Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student utonul při plavání, které měl místo vyučování

Osmnáctiletý student utonul ve zlínském krytém bazénu při volné hodině plavání, kterou měl s ostatními spolužáky místo vyučování. Bezvládného těla si všimla jedna z plavkyň. Mladíkovi se snažil pomoci plavčík, život mu ale již nezachránil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kardzi

Je to divne

Ahoj.Kdyz nepocitam to, ze nechapu, proc lezou s takhle starejma fakanama na plavečak, tak za to nikdo nemuže.Učitele když jsme někde vždy byli nás také nepočítali každou mintu a 100 pozornost není možná.V případě 18 chlapce za sebe nese plnou zodpovědnost ten hoch a nikoliv učitel.Je to věkem svéprávná osoba.To co se stalo, je smutné.Ale jestli se ponořil a měl srdeční příhodu, tj. žádné volání o pomoc atd, ta je tezké to uhlídat.A vyčítat někomu, že je vinen, že si nevšiml těla pod vodou jenesmysl.Od 18 let za sebe nese plnou odpovednost a taky s tím počítaji kantoři, že nebudou vodit za ručičku 18 lete fakany.Tohle je smula.Plavat jiste uměl.Je to blbá shoda okolnosti, že to přišli v nejhorší chvíli.Jinak by ho třeba zachránily, kyby měl přihodu..Učitel by měl v tomto věku zodpovědnout pouze tehdy, jeli snížena svéprávnost žáka..tj psychicky či jinak nemocný.Je to smula.

0/0
24.12.2007 8:20

martas87

Re: Je to divne

bez do prdele..nevis co mluvis chytraku..

0/0
27.12.2007 2:31

Vaander

jak se muzete poustet do diskuze?

mne zemrel vcera 18 ti lety bracha a vy tady resite takove kraviny budte lidi aspon trosku moralni

0/0
22.12.2007 14:14

Apolena Kolenatá

Re: jak se muzete poustet do diskuze?

Upřímnou soustrast....

0/0
22.12.2007 19:52

_Aleister_

Kumulace blbů překročila kritickou mez, toť vše.

nevšimnout si, že kolega vedle mě polyká andělíčky .. asi měl to nové optické maskování US Army 8-o

0/0
22.12.2007 13:53

barbudo

Re: Kumulace blbů překročila kritickou mez, toť vše.

... pravděpodobně žádné andělíčky nepolykal ...

0/0
22.12.2007 20:05

brnl

Bych řekl

že ta povinnost dozoru by se měla posuzovat v souvislosti s dozorem jak ho vykonávají rodiče, 17 letého chlapce pustí na koupaliště každý normální rodič naprosto bez dozoru a pokud nešťastnou náhodou utone tak nikdy nikoho nestíhají za to že na chlapce nedával pozor, stíhat lze jen toho kdo ho třeba nějakým násilím utopil.

Chtít po škole že učitelka bude nehybně civět na bazén a neustále kontrolovat zda má těch 15 nebo 20 žáků nad hladinou to je absurdita, protože ta povinnost dozoru by měla odpovítat běžné rodičovské normě a tohle nedělá žádný rodič. Pokud by to po té učitelce chtěli tak by musela mít pravomoci které mají rodiče ke 4 letému  dítěti, tedy při neposlušnosti naplácat na zadek a dozorovat by mohla tak maximálně 5 dětí.

0/0
22.12.2007 13:17

Apolena Kolenatá

Re: Bych řekl

učitelka plavání má dozorovat maximálně 10 neplavců anebo 16 plavců, jsou na to prostě předpisy.....

0/0
22.12.2007 19:54

fidlik

Re: Re: Bych řekl

A co takhle: učitelka přivedla dospělé žáky do zařízení, které má svůj domovní (provozní či jiný) řád, zaplatí vstupné a žáci používají služeb tohoto zařízení. Může to být galerie, muzeum, aquapark s mnoha odděleními, kde prostě nelze držet dozor nad celou skupinou. V rozsáhlém aquaparku je x možností a jeden dozírající to prostě nemůže zvládnout. Případ ve Zlíně - chlapci byli v páře - bez dozoru, v tu dobu mohli být dva na WC, někdo v šatně pro kapesník či co.... Co s tím! To neuhlídáte! Ještě tak děti do 3. třídy.

0/0
23.12.2007 0:42

richu_ch

... anebo ...

za to nikdo nemuze - on se treba ani nemusel utopit. Staci takova nejaka srdecni vada ... on vylezl z pary, a ve vode pak "game over"....

0/0
22.12.2007 9:46

Anastaz01

Re: ... anebo ...

Ano, podle dostupných informací bych to tipoval na srdeční selhání.

0/0
22.12.2007 9:59

killy

Tak, tak chlapci....

Asi na 95 % to tak bylo a přesto už naši soukmenovci diskutéři připravují procesy s profesorkou, plavčíkem nebo ředitelem plavečáku ....... Že ho viděli pod vodou ? Kolikrát jsem si zkoušel, jestli mě vyjde dech pod vodou na celou padesátku. A nikdo se mě nikdy, že jsem byl pod vodou, nevšim´. Co když zkoušel něco podobnýho ? Ale tady je to furt podle hesla "Kdo chce psa bít, hůl si najde !"

0/0
22.12.2007 13:13

Apolena Kolenatá

Re: Tak, tak chlapci....

Jak můžeš vědět, že tě nikdo nepozoroval? Učitel tohle dělá už naprosto rutinně..

0/0
22.12.2007 19:55

seppikub

18i leti studenti,

je tedy pedagog u teto skupiny jeste dozor? Co  se tyce plavcika,svou funkci  dozoru evidentne zanedbal! Je to smutny, je to tragedie, ale to je jeho povolani, ma pruser...

0/0
22.12.2007 7:13

hovnoval-

@@

anebo učitelka nic nezanedbala a plavčík si nevšiml, že se chlapec topí," uvedl jeden z oslovených právníků.

nemaji prave plavcici (pripadne ucitelky) za ukol sledovat, zda-li nekdo nepotrebuje pomoc nebo se netopi??

0/0
22.12.2007 6:52

morbidni_kreten

:-P

no měl třeba osmnáct, nemáš to jedno?

0/0
22.12.2007 0:14

Mikass

nechápu

tak bylo mu 18 nebo 17?....pokud mu už bylo osmnáct, tak potom nechápu proč by měl někdo pikat za to že ho nezachránil. Kdyby to bylo dítě, prosím, ale takto.......je to smutné a zároveň podivné...bazen plný lidí,hloubka je tam max 180cm a to jej kousek uprostřed bazénu, prý plaval vedle spolužáka který si všiml že šel najednou ke dnu..tak proč potom byl ve vodě tak dlouho bez pomoci.....divné...Rv

0/0
21.12.2007 23:56

morbidni_kreten

Re: nechápu

takže kdyby měl sedmnáct, tak pikat, na druhý den už ne?

0/0
22.12.2007 0:15

morbidni_kreten

Re: nechápu

rozdíl mezi "díttětem" a dospělým je jeden den...není to nespravedlivé?

0/0
22.12.2007 0:15

morbidni_kreten

Re: nechápu

vllastně rozdíl mezi dopělým a dítětem je v nekonečnu nulová hodnota

0/0
22.12.2007 0:16

morbidni_kreten

Re: nechápu

už z teoretického pohledu je tvuj vyrok nesmysl.Pokud bymse brali v uvahu, že byse situace stala přesně ve středu času mezi 17 a osmnáctým rokem,tudíž v časovém nekonečnu tak by "teoréééticky" jak by se rozhodlo?

0/0
22.12.2007 0:19

Krak

Re: Re: nechápu

tys prostě kretén...

0/0
22.12.2007 1:07

rudastraka

obojky

navrhuju nasadit vsem zakum a studentum pri vyletech obojky aby se nerozutekli a dat do ruky pipak, ktery budou muset 24 hodin denne kazdych 10 sekund zmacknout aby ucitel mel prehled, ze zaka treba neklepla pepka. jen tak se snad zajisti, ze ucitel snad nebude pri svereni skoro dospelich lidi jednou nohou v kriminale.

0/0
21.12.2007 22:28

myryjam1

Re: obojky

nebo implantovat čipy;-D

0/0
21.12.2007 22:59

FMX

Plavčík

Může mi někdo přesně definovat funkci plavčíka v bazénu? Popíječ kafe a klábosič už mi někdo říkal. Je nějaká přesnější definice?(Y)

0/0
21.12.2007 21:35

Roumen

Re: Plavčík

Honi se mi hlavou stejna otazka...vzdycky jsem si myslel, ze plavcik dohlizi na to, aby se nikdo neutopil...

0/0
21.12.2007 23:58

brnl

Bože, bože

to jsem se snad někde probudil do psychiatrické léčebny. Já naiva jsem se domníval že 17 letý "chlapeček" když se utopí tak buďto dělal co neměl a vinu nese sám, nebo dělali co neměli další 17 letí "chlapečkové"  a potom nesou trestní zodpovědnost tito "chlapečkové" nebo se jednalo o nějaký zdravotní kolaps a vinu nenese nikdo.

Ovšem tady jak vidím tak se zase schyluje k tomu  že za utopení 17 letého "chlapečka" ponese vinu nějaký pedagog protože "chlapečka" špatně hlídal. Doufám še naše zhlouplá justice zase zlikviduje další školu nějakým šíleným odškodněním a že souška nedbalá učitelka půjde sedět za nedbalost na 5 let. :-©

0/0
21.12.2007 20:22

brnl

Re: Bože, bože

Je možné dneska jet se studenty třeba lyžovat nebo obdobně???, co když  student nešťastně havaruje a skončí na invalidním vozíku??, to je absurdita na absurditu, když se to to stane na rekreaci s rodiči tak je to OK, když se to stane na rekreaci s učitelem tak je to trestní čin a škola zaplatí 15 MEGA, naše právo soudních zmalovaných čůz s mozkovou kapacitou 10% mozku instalatéra logiku žádnou nemá. :-©

0/0
21.12.2007 20:40

morbidni_kreten

Re: Re: Bože, bože

když se to to stane na rekreaci s rodiči tak je to OK?

Proč lžeš?;-D

0/0
21.12.2007 20:45

brnl

Re: Re: Re: Bože, bože

A oni už někdy trestně stíhali rodiče za to že se jim utopil 17 letý "chlapeček" že špatně rodičovsky dozorovali na koupališti;-D;-D

0/0
21.12.2007 20:49

myryjam1

Re: Re: Re: Re: Bože, bože

máš pravdu, oni zastavují i stíhání, když se rodičům náhodou utopí roční chlapeček

0/0
21.12.2007 22:14

barbudo

Re: Re: Bože, bože

... pozor, u té školy NEŠLO o trestný čin ...

0/0
21.12.2007 20:47

brnl

Re: Re: Re: Bože, bože

Právnická osoba - škola nemůže být trestě stíhána, m ovšem je zcela obvyklé že trestě stíhají pedagogy že zanedbali dozor, ovšem toto dělat pokud se jedná o svéprávné a za sebe zodpovědné osoby ve věku 15 let a výše to je opravdu dost a dost absurdní.

0/0
21.12.2007 20:53

barbudo

Re: Re: Re: Re: Bože, bože

... nikdo z pedagogů nebyl odsouzen ...

0/0
21.12.2007 20:56

brnl

Re: Re: Re: Re: Re: Bože, bože

;-D;-D;-D Hm, naše justice zřejmě zahajuje soudní akci několik hodin poté a rozsudek vynesou do 24 hodin ;-D;-D

0/0
21.12.2007 21:01

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bože, bože

... já myslel, že je řeč o tom Cizkrajově nebo jak se to jmenovalo ...

... tam nikdo odsouzen nebyl a přesto už nemají školu ...

0/0
21.12.2007 21:04

majewski

Potvrzení

Učitelé, mistři odborného výcviku, řidiči dopravních prostředků, strojvedoucí, piloti, Správci vodáren, plavčíci no zkrátka všichni co pracují s lidma by si od těchto lidí měli nechat podepsat potvrzení o jednání na vlastní nebezpečí. Kvůli právníkům....

0/0
21.12.2007 20:14

Apolena Kolenatá

Odpovědnost obou

Po aktualizaci jsme se dozvěděli názor právníka - ale v tomto případě za to mohou oba. Pouze kdyby učitelka předala žáky k plaveckému výcviku na základě nějaké smlouvy, byla by z obliga, takhle měla plnou odpovědnost za své žáky. A od čeho je na bazénu plavčík, to snad víme všichni.....

0/0
21.12.2007 19:14

myryjam1

Re: Odpovědnost obou

Jak za to můžou oba? Zatím ještě nebyla určena příčina smrti. Je mi vždy nevolno z honů na čarodějnice při podobných tragédiích. Upřímnou soustrast všem zúčastněným.

0/0
21.12.2007 19:20

Apolena Kolenatá

Re: Re: Odpovědnost obou

ať už byla příčina jakákoli, není možné nevšimnout si celých několik minut bezvládného těla pod vodou, ze strany učitelky není možné nevšimnout si celých několik minut chybějícího žáka.....

0/0
21.12.2007 19:44

brnl

Re: Re: Re: Odpovědnost obou

Tobě opravdu straší ve věži, hlídat děti aby se neutopily  to je povinností pedagoga  v situaci že se jedná skutečně o děti. Pokud pedagog  někde vyrazí se 17 letými studenty na koupaliště tak sledovat zda se někdo netopí to by bylo opravdu dost absurdní, tito prakticky dospělí lidé kteří od 15 let mají i trestní zodpovědnost to nejsou žádné děti ti mají už zodpovědnost za sebe už určitě sami, pokud by tu zodpovědnost neměli tak by muselo být trestným činem pokud by je rodiče pustili bez dozoru na koupaliště.

0/0
21.12.2007 20:31

fidlik

Re: Re: Odpovědnost obou

Přesně! Ještě tělo nevychladlo a hledá se viník! Byl bych velmi opatrný v různých prognózách, pitva je na místě. Jsem zvědav, kolika nechutností se různí "experti" dopustí v této diskusi, jak rychle budou hotovi s učitelkou, s plavčíkem, s vedením školy, vedením bazénu...Lovu zdar!

0/0
21.12.2007 19:55

Apolena Kolenatá

Re: Re: Re: Odpovědnost obou

"expert" sice nejsem, ale cvičitelka plavání s plnou odpovědností za děti na bazénu ano. Není možné, aby nám rodiče a školy předávaly děti k výcviku s tím, že se tam budou plácat samy a my u toho budeme pít kafe a nedávat na ně pozor, to by bylo velice smutné ....

0/0
21.12.2007 20:00

majewski

Re: Re: Re: Re: Odpovědnost obou

především 18-ti leté mimina - nenechat batolit u loužičky...

0/0
21.12.2007 20:17

myryjam1

Re: Re: Re: Re: Odpovědnost obou

tak proč se do nich obou navážíš?

0/0
21.12.2007 20:22

Apolena Kolenatá

Re: Re: Re: Re: Re: Odpovědnost obou

rozhodně se do nich "nenavážím" /to je hospodský slang/? Pouze jsem přesvědčena o tom, že nesou odpovědnost za žáky /v případě plavčíka lidi/ na bazéně.

Je mi jich samozřejmě líto, dovedu si představit jak se cítí, to ale na věci nic nemění...

Stejně jako fakt, že i když  žákům bylo 17, je za ně učitelka odpovědná

0/0
21.12.2007 20:54

myryjam1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpovědnost obou

jako myslíš, že je odpovědná za jejich zdravotní stav? jo a mimochodem svým prohlášením o hospodském slangu jsi mě dorazila, já mám sice vystudovanou jen bohemistiku, ale v internetové diskusi snad může každý mluvit, jak mu zobák narost (vulgární nejsem):)

0/0
21.12.2007 22:09

Apolena Kolenatá

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpovědnost obou

Tak to se mnohokrát omlouvám, teď po tvém přiznání k vysokoškolskému diplomu mi teprve došlo, že diskutuji s inteligentem. A vysokoškoláci nemohou diskutovat v hodspodském slangu? V tomto státě a v dnešní době se bohužel inteligence podle mluvy nepozná...

0/0
22.12.2007 9:04

fidlik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpovědnost obou

Jen tak mimo: nejsi z Chomutova? Já jsem ze Žalhostic. Jinak promiň!

0/0
22.12.2007 13:37

killy

Smutný. Před svátkama a vůbec.......

A co když  za to nikdo nemůže ? Není třeba nikomu nasazovat psí hlavu, že ? Většinou se tu rozkecává, kdo co zavinil.... (většinou úplně zbytečně).  Nechte toho a pojďte jinam......

0/0
21.12.2007 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.