- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pan Placák by měl jít přednést tenhle svůj názor,na některé gerontologické,onkologické,atd. oddělení kterékoliv nemocnice! A uvidí,jaký je názor veřejnosti na tohle téma! Člověk je přešlechtěná rasa,díky moderním medicínským metodám se dnes žije(mnohdy spíše přežívá ve víše zmíněných ůstavech) do sta let,což se paradoxně obrátilo proti lidem samým.A je to trvrdé,ale právě "díky" podobným místům jako jsou koncentrační tábory,je medicína na takové ůrovni.Proto se my,mladí můžem těšit na dlouhý život,ale lépe s vědomím,že až budem ležet 1,5 roku na lůžku v bolestech,proležení,smradlaví,neschopní se ani sami zabít(na což máme právo už teď)někdo nám "pomůže"!
tak bych vam pral aby jste zazili kompletni vykloubeni rameniho kloubu a cekat dve hodky na prijezd sanitky a nasledne celou noc bolesti nespat. Nake reci o zvladnuti bolesti lekama je nesmysl. Je dokazano, ze i kdyz je clovek v hlubokem komatu je schopen vnimat bolest. Navic, jak by jste chteli resit domele bolesti? Kdy si mozek mysli, ze ho neco boli, ale ve skutecnosti zde zadna fyzicka pricina bolesti neni?
také jednu skutečnost - nikdo zatím nedokázal, co vlasně znamená konec naší současné fyzické existence. Přesvědčení, že je to absolutní konec, je pouze víra, která postrádá jakýkoliv důkaz, stejně jako víry, že po našem fyzickém konci existuje nějaké další pokračování. Pokud se zastánci absolutního konce mýlí, nemusí být "milosrdná smrt" tak ideálním a humánním řešením, protože to může také být jen nahrazení jednoho zla jiným ...
Proto je eutanázie podmíněna souhlasem resp. žádostí nemocného. Člověk, kterej stejně jako ty věří těmhle blábolům, o ní logicky žádat nebude.
Dekuji.
Skoda, ze jen malo lidi chce pravdu [][][]slyset.
Než něco napíšete poraďte se s někým rozumným.
Děkuji
Mel by si zazit co je to starat se o cloveka, ktereho ceka uz jenom nepredstavitelna bolest, proti ktery je kulka do zaludku slabsi odvar.
Ne proto aby zazil tu starost, ale aby videl proc jsou nekteri lide pro eutanazii.
teda ... tomu nerozumím ... kdo teda podle vás má být odpraven : ten, kdo je pro eutanazii ? ... či ten kdo se stará o postiženého? ...
Babička, která se cítí být své rodině na obtíž, se může sprovodit ze světa už teď - nemusí čekat na eutanazii. Že se tak hromadně neděje, svědčí o tom, že autorovy obavy jsou v tomto směru víceméně neopodstatněné. Pokud se ve společnosti vyskytnou skutečné hyeny, které jsou schopny např. kvůli bytu dohnat svého rodiče či prarodiče k eutanazii, jsou stejně tak schopny ho doma dohnat k prosté sebevraždě, nebo mu záměrně nepomoci při záchvatu. Takže jako argument proti eutanazii je to velmi chabé. Navíc předpokládám, že o eutanazii by mohl požádat jen člověk v ústavním léčení, přičemž žádost by musela být opakovaná a vždy při jeho plném vědomí. Za těchto okolností by podle mne vždy šlo o vyjádření svobodné vůle pacienta, byť by tím plnil přání příbuzných.
Věta: (pozor, nezaměňovat eutanazii - tedy usmrcení člověka druhou osobou, za pomoci jedu, smrtící injekce etc. - s diskusí, jak dlouho uměle udržovat při životě umírajícího člověka napojeného na přístroje, což je otázka naprosto legitimní) je v souvislostech zcela absurdní. Dtto srovnání s Osvětimí.
Eutanázie, tedy jak je vysvětlováno, znamená aby nemocný člověk nebo člověk, který to pro psychycké či fyzické zábrany nemohl udělat , aby takový člověk mohl požádat o vlastní "sebevraždu" ale rukou lékaře. To autor nepochopil a podsouvá zde pouze zástupné problémy.
Právo na život... tím bychom se dostali i k interrupcím. Ale povinnost žít? Život je věc tak křehká, neuchopitelná i nepochopitelná... Moci žít je obrovský dar kdo-ví-koho a právo na život nemůže jen tak jeden druhému odepřít. A nebo by alespoň neměl. Ale právo se nerovná povinnost. Z mé vlastní svobodné vůle z různých pohnutek se rozhodnu nežít. Povězte, kdo má právo mi v tom bránit?
Je fakt, že k věci eventuální legalizace eutanázie by se měli vyjadřovat především ti, kterých se potenciálně týká - lidé staří, velmi nemocní, upoutáni na lůžko a vyhlížející smrt. Co my zdraví víme o pocitech stárnoucího, pomalu umírajícího člověka v bolestech? Na druhou stranu - jak říkám, i 20letý by měl mít právo svobodně ukončit svůj život, třeba za pomocí spec. vyškoleného personálu. Nemá - li někdo dostatek rozumu a citu na to, aby znal hodnotu svého života, nebude jej škoda. Kdo chce kam...
Autor je historik? To by snad mohl vedet, ze Osvetimske zpusoby se od eutanasie docela lisily. Clovek s eutanasii musi dobrovolne souhlasit, coz se u Osvetimi rozhodne tvrdit neda. A o tom to vsechno je. Veskere to srovnavani eutanasie s nacisty jsou pouze zblitky, kterymi chce autor vymyt mozky ctenarum => takova "verbalni lobotomie", cimz se taky vracime o nejakou tu dobu do minulosti