- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proc by meli hasici vubec neco resit? Od ceho je tu ta 112 ? Jen dalsi pytel uredniku navic? telefon - na prejezdu je prekazka..na 112...draho zastavto - draha nic tecka..Hasic je od toho aby hasil a zamezil dalsim lidskym ztratam a ne zjistovat kam to ma vlastne vubec volat..od toho tu ma prave snad ten dispecink ne?
V principu máte pravdu, ale když je na spadnutí malér, tak jsou všichni povinni dělat všechno, aby mu zabránili.
ří říká nesmysly
Dráhy taky na přejezdy pěkně kašlou, znám jich pár, kde rozhodně není vidět na 350 m, nejsou na nich závory, jen světla a u těch jsem bílé světlo, které by mělo informovat o funkčnosti systému ještě nikdy neviděl blikat. Jezdím přes ně velmi nerad, nezbývá než důvěřovat, že to funguje, protože zastavit tak, aby bylo vidět nelze, to už máte část vozu v dráze : ((
Požadovaná vzdálenost, na kterou "je vidět vlak" odvisí od traťové rychlosti a typu zabezpečení přejezdu. Takže např na trati s traťovou rychlostí 60 km hod a přejezd zajištěný jen křížema je to tuším 250 m. Na trati s s vyšší rychlosti to je více, na přejezdech zabezpečených světelným zařízením nebo závorama je to méně. Navíc se jedná o normu, podle které jsou budovány nové přejezdy a mnoho starších jí nevyhovuje (v obloucích). Takže stanovisko ČD pravděpodobně vychází z toho, že na přejezdu jsou světla, takže nemusí být dodržena nejvyšší vzdálenost normy nebo že přejezd byl zhotoven podle dříve platné normy.
To jen, aby všichni neměřili 350 m od přejezdu.
Ono nic není černobílé, a stejně tak v těch 4 případech byly některé pochybení či systémové nedostatky na straně ČD, ale i třeba policie a hasičů. Drážní inspekce ovšem PČR nebo HZS neprověřují a inspekce ministerstva vnitra se tak jako DI nemedializuje. A mám pocit, že DI v poslední době s ČD spíše válčí.
Každopádně i DI ve svých závěrečných zprávách v prvých dvou případech označuje za bezprostřední příčinu porušení ustanovení § 22 odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb, tedy auto na přejezdu v době jízdy vlaku. U prvého případu komunikační nesrovnalosti neuvádí ani v dalších příčinách. Poslední 2 případy dosud nemá uzavřené.
Z čeho autor článků čerpal, navíc tak tendenčně až lživě? Odpovězte si sami.
jako chodce na přechodech-auto má přednost. že vlak zastavuje na cca 800 metrech sem snad nebudem tahat. Dráhy to zaříděj tak, aby se vlak zastavil na 3 metrech. Funguje to u chodců, tak proč ne u vlakůty dvě pindy jsou toho důkaz(neživoucí)
Ač ony 4 případy jsou vcelku zřejmé a zavinění za strany ČD je pravděpodobné, pořád je to silný nepoměr 4 : 284. Pořád to mluví o tom, že spousta lidí se u přejezdu a na něm chová jako smyslů zbavení.
Jeden příklad - přejezd ve Vyškově na Nouzce. Ještě před pár lety tam byl tak strašný rozhled, že bylo lepší zastavit (či téměř zastavit) před přejezdem. Došlo tam k několika velmi tragickým nehodám. Nerad jsem tudy jezdil, ale někdy přece. Občas se mi stalo, že řidič auta za mnou mohutně blikal dálkovými světly, ať nezdržuji. Jednou se stalo, že jsem zastavil, rozsvítila se červená světla a vzápětí projel rychlík. Tak jsem se jen vyklonil z okénka a na toho za sebou zavolal: "A měl bys po spěchu." Pak jsem odjel a zastavil asi o kilometr dál u nemocnice. Onen pán zastavil vedle mě (do nemocnice nešel, jel za mnou
schválně) a ptal se, jak jsem to věděl.
..........
pokračování
A já mu na to řekl: "Nevěděl, předpokládal jsem, že se to stát prostě může. A hlavně nerad přetlačuju osobním autem lokomotivu, to je blbej sport. Nemluvě o tom, že pár
smrtelných nehod už tam bylo." Pán už se zmohl jenom na: "Dík a promiň,
jsem vůl," nastoupil do auta a odjel.
Kdyby se někdo ptal, co tím chtěl básník říci, tak tohle - nejedu na
přejezd, pokud si nejsem stoprocentně jistý, že na něj vjet můžu.
Narazi vlaky do aut, nebo auta do vlaku ?
V okamziku kolize na prejezdu - ktera strana je tam, kde nema byt ? Ma vlak nejake navesti, ktere ji zakazuji vjezd na prejezd pokud je tam auto ?
neschopná policie a neschopní hasiči (volající pokladním),ale hlavně o důvod víc,proč to hodit na čd...
A taky neschopní novináři. viz:Příběh druhý.....ihned vyrazili hasiči. Okamžitě volali na příslušnou železniční
stanici, aby výpravčí vypnul proud v trolejích a zastavil provoz ...
Nevolali. Na žádnou stanici nevolali, ač měli.Páni novináři. Přečtěte si svoje původní zprávy na něž máte odkaz, nebo rovnou zprávu DI. (dicr.cz). Nevím jestli pospícháte, že děláte takovéto chyby nebo záměrně lžete.
ten prvni pripad je jasna chyba toho deb*la co tam nechal schvalne tu Audinu. ostatni jsem necetl.
ale z vetsiny pripadu si za to lidi proste muzou sami. chranenej, nechranenej kdyz vidim koleje, sem opatrnej. videl jsem na vlastni oci lidi, chodce i auta jak jeli na cervenou a objizdeli/podchazeli zavory. do doby nez jsem to videl, jsem si myslel ze to jsou kecy, ale ne. takze dobre jim tak a zadne slitovani. to je naprosta demence tech lidi. stejne jako se producirovat na dalnici. jak rika jedno prislovi, za blbost se plati.
Já to kdysi zkusil, nádhrerne přehled, přejezd v polích, já na kole jedoucí na rybník.... Když si vzpomenu, jak rychle byl ten vlak na přejezdu (a profičel mi za zády....), ještě dnes, po 20ti? letech mi naskakuje husí kůže....
Já to tedy vyzkoušel a od těch dob jsem velmi, velmi opatrný...
Na druhou stranu, nic dráhy neomlouvá za to, v jakém jsou přejezdy stavu. Bílé světlo jsem neviděl už x let na nějakém přejezdu fungovat (až do zdejší info Ampera77 jsem se domníval, že jsou zrušené....), na přejezdu v Ponětovicích pro "funkčnost systému" závory raději zrušili - vždy se čekalo, až se sjede více aut a "kolegové" závory zvednou, protože spuštění bylo poslední, co zvládly.. atd, vedlejší ponětovický přejezd - rozhled 50 m je jedině, že stojíte půlkou auta v přejezdu atd.
Však taky na těchto přejezdech je každý rok min. 1 smrťák a 2 - 3 další nehody....
Jo a řidiči můžou bejt rádi,že čd v případě zavinění nehody po nich tvrdě nejde a soudně nevymáhá poplatky za zpoždění a náhradní autobusy.
což je určitě chyba. Pokud budou někdy ČD soukromé, tak se této praxe určitě dočkáme. Na druhou stranu nejdou tyto náklady z povinného ručení viníka ? Pokud ne, ptám se proč a proč se pojišťovna nezaplatí a pak po viníkovi nevymáhá