Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus versus Švejnar. Co mají společného, čím se liší

Jaké jsou rozdíly mezi Václavem Klausem a Janem Švejnarem, kteří se v únoru utkají o post prezidenta? MF DNES přináší srovnání ze sedmi různých pohledů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dudrosak

wwww.kohoutlukas.wbs.cz

wwww.kohoutlukas.wbs.cz

0/0
13.1.2008 12:03

Pan Navratil

-.-

Socky, tady máte kampaň! Protočej se vám panenky! http://www.youtube.com/profile?user=svejnar

0/0
13.1.2008 12:01

chejava

Ničím!

Oba jdou po penězích! Švejnar nás bude stát méně. Je mladší a tak ta jeho lékařská péče bude méně nákladná než u Klause.

0/0
13.1.2008 11:34

Lombardo666

rozdíl tam je

Já myslím, že rozdíl mezi prezidentem a amipřivandrovalcem by pochopil i člověk pokleslého suntíkovského charkteru...

0/0
13.1.2008 11:21

Pan Navratil

Mno,

Švejnar se musí ještě hóóódně učit, hóóódně učit.;-D

0/0
13.1.2008 11:19

Pan Navratil

-.-

Proč vůbec uvažovat o někom, kdo v těžké chvíli země zbaběle se svými prominentními rodiči utekl?

0/0
13.1.2008 10:53

bobbie

rozdily

Svejnar je rodily Cech. Dle ceskeho zakona muze mit obcan dvoji obcanstvi za urcitych podminek, ktere p.Svejnar splnuje. Tak nevim o co jde. zakon je zakon.

ODSaci hoi schvalili tez. ted zvou jak turove. Klaus je jen papirovy profesor, ktery sbira cestne diplomy pro nic za nic. Je to pokrytec. navic devkar  bez moralky.

)lohnicka, Becvarova a kdovi kdo.  Svejnar je opravdovyt profesor, chytry a inteligentni. Ma rodinu , nedela ostudu jako Klaus a neponizuje svou zenu devkarenim. Jinak oba maji za manzelku cizinky. Klaus je jenom ulisny podvratak,ktery lze lidem.

0/0
13.1.2008 6:40

Pan Navratil

.

Jestli někdo řve, tak duševní mrzáci vašeho typu. Vzhledem k textu Oath of Allegiance, a také vzhledem k faktu opuštění země v těžké chvíli, se prof. Švejnar na pozici prezidenta nehodí.

0/0
13.1.2008 10:42

trojuhelník

Klausova zlodějská letka

Armáda se vzpamatovává z obrovského skandálu. Ze dvou presidentských tupolevů se dlouhodobě ztrácely tuny paliva.

Čtyři pracovníci letky kradli ve velkém, po cisternách. "Za dvanáct dní, během kterých jsme případ monitorovali ukradli 42 tun", pravil vyšetřovatel.

Ministerstvo již dříve připustilo, že krádeže trvaly několik let. Jak mohli za dvanáct dní ukrást tolik paliva, na které by presidentský letoun TU-154 uletěl vzdálenost mezi Prahou New Yorkem? :-)

0/0
11.1.2008 23:40

mayqo

K cemu jako diskuze

pravicovej liberal versus pravicovej liberal, ve vetsine zasadnich otazek se Klaus a Svejnar nelisi, v pitomostech typu GO treba jo ale to je fakt nedulezity, spis je fascinujici, ze Svejnar je kandidatem sockomousu, to jsou na tom fakt blede kdyz musi mit kandidata z opacneho tabora ;-D;-D;-D

0/0
11.1.2008 15:22

Kocour74

Já k to mu mám tři poznámky :

1) Volba asi není jednoznačná věc, ale chtějme nebo ne, Švejnar není čech, ale američan s českým pasem, navíc je to klasickej kecal do všeho, který pro tuhle zemi ještě nic neudělal.

2) Jeho žena s ním mluví anglicky a česky skoro neumí, to je mi úcta k rodnému jazyku. Myslím, že někdo kdo v rodiném krbu pohřbí vlastní mateřský jazyk, tak není hoden být českým prezidentem.

3) Mě spíš mrzí postoj koaličních parnerů, kteří nás chtějí prodat američanům jen proto že nemají se stávajícím prezidentem stejný názor na politické věci.8-o

0/0
11.1.2008 14:32

captain cook

Re: Já k to mu mám tři poznámky :

1)Svejnar je rozeny Cech, jeho misto narozeni mu nikdo nemuze odejmout  Jeho cizi puvod mu nikdy podle americke ustavy nedovoli kandidovat na prezidenta USA...je vice Cech, nez American... nevyvratitelny fakt.

Co udelal pro Cesko? Znas ho osobne, vis cim se v CR doposud zabyval, jeho denni cinnost - neznas! Nejsi vubec nijak kvalifikovany jeho zasluhy  posuzovat.

2) Tenhle bod ukazuje tvoji znacnou omezenost, primo cechackovskou! Co  nekomu  do toho jak se mluvi doma u prezidenta? Ceska Ustava nic v tomto smeru nenakazuje - ani jak ma mluvit prezidentova manzelka nebo deti, jake maji byt narodnosti, rasy, nabozenstvi, vzdelani. Ustave je to sumafuk, tak si mohou doma mluvit jak chteji. Co kecas za ko*otinu, ze "pohrbil vlastni jazyk v rodinnem krbu" ?  Ty jsi leda pohrbil svuj mozek ve svem rodnem krbu. Vsadim se, ze tvoje cestina neni tak dobra jako jeho

3) O jakem prodavani Americanum mluvis ty noumo? Ty tomu evidentne vubec nerozumis, jenom neco bezmyslenkovite papouskujes

0/0
11.1.2008 14:54

Pan Navratil

Re: Re: Já k to mu mám tři poznámky :

1) je to zbabělý emigrant, pro Česko pracoval, ale ne jako politik. Může kandidovat na poslance, začít hezky od začátku. Prezident je pro zkušené politiky.

2) Je do toho samozřejmě občanům dané země. Už vidím amerického prezidenta, jehož manželka mluví česky.

3) Ale rozumí, na rozdíl od vás, hysterických emigrantských nul.;-):-P

0/0
13.1.2008 10:46

Wendolene

Re: Já k to mu mám tři poznámky :

Naprosto souhlasim.Prici se mi,ze by prvni dama neumela ani slovo cesky.Jeji deti pry umi cesky,ale to tvrdi spousta cizincu a nakonec umi par slov...

Nemel by vubec mit pravo kandidovat,kdyz je American...

0/0
11.1.2008 22:28

captain cook

Re: Re: Já k to mu mám tři poznámky :

mylis se, ze neumi ani slovo. Podle vlastniho priznani umi cesky trochu, ale ne natolik, aby se odvazila mluvit na verejnosti. Rekla take proc: vi, ze Cesi jsou na cestinu cizincu hodne narocni. To je duvod pro jeji stydlivost; ne ze by se za cestinu stydela, ale protoze si je vedoma "narocnosti Cechu na cestinu cizincu". Nedostatek tehle tolerance dokazujes sam -BTW - typicka cechackovska omezenost!

Pokud by byl Svejnar byl zvolen prezidentem, vsadim se, ze prvni dama by se dala do intenzivni vyuky cestiny a za rok by mnohe z vas dala do kapsy -neni tezke soude podle urovne cestiny na techto strankach! Bunky na cizi jazyky ma, plynne mluvi francouzsky a spanelsky. Nebyla by ani prvni manzelkou prezidenta, ktera byla cizinkou a ucila se cesky...viz Charlotte Garrigue Masaryk.  Vzhledem k tomu, ze cesky prezident ve sve roli prevazne podpisuje a reprezentuje, prvni dama mluvici anglicky, francouzsky a spanelsky by byla jen prinosem. Jo, tobe by spis u prvni damy sedla rustine, ne?

 

0/0
12.1.2008 2:11

captain cook

Re: Re: Re: Já k to mu mám tři poznámky :

oprava: sedla rustina

Cestina patri mezi nejtezsi jazyky na svete diky sve komplikovane gramatice. Mnozi Cesi si to uvedomi az teprve kdyz se sami nauci par cizich jazyku. Prestoze zapadni jazyky jsou gramaticky snadnejsi nez cestina, % Cechu, kteri jsou plynni aspon v jednom z cizich jazyku je mensi, nez v jinych zapadoevropskych zemich. Proc asi? A pritom Cesi jsou mene tolerantnejsi vuci cizincum pokousejicim se o cestinu, nez jsou obyvatele Zapadni Evropy vuci cizincum pokousejicim se o jejich jazyk.Rv:-/[>-]

0/0
12.1.2008 2:19

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Já k to mu mám tři poznámky :

Koho si myslíš, že budeš poučovat o češtině, ty ubožáku, co ani nemáš na českou klávesnici?

0/0
13.1.2008 10:47

pnez

Odmítnití veřejné diskuze - chyba Klause !

[>-]  Odmítnutí veřejné diskuse prezidenta s protikandidátem Janem Švejnarem je i výrazem arogance, pohrdání občany, tedy i potenciálními voliči. Jako by tím odmítnutím Václav Klaus říkal: ke svému zvolení potřebuji jenom a jenom volitele, tak proč bych se kvůli vám, milí občané, měl obtěžovat a případně i ztrapňovat!  Prezident je představitelem státu a stát je společenstvím deklarovaných tradic i právních hodnot, a ne jen konglomerátem zájmů jednotlivých politických stran. Ty dneska jsou, zítra se rozpadnou nebo různě spojí, případně zaniknou. Stát je více a tvoří ho i občané, kteří se neztotožňují s programem žádné z existujících politických stran.  Lepší než rozhodnutí stranických bloků Ucházet se o občany je americký způsob vedení volebního boje.

0/0
11.1.2008 11:23

Pan Navratil

.

Osobně nejsem proti veřejné diskusi, ale nevím, k čemu by jako byla dobrá. Úkoly prezidenta jsou víceméně stanoveny a kromě tahání komoušů do vlády Švejnar nemá moc co nabídnout.

0/0
11.1.2008 11:25

kverulant

jeden za 18...

Arogantní pitomec versus emigrantská nula. To jsme to dopracovali. Ale co naděláme - český pepa si nic lepšího nezaslouží. A proč se tolik bojíme přímé volby? Protože by se na hrad mohl kvalifikovat sousedův jezevčík! [>-]

0/0
11.1.2008 11:03

Kocour74

Re: jeden za 18...

věděl bych ještě o jednom pitomci;-)

0/0
11.1.2008 14:23

okurky

Klaus/Svejnar

lisi je fakt ze Klaus tu byl a Svejnar ne. Havel podporuje Svejnara a tim nemuze byt plus pro CR.;-D

0/0
5.1.2008 19:23

pnez

Klaus je bohužel velký posera a lidé to vědí!

[>-]Bohužel se musím jako pravicový volič pustit do debat o nadcházející prezidentské volbě nového českého prezidenta. Začínám se čím dál víc stydět za V.Klause a jeho tým poradců ( Jakl, Vaigl apod.)

Vždyť tady už nejde jen o Klause, jako o osobu, ale o skutečnost, že veřejnost dává hlasitě najevo, že jí není lhostejné, jakým způsobem si chce Klaus udržet svoji pozici na hradě. Nerad to říkám, ale pokud nepřijme veřejnou diskuzi, je u mne naprostý posera a myslím, že si naše země zasloužila kvalitnějšího prezidenta než je Klaus !!

0/0
5.1.2008 19:13

Pan Navratil

Re: Klaus je bohužel velký posera a lidé to vědí!

A co by jako v té veřejné diskusi probírali? Švejnar by poukazoval na dle jeho názoru zpackanou privatizaci, Klaus zase na Švejnarovu neznalost českých reálií.

0/0
11.1.2008 11:24

ELAPHURUS

Neliší se v tom,

že chtějí oba kandidovat na prezidenta, ale ten Američan o ČR vůbec nic netuší. Ale vsadil bych se, že hlavní město naší republiky zná.

0/0
16.12.2007 16:07

E.M.R.

Hlasování na Primě

jasně ukázalo, že většina občanů si přeje za prezidenta profesora Švejnara. Pikantní na tom je, že vyhrál hlasování přesto, že voliči ODS zasílají i několik SMS , jen aby přehlasovali druhou stranu, což voliči ostatních stran z důvodu šetrnosti nedělají.

0/0
16.12.2007 14:07

666

Re: Hlasování na Primě

A to měříte jak, to posílání SMS? Mám pocit, že lžete. Navíc průzkum na Primě, kde se sledovanost blíží nule, je o ničem. Vzdělaný a inteligentní lidé, volící ODS, se na televizi většinou nedívají a svůj volný čas tráví rozumněji.

0/0
16.12.2007 14:49

Sharkee

Re: Hlasování na Primě

jen jste prokázal, že jste zaujatý hlupák

PS: průzkumy veřejného mínění, nikoliv hlasovací soutěž alá superstár, hovoří o tom, že naprostá většina obyvatel ČR si přeje znovuzvolení VK ať se nám to líbí, či nikoliv

0/0
16.12.2007 16:09

gocu

Re: Re: Hlasování na Primě

V čem dělají soudruzi z ODS v průzkumech veřejného mínění chybu?

0/0
16.12.2007 20:28

jekkal

Po

odchodu jaderné Kuchtice nemá Julínek v modré křupanské vládě Topolánka žádnou konkurenci

0/0
16.12.2007 13:39

kiliannedory

Re: Po

chápu, že blbům jako Tobě nemůže vyhovovat nikdo kdo se snaží systémově řešit problém... (tím nehájím tu zelenou krávu)

0/0
16.12.2007 14:02

Pan Navratil

.

Rath konečně dostal výklad postupu ústavního soudu tak, že by to snad i mohl pochopit!

0/0
16.12.2007 12:34

prorok.pravejj

Re: Optimisto.....Ráth prospěchář přece nechce pochopit....

0/0
16.12.2007 12:36

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: .

nebud najivní ani Klaus to nepochopil;-D;-D

0/0
16.12.2007 12:37

prorok.pravejj

Levice přichází s pravicovým kandidátem Švejnarem.......

..........pikantní....sockomoušské prosté duše plní přání předsedy ČSSD a dle přání "vůdce" Pohroubka rádoby zvolí Antiklause.....Pohroubek by se Klausovi rád pomstil  ,že nedostal svůj pokus složit vládu.Václav Klaus bude přesto zvolený prezidentem a za 5let má naše zem připravenou a díky sockomoušům představenou pravicovou osobnost ,prof. Švejnara.Pokud kdy předseda ČSSD snil o prezidentském křesle ,sám si vytvořil kandidáta kterému nesahá po podrážku....pingl z RAJ.........

0/0
16.12.2007 12:30

imax

Re: Levice přichází s pravicovým kandidátem Švejnarem.......

V tom rozhovoru, co sem dal jjumbik byla poměrně zajímavá informace:

"V roce 2003 se zdálo, že poslední kandidát koalice Jan Sokol musí nad opozičním Václavem Klausem vyhrát, na papíře měl většinu.":-)

0/0
16.12.2007 12:34

prorok.pravejj

Re: Re: Levice přichází s pravicovým kandidátem Švejnarem.......

Souhlas.Profesora Sokola mi bylo líto stejně jako všech kandidátů tehdejší koalice ,jaké z nich udělali trouby.......opilcovi Zemanovi jsem to ze srdce přál ,těch 30 socanů ,kteří volili Klause......

0/0
16.12.2007 12:40

Sharkee

leden 2006 - sRath a poplatky

Poplatky, které by lidé platili třeba za stravu v nemocnicích, recept či návštěvu u lékaře, sociální demokracie ve svém volebním programu podle všeho navrhovat nebude. Ministr zdravotnictví a pražský lídr ČSSD David Rath ale soudí, že po volbách je diskuse o přímé spoluúčasti pacientů možná - bude-li k tomu vůle na politické scéně.

Koncepci zdravotnictví i další dokumenty, s nimiž chce nejsilnější vládní strana potřetí za sebou vyhrát sněmovní volby, v sobotu posoudí programová konference ČSSD. Rathovi kritici poukazují na to, že ministr ucelenou vizi změn nemá.

"Sociální demokracie nemá spoluúčast ve svém programu, ale pokud by se po volbách ukázalo, že existuje široká politická shoda, jsme připraveni k diskusi, kde, jak vysoká, jak rychle a pro jaké sociální skupiny," řekl dnes Rath ČTK a deníku Právo. ČSSD podle něj vždy bude chránit sociálně slabší, kterých by se případné zavedení poplatků nemělo dotknout - buď by vůbec nemuseli v ordinacích, nemocnicích či lékárnách platit

0/0
16.12.2007 12:30

bryann

Re: leden 2006 - sRath a poplatky

klasicka sockomoušska politika ;-D to jako když Paroubek na otazku misto ANO nebo NE pokažde odpoví je možne o tom debatovat ;-D aby si enchal zadni vratka pro budouci salto  mortale

0/0
16.12.2007 12:36

Sharkee

snaduz po vykladu dekana PF KU

pochopil uz i sRath to, ze ten zakon nemuze byt protiustavni

0/0
16.12.2007 12:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

ale jo už je naši bijou pěstmi

R^R^

0/0
16.12.2007 12:25

prasák

Re: ale jo už je naši bijou pěstmi

A kteří jsou naši ?? 8-o

0/0
16.12.2007 12:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: ale jo už je naši bijou pěstmi

bílí

0/0
16.12.2007 12:27

Sharkee

Re: Re: Re: ale jo už je naši bijou pěstmi

jsem si vzpomel na ten vtip jak cigosi fandi na zapase reprezentace a jeden vedle stojici se pta proc se raduij, kdyz daji gol nasi

0/0
16.12.2007 12:29

prorok.pravejj

Odpad ODS Ráth lže jako komunista......

...............vlády ČSSD včetně Rátha si 8let nevěděli se zdravotnictvím rady a destruktivní bolševická rétorika ČSSD je nyní tragikomická...............:-/

0/0
16.12.2007 12:23

hisaak

Re: Odpad ODS Ráth lže jako komunista......

A to jeho chovani! Vzdyt se chova jako primitiv. To se opravdu 30 % lidi v Cesku libi? Slusny clovek se prece za nej musi stydet!

0/0
16.12.2007 12:25

kolacos

Re: Re: Odpad ODS Ráth lže jako komunista......

jiste ze libi, v Cr bylo mega registrovanych clenu ksc a jeste spousta neregistrovanych , to samo o sobe vypovida o inteligenci jedincu kteri voli dratha;-D;-DRv

0/0
16.12.2007 12:27

zimní okvětní lístek

proč jsou Kalusomilci

tak nepřístupní rozumným argumentům a tolik si zakládají na pocitech, smyšlenkách a ideologii?

připomínají mi odpůrce radaru, ti mají taky svou pravdu a hotovo:-/

0/0
16.12.2007 12:23

zimní okvětní lístek

"Vašek má mimořádný politický cit a ideovou pevnost".

říká VK o svém synovi. Důležité je ta ideová pevnost;-D

....slova jako od Goebelse

0/0
16.12.2007 12:21

jjumbik

dva články - stačí nadpisy

aneb integrovat stranu tvrdící., že rok 1989 byl krokem zpět, tak to se švejnar pěkně utnul....

Jan Švejnar: Otázka bude znít: Jak integrovat KSČM?http://hn.ihned.cz/c3-22383320-500000_d-otazka-bude-znit-jak-integrovat-kscm

---

Pád komunismu přinesl nespravedlnost, míní KSČMhttp://domaci.ihned.cz/c1-22435040-pad-komunismu-prinesl-nespravedlnost-mini-kscm

---

0/0
16.12.2007 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.