- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
P.S. Kdybych si opět vybírala profesi,tak určitě NE pedagogickou!!!!
Jsem učitelka a jsem nejmladší z našeho pedagogického sboru. A musím říct z vlastní zkušenosti, že i kdybych byla sebelepší ( mí žáci to říkali, rodiče žáků nebo kolik "mých" dětí se dostalo na gymnázia) tak to stejně nikdo neocení. Zažila jsem i, že přišla "nová" starší učitelka a dostala osobní ohodnocení vyšší než já a už ve zkušební době! Nevím jak je to jinde,ale z vlastní zkušenosti vím,že platí: Jsi mladý, drž hubu a krok!!!! Ale ještě naštěstí existuje pořekadlo: Změna je život!
Změň školu - jde to i jinak - ale musí člověk dřít a pak má o trošku vyšší osobku než starý kádry, které mají daleko vyšší základ.
hezký změna... učitelé budou placeni podle toho, jak jsou oblíbeni u vedení...
to asi naše školství nezachrání...
stačilo by tak málo... ať učí ten, koho to baví a je schopen z vejplaty uživit třeba rodinu... a až ho to přestane bavit jde jinam... ať neučej lidi co to děkaj jen proto že maj pocit že nic jinýho nezvládnou...
a každej kdo máte silný kecy, jděte aspoň roka učit...
Kdo je dobrý učitel a kdo špatný? Musí být lepší učitel ve škole 12 hodin a horší 6? Kdo bude učitele hodnotit? Kolegové, ředitel, rodiče, žáci ? Výborný učitel dává samé jedničky a mizerný čtyřky a pětky ? Úspěch v dalším studiu, úspěch v životě, účast v soutěžích ? Se kterým je legrace nebo, kdo je strohý a přísný ? V jakých jednotkách hodnotit ? Brát ohled na složení ( intelektuální, charakterové apod. ) třídy nebo studijní skupiny ?
Pamatuji na ceske ucitelky, arogantni, poroucive, nesnesitelne....
Kanadske ucitelky rozdil mezi nebem a zemi...i kdyz jsem neumela perfect english, pomahali, s usmevem
... to říkali všichni soudruzi ministři ...
odzvoni tem co jenom kecaj a nezaujmou ani mouchu na tabuli...
Cha, cha - na to jste přišla jak? Kdo a jak bude měřit práci učitele, třeba i to, jak někoho zaujme? A pak, když je žák hloupý jaksi od přírody, tak by ho nedokázal zaujmout ani Komenský křížený s Makarenkem. ..... Ten ministr Liška jenom obkecavá, protože problém je úplně jinde: .... DO ŠKOLSTVÍ JDE ŽALOSTNĚ MÁLO PENĚZ a tak ředitel školy nemůže dát dost ani mladým ani starým! A není pravda, že dnes je nějak určeno, kolik může být osobní ohodnocení ... takže ředitel když chce, může dát klidně hodně peněz formou osobního hodnocení mladému schopnému a třeba nic starému neschopnému. ... Ale pozor! To že je někdo mladý učitel, tak ještě neznamená, že je výborný a starý učitel neschopný. Klidně to může být a mnohdy i bývá naopak. Starší učitelé často mají větší zanícení pro pedagogickou práci, jsou obětavější. Starší učitelé mají také více pedagogických a životních zkušeností.
Mám pocit, že brečení o nedostatku peněz je malichernost. V některých školách pracují školníci, jeden ráno odemkne, druhý večer zamkne a na víkend je tady další už třetí síla. To pak 15 000 Kč učitele je opravdu málo, protože školník má 12 000 Kč čistého za to, že jeden týden odemyká ráno a večer už zamyká za stejný plat druhý školníka další týden se jenom vymění. Všechnu práci, kterou tento školník pro školu udělá navíc, mu platí jako práci na ŽL. Nedivím se, že na nás učitele pak na platy nezbývá.
Řekl bych že v komeční sféře tohle odměňování dle počtu let neexistuje nikde, všude se hodnotí přínos pro firmu a výkony. Nevím proč státní správa má suplovat nějaký sociální ústav pro všelijaké lemply a odměňovat je povinně podle nějakých podivných zásluh jako je věk.
Ta námitka že by soudružka ředitelka mohla odměňovat kamarádky neobstojí, pokud bude ředitelka přeplácet své neschopné kamarádky, tak škola nebude mít ty učitele co potřebuje a potom by měl někdo odměnit paní ředitelku vyhazovem. Tohle se bez následků dlouhodobě praktikovat nedá.
si vážíme pedagogů a přejeme jim hodně zdraví a hodně peněz.Zároven bych vás všechny chtěl upozornit, že mít doma učitelku která učí 15 let naní žádný med..I zde platí přísloví:Non iurare in verba magistri..