Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzský rychlovlak TGV se srazil s kamionem, řidič auta zemřel

Na východě Francie havaroval rychlovlak TGV. Na přejezdu u vesnice Tossiat poblíž švýcarské hranice se srazil s kamionem. Řidič auta byl na místě mrtvý, ve vlaku se zranilo 34 lidí. TGV jezdí rychlostí přes 300 kilometrů v hodině, ale na této trati pomaleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pilát

je to tragedie

:-/

0/0
20.12.2007 16:12

Kosta262

upresneni

Jen pro upresneni. Jedna se o obycejnou trat, na niz TGV nejezdi 300km/h a kamion nevezl rohliky. Byl to nejaky nadmerny naklad  (cosi pro nejake mesto) A kamion se zasekl na prejezdu (Nevim presne, byl moc vysoky a nevesel se.). Zrovna kdyz to ridic resil, prekvapilo ho TGV.

Doufam ze to tam do nedele opravi, pac zrovna tam pojedeme :-/

0/0
20.12.2007 15:31

luko5

Vůbec se divím, že........

....na takových tratích jsou ještě přejezdy! Rv Měly by tam být maximálně podjezdy, nebo nadjezdy!

0/0
19.12.2007 22:33

kill7

hm

zřejmě kamion pospíchal s čerstvýma rohlíkama, aby byl zítra ráno v Praze;-D

0/0
19.12.2007 14:58

multikulturista

Re: hm

Upresnuji, ze Francouzi nedelaji rohliky, ale bagety. Jinak je pravda, ze neni nad cerstvou bagetu !

0/0
19.12.2007 15:21

kill7

Re: Re: hm

ale v rámci RVHP teda EU, my děláme bagety a vozíme do francie a francouzi dělají rohlíky a vozí k nám, aby kamioňáci měli co vozit

0/0
19.12.2007 15:24

multikulturista

Re: Re: Re: hm

Pokracovani vzdelavaciho kursu : francouzské bagety nebo housky (rohliky) se nedaji druhy den jist. Dobré maximalne na nadivku nebo strouhanku. Krome toho :

cena bagety ve Francii cca 20 Kc, cena housky (asi 4x nizsi vaha) 10 Kc. Takze, jak se u nas rika : Bon appétit !

0/0
19.12.2007 15:44

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: hm

hm a co ma byt?cesta prumerneho potravinarskeho zbozi od vyrobce ke spotrebiteli je i v USA pocitana na stovky mil...s tim nema EU nic spolecneho, to je realita i kdyz hloupa samozrejme

0/0
19.12.2007 16:17

King_Feanor

ještě

že to nebylo pendolino a nebylo by to u nás... to by české dráhy úpe zkrachovali...:-(;-D

0/0
19.12.2007 14:56

Manstein

Re: ještě

Kdyby to bylo u nas, uz by tam bylo vyjadreni drazni inspekce, ze "zabezpecovaci zarizeni na prejezdu fungovalo" a ze "vina je pravdepodobne na strane ridice kamionu"

0/0
19.12.2007 15:09

dcvojta

Jel 160 km/h

Na zahraničním serveru jsem se dočetl že jel 160km/h.

0/0
19.12.2007 12:03

captain cook

Re: Jel 160 km/h

tak to se coural

0/0
19.12.2007 12:24

kladnyhrdina

Re: Jel 160 km/h

160 km/h je nejvyšší rychlost, přípustná na rekonstruovaných tratích s přejezdy. Jinak se staré trati rekonstruují na rychlost až 230 km/h (např. Berlin-Hamburg v SRN), ale to už se musí přejezdy odstranit.

Nové vysokorychlostní tratě se staví ve Francii na rychlost 320 km/h, ale např. ve Španělsku na 360 km/h.

Psal jsem o pár příspěvků dříve, že TGV jede maximální možný úsek po VRT rychlostí 270 - 320 km/h a pak pokračuje do různých cílových stanic po rekonstruovaných starých tratích, aby se obsloužilo co největší území.

0/0
19.12.2007 12:27

richu_ch

Re: Re: Jel 160 km/h

spravne - on tam na te trase mezi Bellegarde a Geneva jezdi dokonce jenom 60 (a ne 160). V praxi to vypada tak, ze skoro pulku casu spotrebujes na sestinu vzdalenosti ... Ale uz tam staveji novy korridor (VRT), konecne.

0/0
19.12.2007 13:12

p_kade

ach jo..

... to je zase bulvárně podaná senzace – jestlipak by se to sem dostalo,kdyby to byl obyčejný francouzský rychlík, přitom faktický rozdíl není žádný – pokud došlo ke střetu s vozidlem na úrovňovém přejezdu, mohlo se tak stát jedině na konvenční trati, kde TGV jezdí uplně stejně rychle jako ostatní rychlíky. Proto lze i na 99,9 % předpokládat že citovaný cestující ví houby a TGV v místě jelo maximální rychlostí, která je zde povolena.

V takových úsecích už nejde o rychlost ale o možnost přímého spojení bez přesedání. (koneckonců podobně jako naše Pendolino jezdí uplně stejných 160 km/h jako některá EC/IC už mnoho let předtím a rozdíl jízdních dob vzniká víc než naklápěním pouze častým zastavováním EC/IC spojů)

0/0
19.12.2007 11:35

jirkanovaksuperchlapik

Mimoúrovňové křížení

Doteď jsem měl za to, že všechny rychlovlaky se kříží se silnicí/dálnicí mimoúrovňově. Mám pocit, že koridorů v ČR se počítá jen s mimoúrovňovým křízením, takže jak je možné, že to co bude u nás není ve Francii, kde ty vlaky jezdí ještě vyšší rychlostí? Ale možná se pletu, budu pak rád když mi to někdo osvětlí.

0/0
19.12.2007 11:11

Crash84

Re: Mimoúrovňové křížení

Ano, u vysokorychlostních tratí jsou veškerá křížení mimoúrovňová, ale vlaky TGV nejezdí pouze na vysokorychlostních tratích (LGV), ale i na konvenčních, tzn. i na těch, které jsou zhruba v parametrech našich koridorů a jezdí tam i běžné vlaky (asi i tento případ, odhaduju že vlak jel do Ženevy), kdežto na LGV jezdí jenom TGV.

Jinak na našich koridorech je už maximální snaha řešit křížení také mimoúrovňově, dřív tomu tak bohužel nebylo, proto bude asi trochu problém při zavádění rychlosti 200 km/h u nás.

0/0
19.12.2007 11:24

Crash84

Re: Re: Mimoúrovňové křížení

jo, jel do Ženevy, špatně jsem si přečetl článek:-P

0/0
19.12.2007 11:26

jirkanovaksuperchlapik

Re: Re: Mimoúrovňové křížení

Díky

0/0
19.12.2007 11:42

kladnyhrdina

jel pomaleji asi jako na koridoru v ČR

Vlak jel "pomaleji" proto, že jel po běžné trati, do Ženevy vysokorychlostní trať nevede. Vlak vyjede z Paříže po vysokorychlostní trati rychlostí kolem 300 km/h a pak zajíždí na klasické tratě (srovnatelné s naším koridorem) rychlostmi 100 - 200 km/h.

Na tratích s rychlostí do 160 km/h bohužel smějí být úrovňové přejezdy (to je i případ ČR).

Kombinace jízdy po VRT a "koridoru" je dobrý způsob, jak co nějvětší území obsloužit rychlou železniční dopravou a využívat při tom i klasických nádraží v centrech měst. Je to výhodou proti "Maglevům" a podobným rychlodráhám, které mají dopravní cestu nekompatibilní s ničím a do center měst by se musely "probourat.

0/0
19.12.2007 11:08

Já, Claudius

Neměl ten kamion

českou SPZ?

0/0
19.12.2007 11:07

honza2007

to musela být šlupka

8-o

0/0
19.12.2007 11:00

Tar-Mára

prejezdy

ja jsem myslel, ze na tratich pro TGV nejsou prejezdy, ale jen podjezdy nebo nadjezdy.

0/0
19.12.2007 10:58

WIFI

Re: prejezdy

možná jen na úsecích, kde se jezdí od nějaké rychlosti, kde je pomalý úsek tam je to zbytečný - názor laika

0/0
19.12.2007 11:07

Tar-Mára

Re: Re: prejezdy

treba trat pro ICE v nemecku je dokonce cela oplocena a to i ve mestech a prejezd jsem tam snad nevidel jediny

0/0
19.12.2007 11:12

piErcE

Re: Re: Re: prejezdy

to jo, jenze to jsou zase ciste ICE trate. ale ICE vlaky zajizdi i na uplne normalni obycejne trate, kde jezdi pomaleji (jako regulerni vlak) a taky trate nejou oplocene apod.. stejny pripad jako v tomto pripade.

0/0
19.12.2007 12:23

jkkj

Re: prejezdy

ta nehoda se ovsem nestala na trati TGV ale na normalni trati, kam TGV taky zajizdi.

0/0
19.12.2007 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.