- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jen pro upresneni. Jedna se o obycejnou trat, na niz TGV nejezdi 300km/h a kamion nevezl rohliky. Byl to nejaky nadmerny naklad (cosi pro nejake mesto) A kamion se zasekl na prejezdu (Nevim presne, byl moc vysoky a nevesel se.). Zrovna kdyz to ridic resil, prekvapilo ho TGV.
Doufam ze to tam do nedele opravi, pac zrovna tam pojedeme
....na takových tratích jsou ještě přejezdy! Měly by tam být maximálně podjezdy, nebo nadjezdy!
zřejmě kamion pospíchal s čerstvýma rohlíkama, aby byl zítra ráno v Praze
Upresnuji, ze Francouzi nedelaji rohliky, ale bagety. Jinak je pravda, ze neni nad cerstvou bagetu !
že to nebylo pendolino a nebylo by to u nás... to by české dráhy úpe zkrachovali...
Kdyby to bylo u nas, uz by tam bylo vyjadreni drazni inspekce, ze "zabezpecovaci zarizeni na prejezdu fungovalo" a ze "vina je pravdepodobne na strane ridice kamionu"
Na zahraničním serveru jsem se dočetl že jel 160km/h.
... to je zase bulvárně podaná senzace – jestlipak by se to sem dostalo,kdyby to byl obyčejný francouzský rychlík, přitom faktický rozdíl není žádný – pokud došlo ke střetu s vozidlem na úrovňovém přejezdu, mohlo se tak stát jedině na konvenční trati, kde TGV jezdí uplně stejně rychle jako ostatní rychlíky. Proto lze i na 99,9 % předpokládat že citovaný cestující ví houby a TGV v místě jelo maximální rychlostí, která je zde povolena.
V takových úsecích už nejde o rychlost ale o možnost přímého spojení bez přesedání. (koneckonců podobně jako naše Pendolino jezdí uplně stejných 160 km/h jako některá EC/IC už mnoho let předtím a rozdíl jízdních dob vzniká víc než naklápěním pouze častým zastavováním EC/IC spojů)
Doteď jsem měl za to, že všechny rychlovlaky se kříží se silnicí/dálnicí mimoúrovňově. Mám pocit, že koridorů v ČR se počítá jen s mimoúrovňovým křízením, takže jak je možné, že to co bude u nás není ve Francii, kde ty vlaky jezdí ještě vyšší rychlostí? Ale možná se pletu, budu pak rád když mi to někdo osvětlí.
Ano, u vysokorychlostních tratí jsou veškerá křížení mimoúrovňová, ale vlaky TGV nejezdí pouze na vysokorychlostních tratích (LGV), ale i na konvenčních, tzn. i na těch, které jsou zhruba v parametrech našich koridorů a jezdí tam i běžné vlaky (asi i tento případ, odhaduju že vlak jel do Ženevy), kdežto na LGV jezdí jenom TGV.
Jinak na našich koridorech je už maximální snaha řešit křížení také mimoúrovňově, dřív tomu tak bohužel nebylo, proto bude asi trochu problém při zavádění rychlosti 200 km/h u nás.
Vlak jel "pomaleji" proto, že jel po běžné trati, do Ženevy vysokorychlostní trať nevede. Vlak vyjede z Paříže po vysokorychlostní trati rychlostí kolem 300 km/h a pak zajíždí na klasické tratě (srovnatelné s naším koridorem) rychlostmi 100 - 200 km/h.
Na tratích s rychlostí do 160 km/h bohužel smějí být úrovňové přejezdy (to je i případ ČR).
Kombinace jízdy po VRT a "koridoru" je dobrý způsob, jak co nějvětší území obsloužit rychlou železniční dopravou a využívat při tom i klasických nádraží v centrech měst. Je to výhodou proti "Maglevům" a podobným rychlodráhám, které mají dopravní cestu nekompatibilní s ničím a do center měst by se musely "probourat.