Diskuze

Francouzský rychlovlak TGV se srazil s kamionem, řidič auta zemřel

Na východě Francie havaroval rychlovlak TGV. Na přejezdu u vesnice Tossiat poblíž švýcarské hranice se srazil s kamionem. Řidič auta byl na místě mrtvý, ve vlaku se zranilo 34 lidí. TGV jezdí rychlostí přes 300 kilometrů v hodině, ale na této trati pomaleji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

Pilát

20. 12. 2007 16:12
je to tragedie

:-/

0 0
možnosti
MK

Kosta262

20. 12. 2007 15:31
upresneni

Jen pro upresneni. Jedna se o obycejnou trat, na niz TGV nejezdi 300km/h a kamion nevezl rohliky. Byl to nejaky nadmerny naklad  (cosi pro nejake mesto) A kamion se zasekl na prejezdu (Nevim presne, byl moc vysoky a nevesel se.). Zrovna kdyz to ridic resil, prekvapilo ho TGV.

Doufam ze to tam do nedele opravi, pac zrovna tam pojedeme :-/

0 0
možnosti
LL

luko5

19. 12. 2007 22:33
Vůbec se divím, že........

....na takových tratích jsou ještě přejezdy! Rv Měly by tam být maximálně podjezdy, nebo nadjezdy!

0 0
možnosti
MB

kill7

19. 12. 2007 14:58
hm

zřejmě kamion pospíchal s čerstvýma rohlíkama, aby byl zítra ráno v Praze;-D

0 0
možnosti
M

multikulturista

19. 12. 2007 15:21
Re: hm

Upresnuji, ze Francouzi nedelaji rohliky, ale bagety. Jinak je pravda, ze neni nad cerstvou bagetu !

0 0
možnosti
JD

King_Feanor

19. 12. 2007 14:56
ještě

že to nebylo pendolino a nebylo by to u nás... to by české dráhy úpe zkrachovali...:-(;-D

0 0
možnosti
EL

Manstein

19. 12. 2007 15:09
Re: ještě

Kdyby to bylo u nas, uz by tam bylo vyjadreni drazni inspekce, ze "zabezpecovaci zarizeni na prejezdu fungovalo" a ze "vina je pravdepodobne na strane ridice kamionu"

0 0
možnosti
VM

dcvojta

19. 12. 2007 12:03
Jel 160 km/h

Na zahraničním serveru jsem se dočetl že jel 160km/h.

0 0
možnosti
MM

captain cook

19. 12. 2007 12:24
Re: Jel 160 km/h

tak to se coural

0 0
možnosti
PK

p_kade

19. 12. 2007 11:35
ach jo..

... to je zase bulvárně podaná senzace – jestlipak by se to sem dostalo,kdyby to byl obyčejný francouzský rychlík, přitom faktický rozdíl není žádný – pokud došlo ke střetu s vozidlem na úrovňovém přejezdu, mohlo se tak stát jedině na konvenční trati, kde TGV jezdí uplně stejně rychle jako ostatní rychlíky. Proto lze i na 99,9 % předpokládat že citovaný cestující ví houby a TGV v místě jelo maximální rychlostí, která je zde povolena.

V takových úsecích už nejde o rychlost ale o možnost přímého spojení bez přesedání. (koneckonců podobně jako naše Pendolino jezdí uplně stejných 160 km/h jako některá EC/IC už mnoho let předtím a rozdíl jízdních dob vzniká víc než naklápěním pouze častým zastavováním EC/IC spojů)

0 0
možnosti
PN

jirkanovaksuperchlapik

19. 12. 2007 11:11
Mimoúrovňové křížení

Doteď jsem měl za to, že všechny rychlovlaky se kříží se silnicí/dálnicí mimoúrovňově. Mám pocit, že koridorů v ČR se počítá jen s mimoúrovňovým křízením, takže jak je možné, že to co bude u nás není ve Francii, kde ty vlaky jezdí ještě vyšší rychlostí? Ale možná se pletu, budu pak rád když mi to někdo osvětlí.

0 0
možnosti
MV

Crash84

19. 12. 2007 11:24
Re: Mimoúrovňové křížení

Ano, u vysokorychlostních tratí jsou veškerá křížení mimoúrovňová, ale vlaky TGV nejezdí pouze na vysokorychlostních tratích (LGV), ale i na konvenčních, tzn. i na těch, které jsou zhruba v parametrech našich koridorů a jezdí tam i běžné vlaky (asi i tento případ, odhaduju že vlak jel do Ženevy), kdežto na LGV jezdí jenom TGV.

Jinak na našich koridorech je už maximální snaha řešit křížení také mimoúrovňově, dřív tomu tak bohužel nebylo, proto bude asi trochu problém při zavádění rychlosti 200 km/h u nás.

0 0
možnosti
RK

kladnyhrdina

19. 12. 2007 11:08
jel pomaleji asi jako na koridoru v ČR

Vlak jel "pomaleji" proto, že jel po běžné trati, do Ženevy vysokorychlostní trať nevede. Vlak vyjede z Paříže po vysokorychlostní trati rychlostí kolem 300 km/h a pak zajíždí na klasické tratě (srovnatelné s naším koridorem) rychlostmi 100 - 200 km/h.

Na tratích s rychlostí do 160 km/h bohužel smějí být úrovňové přejezdy (to je i případ ČR).

Kombinace jízdy po VRT a "koridoru" je dobrý způsob, jak co nějvětší území obsloužit rychlou železniční dopravou a využívat při tom i klasických nádraží v centrech měst. Je to výhodou proti "Maglevům" a podobným rychlodráhám, které mají dopravní cestu nekompatibilní s ničím a do center měst by se musely "probourat.

0 0
možnosti
JN

Já, Claudius

19. 12. 2007 11:07
Neměl ten kamion

českou SPZ?

0 0
možnosti