Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Zlína boural autobus, čtrnáct cestujících se zranilo

Autobus městské hromadné dopravy havaroval ráno u zlínské městské části Štípa. Dvanáct ze třiceti cestujících utrpělo lehké zranění, dva lidé jsou zraněni těžce, řekla mluvčí zlínské policie Jana Bartíková. Havarovaný autobus se převrátil na bok, musela ho vyprostit těžká technika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

primeminister

Kdo s tím nejel,neví o čem mluví.

Toť vše... Hezký den !X

0/0
8.1.2008 9:52

Pan Navratil

.

Mno, kdo s tím jel, tak kromě řidiče ví taktéž prdlajs.

0/0
8.1.2008 10:07

primeminister

Re: .

to je taky pravda,ale myslel jsem kdo neřídil kloubák ;) nebo bus jako takový :-)

0/0
8.1.2008 10:46

Pan Navratil

Re: Re: .

Ou jé ;-)R^

0/0
8.1.2008 10:52

Pan Navratil

Re: Re: .

Připomíná mi to, když tramvaj najela na nějaký štěrk, tak to začalo trochu víc drncat a jakási baba zaječela "Jede jako blázen, to nás chce zabít"

0/0
8.1.2008 10:53

primeminister

Re: Re: Re: .

;-D

0/0
8.1.2008 11:06

kecittkaa

....

ja samozrejme beru, ze jsou problemy s tim si vymenit autobus, ale to neni nas problem...

0/0
4.1.2008 17:06

michvot

Kdo zaplatí zraněným pobyt v nemocnici?

Zraněné z autobusy odvezli do nemocnice, ve které se ocitli ne vlastní vinou. Kdo zaplatí jejich pobyt v nemocnici? Oni sami? Nebo to za ně zaplatí dopravce, či řidič? Pokud si poplatky za pobyt v nemocnici (60,- Kč denně) budou muset zaplatit sami, je to krajně nespravedlivé, oni za nehodu a následná zranění nemohou!

0/0
4.1.2008 14:21

brezzinka

Re: Kdo zaplatí zraněným pobyt v nemocnici?

zaplatí si to sami a mají možnost to vymáhat na dopravci

0/0
4.1.2008 15:24

Warťan

doplnění

Tento typ autobusu je při jakémkoliv zhoršení adhezních podmínek (lehce mokrou silnicí počínaje!) velmi neklidný, při rozjezdu, nebo v zatáčce, která se nemá projíždět pod plynem má celý zadek tendenci se trhat ze stopy a zalomit, přičemž na sněhu kolikrát utrhne i prostřední nápravu a celý vůz jde mimo. V lepším případě vyjede jen zadek a pokud je řidič rychlý a včas sundá nohy ze všech pedálů, je šance, že nepraskne kloub a že se to třeba i trochu srovná. V opačném případě je i při obyčejném vyjíždění ze zastávky riziko těžkého poškození vozu. Systém zamykání točny je funkční od 40 km/h, točna se zablokuje, aby vůz držel stopu a neplaval při rychlé jízdě. Ne vždy je toto zařízení v absolutním pořádku. Pokud ja funkční, je to dobré, i když stále jsou tam někdy vůle a je to neklidnější- záleží, jak je točna seřízená a udržovaná. Pokud není funkční blokování, rozsvítí se jedna z kontrolek, případně další nezhasne a nemělo by se jezdit více, než nějakých 40- 50 km/h a dávat pozor.

0/0
4.1.2008 12:42

Warťan

Re: doplnění

P.S. Nízkopodlažní kloubový Citybus/ Citelis 18M má při zhoršené adhezi narozdíl od Karosy mnohem lepší chování, jiné rozložení hmotnosti a celkově těžiště vozu přispívá k jeho mnohem lepším jízdním vlastnostem. I na suché vozovce je klidný, velmi dobře drží stopu a to i při dosažení maximálních rychlostí. Jízda s ním je velice příjemná.

0/0
4.1.2008 12:46

Pan Navratil

Re: Re: doplnění

No, to zamykání točny funguje jak? Tam byl problém s nadzvedáváním kloubu, při rozjezdu, ne?

0/0
4.1.2008 13:22

Warťan

Re: Re: Re: doplnění

U Karosy na "hrbení" kloubu žádný extra systém není, jsou tam běžné tlumiče výkyvů při propérování, ale Citybus 18 M má na střeše nad kloubem zvláštní zařízení pro vzájemné rozložení hmotnosti pomocí pístnice, které hrbení v podstatě vylučuje, zklidňuje celkově chování vozu a hlavně pomáhá přitížením 2 nápravy rozložit hmotnost mezi 2 a 3 nápravou, aby mj. byly při různém obsazení vozu splněny předpisy pro maximální zatížení na nápravy. U Citelisu 18 M je rozložení hmotnosti vyřešeno jinak, přemístěním agregátů apod; takže pístnice na střeše už tam není montována.

Zamykání točny je na principu tlumení vzájemného přemísťování oleje pomocí elektroventilů, které se různě s narůstající rychlostí přepínají a tím pohyb točny omezí, nebo úplně zablokují- v případě přílišného zalomení v zatáčce, nebo při stlačení tlačítka blokace u řidiče. V případě, že vlek ve smyku prudce vyletí, překročí se tlak, povolí pojistné ventily a kloub ničím neomezován praskne. V reakci je odkaz na systém blokování

0/0
4.1.2008 15:21

Warťan

Re: Re: Re: Re: doplnění

http://www.glentor.cz/index.php?page=vyrobni-program&submenu=hydraulicke-bloky V souboru PDF jsou další informace.

0/0
4.1.2008 15:22

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: doplnění

Ok děkuji.

0/0
4.1.2008 15:30

Warťan

Pohled z druhé strany

Zejména pro slečnu/ paní Keccitkkaa: "Jel rychle"- to je u vás jaká rychlost? Viděla jste během cesty na tachometr? Máte natolik velké řidičské zkušenosti, že dokážete bezpečně za tmy z jedoucího autobusu rozpoznat, když někdo "jede rychle", případně jaká rychlost to byla?? A co vy s tím, že mu plavalo řízení? A co s tím představitelé velkého procenta dopravních podniků v ČR, kteří šetří, kde můžou a technický stav je řeší jen sporadicky? A když se řidič ozve a vůz si nechá vyměnit, má pomalu průser? (můj případ) Tohle povolání není opravdu snadné. Věřte, že zodpovědnost, jako v případě ježdění s lidmi, je na málokterém postu. Platy jsou za tuto zodpovědnost malé, okolo 14- 16 tisíc, svěřené hodnoty obrovské, lidské životy nevyčíslitelné. Nepravidelná pracovní doba, zničené zdraví, nenormální vedení života a minimum volného času, který člověk zrovna neprospí. Mj. já už jsem toto povolání raději opustil... A do toho si někdo přijde a začne vynášet vlastní soudy, aniž by znal pravdu...

0/0
4.1.2008 12:26

kecittkaa

Re: Pohled ze spravne strany

me ale nezajima to jakou mate zodpovednost, kdyz to delate, tak si ji na sebe berete.. jel rychle znamena, ze nejel padesatkou, ktera tam neni prikazana, ale cloveku asi dojde, ze tam memusi lamat rekordy... a jizdni rad by dodrzel uplne v poradku, toho se nebojim... a vzhledem k tomu ze jel rychle rikali uz lide, kteri jeli ze zlina, tak se nesnazte to hodit na technicky stav... vas asi neboli pater, nebo zlomena noha ze ?

0/0
4.1.2008 17:03

Warťan

Re: Re: Pohled ze spravne strany

Takhle, nehoda je samozřejmě špatný prožitek, ale to by člověk nesměl dělat nic. Hlavně, že to všichni přežili a relativně příliš se nezranili. Zlomit nohu si můžete i při chůzi po chodníku a páteř narazit při pádu ze židle, s tím rozdílem, že chodník, nebo židle, těžko půjdou k soudu. Jen mne mrzí, že za každou cenu hledáte viníka a že tím viníkem též za každou cenu musí být řidič. A víte co? Já zase neuznávám Vaši, ani ničí jinou teorii o rychlé jzdě. Víte co jsem si vyslechl různých hlášek od různých lidí? Jeden řekne, že jedu pomalu, druhý řekne, že jedu rychle, třetí div nevolá do podniku, že řidič jede jako blázen. Ani jeden z těchto lidí nemá oprávnění na autobusy, dost možná, že ani na osobák, ale tak to bývá, že kdo tomu nejméně rozumí, ten ví nejvíce... Dokud nejsou známy výsledky šetření, tak je předčasné kohokoliv, nebo cokoliv označovat za viníka. Pokud mezi cestujícími neseděl nějaký autobusák, který jezdí na kloubech, těžko to někdo před koncem šetření posoudí lépe.

0/0
4.1.2008 18:10

kecittkaa

Re: Re: Re: Pohled ze spravne strany

ja soudy nevynasim, je mi lito jak cestujicich tak ridice, verim, ze o tohle nestal a bohuzel si uzije ted svou... jen rikam, ze rychle jezdil casto a asi je dobreze se tohle stalo ted a dopadloto tak jak dopadlo...

0/0
4.1.2008 21:06

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Pohled ze spravne strany

Tak jak rychle jel? Tolerance ±2 km/h

0/0
8.1.2008 10:09

Pan Navratil

Re: Re: Pohled ze spravne strany

Inu tak nám prozraďte, kolik jel. Tolerance ±2 kmh.

0/0
4.1.2008 19:22

gagaryn

***

Když si koupím jízdenku je dole napsáno:

Zaměstnáme řidiče - potřebné doklady vč. rozšíření skupiny ŘP zajistíme.

0/0
4.1.2008 11:22

Pan Navratil

Re: ***

A co jako?

0/0
4.1.2008 12:35

kecittkaa

.....

stacilo prizpusobit stavu vozidla svou jizdu a nic by se nestalo...

0/0
4.1.2008 11:20

Pan Navratil

Re: .....

Nic by se nestalo? Dojeli by o pět minut později a následovalo by 30 stížností na DP pro nedodržení jízdního řádu, prémie (podstatná část) v (Y) a důtka jako bonus.

0/0
4.1.2008 12:35

kecittkaa

Re: Re: .....

rekla bych ze lidi by ragovali krapet jinak nez vy a byli by radi ze se neobratili na bok a prijeli pozdej a stiznosti by bylo min - mne by to bylo sum a fuk ....

0/0
4.1.2008 19:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: .....

Mno, to je vidět, že neznáte, jak se substrát dokáže chovat.RvRvRv

0/0
4.1.2008 19:21

kecittkaa

Re: Re: Re: Re: .....

vy jste asi velkej borec ze ? nevim, jak byste se tvaril a hazel tady ramena kdyby tam sedely vase deti... jeste byste jim dal z jedne a druhe strany ze se nedrzeli, vidte? Rv

0/0
4.1.2008 21:13

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: .....

Kdyby byly v (Y) ryby... to znáte, že? Jste prostě blbá nána, která neví, o čem mluví.

0/0
8.1.2008 10:09

wildge

Ridic autobus=

=vrah deti!

Tohle se, pod vlivem jedne nehody autobusu, rikalo za meho detstvi.

(tirak1 je spokojen?)

0/0
3.1.2008 13:51

tirak1

Opravdu zajímavé . . .

Být to kamion, tak diskuze nemá 29, ale 2900 příspěvků a pak je zablokovaná pro nevhodné výrazy. A co chudák řidič ? Nikdo se ho nezastal, snad kromě jednoho příspěvku. Ono je totiž rozdíl mít za sebou 30 tun, nebo 30 lidí. Vím o čem mluvím a taky je rozdíl tam zahučet s nákladem a sám a nebo s lidma za zádama.

Vzdávám čest všem řidičům autobusů. Tomuto také.

0/0
3.1.2008 12:16

Janhura

Re: Opravdu zajímavé a vypovídá to

o tom, že 2 900 přispěvatelů má s řidiči kamiónů jen mizerný zkušenosti. A že za řidiče autobusů zřejmě opravdu vybírají jen ty schopný, na který stížnosti nejsou.

0/0
3.1.2008 13:20

mpes

Re: Re: Opravdu zajímavé a vypovídá to

no jasně, na autobus musíš mít vysokou školu, woe ;-D

0/0
3.1.2008 13:30

Pan Navratil

Re: Re: Re: Opravdu zajímavé a vypovídá to

Tak je pravdou, že kvalifikace na D je poněkud jiná, než na C, že.

0/0
3.1.2008 14:05

so01

Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé a vypovídá to

Nojistě udělat řidičák v C je vrchol vzdělanosti;-D

0/0
3.1.2008 14:16

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé a vypovídá to

to jistě ne ale musíš už dnes dělat psychotesty a na autobus jsou o něco přísnější jen tak na okraj takže žádný vyložený vůl to neudělá

0/0
3.1.2008 15:40

myryjam1

Re: Re: Opravdu zajímavé a vypovídá to

bože můj, kde žiješ, zaq řidiče autobusu vybírají schopný - s autobusy nemá kdo jezdit, vezmou každého, bez jakékoli praxe, kdyby lidi věděli, kdo sedí za volanty, mnohdy by do autobusu ani nesedli

0/0
3.1.2008 15:10

so01

Re: Opravdu zajímavé . . .

No, já si zase myslím, že zastání řidič nezaslouží. Řidiči autobusů patří mezi největší prasata na cestách. Policajti je nazastavují a neviděl jsem autobusáka, který by dodržoval předpisy. Oni se v podstatě dopouštějí trestného činu veřejného ohrožení každý dan. Jezdí jako prasata, inteligence houpacího koně  a ještě jsou arogantní. Jsem rád, že nemusím autobusy jezdit. Měli by ho zavřít až zčerná h.o.v.a.d.o.Rv

0/0
3.1.2008 13:27

Pan Navratil

Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Nemohu s vašim názorem souhlasit. Ostatně zkuste si sám prohánět velkou krabici v městském provozu a ozkoušete svou trpělivost.;-D

0/0
3.1.2008 14:04

so01

Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Vrátil ses ze šichty autobusáku?? Tak kolik dopravních předpisů jsi porušil dnes. Autobusáci jsou opravdu veliká řidičská prasata a to nemá s velikosti dopravního prostředku nic společného. Tvou logikou vládne přesvědčení, že není nic těžšího než řídit autobus - opravdu působivé. Tvé obzory jsou omezené stejně, jako schopnost pochopit dopravní předpisy.

0/0
3.1.2008 14:11

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Jsem si jistý, že k vyhodnocení mé logiky nemáte dostatek vstupních informací. Pokud mluvíte o omezenosti, tak se jedná o sebereflexi. Na silnici jsem denně a řidiči autobusu rozhodně nepatří mezi nejvíce ohrožující v provozu.

0/0
3.1.2008 14:31

Radcol

Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Je to můj kolega, jezdí s autobusem od roku 1972, t.j. víc než 35 roků. Za tú dobu ten člověk neměl nikdy dopr. nehodu, v květnu 2007 dosáhl 1 750 000 km bez nehody. Podle nejnovějších informací, ke kterým mám vzhledem k mému povolání dost blízko, to byla technická závada na vozidle. Tento typ autobusů má totiž jednů věcičku a to, že dokáže hydraulicky zablokovat kloub, aby se vozidlo nelámalo, a vlečka ho na silnici nepředjížděla. Ale, podle Tvého příspěvku to Tobě bude asi zbytečné vysvětlovat, protože všechno víš, jsi vlastně neomylný a nic se Ti nemůže stát.

0/0
3.1.2008 14:05

Pan Navratil

Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Njn ta hnaná (Y) to je teda nápad. Zlatej ikarus.:-)

0/0
3.1.2008 14:07

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

... i když ikarus se taky dá hodit na bok, studenti VUT by mohli vyprávět.

0/0
3.1.2008 14:08

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

jde o to že Ikarus měl hnanou střední nápravu a Karosa má hnanou poslední tedy zadek tlačí autobus i přes kloub a když ta v uvozovkách vlečka ujede na ledu je průser

0/0
3.1.2008 15:50

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

No a píšu snad něco jinýho?

0/0
3.1.2008 15:57

kecittkaa

Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

hm, kolega to je sice krasne ze je tak uspesny, ale k cemu to jede kdyz s lidma jezdi jako s hnojem ?! ja jsem v tom autobuse sedela, moc ho asi netrapilo, ze je leden a na te ceste se muze objevit led... jel rychle, na technickou zavadu vam kaslu!!! kdyby se aspon zajimal jestli nekomu neco neni, ale jedine co rekl, bylo ze mu plavalo rizeni a co my s tim jako ?!? beru ze je to zodpovedne povolani, nezavidim jim to vubec ne, ale doufam, ze uz s nim jezdit nebudu muset...X

0/0
4.1.2008 11:18

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Tak choď pěšky, krávo.

0/0
4.1.2008 12:36

kecittkaa

Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

kravo ? ty es asi nenarodil moc stastne ze  ? ;-)

0/0
4.1.2008 21:01

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu zajímavé . . .

Nemějte péči, socko.

0/0
8.1.2008 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.