Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Návrh na přednost chodců před tramvajemi budí rozpory

Novela zákona o silničním provozu by mohla dát chodcům přednost před tramvajemi. Návrh leží na stole expertní skupiny ministerstva dopravy, odborníci se o něm budou podrobněji bavit v únoru. Myšlenka, že tramvaje budou pěší na přechodech pouštět, však už vzbudila vlnu pochyb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sigenius

osvěta?

Pokud se kampaní proti novému zavedení přednosti chodců na přechodu před tramvajemi dosáhne zvýšení povědomí o tom, že v současné době chodec přednost před tramvají nemá, pak se jedná o kampaň smysluplnou, za předpokladu, že se podání návrhu považuje za čirou formalitu.

0/0
15.1.2008 12:23

orinka3

možná je to nereálný nápad

Ale co kdyby u každého přechodu bylo výrazné upozornění pro chodce, že tramvaj má absolutní přednost?

0/0
15.1.2008 10:19

Comodor

Re: možná je to nereálný nápad

Tady v Plzni už na mnoha přechodech visí bílá cedule s černým upozorňujícím nápisem...R^

0/0
15.1.2008 11:29

modem

.

Dotaz mimo téma.

Mám dotaz na mýtné.Slyšel jsem,že prý ůdajně se uvažuje o mýtném pro vozidla nad 3,5 t.Nevíte,jestli je to jen zpráva typu jedna paní povídala nebo vážný záměr MD? To by se ovšem týkalo velké skupiny větších osobních vozidel se závěsným zařízením (SUV, Octavia,Passat a další !).Přitom tyto vozy spíš vyjímečně fyzicky přepravují bržděný vozík (a to je okamžik,ky se překročí ta hranice 3,5t).Tak by mě zajímalo,zda se toto opatření chystá nebo je to jen "kachna".Děkuji za odpověď.PS,pokud to je pravda,tak už vidím,jak se masivně bude odmontovávat závěsné zařízení u tisíců aut.

0/0
15.1.2008 10:17

Pan Navratil

Re: .

Oktávka se nad třiapůl tuny nedostane.

0/0
15.1.2008 11:04

modem

Re: Re: .

Zcela konkrétně.Mám Kiu Sportage a s bržděným přívěsem se dostanu do 3,8 tuny.A jako že nikdy v životě toto nepoužiji,tak mi připadá ujeté platit mýtné.Ale prý (teď jsem mluvil s MD-byli ochotní !!!),se s tím počítá a nějak se to ošetří.To by se pak fakt týkalo tisíců offroadů a SUV. Prý se vychází zase z nějakých ujetých předpisů EU.

0/0
15.1.2008 11:24

Pan Navratil

Re: Re: Re: .

Souhlasím s tím, že je to hovadina.

0/0
15.1.2008 11:54

________________________________

Re: Re: Re: .

Na co potřebuješ na dálnici offroad? Ten je do bláta, ne? :-P

0/0
15.1.2008 12:22

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

Vzhledem k tomu, kde modem bydlí, je vlastnictví terénního vozu jaksi pochopitelné.

0/0
15.1.2008 12:44

modem

Re: Re: Re: Re: Re: .

Modem děkuje za podporu :-).

S pozdravem Míru zdar

Modem

0/0
15.1.2008 13:15

modem

Re: Re: Re: Re: .

Paradoxně ne na dálnici (tam jezdím soukromě velmi ale opradu velmi málo),ale na silnici 1.třídy mezi UL a Lovosicemi.Tam se už teď vybírá mýto.Tam jezdím každý den do práce. Takže moje náklady na cestu do práce by kurevsky vzrostly (a socku nepoužuji,neb do našich hvozdů nejede).;-)

0/0
15.1.2008 12:47

________________________________

Re: Re: .

Combi 4×4 myslím ano - 3730 kg.

0/0
15.1.2008 12:30

Pan Navratil

Re: Re: Re: .

Ták to asi jó.

0/0
16.1.2008 10:45

pvl1

Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

a už dělají další nesmysly.

0/0
15.1.2008 9:55

barbudo

Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

... něco Vám na tom není jasné? Už jste odevzdal řidičák pro nezpůsobilost?

0/0
15.1.2008 10:06

pvl1

Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

Myslím třeba to, že nepoužívají termíny definované na začátku jako omezit, ohrozit. Místo toho je tam nerušený přechod. Co to je? Mám odhánět mouchy od bezdomovce, který přede mnou přechází? Taky tam zůstalo, že musíš snížit rychlost nebo zastavit před přechodem, když to udělá někdo jiný - ještě z doby před předností.

Ale jsou tam i jiné pěkné věci :

Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen

a) užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem

čili jamile zjistíš, že splňuje, musíš sednout a jet.

0/0
15.1.2008 10:41

pvl1

Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

nebo přizpůsobit rychlost fyzickým schopnostem zvířete.

Jedeš na kole, honí tě dobrman, ale nesmíš mu ujet?

0/0
15.1.2008 10:47

________________________________

Re: Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.1.2008 12:32

barbudo

Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

... nesmíte chodce rušit. Ztlumte rádio a světla ...

... pokud nevíte, co za idioty to formuluje, podívejte se někdy na přenos ze sněmovny ...

... ovšem to nic nemění na tom, že holt chodec má přednost a šmidra ...

0/0
15.1.2008 10:57

pvl1

Re: Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

Optimální je neohrozit, omezit, ale nerušit hlasitým rádiem :-)

0/0
15.1.2008 11:01

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

Mno, to mi povídej, jak mi posledně do cesty (mimo přechod) vlezl chlápek ala bezdomovec, otočil se zády a zůstal stát uprostřed silnice. Ha.

0/0
15.1.2008 11:05

pvl1

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

Jednu chvíli už jsem vážně uvažoval, že otočím ostřikovače světel dopředu.

0/0
15.1.2008 11:06

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě nedořešili, jak je to s předností před autem

;-D smart idea!

0/0
15.1.2008 11:55

Lombardo666

xxx

Alespoň bude více mrtvých.

0/0
15.1.2008 9:26

loginname_

To je kokotina.......

........to zase poteče na kolejích mozků........... :-/

0/0
15.1.2008 9:25

zdenios

barevné pruhy

Sníh?

Sníh i dnes na nějakou krátkou dobu pokryje zebry a jiné znaky na silnicích. A pak i modré značky s chodcem nemusí být modré, že! Může to být červená nebo zelená značka s chodci! Nebo červený trojúhelník jako Pozor děti tak i Pozor chodci. Dospělí také přebíhají kdekoliv!

Letos byl sníh jen jednou u nás na Husove třídě v Brně. :))

0/0
15.1.2008 8:06

danny44

Tak mně napadá....

Jaké budou asi další připravované změny pravidel?? Když tohle vypustili, aby se na tenhle bod všichni vrhli ..... a jaké osu osatní, v současnosti médiím nepředhozené......8-o To se asi máme zase na co těšit!

0/0
15.1.2008 7:08

Karel Sral

Hlavně aby zákonodárci nezapomněli,

a včas navrhli, odhlasovali a schválili NESMRTELNOST chodců. Ať v tom není bordel.

0/0
15.1.2008 6:40

danny44

Re: Hlavně aby zákonodárci nezapomněli,

Přesně.... R^ !

Je vidět, kdo tvoří ony nejrůznější "expertní komise"... :-©

0/0
15.1.2008 7:03

babacek

Chodci a Tramvaje.

Teď na rádiu Impuls poslouchám telefonující tramvajáky.

Všichni říkají jedno, rozjetou tramvaj tak rychle nezatavíte. Souhlasím.

A však zároveň si musím položit dotaz.

Copak nelze před vyznačeným přechodem zpomalit tak aby bylo možno tramvaj bezpečně zastavit?

Vždy’t stejně by mohli argumentovat řidiči těžkých nákladních aut. ;-(

0/0
15.1.2008 6:07

WIFI

Re: Chodci a Tramvaje.

řidič náklaďáku se může chodci vyhnout, má volant, takže může auto strhnout na stranu při hrozícím střetu. Navíc je  snaha provoz těžkcýh náklďáků ve městech omezovat, takže srovnávat tramvaj, která jezdí ve městě a náklďáky, který z center postupně mají mizet, mi přeijde jako totální úlet.

Už vidím ty titulky v novinách a zprávy v televizi, že chodci mají přednost i před tramvajema. Podle toho, jak někteří skáčou již dnes před auta a autobusy, tak v případě zavedení přednosti před tramvajemi, to bude fakt masakr.

0/0
15.1.2008 6:34

babacek

Re: Re: Chodci a Tramvaje.

A kam se vyhne v dnešním provozu? 

Buď porazí chodce na chodníku nebo auto vedle sebe.:-)

Postupně je jako něco dočasně!;-D

Skáčí před auta?

Kolik aut přejede křižovatku tedy i přechod na červenou.Tak, že je to o morálce a nečinnosti policie.;-(

0/0
15.1.2008 6:44

Comodor

Re: Re: Re: Chodci a Tramvaje.

Třeba na tramvajový pás... Už jsem to párkrát viděl...;-)

Mno... Už jsem viděl řadu lidí, kteří skočili do vozovky pár metrů před autem i mimo přechod... Dost často (na přechodech i mimo přechod) jsou to maminky s kočárkem... Vrazí kočár do silnice pár metrů před autem - a řidiči brzdi...:-©

0/0
15.1.2008 11:35

babacek

Re: Re: Re: Re: Chodci a Tramvaje.

Takové však na mysli rozhodně nemám.

0/0
16.1.2008 5:46

WIFI

Re: Re: Re: Chodci a Tramvaje.

skáčou doslova před auta, autobusy ve městě, naprosto běžný jev.

postupně - je zde vidět pomalá snaha (ale je) udělat obchvaty měst a těžká nákladní auta z měst vytlačit

0/0
15.1.2008 13:51

babacek

Re: Re: Re: Re: Chodci a Tramvaje.

Na 100% se to nepovede nikdy.

0/0
16.1.2008 5:47

Ccecil

Bože chraň nás před blbci

Zvláště, když se nálepkují jako odborníci. Větší stupiditu jsem snad nemohl slyšet. Co kdyby tihle ti experti, jejichž myšlení je ze stejného soudku jako politický korektivizmus přišli příště s nápadem, že vozíčkáři budou mít na přejezdech přednost před vlakem? 

0/0
15.1.2008 0:35

danny44

Re: Bože chraň nás před blbci

Omyl, nejen odborníci, ale EXPERTI (ne, když jsou členy expertní komise) :-©

0/0
15.1.2008 7:04

chatab

Re: Bože chraň nás před blbci

no to je reseni problemu vzrustajicich socialnich vydaju ;-D

0/0
15.1.2008 10:04

sebe

odkudpak ?

jel barbudo nekdy tramvaji ?

0/0
15.1.2008 0:28

knirek.cz

konečně něco rozumnýho

Co to furt melete o náhlém brždění před přechodem? Jestli tramvaj konečně nebude mít přednost na přechodu pro chodce, pojede přece opatrně, před tím přechodem. Jako každý jiný účastník silničního provozu. Nebudeme svědky bezohledné jízdy tramvají, které přes přechod téměř přeletí a pokud se tam motá nějaký chodec, začne tramvaják  neuroticky zvonit a ještě přidá. Dyť to známe všichni...Je to taková šlechta, tramvajáci. V zahraničí zcela běžná praxe, že má chodec přednost. Doufám, že to projde.R^

0/0
15.1.2008 0:17

Pepi_Bouchac

Re: konečně něco rozumnýho

Ty sis dal na vecer hodne do prciny, co? Co to meles, ze v zahranici je to bezne? V zivote jsem nevidel tramvaj, ktera brzdi a pousti chodce. Tramvajaci slechta? Ty o te praci nemas asi ani paru, co? Vis o tom, ze tramvaj musi (mela by) dodrzovat jizdni rad? A kdyby mela stavet na kazde zebre kvuli par duchodcum, tak je asi porazi. Je rozdil stat na prechodu a cekat, az te pusti auta, ktere jsou jak nekonecne snury, nebo tramvaj, ktera jede jednou za cas. Nechapu blbce, ktery vleze pod tramvaj a potom beci, ze mel prednost ( i kdyz ji nemel). I kdyby ji hned mel, tak na tom luzku s amputovanou hnatou by mu to bylo na nic. Normalne v prispevcich nejsem agresivni, ale ty uz nechlastej......

0/0
15.1.2008 0:23

Bibiche

Re: Re: konečně něco rozumnýho

Milí čtenáři, zde vidíte exemplární případ zamindrákovaného tramvajáka s typickým pracovním postižením ... totiž s mozolem na palci od tlačítka zvonku.

;-D;-D;-D

0/0
15.1.2008 0:27

Pepi_Bouchac

Re: Re: Re: konečně něco rozumnýho

Mily Bibiche....ja jsem v zivote tramvaj neridil. Ale staci se trosku zamyslet, podivat se....uz vidim, jak cestujici, kteri jedou do prace, jsou nadseni z kazdeho zastaveni, ktere tramvaj udela. Aspon trosku - vim, bude to bolet - ale ty na to mas - zamysli se....

0/0
15.1.2008 0:30

_m-

Re: Re: Re: Re: konečně něco rozumnýho

Taky nepokládám návrh absolutní přednosti chodců za rozumný, ovšem tvoje argumentace je naprosto excelentní ;-D;-D. Zvlášť ti  cestující se ti povedli. Čím se liší cestující jedoucí do práce tramvají od těch v autobuse? ;-)

0/0
15.1.2008 9:21

Pepi_Bouchac

Re: Re: Re: Re: Re: konečně něco rozumnýho

No, to byla blbost :-P. Psal jsem to pozde v noci a jeste k tomu nasupeny na toho ko*ota nahore.

0/0
15.1.2008 9:23

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: konečně něco rozumnýho

;-)

0/0
15.1.2008 9:24

Comodor

Re: Re: Re: Re: Re: konečně něco rozumnýho

Mno... Uvážíme-li celkové parametry například autobusu-harmoniky a tramvaje, tak ten rozdíl je docela dost podstatný...

Přinejmenším tramvaj málokde pojede víc jak 40 - na mnoha místech by to neutáhly motory, jinde zase musí začít brzdit - což je druhá věc - tramvaj má nejen dlouhou brzdnou dráhu, ale i se pomalu rozjíždí... Když jsem byl nedavno v Praze, zažil jsem, že při rozjíždění dokonce nejdřív asi o metr či dva zacouvala než motory zabraly...

Oproti tomu autobus má vzhledem k mnohem nižší váze akceleraci poměrně slušnou a s trochou štěstí se může městem řítit 50...

Ve výsledku tedy prostou úvahou dojdeme k tomu, že i za stávající situace je - s výjimkou dopravní špičky - autobus podstatně rychlejší... A právě ta dopravní špička je něco, co má tramvaj řešit, pokud by došlo k ještě většímu zpomalení, tak se bude ploužit podobnou rychlostí, jako auta vedle v koloně... Ne-li pomaleji...

0/0
15.1.2008 11:27

kleff

Re: Re: Re: Re: Re: Re: konečně něco rozumnýho

Jen tak mimochodem v Praze mame i modermi tramvaje ktere maji akceleraci mozna vyssi nez nizkopodlazni harmonika. A autobusy se bezne pohybuji rychlosti vyssi nez 50 (i tam kde je max. 50).

Bohuzel vetsina lidi si mysli ze kdyz maji na prechodu prednost tak ta prednost je absolutni. Takze kdyz bude (jakakoliv) prednost pred tramvajemi tak to opravdu dopadne tak, ze 10 metru pred tramvaj polezou lidi. Hlavne oblibene maminky co pri prechazeni vystrkuji do silnice kocarek (a ze jich je).

Nenapadlo vas nekoho treba zavest prednost aut na zeleznicnim prejezdu.

Vzdyt prece zastavovat vlak kazdou chvili je desne efektivni.

0/0
15.1.2008 12:27

Bibiche

Re: konečně něco rozumnýho

Naprosto souhlasím. Je třeba pořádný bič na bezohledné tramvajáky. Nesčetněkrát jsem byl svědkem toho, když na přechodu ulice se kolejemi uprostřed automobilisté dali chodcům přednost a pak se mezi ně s mohutným zvoněním vřítila tramvaj.

0/0
15.1.2008 0:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.