Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Můžete za srážky na přejezdech, tvrdí inspektoři. Dráhy nesouhlasí

Nehody na železničních přejezdech se každý rok počítají na stovky, jejich oběti o řád níž. Jen za loňský rok zemřelo při 288 srážkách s vlakem 45 lidí. Zatímco tehdy šly všechny případy na vrub řidičů, letos inspektoři hned čtyřikrát mluví o spoluodpovědnosti Českých drah. A firma to nerada slyší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

crook.crook

co tu vubec resite?

Proc by meli hasici vubec neco resit? Od ceho je tu ta 112 ? Jen dalsi pytel uredniku navic? telefon - na prejezdu je prekazka..na 112...draho zastavto - draha nic tecka..Hasic je od toho aby hasil a zamezil dalsim lidskym ztratam a ne zjistovat kam to ma vlastne vubec volat..od toho tu ma prave snad ten dispecink ne?

0/0
20.12.2007 9:30

Si0

Re: co tu vubec resite?

V principu máte pravdu, ale když je na spadnutí malér, tak jsou všichni povinni dělat všechno, aby mu zabránili.

0/0
20.12.2007 10:42

crook.crook

Re: Re: co tu vubec resite?

To ano ale proc mel volat hasic? to proste nechapu. Proc tam nevolal clovek ze 112 nebo 156? To me proste hlavne zajima

0/0
20.12.2007 11:34

Amianus

Re: co tu vubec resite?

Linku 112 ze zákona provozuje Hasičský záchranný sbor ČR;-D

0/0
20.12.2007 13:46

dislektik-idnes si na mě zasedla

říkat ČD že za něco může je stejné jako říkat Klausovi

ří říká nesmysly ;-D;-D

0/0
20.12.2007 8:33

JanictooN

přejezdy

Dráhy taky na přejezdy pěkně kašlou, znám jich pár, kde rozhodně není vidět na 350 m, nejsou na nich závory, jen světla a u těch jsem bílé světlo, které by mělo informovat o funkčnosti systému ještě nikdy neviděl blikat. Jezdím přes ně velmi nerad, nezbývá než důvěřovat, že to funguje, protože zastavit tak, aby bylo vidět nelze, to už máte část vozu v dráze  : ((

0/0
20.12.2007 6:21

Amper77

Re: přejezdy

Požadovaná vzdálenost, na kterou "je vidět vlak" odvisí od traťové rychlosti a typu zabezpečení přejezdu. Takže např na trati s traťovou rychlostí 60 km hod a přejezd zajištěný jen křížema je to tuším 250 m. Na trati s s vyšší rychlosti to je více, na přejezdech zabezpečených světelným zařízením nebo závorama je to méně. Navíc se jedná o normu, podle které jsou budovány nové přejezdy a mnoho starších jí nevyhovuje (v obloucích). Takže stanovisko ČD pravděpodobně vychází z toho, že na přejezdu jsou světla, takže nemusí být dodržena nejvyšší vzdálenost normy nebo že přejezd byl zhotoven podle dříve platné normy.

To jen, aby všichni neměřili 350 m od přejezdu.:-)

0/0
20.12.2007 7:47

Si0

Re: Re: přejezdy

Pokud jsou přejezdy zhotoveny podle dřívějších norem, ale jsou na nich kolize, protože dnešní provoz už tehdejším normám neodpovídá, měl drážní úřad už dávno tyhle přejezdy prohlásit za dopravnmí závadu a nařídit drahám zjednat nápravu (ihned lze realizovat snížení rychlosti, stavební úpravy dodatečně).

0/0
20.12.2007 8:52

Amper77

Re: Re: Re: přejezdy

Informaci o nesouladu norem beru zpět, toto nemám ověřeno. Vyvozoval jsem to z přestavby jednoho přejezdu ale tam se zvedala traťová rychlost. Takže sorry, to jsem možná řekl blud.

0/0
20.12.2007 10:39

masinfira

Re: přejezdy

Způsob zabezpečení přejezdů se mj. odvíjí na silnicích nižších tříd a tratí s nižší rychlostí především z rozhledových poměrů. Nejsou-li dodrženy pro bezpečné přejetí, musí být snížena rychlost silničního vozidla, železničního vozidla nebo musí být zabezpečen alespoň výstražnými světly. Jestliže výstražná světla nefungují, železniční vozidlo musí projíždět přejezdem rychlostí nejvýše 10 km/h a dávat před ním v dostatečné vzdálenosti zvukovou výstrahu. Jestliže v případě č. 4 nefungovala světelná výstraha na přejezdu, musí být strojvedoucí Railtransu zpraven výpravčím či dispečerem Českých drah, pokud ovšem k poruše nedošlo těsně před příjezdem vlaku.

0/0
20.12.2007 8:49

hbf

Re: přejezdy

Norma na "bílé světlo" je poměrně přísná. Mnoho přejezdů je umístěno tak, že by se tam podle dané normy bílá nemohla nikdy rozblikat.

0/0
20.12.2007 9:00

Amper77

Závěry DI jsou v rozporu s textem článku -(dicr.cz)

Ono nic není černobílé, a stejně tak v těch 4 případech byly některé pochybení či systémové  nedostatky na straně ČD, ale i třeba policie a hasičů. Drážní inspekce ovšem PČR nebo HZS neprověřují a inspekce ministerstva vnitra se tak jako DI nemedializuje. A mám pocit, že DI v poslední době s ČD spíše válčí. 

Každopádně i  DI ve svých závěrečných zprávách  v prvých dvou případech označuje za bezprostřední příčinu porušení ustanovení § 22 odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb, tedy auto na přejezdu v době jízdy vlaku. U prvého případu komunikační nesrovnalosti neuvádí ani v dalších příčinách. Poslední 2 případy dosud nemá uzavřené.

Z čeho autor článků čerpal, navíc tak tendenčně až lživě? Odpovězte si sami.

0/0
20.12.2007 0:50

vver440re powering

bych to vyřešil jednoduše

jako chodce na přechodech-auto má přednost. že vlak zastavuje na cca 800 metrech sem snad nebudem tahat. Dráhy to zaříděj tak, aby se vlak zastavil na 3 metrech. Funguje to u chodců, tak proč ne u vlaků:-)ty dvě pindy jsou toho důkaz(neživoucí):-)

0/0
20.12.2007 0:43

Mitchell

Čí je to vina?

Ač ony 4 případy jsou vcelku zřejmé a zavinění za strany ČD je pravděpodobné, pořád je to silný nepoměr 4 : 284. Pořád to mluví o tom, že spousta lidí se u přejezdu a na něm chová jako smyslů zbavení.

Jeden příklad - přejezd ve Vyškově na Nouzce. Ještě před pár lety tam byl tak strašný rozhled, že bylo lepší zastavit (či téměř zastavit) před přejezdem. Došlo tam k několika velmi tragickým nehodám. Nerad jsem tudy jezdil, ale někdy přece. Občas se mi stalo, že řidič auta za mnou mohutně blikal dálkovými světly, ať nezdržuji. Jednou se stalo, že jsem zastavil, rozsvítila se červená světla a vzápětí projel rychlík. Tak jsem se jen vyklonil z okénka a na toho za sebou zavolal: "A měl bys po spěchu." Pak jsem odjel a zastavil asi o kilometr dál u nemocnice. Onen pán zastavil vedle mě (do nemocnice nešel, jel za mnou

schválně) a ptal se, jak jsem to věděl.

..........

pokračování

0/0
19.12.2007 23:36

Mitchell

Re: Čí je to vina?

A já mu na to řekl: "Nevěděl, předpokládal jsem, že se to stát prostě může. A hlavně nerad přetlačuju osobním autem lokomotivu, to je blbej sport. Nemluvě o tom, že pár

smrtelných nehod už tam bylo." Pán už se zmohl jenom na: "Dík a promiň,

jsem vůl," nastoupil do auta a odjel.

Kdyby se někdo ptal, co tím chtěl básník říci, tak tohle - nejedu na

přejezd, pokud si nejsem stoprocentně jistý, že na něj vjet můžu.

0/0
19.12.2007 23:41

kuba78

Re: Re: Čí je to vina?

to je sice chvalyhodne, ale melo by to fungovat i na strane koleji - a tam plati "nezastavujeme, mame zpozdeni" a vlak proste klidne vjede nekam i kdyz si vubec neni jisty ze muze..

0/0
20.12.2007 18:55

sojkal

Re: Čí je to vina?

Tak to musel vlak letět nad kolejnicí

0/0
20.12.2007 18:52

Ludek_II

Otazka zni

Narazi vlaky do aut, nebo auta do vlaku ? :-P;-)

V okamziku kolize na prejezdu - ktera strana je tam, kde nema byt ? Ma vlak nejake navesti, ktere ji zakazuji vjezd na prejezd pokud je tam auto ? ;-D

0/0
19.12.2007 23:20

happy4ever

neschopnost na všech stranách

neschopná policie a neschopní hasiči (volající pokladním),ale hlavně o důvod víc,proč to hodit na čd...

0/0
19.12.2007 22:31

Amper77

Re: neschopnost na všech stranách

A taky neschopní novináři. viz:Příběh druhý.....ihned vyrazili hasiči. Okamžitě volali na příslušnou železniční

stanici, aby výpravčí vypnul proud v trolejích a zastavil provoz ...

Nevolali. Na žádnou stanici nevolali, ač měli.Páni novináři. Přečtěte si svoje původní zprávy na něž máte odkaz, nebo rovnou zprávu DI. (dicr.cz). Nevím jestli pospícháte, že děláte takovéto chyby nebo záměrně lžete.

0/0
19.12.2007 22:43

jamming

MUZOU SI ZA TO LIDI SAMI

ten prvni pripad je jasna chyba toho deb*la co tam nechal schvalne tu Audinu. ostatni jsem necetl.

ale z vetsiny pripadu si za to lidi proste muzou sami. chranenej, nechranenej kdyz vidim koleje, sem opatrnej. videl jsem na vlastni oci lidi, chodce i auta jak jeli na cervenou a objizdeli/podchazeli zavory. do doby nez jsem to videl, jsem si myslel ze to jsou kecy, ale ne. takze dobre jim tak  a zadne slitovani. to je naprosta demence tech lidi. stejne jako se producirovat na dalnici. jak rika jedno prislovi, za blbost se plati.

0/0
19.12.2007 22:27

good_luck!

Re: MUZOU SI ZA TO LIDI SAMI

Já to kdysi zkusil, nádhrerne přehled, přejezd v polích, já na kole jedoucí na rybník.... Když si vzpomenu, jak rychle byl ten vlak na přejezdu (a profičel mi za zády....), ještě dnes, po 20ti? letech mi naskakuje husí kůže....

Já to tedy vyzkoušel a od těch dob jsem velmi, velmi opatrný...

Na druhou stranu, nic dráhy neomlouvá za to, v jakém jsou přejezdy stavu. Bílé světlo jsem neviděl už x let na nějakém přejezdu fungovat (až do zdejší info Ampera77 jsem se domníval, že jsou zrušené....), na přejezdu v Ponětovicích pro "funkčnost systému" závory raději zrušili - vždy se čekalo, až se sjede více aut a "kolegové" závory zvednou, protože spuštění bylo poslední, co zvládly.. atd, vedlejší ponětovický přejezd - rozhled 50 m je jedině, že stojíte půlkou auta v přejezdu atd.

Však taky na těchto přejezdech je každý rok min. 1 smrťák a 2 - 3 další nehody....;-€

0/0
20.12.2007 14:10

happy4ever

můžou bejt rádi

Jo a řidiči můžou bejt rádi,že čd v případě zavinění nehody po nich tvrdě nejde a soudně nevymáhá poplatky za zpoždění a náhradní autobusy.

0/0
19.12.2007 21:36

WIFI

Re: můžou bejt rádi

což je určitě chyba. Pokud budou někdy ČD soukromé, tak se této praxe určitě dočkáme. Na druhou stranu nejdou tyto náklady z povinného ručení viníka ? Pokud ne, ptám se proč a proč se pojišťovna nezaplatí a pak po viníkovi nevymáhá

0/0
20.12.2007 8:09

hbf

Re: Re: můžou bejt rádi

Jde to z povinného ručení. Výjimkou bude ta Audina, kterou tam ti dobří mužové šoupli úmyslně.

0/0
20.12.2007 9:04

pankratz

Mária Terézia

zomrela v r. 1780 ! Takže ona ešte železnicu nepoznala. To skôr  by mohol poznať Ferenc Jóžka Proházka. A zabezpečovacie zariadenia ešte neskoršie ! Najmä koľajové obvody a svetelné výstražné priecestné zariadenia ! Aj atómová technika sa pokazí ak človek do jej činnosti zasahuje nesprávnym spôsobom : Černobyl, Kursk, Apolo13, am. raketoplány a p. Rv!

0/0
19.12.2007 21:14

pankratz

V druhom prípade

nie je pravda, ako sa tvrdí v článku, že " ihneď žiadali zastaviť dopravu " ! Hasiči volali žel. hasičov  a nie výpravcu, alebo trať. dispečera, ktorí jediní môžu vypnúť trolej a zároveň aj zastaviť idúce vlaky.  V texte sa priznali, že sa dovolali osob. pokladne ! A v tomto prípade išlo o čas a preto sa nepodarilo zastaviť rušeň, najmä keď mu vypli prúd a neišla mu ED brzda

"". 00:02 - operační důstojník HZS Zlínského

kraje informuje operační středisko drážních hasičů v Přerově a žádá

vypnutí proudu i zastavení dopravy""

Toto nie je vyrozumenie výpravcu/dispečera !!Rv

0/0
19.12.2007 21:05

cassul

Re: V druhom prípade

Jak má člověk (kdokoliv, nejen hasič) u přejezdu u nějaké překážky vědět, který dispečer má na starosti  tuhle trať? To už je vnitřní věc ČD, aby si rychle předali informaci na správné místo, i když to řeknu ženské v úschovně zavazadel. Když volám na záchranku ohledně nehody, taky by mne nezajímá, odkud ta sanitka jede a jakými cestami se ta informace od nějaké dispečerky dostala k posádce sanitky! Předpokládám, že ti hasiči volali na nějaké informace, tam řekli, co potřebují a ti je přepojili někam a tak dále. Pokud je někdo přepojil s takovou informací na osobní pokladnu, tak to je podle mne něco mezi obecným ohrožením a výsměchem. Pokud tu informaci navíc skutečně měli včas i drážní hasiči (!), jak to, že oni nezajistili zastavení provozu? Jak to, že ČD nemají nějaký vnitřní postup pro podobné případy, třeba nějaký centrální "nouzový dispečink", kam by se takové informace okamžitě dostala a odkud by se stejně okamžitě předala na správné místo? To je ten do nebe volající šlendrián!

0/0
19.12.2007 21:24

happy4ever

Re: Re: V druhom prípade

Prosim vás!!To je šlendrián hasičů,když ani neví patřičná čísla a volají někam na informace,kde se lidem radí spoje či na nějakou pokladnu!!To si myslíte,že pokladní čeká u telefonu,až jí někdo zavolá.Ona má jiné ukoly.Pokud je provoz na trati řízen z jednoho stanoviště či z několika nádraží,tak mají mít záchrané složky i tyto čísla,tudíž by měla být zoodpovědnost na call centru 112.A navíc,co se týče vypnutí napájení,to si fakt myslíte,jako že mají ve stanici tlačítko na které zmáčknou a ono se to vypne???Vy máte chabé představy o energetice..

0/0
19.12.2007 21:33

cassul

Re: Re: Re: V druhom prípade

Co je to za nesmysl? Tam taky nemusí volat hasiči, ale náhodný kolemjdoucí. Ten má taky vědět čísla na příslušný dispečink, když ani neví, co je to za trať, odkud taky by se to měl dovědět? Jak to, že správná čísla a správný postup neznají na těch informacích, kde jinde by je, proboha, měli znát? A k lince 112 - Jak to, že ČD neposkytly záchraným složkám dostatek informací, to si mají hasiči sami zjišťovat, který kilometr trati patří pod který drážní dispečink? Tohle všechno jsou interní věci, to ať si České Dráhy zařídí, jak chtějí, nic to nemění na tom, že České Dráhy nebo nějací jejich zaměstanci (konkrétně drážní hasiči) v daném případě tu informaci měli a nedostala se včas na správné místo.

0/0
19.12.2007 22:04

Amper77

Re: Re: Re: Re: V druhom prípade

ad1 - Hasiči mají ve svém Bojovém řádu napsané, že při zásahu na železnici musí informovat výpravčího jedné ze sousedních stanic. Neprovedli.

ad2 - Ještě v dnešním článku se hovoří o přejezdu u Jablůnky (a tak zněla i informace od hasičů k hasičúm ČD) a přejezd je cca 50 m od tabule s nápisem Bystřička. Špatná informace.

ad3- Porovnejte si původně prezentované časy hasičů v odkaze http://zpravy.idnes.cz/lokomotiva-smetla-horici-tahac-uvizly-na-prejezdu-fwj-/krimi.asp?c=A070507_083924_krimi_bar

a časy skutečné, uvedené např. DI v http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Bystricka.pdf.

Hasiči nafoukli bublinu, protože špatně komunikovali mezi sebou ačas srážky posunuli o 7 minut. Hasičský šlendrián.

0/0
19.12.2007 22:24

lksk

Re: Re: Re: Re: Re: V druhom prípade

Ze zpravy Drazni inspekce

"Požadavek na informování alespoň jednoho výpravčího některé sousední ŽST

byl ze strany IZS zajištěn informováním operačního střediska JPO HZS ČD Přerov (tento požadavek však ze strany operačního střediska JPO HZS ČD Přerov nebyl splněn)."

Takze bordel CD ...

0/0
19.12.2007 23:58

Amper77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V druhom prípade

Přečti si Bojový řád, je tam kouzelné slůvko "přímo".

Hasiče ČD mají informovat a požádat o asistenci při zásahu pod trolejí (musí po vypnutí trolej zkratovat). Bez nich neměli správně vůbec začít hasit.  Na ČD došla od hasičů nesprávná informace (o přejezdu u Jablůnky, byl to u Bystřičky) na nesprávné místo (hasičúm ČD místo výpravčímu). Od policie došla správná informace na správné místo pozdě (v okamžiku, kdy lokomotiva již začala brzdit).

Odmítám paušalizovat "bordel ČD", ale budu souhlasit, když řeknete: prvotní příčina řidič auta, pak bordel HZS, PČR a ČD.

0/0
20.12.2007 7:59

happy4ever

Re: Re: Re: Re: V druhom prípade

ne ty máš zavolat na 112 a identifikovat trať a místo.Každá trať má hektometrovníky,tzn je přesně určitelné místa na sto metrů.A call entrum 112 se má postarat o to,aby zavolalo do správné stanice či správným energetikům,kteří budou kompetentně jednat a nevolat pokladním...ty toho asi zmůžou...

0/0
19.12.2007 22:27

Michal Novotný

Re: Re: Re: V druhom prípade

No, ony ty tlacitka na vypnuti jednotlivych usekovych odpojovacu ve stanicich skutecne jsou, ale bez souhlasu elektrodispecera se nesmi obsluhovat vyjma hroziciho nebezpeci z prodleni.. Aby se vypnul usek mezi stanicema, musi se ovsem vypnout odpojovace v obou sousednich stanicich. A pokud by nahodou v useku byl vlak ve vykonu (jeden vlak muze odebirat az nekolik MW), tak misto k odpojeni muze dojit k vytazeni oblouku na odpojovaci a poskozeni odpojovace a naslednych problemu s tim spojenych. Ale elektrodispecer muze jednoduse "shodit" celou menirnu bez nejakych nasledku.

0/0
20.12.2007 5:55

Mar.tin

Re: Re: V druhom prípade

Nevolali na žádné informace nebo spojovatelku, volali na přímou linku do osobní pokladny, kde se prodávají jízdenky a kde nejdou přepojit telefony, navíc pokladní vůbec nechápala, co po ní chtějí. Teprve po tomto průseru si začali zjišťovat čísla k výpravčím do dopravní kanceláře. Drážní hasiči mají seznam čísel, HZS ČR si číslo vyhledala ve Žlutých stránkách, kde jsou pochopitelně jen čísla na informace. Takže chyba je u státních hasičů!

0/0
20.12.2007 10:03

cassul

Přejezdy

Co tady řešíte s přejezdy a výstrahami? Zákon o provozu na pozemních komunikacích říká, že řidič je povinen se přesvědčit, že nejede vlak. Jinde říká, že řidič je povinen předvídat. Takže nějaké povídky o neblikajicích světlech a nehoukajících lokomotivách nic neřeší. A to zcela pomíjím tu jednoduchou pravdu, že standardní vlak je hrozně velkej, příšerně těžkej, vepředu zatraceně tvrdej, blbě brzdí a nikdy nikam neuhne a když do mě narazí, asi umřu. Z této řady neodiskutovatelných faktů si i jednodušší člověk  snadno odvodí, že je lepší si na něj dát velký pozor, bez ohledu na nějaké světýlka, zvonečky a houkačky.

Jiná věc jsou ty případy, kdy se někdo skutečně ozval, že na přejezdu je překážka. To že ČD ve svém interním nepořádku není schopná zajistit, aby se taková informace dostala v řádu vteřin na správné místo a opět v řádu vteřin se něco udělalo (zastavil provoz), to je šlendrián nejvyššího řádu, jde totiž doslova o životy. Tohle by se mělo přísně vyšetřit a zabránit opakování.

0/0
19.12.2007 20:44

Vestor

No bodejť

Většina přejezdů vypadá následně: silnice se s kolejema kříží hodně ze šikma, z jedné strany trať uhýbá do zatáčky, z druhé strany je křoví nebo drážní domek. Je tam jenom cedule, v lepším případě semafor, ale bílý světlo je zakrytý, takže nevíte jestli vůbec funguje. Jednou sem stál v autobuse na přejezdu 25 minut, světla furt blikaly projel jeden vlak, za deset minut druhej a za 15 miut další, ten už jel projistotu pomalu, asi věděl že je něco blbě. Ale český dráhy za nic nemůžou.:-©

0/0
19.12.2007 20:40

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: No bodejť

ale vyplatilo se počkat, že?

0/0
19.12.2007 20:47

Michal Novotný

Re: No bodejť

No, když někdo ukradne nejakou vnější součást přejezdového zabezpečovacího zařízení, a protože přejezd je konstruován fail-safe, tak na něm automaticky začne výstraha. A ne všechny přejezdy jdou na dálku nouzově otevřít a tak neustále blikají. V takovém případě se ale pro jistotu vlaky zpravují, aby přes přejezd jeli opatrně právě kvůli možnosti, že by na přejezd mohl někdo z netrpělivosti vjet. Bohužel lidí v provozu je z důvodu šetření jen nutné minimum, tak většinou není k dispozici nikdo, do by mohl ihnet jet k přejezdu řídit provoz.

0/0
19.12.2007 20:47

tolan

Od dob Marie Terezie jenom k horšímu

Je to šílená instituce, ovládaná odbory, pracující přímo zoufale, bez zodpovědnosti. S přehledem vám dokáží vysvětlit, že na přejezdu se světelnou signalizací musíte stát pokaždé i déle než 5 minut. (15 x za den).  Že v případě, kdy už desítky minut stále blikají červená světla, si máte  zavolat na nádraží, ce se děje, zda to není porucha, rozhodně nesmíte, ani na přehledném místě v takovém případě koleje přejet. Předpis z roku raz dva je zákonem. Není třeba si vymýšlet,  opravdu všechny  možné varianty lze zažít a na vše mají "kvalifikovanou"  odpověď bez sebemenší snahy něco řešit.

0/0
19.12.2007 20:01

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Od dob Marie Terezie jenom k horšímu

ale vyplatilo se počkat, že?

0/0
19.12.2007 20:47

cassul

Re: Od dob Marie Terezie jenom k horšímu

To, že Dráhy jsou příšerná, krev a peníze pijící instituce, to ví každý. Ovšem na druhou stranu se mám natolik rád, že srážku s vlakem neriskuji a raději si počkám nebo zvolím jiné řešení, než abych se vrhal pod lokomotivu. Systém zabezpečení je (údajně) nastavený tak, že při jakýchkoliv problémech raději zastaví auta zbytečně, než aby něco riskoval. Kéž by se tomu dalo věřit. A zbytek je o lidech.

0/0
19.12.2007 20:49

[eT]

Všem co se ČD zastávají...

Nejeli jste cca před 14 dny z J. Hradce na Soběslav? Nefunkční světla na přejezdu a značení že jsou světla nefunkční? Značka tam byla - nakřivo přidrátovaná ke světlům na přejezdu... Opravdu, měly to dát až za přejezd...:-/

0/0
19.12.2007 18:55

kladnyhrdina

Re: Všem co se ČD zastávají...

Ale strojvedoucí na to dostávali písemné rozkazy, přes přejezd jeli s pohotovostí zastavit a dávali zvukové výstražné znamení. Ty značky tam byly navíc - pro sichr.

Když nejdou světla na křižovatce, nikdo tam nedává cedule svítí-nesvítí. Každý ví, kdo má přednost. Přejezd je taky křižovatka a přednost má vlak. I když to kdekomu leží v žaludku.

0/0
19.12.2007 19:03

kladnyhrdina

Re: Re: Všem co se ČD zastávají...

Snad bych ještě doplnil, že když je přejezdové zabezpečovací zařízení v poruše, což může nastat nenadále, tak nesvítí ani bílé přerušované světlo. Řidič jedoucí rychlostí 30 km/h tu značku na sloupu uvidí, když se bude rozhlížet, jestli nejede vlak. To mu totiž ukládá vyhláška, dřív na přejezd vjet nesmí.  A až tam za půl dne nějací joudové přijedou přidrátovat značku vlastně nikdo čekat nemusí.

Mám ŘP skupiny DE, CE a vím, kdy mohu bezpečně vjet do křižovatky. Stejně tak vím, kdy mohu bezpečně vjet na přejezd. Kdo to neví a potřebuje vodit za ručičku, měl by vrátit řidičák. Na našich silnicích je objektivně mnoho nebezpečných míst, ale z přejezdů si řidiči nebezpečná místa dělají sami. Platí i v Soběslavi.

0/0
19.12.2007 19:12

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Všem co se ČD zastávají...

u nových přejezdů už je to jinak pokud nejde bezpečnostní systém závory padají dolů a zůstávají blikající červená světla

0/0
19.12.2007 19:18

kladnyhrdina

Re: Re: Re: Re: Všem co se ČD zastávají...

Auta musí jezdit i když je přejezd v poruše. Když spoluobčané ukradnou trafa ze dvou přejezdů, ale ve skladu bude jen jedno, tak tam bude na dalším přejezdu 3 dny blikat červená? Přejezd se vypne a je potmě.

Protože na každých 100 řidičů připadá 1 nepozorný, 1 který spěchá, 1 který blbě vidí, 1 který nezná předpisy a 1 úplný debil, sichruje se to tím, že se vlaky zpravují "Rozkazem k opatrné jízdě". Při dlouhodobém výpadku se navíc dává značka.

0/0
19.12.2007 20:11

Helmut_Zazvorka_von_Reichenberg

Re: Re: Re: Všem co se ČD zastávají...

R^

0/0
19.12.2007 19:31

Lanhout

Je tu mnoho kecalů,

kteří nevědí o čem mluví a problematice vůbec nerozumí . To by tak nevadilo, je to k smíchu. Smutné je, že podobný názor mají i soudci. K soudu byl povolán výpravčí, který neměl na srážce se silničním vozidlem na přejezdu nic společného, ale madam předsedkyně prohlásila: Kdyby ten vlak nejel, tak by k nehodě nedošlo. Vy jste vlak vypravil a tu zodpovědnost z vás nikdo nesejme.

;-O(Y)!

0/0
19.12.2007 18:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.