah zkolaudoval a dovolil užívání a ten by to následně vymáhal na dodavateli.

Jelikož ani jedna z těhle organizací už zaručeně neexistuje, zbyde to na revizákovi.

A nedělám si iluze jak revize výtahů fungují - v mém oboru (elektro), kdyby se mělo všechno kontrolovat striktně podle norem, tak v 4/5 domácností, kanceláří a výrobních provozů v ČR odpojí elektřinu z důvodu závad nebo havarijního stavu.

0/0
22.1.2008 12:33

djdave2

Re: Re: Ať už byly šrouby jakékoliv -

ale pak to vodseres ty ...

0/0
24.1.2008 9:13

jiho3

Nové bezpečnostní předpisy

Některé bezp. předpisy, bez kterých vám nový výtah nezkolaudují, jsou navíc trochu divné. Třeba zákaz tlačítka Stop  - mít to v USA, Rain Man nedostal v životě pusu od  ženský. ;-D Dále povinnost mít v kabině online komunikaci s dispečerm 24/7 byla dřív asi dobrá, ale od doby co má každý Čech v kapse cca 1,3 mobilu trochu ztratila smysl :-)

0/0
22.1.2008 11:56

Pan Navratil

Re: Nové bezpečnostní předpisy

Zákaz tlačítka STOP? WTF?

0/0
22.1.2008 12:00

jiho3

Re: Re: Nové bezpečnostní předpisy

No právě kvůli tomu F (nedobrovolnému) to nové normy zakazují ;-D Já bych se ale být násilníkem podobného útoku bál, přeci jen zápas v kabině dělá hrozný rámus a navíc teď ten Litvínov... ;-D

0/0
22.1.2008 12:21

Pan Navratil

Re: Re: Re: Nové bezpečnostní předpisy

;-D;-)

0/0
22.1.2008 12:23

Roumen

Brzdy

Vzdycky jsem si myslel, ze vytah spadnout nemuze. Ve skole jsme brali, ze jsou tam excentricky ulozena zavazicka, ktera se pri pohybu vytahu otaceji okolo osy, cimz na ne pusobi odstrediva sila. Cim rychleji se vytah pohybuje, tim vetsi vychyleni dosahuji. Az pri prekroceni maximalni rychlosti sepnou brzdu a ta zaklesne zapadky do ozubenych "kolejnic" na stene sachty, cimz se vytah uplne zastavi. Bud to do tech vytahu nedavaji, nebo to maji rozbity.?Nebo jsem (zase) neco ve skole nepochopil. :-)

0/0
22.1.2008 11:39

Zazie

Re: Brzdy

V první zprávě v televizi říkali, že brzdy se neseply, protože výtah padal moc pomalu. ?!

0/0
22.1.2008 12:00

modem

.

Co to je za trapnou výmluvu,jako že nešlo zjistit průměr šroubů?????? Copak ty šrouby z protizávaží nekoukají????? A nejsou k ničemu (k nosníku nad závažím) přišroubovaný????? Matice, nic??  Ty změřit nelze ??? A kromě toho si matně vzpomínám,že na strojárně nás učili něco o koeficientu bezpečnosti pro výtahy a vše nosné je jištěno 2x. Tady se neodvedla pořádná práce v betonárce,kam se ty šrouby zalily do betonu. Asi tak.

0/0
22.1.2008 11:29

Levá holínka

Re: .

Přesně tak... Na jedné straně na to nemohli kontrolou přijít, protože jsou údajně celé v betonu, na straně druhé musí prověřit cca 600 dalších výtahů, jestli tam jsou normované šrouby..... To jako budou betonový panel rentgenovat? Tady prostě nikdy nikdo ke zodpovědnosti hnán nebude. :-/

0/0
22.1.2008 11:48

Michal Kant

Re: Re: .

no právě - to taky nepobírám

0/0
22.1.2008 12:41

Hufo

Re: .

asi takhle. tipoval bych, že průměr šroubů nikdo z revizáků nekontroloval a nikoho to ani nenapadlo, protože předpokládali, že když je v projektu 16, tak v betonárce použili 16 a případnou chybu že zachytila tenkrát výstupní kontrola. ale všichni víme, jak to v plánovaným hospodářství chodilo. šrouby nebyly v plánu a k sehnání, tak se použili jiný.

jinak u nás se před lety taky urval výtah, ale brzdy ho během dvou pater chytly. to byl tenkrát dobrej rachot.

0/0
22.1.2008 11:55

Levá holínka

Re: Re: .

Ještěže to nyní, v "neplánovaným hospodářství" chodí jinak, že? Vše funguje a vše je přesně tak, jak to má být. Kolik ti je, počítám tak 13. Není nad zpolitizování všech a všeho, co? Jsem zvědavý, co ve svém životě sám dokážeš. Hlavně, aby to nebyl taky rachot...... ;-D

0/0
22.1.2008 12:00

Heralik2

Re: Re: Re: .

Co ty jsi za blázna......

0/0
22.1.2008 12:24

Levá holínka

Re: Re: Re: Re: .

Koukáš do zrcadla? ;-D

0/0
22.1.2008 12:25

PepekVyskoc007

Re: Re: Re: .

Mne uz davno neni 13, ale taky mi neni 60 a naprosto souhlasim s autorem uvodniho prispevku, nikoliv s Vami. Zrovna kvalita vystavby paneleku byla obecne priserna, protoze to muselo byt hlavne levne a uspokojujici masy. Muselo se brat co bylo a drzet hubu.

0/0
22.1.2008 12:36

Levá holínka

Re: Re: Re: Re: .

Ano, měl bys od této chvíle přestat používat vše, co bylo vyrobeno před 17. listopadem 1989. Uděláš tak? Nebo ne??????? Pak se ptám, proč tedy tak riskuješ? Ale nic, jo jasně, já vím, že vše nebylo oukej, že se lepilo, ale dnes to tak není? No nic, ať se vede. ;-)

0/0
22.1.2008 12:44

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: .

No, dnes existuje šance, že když si dobře zaplatíte dobrý stavební dozor, že to vyjde. Když uvážíme, kolik to tenkrát stálo a co všechno se tam rozkradlo, tak je k podivu, že některé domy ještě stojí.

Ovšem, dnešní stavby, zejména tzv. na klíč, kdy majitel prvně vidí naleštěný "huj," to je  jiná kapitola.

0/0
22.1.2008 13:05

PepekVyskoc007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Souhlas. A v tom je rozdil oproti minulosti. Je to otazky volby a penez a ne momentalni nalady nadrizenych organu, plneni planu stavebniho podniku a ochoty uredniku bytoveho druzstva.

0/0
22.1.2008 13:19

PepekVyskoc007

Re: Re: Re: Re: Re: .

Prestat pouzivat asi tezko, ale zbavovat se toho co to nejvic jde urcite ano. Za ty leta to neberu jako riskovani, ale jako fakt na ktery jsme zvykli. Momentalne mne bohuzel nenapada skoro nic z te doby, co by stalo za to uchovat dalsim generacim. Spousta veci se udrzovala a udrzuje pri zivote bastelnim a vystavba take za nic nestala. Dneska mas alespon na vyber jestli koupis kvalitni vec na kterou je spolehnuti nebo se budes trapit s nejakym smejdem. Jeste si dobre vzpominam jak jsme se v podniku zacatkem 90-tych let smali jak to zarizeni za kopeckama delaji draze a jak my v licenci to same udelame 10x levneji. ->

0/0
22.1.2008 13:15

PepekVyskoc007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Az do te doby, nez jsme zjistili, ze proti nasim standardum pozinkovaneho plechu, poniklovanych sroubu, reverznim inzenyringem zkopirovanych elektrotechnickych soucastek z vychodniho bloku stoji nerez plechy, nerez strouby (ktere predtim nikdo z nas nevidel) a original soucastky podle millitary standardu. Z toho kseftu samozrejme seslo. Tehdy jsem pochopil iluzi o rozdilu cen, kvality a uzitne hodnoty na prvni pohled stejnych veci.

0/0
22.1.2008 13:16

modem

Re: Re: .

Docela by mě zajímalo,jestli 6ti letý inspekci (což má být jakási STK výtahu ve velkým rozsahu),zda-li se musí prověřit nosný části defektoskopem.A je teda logické,že á 6let se na velkou kontrolu silně kašlalo.Za těch x let toto přeci někdo na to musel přijít.On už je rozdíl průměru 4 mm dost patrný na první pohled. Být tím chlapem,tak žaluju ty revizáky za totálně odfláknutou práci za x let zpětně.Podle mě ta kontrola probíhala stylem,závaží a kabina visí, jdeme dál....

0/0
22.1.2008 12:42

PepekVyskoc007

Re: Re: Re: .

Naivne doufam, ze na revize vytahu by mel byt pro kazdy typ sepsan naprosto presny a exaktni seznam polozek ke kontrole. Jestli tam neni kontrola sroubu zavazi, potom revizak za nic nemuze. Tady to spis vypada jako slendrian na vystupni kontrole v podniku, kde to delali (Transporta Chrudim?), protoze to je jako kontrolovat na STK jestli ma auto opravdu vsechna kolecka v prevodovce.

0/0
22.1.2008 13:36

rychloslimejs

Re: .

reknu vam to asi takto, vite za kolik jezdi vytaharske firmy na pravidelnou udrzbu vytahu? jsou to penize, za ktere se pomalu ani nahoru do strojovny v prepoctu na cas udrzbare neda vylezt. A mohou za to majitele nemovitosti, protoze vybiraji firmu hlavne na zaklade ceny, ta je smerodatna. Samozrejme firmy se tomu prizpusobuji. Vsechny vytahy v CR starsi 20 let jsou jezdicim srotem, ktery je flikovan tak, aby fungoval. Diky koeficientu bezpecnosti a predimenzovani pak vetsinou jezdi bez problemu, ale jakmile prijde podobny prusvih, selze vse co ma fungovat a zachranovat zivot a nasledky jsou takove, jake jsou.

0/0
22.1.2008 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.