Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BBC natočila o klecových lůžkách bulvár, ohradil se ředitel Bohnic

"Jsem zklamán," komentoval ředitel psychiatrické léčebny v Bohnicích Ivan David reportáž BBC, která upozorňovala na používání klecových lůžek v Česku. Zprávu označil za neobjektivní a bulvární. Britští televizní diváci podle něj místo skutečnosti dostali zkreslený obrázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sigi2007

Vlastní zkušenost

V 1,5 roce mého života jsem podstoupil operaci kýly a poté byl umístěn v klecovém lůžku, kde byla klec i shora. I když si člověk údajně pamatuje zážitky až od 3 let, na tento stresující zážitek mám dodnes ty nejhorší vzpomínky a dodnes mám strach z uzavřeného prostoru. Podotýkám, že dnes je mi 42 let. Nechci posuzovat reportáž BBC, neviděl jsem ji, ale v kleci jsem jednou byl a podruhé to zažít nechci. Předpokládám ovšem, že dnes je jiná situace než před 40 lety, a pokud jsou pro užívání klecových lůžek striktní pravidla tak ve vyjímečných případech jsem schopen jejich užití pochopit.

0/0
18.1.2008 11:31

The_Law

Re: Vlastní zkušenost

ja jsem prosel tim samim taky a nic se mi nestalo .

0/0
18.1.2008 15:55

The_Law

Re: Vlastní zkušenost

0/0
18.1.2008 16:04

vodoměrka

Co takhle...

...vyrobit takovou obrovskou klec a zavřít do ní všechny "nepřizpůsobivé", s nimi se přece jeden taky nedomluví!

0/0
17.1.2008 21:38

Collins1001

Re: Co takhle...

Vodomerko, to uz tu jednou bylo. A v te kleci byl cely "neprizpusobivy" narod!!! Co takhle nejaky lepsi napad???

0/0
17.1.2008 22:16

vodoměrka

Re: Re: Co takhle...

Proč vymýšlet něco nového, lepší jsou staré osvědčené metody. A tohle funguje. Jak máme tu možnost přesvědčit se i z příspěvků této diskuze.

0/0
17.1.2008 22:21

jajes

Re: Re: Co takhle...

mily Collinsi tisiciprvni, libi se mi, jak diskutujete:-)

0/0
18.1.2008 0:05

christianek111

Trest pro Davida a spol.

Člověku musí být za všech okolností zajištěna důstojnost V. A to se s pobytem v železné kleci s mřížema jaksi nijak neslučuje, že? Neomlouvají finančí a personální důvody. Pana Davida a spol. bych v té kleci nechával z trestu a smrtelného hříchu za jejich trapné, hloupé a nebezpečné výmluvy povinně zavírat. Stydím se za to, že jsem Čech! Pana Davida až ho jednou potkám, tak ode mne něco schytá ... Rv

0/0
17.1.2008 18:20

poslanec_termit

Re: Trest pro Davida a spol.

Idiote, idiote, idiote, malé děti se také dávají do postýlky s mříží a nikdo se nad tím nepozastavuje, ani blbí angličani. A ti mentálové jsou na úrovni právě těch jednoůletých dětí. sTEJNĚ JAKO U TĚCH MALINKÝCH DĚTÍ SE JEDNÁ O JEJICH BEZPEČNOST.

0/0
17.1.2008 18:24

Collins1001

Re: Trest pro Davida a spol.

mily Christianku stojedenacty, dam Vam dobrou radu, navstivte nekolik takovych zarizeni-ustavu, dejte si tam nekolikatydeni (mesicni) brigadu a pak se o tomto tzv. problemu muzeme spolu bavit. Pokud by bylo po Vasich zkusenostech jeste o cem!!!

0/0
17.1.2008 19:40

_Aleister_

ano, my víme, že bůh má s těmito lidmi speciální plán.

proto je nechal narodit v tomto stavu... :-) 

0/0
17.1.2008 20:22

Ivuška

Re: Trest pro Davida a spol.

Naprostý souhlas,jenom kecy a lidi to baští.Nadáváme na Anglány a mají bohužel pravdu.Žádná lidská bytost nepatří do klece.Neexistuje výmluva ani omluva.Je to hnus a pokrytectví našeho národa;-€;-€ 

0/0
17.1.2008 21:17

Collins1001

Re: Re: Trest pro Davida a spol.

Ivusko, a vy polozite male dite (nebo treba i starsi osobu) na gauc bez postrani zabrany a jdete pryc protoze se musite postarat jeste o 5-7 dalsich "sverencu" ??? Moc rad bych Vas videl v akci jak to zvladate!!!!!

0/0
17.1.2008 21:35

Ivuška

Re: Re: Re: Trest pro Davida a spol.

Promiňte,ale článek je o duševně nemocných,nikoliv o malých zdravých dětech a vězních. To je samozřejmě rozdíl. Překrucujete a omlouváte to,za co se jako národ musíme stydět.Přiznejme si pravdu,lidská bytost do klece nepatří a je úplně jedno,jestli to natočili Angláni nebo kdokoliv jiný. A to,že nejsme schopni zajistit odpovídající péči,je dáno finančními možnostmi ale nelze si namlouvat, že je to OK.8-o8-o 

0/0
18.1.2008 8:20

poslanec_termit

Re: Re: Trest pro Davida a spol.

Ivuško, a co vězni ?Opravdu nepatří za mříže ? Co kojenci, kteří spí v postýlce s ohradkou jak v Česku tak v Anglii ?

Ivuško, omlouvá tě jenom to, že nemáš víc než 10 let.

0/0
18.1.2008 0:33

petrmalyx

No proste BBC

BBC je naprosto priserna stanice. Pote, co prinesla podobne objektivni informace z konfliktu na strednim vychode se ji zacalo prezdivat "al BBC"

0/0
17.1.2008 16:30

kolacos

Re: No proste BBC

;-D;-DR^

0/0
17.1.2008 18:11

kozak52

Ježíši marjá, to je nuda

to se nikde nic neudálo?:-)

0/0
17.1.2008 16:29

Collins1001

Re: Ježíši marjá, to je nuda

dvaapadesaty kozaku, tak jedte na Kavkaz, tam se toho deje vic a nemocne tam nezaviraji do klecovych (sitovych) luzek, ty se nechavaj na ceste kde upadnou kdyz nemohou dal!!!!! Tam budete mit action!!!!

0/0
17.1.2008 18:13

kolacos

Re: Re: Ježíši marjá, to je nuda

takovi skody, aspon do kompostu ne ?;-)

0/0
17.1.2008 18:17

Collins1001

Re: Re: Re: Ježíši marjá, to je nuda

Kolacosi, vozite si kompost s sebou kdyz kocujete???? (mimo jine je Vase reakce dost morbidni!!!)

0/0
17.1.2008 18:23

J-a-n-i-n-a

Re: Re: Re: Re: Ježíši marjá, to je nuda

collins: kliiiiiiiiiiid, vy se nám nějak rozohňujete:-)))

0/0
17.1.2008 19:40

Collins1001

Re: Re: Re: Re: Re: Ježíši marjá, to je nuda

Mila Janino, ja se "nerozohnuji", ja jen nemam rad kdyz lide hovori o necem o cem namaji ani "paru" nebo si z toho delaji jeste srandu!!!!

0/0
17.1.2008 20:13

J-a-n-i-n-a

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíši marjá, to je nuda

collins: milý Collinsi, já o taky nemám ráda, nebojte se. Jen jsem vás chtěla trochu popíchnout.

0/0
17.1.2008 20:23

Collins1001

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ježíši marjá, to je nuda

Janino, popichovani na tomto foru uz nikam nevede! Jestli chcete, tak to zkuste tady  eleven_pierot12@hotmail.com   Rad se Vam ozvu zpet!!!!!!!!!

0/0
17.1.2008 22:01

Azazel333

Mohl by ...

Mohl by mi někdo vysvětlit co je špatného na klecových lůžkách?

Pořád na tom nic špatného nevidím... takže vám budu za objasnění vděčný

děkuji

0/0
17.1.2008 16:14

Cody666

Re: Mohl by ...

Slovy se to vysvětluje špatně. Ale zkus se nechat třeba týden do takového lůžka zavírat. Pak si odpovíš sám :)

0/0
17.1.2008 16:37

Azazel333

Re: Re: Mohl by ...

nabídni alternativu...

když je některý člověk nebezpečný sám sobě, tak co s ním ?

Zřídit u něj na 24 hodin člověka, který by ho hlídal ? To je pěkná hovadina.... Spoutat ho? Nebo ho nadopovat ho práškama ? Což je asi obvyklá metoda právě v těch zemích, která na klecová (resp. síťová) lůžka nadávají.

0/0
17.1.2008 16:44

Azazel333

Re: Re: Re: Mohl by ...

PS: když se dá malé dítě do postýlky (kde většinou bývají opravdové mříže), je to také zločin proti lidskosti ?? Asi ne, co? A u dospělého člověka s inteligencí dítěte ?

0/0
17.1.2008 16:46

anita_la_loca

Re: Re: Re: Re: Mohl by ...

Jo, souhlasim. A ty deti tam jsou casto ze stejneho duvodu jako ti dospeli - aby si neublizili, aby nespadli... Nerikam, ze to ma byt prostredek, jak se techto lidi zbavit, abychom se jim nemuseli venovat, ale pokud je to pro jejich dobro, ok.

0/0
17.1.2008 16:52

anita_la_loca

Re: Re: Mohl by ...

Zkus se nechat treba tyden dopovat silnymi sedativy. Pak odpovis sam :)

0/0
17.1.2008 16:47

Hh.

Re: Mohl by ...

Samozřejmě, vysvětlím. Problém s klecovými a síťovými lůžky je ten, že jejich použití v ústavech sociální péče zákon 108/2006 Sb. o sociálních službách neumožňuje. V psychiatrických léčebnách je síťová lůžka za určitých okolností možné použít, klecová lůžka se však nepoužívají ani tam.

Pokud by reportáž BBC skutečně odhalila používání klecového nebo i síťového lůžka v ústavech sociální péče, jednalo by se o porušení českých zákonů.

Podle Ministerstva práce a sociálních věcí o klecové lůžko nešlo. V každém případě byla přislíbena inspekce, která má prověřit, zda nedošlo k porušení zákona.

0/0
17.1.2008 16:40

Englishman

Re: Re: Mohl by ...

Tu reportáž jsem viděl. Žádná síťová lůžka tam nebyla, všechno to byly vysoké, shora otevřené kovové klece. Děti uvnitř nebylo - v době natáčení skrytou kamerou - třeba uklidňovat, seděly nebo ležely vesměs zcela apaticky. Jedno brečící dítě sestra vytáhla a chvíli chovala a pak ho strčila zpět do klece. Komentář k tomu byl, že po zavření klece zašalo zase brečet.

Mimochodem, rozhovor s někým z MPSV trval asi 5 minut. Rozhodně tam z toho nedali jen jednu větu o inspekci.

0/0
17.1.2008 16:57

Collins1001

Re: Re: Mohl by ...

tak pana ministra Necase bych na tu inspekci poslal samotneho a to nejmene na tyden!!! Utirat zadecky malejm cvikirum, tesit a chovat je kdyz z te nechranene postylky vypadnou a pak se jeste nechat pozvat k soudu za zanedbani pece!!!!! Kdyz jsou tri sestry na 17!!!!! deti!!!

0/0
17.1.2008 17:02

anita_la_loca

Re: Re: Re: Mohl by ...

Mas pravdu, naprosto souhlasim. Je to stejne jako s miminem, taky ho das do ohradky, aby ti nespadlo a neublizilo si.

0/0
17.1.2008 17:03

Collins1001

Re: Re: Re: Mohl by ...

dodatek: tezce postizenejch deti!!!!!!

0/0
17.1.2008 17:04

J-a-n-i-n-a

realita

V Bohnicích jsem pracovala několik měsíců. Je smutný, že o psychiatrii jako takové ještě pořád koluje spousta lží, fám a pomluv. Je zajímavý, že mnohdy se k tomu vyjadřujou nejvíc ti, kdo "blázinec" viděl nanejvíš v televizi v nějakým filmu (kde si dycky scénáristi něco domyslej) a pak si myslí že spolkli všechnu moudrost světa. Kdo měl někdy tu možnost být v přímé konfrontaci s lidmi co žijou mimo realitu, začne přemýšlet úplně jinak, protože ti lidi mají skutečně PROBLÉM a v porovnání s tím jsou naše běžné problémy jako prkotiny.

Jinak ještě jsem tu četla hodně názorů, že do léčby alkoholiků nebo feťáků se nacpe hodně peněz daňových poplatníků, a tak dále. Proti tomu žádná, ti lidi si za svůj problém můžou sami, ale to neznamená že si nezasloužej naší pomoc. Většina těch kdo u nás nastoupí léčbu, se uzdravit chce (ne všichni, říkám většina). Nota bene, do průs.ru se může dostat každý z nás, a pak se pozná jak je důležitý nad sebou vzájemně nelámat hůl, ale pomáhat si.

0/0
17.1.2008 16:13

J-a-n-i-n-a

Re: realita

Jinak stoprocentní souhlas že lepší lůžka, než do lidí cpát hromadu prášků.

a pardon, jsem chtěla být stručná a nějak se mi to vymklo z rukou.-)))

0/0
17.1.2008 16:14

Collins1001

Re: Re: realita

Janino, skoda, ze jen par mesicu, na dele by Vas to asi psychicky odpravilo, ze? Ja jiz v jine diskuzi napsal, ze jsem s kamarady takovy ustav pro deti sponzoroval (a jina zarizeni i nadale) a vim tudiz co to obnasi! Vsem tem kritikum (pseudo-humanistum) bych pral stravit tam par dnu a noci jako ja a myslim, ze pak by meli na celou vec zcela jiny nazor!!!!

0/0
17.1.2008 16:34

J-a-n-i-n-a

Re: Re: Re: realita

naprosto souhlasim.

nepracovala jsem u dětí, pracovala jsem u pacientů s poruchami osobnosti. Ale máte pravdu, za těch pár měsíců jsem tam zestárla o 15 let (teda, myslim duševně, je mi jednadvacet.-)), a obdivuju ty, co tam vydrží dělat roky. Ale na druhou stranu musim přiznat, že mě ta práce taky v jistým smyslu duševně obohatila a ráda bych se na podobné místo jednou vrátila.

0/0
17.1.2008 19:38

Mik8

tendenční BBC

Nemám vyhraněný názor na klecová lůžka, ale na BBC ano. Kdysi jsem jejich zpravodajství sledoval, kvůli zjevné tendenčnosti jsem s tím ale skončil.

0/0
17.1.2008 16:04

Collins1001

velmi zajimave,

ze reportaz pod:  http://news.bbc.co.uk/1/hi/wo   404 Page Not Found!!!!! Ze by si nekdo v BBC konecne uvedomil, ze to co odvysilali byla sprosta lez???

0/0
17.1.2008 15:37

Englishman

Re: velmi zajimave,

Jak se z reportáže skrytou kamerou udělá sprostá lež? 8-o(Y)

0/0
17.1.2008 17:00

Collins1001

Re: Re: velmi zajimave,

Englishmane, velice jednoduse!!! Tim, ze nedate veci objektivne do souvislisti!!! Proc tam nebyl rozhovor s lekarem ci sestrou na tomto oddeleni??? Proc se nikdo nezeptal na diagnozu (ci problemy) pacienta??? A tech proc by se naslo jeste vice!!! Toto nebyla reportaz, to bylo diletantstvi na ntou!!!! Cesky receno prasarna, ktera s etikou a objektivitou zurnalistiky nema nic spolecneho!!!! Jasne?!?!?!?!

0/0
17.1.2008 17:44

anita_la_loca

Re: Re: Re: velmi zajimave,

Naprosto souhlasim!

0/0
17.1.2008 17:47

Collins1001

Re: Re: Re: Re: velmi zajimave,

muchas gracias Anita!!!!!!

0/0
17.1.2008 18:00

Ivuška

Re: Re: Re: velmi zajimave,

Není potřeba se na nic a nikoho ptát. V humánní společnosti se nikdo do klecového lůžka nezavírá,snad prý v Rumunsku přivazují děti k topení v dětských domovech aby neotravovali.A že si to ty Angláni přijeli šikovně ověřitR^. Já tomu fandím a pevně věřím, že se tomuto zvěrstvu udělá už konečně přítrž.;-O;-O 

0/0
17.1.2008 21:24

ELAPHURUS

Nejošklivější bylo,

jak natočili, že z klecového lůžka vykukují KLOVAŇA A ŠÁŠA V.

0/0
17.1.2008 15:21

rychloslimejs

poslete notu na ministerstvo zahranici

jinak jako absolvent zurnalistiky jsem kdysi BBC povazoval za jedno z nejobjetkivnejsich medii, ale tuto predstavu jsem ztratil jiz pred nekolika lety. Takze jestli nekoho tahle reportaz dehonestovala, tak prave hlavne BBC, jestli se ta osoba, co to natocila, vydava za seriozniho novinare, je smula BBC, ze ho zamestnava.

0/0
17.1.2008 15:04

martB.

Re: poslete notu na ministerstvo zahranici

....zatim jsem poslal dotaz na ambasadu v Londyne.(ti mi na rozdil od pani JKR odpovi).mart

0/0
17.1.2008 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.