Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojkotujte poplatky u lékaře, vyzývají politici i umělci

Skupina šesti desítek signatářů vyzývá občany, aby nedodržovali zákon. Trnem v oku jim jsou poplatky u lékaře, které budou muset pacienti platit od Nového roku. Poplatky jsou protiústavní, tvrdí politici Jiří Dienstbier, David Rath, Bohuslav Sobotka či režisérka Věra Chytilová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

Já jsem ještě nedal felčarům ani floka...

A v blízké době se ani nechystám :-P

0/0
30.1.2008 14:48

sinatra

Já jsem....

Já jsem o paní Chytilové a několika dalších signatářích věděl své již za komoušů.No a pak se chytili pravdy a lásky a vyvádějí.Mně by akorát zajímalo k jakým chodí doktorům a kde se nechávají ošetřovat a léčit.Možná by jsme se všichni divili.:-/

0/0
30.1.2008 14:41

sorgedoktor

Pravicový volič /ODS/tady tvrdí:My jsme nepověsili

Horákovou...

Tak to   budou Židé   dále pronásledováni za to, že před cirka 2 000 lety pověsili Jeíše Krista??

0/0
30.1.2008 9:14

sorgedoktor

Když tedy vyzývali občany

a pak by sám  zaplatil..

Bylo by to jako proti zdravému rozumu..

0/0
30.1.2008 9:10

minutos007

Tak jsem se nepletl

Po přečtení nadpisu a slova i "umělci" jsem si řekl, jestlipak tam bude Chytilová...;-D A Byla tam.... Po té co jsem viděl její debatu o radaru, jsem si radikálně o ní pozměnil mínění....  A opět mně utvrdila, že právem...

0/0
30.1.2008 8:08

rabul

jedina spravna cesta

poplatky za navstevu lekare jsou jedina mozna cesta, jak ulehcit lekarskym praxim pred hypochondry, kteri si tam jdou treba 3 krat tydne pokecat.

ziji pres 20 let v nemecku a zde se tato praxe provozuje uz asi 4 roky ( eur 10 za kvartal) - a s uspechem jak u doktoru, tak u pacientu

sam chodim k doktorovi pouze pokud je to nezbytne nutne - a kdyz uz tam jdu, nemam naladu na preplnenou cekarnu zdravymi nemocnymi, kteri si z navstevy lekare delaji spolecenskou udalost.

0/0
30.1.2008 8:01

sorgedoktor

Rabul:Maul halten und weiter dienen!!!

V  Německu a Rakousku mají lidé   důchody  přes 1 200 Euro.Násob to 27...U nás na  ulici mají ženské 6 tisíc a 7 a půl ticíce, ale korun..

0/0
30.1.2008 9:17

MM2000

Dobra rada za 90,-

Vyzkousela jsem si, jak vypada placeni poplatku v praxi. Mesic a pul se potykam s nachlazenim, vždy se mi po nejakem tom Coldrexu ulevilo, ale tak na tyden, pak se kasel, ryma a teplota 37,5 znovu vratily. Ted, při treti recidive, jsem chtela navstivit svého lekare, ale cely den jsem jej nezastihla v ordinaci. Proto jsem se vydala na pohotovost s nadeji, ze třeba dostanu antibiotika a do pondeli budu v pohode. Podotykam, ze jsem antibiotika brala naposledy asi před tremi lety, při spalove angine a nejsem zadny nezodpovedny polikac pilulek.

Pani doktorka na pohotovosti si me poslechla, vyplazla jsem na ni jazyk a bylo po vysetreni a taky vymalovano - doporucila mi dojit si do lekarny koupit kapky na kasel a rymu, davat si obklady na krk a pit hodne tekutin. To jsem uz ale trikrat za sebou absolvovala a nemoc se znova vratila, tak jsem si o antibiotika rekla rovnou.

0/0
4.1.2008 20:40

MM2000

Re: Dobra rada za 90,-

Bylo mi sdeleno, ze nejsou vsemocna a stejne by mi ASI nepomohla, mam si pry radeji udelat topinky s cesnekem. Recept jsem nedostala, kapka jsou pry volne prodejne, vysolila jsem 90,- Kč a odkrácela k domovu delat to, co jsem delala posledni mesic a pul. Ty topinky ale vynecham, protoze cesnek zrovna nemusim :((

0/0
4.1.2008 20:41

singlemalt

Rath v roce 2005:

„Jistě se všichni zdravotničtí experti včetně mě shodují, že regulační význam poplatků je veliký. Bez nich systém dlouhodobě nemůže fungovat vyrovnaně.“;-D

0/0
19.12.2007 6:27

Halleck

Díky za radu...

člověka, který nezaplatí u lékaře 30,- Kč, to může ve finále vyjít velmi draho

dlužná částka 30 Kč; úrok z prodlení ročně t.č. 9,75%, soudní poplatek 600,- Kč

náklady řízení, bude-li dr. zastoupen advokátem 4.500,- Kč; odměna exekutora 3.000,- Kč

Celkem tedy ta nezaplacená třicetikoruna vyskáče na částku 8.130,- Kč (úroky nepočítaje).

Čili výzva k neplacení je spíše výzvou k nezaplacení..;-€

0/0
17.12.2007 7:03

Paulie!

Re: Díky za radu...

<strong>n1</strong>

0/0
17.12.2007 13:49

dicky75

Super!

No výborně, prohlédněme si tu levicovou svoloč. Např. paní Fischerová, bojovnice za regulaci nájemného. Jak by ne, když jako poslankyně bydlela v regulovaném nájmu.... že? Pravda a láska!!!(Y)

0/0
13.12.2007 23:55

honzaf

Re: Super!

No já jsem celkem pravicového zaměření, poplatky u lékaře chápu a v zásadě nejsem proti tomu, aby se platily, ale taky si myslím, že jsou protiústavní.

Článek 31. LZPS říká:

"Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění

právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které

stanoví zákon."Z toho plyne, že lékařská péče je na základě pojištění bezplatná. Co by pak slovo "bezplatná" mělo za smysl, kdyby zákon mohl stanovit poplatek? Byť jenom 30 Kč. To je totiž jenom začátek a popIatek se bude pořád zvyšovat s argumentem, že se přece zdražuje všechno. I když zpolitizované rozhodnutí Ústavního soudu bude třeba opačné, můj názor to nezmění. Smysl toho článku listiny je podle mého názoru úplně jasný.

0/0
18.12.2007 20:28

Bedas

Vnímání bezplatnosti

Vnímat bezplatnost, o které se zmiňuje ústava jako něco vymahatelného je naprostý nesmysl a kdo má minimální právní povědomí je to jasné.

Jeden příklad za všechny

Pokud by se mělo jednat o bezplatnou zdravotní péči, byly by nutné např. následující kroky:A. Zbavit jakékoli mzdy veškerý zdravotnický personál,tj lékaři, sestry a ostatní zdravotní personál. B. Firmy vyrábějící léky donutit dodávat léky zdarma C. Nulové nájmy budov D. Nulové náklady na dopravu.E...F..G...H

Dále by všichni tj.firmy i jednotlivci museli přestat platit zdravotní a sociální pojištění.

0/0
13.12.2007 21:09

Železobetonová Krysa

Re: Vnímání bezplatnosti

Jsi idiot, v ústavě je napsáno bezplatná na základě pojištění - na tom není o čem diskutovat - každý platí pojištění, z toho je financována zdravotní péče, vybíraní  dalších poplatků jinou cestou mimo toto pojištění je protiústavní tečka.:-)

0/0
4.1.2008 21:05

sinatra

Re: Re: Vnímání bezplatnosti

Ano ale za podmínek které stanoví zákon.

0/0
30.1.2008 14:45

Freezer

Žádám vysvětlení...

Může mi někdo z těch, co tady hájí nutnost platit poplatky za návštěvu lékaře vysvětlit, k čemu tedy platím zdravotní pojištění? A prosím tak, aby to pochopil i úplný ignorant. Nějak mi totiž uniká smysl...

Jeden příklad za všechny (když se o tom snažím přemýšlet):

Když vezmu důchodce, který celý život platil to za.rané pojištění a teď tu pomoc potřebuje, nechápu, proč má chudák ještě na stará kolena platit něco, co si v podstatě předplatil...

0/0
13.12.2007 18:28

ODSakEda

Re: Žádám vysvětlení...

Neplatíte pijištění, ale jen tzv. "pojištění"!!! Neb pro daně je typické, že se počítají % z příjmu a tedy kdo více vydělá ten více odvede, což u pojištění nenajdete a navíc ceny léků a úkonů, až po extrémy co nebude hrazeno vůbec(!), řídí stát!!!...;-€

0/0
14.12.2007 9:58

M-i-k-e

Trestná činnost

Zákon č. 140/1961 Sb. trestní

zákon:

§ 164 - Podněcování: Kdo veřejně podněcuje k trestnému činu nebo k

hromadnému neplnění důležité povinnosti uložené podle zákona, bude potrestán

odnětím svobody až na dvě léta.

0/0
13.12.2007 13:45

Jan Žižka z HK

Re: Trestná činnost

Pravda. 30,- Kč však není důležitá povinnost.

0/0
13.12.2007 16:07

traktorista operator

Re: Re: Trestná činnost

stanovi-li tak zakon,pak ano;-D

0/0
13.12.2007 18:30

M-i-k-e

Trestná činnost

Listina základních práv a svobod:

Čl.41 – provedení zákonem: (1) Práv uvedených v čl. 26, čl. 27 odst. 4,

čl. 28 až 31, čl. 32 odst. 1 a 3, čl. 33 a 35 Listiny je možno se domáhat pouze

v mezích zákonů, které tato ustanovení provádějí.

0/0
13.12.2007 13:45

Jan Žižka z HK

Re: Trestná činnost

Pravda. Odst.2 - Kde se v Listině mluví o zákonu, rozumí se tím zákon Federálního shromáždění. :-)

0/0
13.12.2007 16:06

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Trestná činnost

Federální shromáždění, tos drobet zaspal, ne?

0/0
14.12.2007 10:41

M-i-k-e

Trestná činnost

Listina základních práv a svobod:

Čl.31 – Zdravotní péče: Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na

základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní

pomůcky za podmínek, které stanoví zákon.

0/0
13.12.2007 13:45

Jan Žižka z HK

Re: Trestná činnost

Pravda. Na bezplatnou. S poplatky není bezplatná.

0/0
13.12.2007 16:03

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Trestná činnost

Pane ústavní právníku, nechte to na Ústavní soud, kupodivu celá Evropa platí a používá stejnou listinu práv a svobod. A ústavní(nejvyšší) soudy v Evropě s tím problém nemají.

0/0
14.12.2007 10:42

M-i-k-e

Trestná činnost

Listina základních práv a svobod:

Čl.23 – Právo odporu: Občané mají právo postavit se na odpor proti

každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod,

založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných

prostředků jsou znemožněny.

0/0
13.12.2007 13:45

Jan Žižka z HK

Re: Trestná činnost

Pravda.

0/0
13.12.2007 16:02

Culeto

Panebože to je pitomost

S poplatky u lékaře nemám problém. Problém mám s tím, že poplatky neřeší plýtvání uvnitř systému.

Co se mě lehce dotýká je farizejství námi zvolených zástupců a tady je potřeba se podívat jak doleva, tak i doprava.Musím se smát, když se vzájmu jednání ,, abychom s vaničkou nevilili i dítě ´´  tu zvýši platy či náhrady zákonodárců , tu se odhlasuje něco co jsme ani nechtěli. Tenhle mantinelismus se mi protiví. Jinak dát svůj podpis na stejný papír s člověkem , který ještě před pár lety bojoval za zavedení poplatků u lékaře je ptákovina

0/0
13.12.2007 13:01

MYSAKSTUART

Poplatky

Jenomže tyhle zkur....ný poplatky se nedotkonou nejvíc lidí, kteří chodí k lékaři 1-2x za rok, ty to ani nepoznají, ale jsou jiné skupiny lidí, které prostě MUSÍ chodit k lékaři často a to už ani nemluvím o matce s malým dítětem, které je třeba i 3x za měsíc na pohotovosti a mezitím ještě u normálního doktora. Těch se to dotkne nejvíc. A ktomu dálší pálky za doplatky léků. To je fakt bomba.

0/0
13.12.2007 12:41

bluetake

bojkotujte radeji socialisty

jeste, ze to vykrikuji do sveta genialni socani v cele s vudcem a jeho hov_em u tluste prd_ele  rathem.  Jiste lidi, bojkotujte platby , usetrite mozna stovku , kdyz jdete k doktorovi 1-2 x za rok, jako driva vetsina.... Socani pak od vas dostanou jako spravni hosi hlasy a rozfofrujou dalsi stamiliardy , ktere budou platit vase deti.... Jedine, co by se melo bojkotovat ,jsou socani u voleb. Snad ani komousi nebyli tak desiva sebranka.......

0/0
13.12.2007 12:21

MYSAKSTUART

...

Nas....rat. Nic platit nebudu. :-©:-©:-©

0/0
13.12.2007 12:10

bluetake

Re: ...

ale budes, a jeste rad....az ti bude ouvej , vezmes si klidne i uver, aby jsi se vylizal.....ale chapu, ted jsi hrdina.....

0/0
13.12.2007 12:22

primeminister

Re: Re: ...

:-)R^

0/0
14.12.2007 10:12

sarumánek

ohánět se Ústavou je trapné

Pokud si dobře vzpomínám na mnohé diskuze ohledně znění naší Ústavy, formulace o "bezplatné zdravotní péči", která zůstala zachována od časů socialismu, má být v současné době jen jistou deklarací, která zaručí, že - názorně řečeno - když si nějaký bezdomovec třeba zlomí nohu nebo dostane zápal plic, tak ho nenecháme úpět nebo dokonce pomalu umírat před vraty nemocnice, protože nebude mít ani korunu na jakoukoliv zdravotní péči. Velmi však pochybuju, že se takový smysl tohoto ústavního ustanovení týká například Chytilové nebo Dienstbiera... :-) Podobné, ale mnohem moudřeji a precizněji formulované zdůvodnění očekávám i od Ústavního soudu.

0/0
13.12.2007 11:52

Jan Žižka z HK

Soudruhům z ODS nikdo nebrání, aby platili u lékaře.

My ostatní, co dodržujeme zákony včetně těch ústavních, platit nebudeme. ;-)

0/0
13.12.2007 11:08

bluetake

Re: Soudruhům z ODS nikdo nebrání, aby platili u lékaře.

aha, takze nedodrzovanim zakone  budou ti, co je podle vlastnich slov dodrzuji hrdinsky bojovat proti zlotrile ODS pod praporem revoluce a pod vedenim velkeho vudce Paroubla a jeho soukmenovcu.....zajimavy pohld na pravo a dodrzovani zakonu....je skutecne videt, jaky lidsky ksindl tyhle zmetky voli.....

0/0
13.12.2007 12:26

ODSakEda

Re: Soudruhům z ODS nikdo nebrání, aby platili u lékaře.

MY??? Takové MY zabilo např. i Miladu Horákovou, soudruhu!!!;-€ Piš příště jen za sebe!!! Já! 

0/0
14.12.2007 10:00

joule

Re: Soudruhům z ODS nikdo nebrání, aby platili u lékaře.

nějakej chytrej ne? tak ještě přestaň platit povinný ručení, daně, místní a správní poplatky - lepší okrádat stát než doktory:-) ale mě to je jedno, kdo nezaplatí půjde k soudu a těch 30 kaček semu pak pěkně prodraží.

0/0
17.12.2007 9:28

prorok.pravejj

8let si vlády ČSSD nevěděly se zdravotnictvím rady.....

.............chce snad někdo dát ČSSD dalších 8let??! Ministrů ČSSD se na ministerstvu zdravotnictví vystřídalo téměř deset za 8let a ani zkrachovalec ODS a nyní génius ČSSD Ráth si kromě hysterického ječení nevěděl rady.....poplatky zamezí plýtvání a strop 5tis za rok ochrání slabé.....zdravotnictví zadarmo nikdy nebylo ,je to jen komunistická lež!

0/0
13.12.2007 10:17

bluetake

Re: 8let si vlády ČSSD nevěděly se zdravotnictvím rady.....

jiste, ale rikej to volovi, ktery voli sveho vudce s jeho soukmenovci....Ti jejich predstavitele samozrejme vedi, ze je to, co rikas, pravda, ale jim vubec nejde o zdravi jejich volicu, tem jde jen o opetovne ziskani moci..a proto rozviruji vasne, stepi spolecnost a jejich zfanatizovani volici jim na to diky sve vrozene hlouposti skacou. Inu, jak zni stara pravda - nejvice se da ziskat prostrednictvim volu....

0/0
13.12.2007 12:30

Jan Žižka z HK

To zas bude administrativy pro lékaře, až budou vracet

pacientům po rozhodnutí ÚS vybrané poplatky z titulu bezdůvodného obohacení ;-D

0/0
13.12.2007 9:51

František Koudelka 4.Kyju

Re: To zas bude administrativy pro lékaře, až budou vracet

A jak víte, že to ÚS označí za protiústavní, to jste stejně zdatný ústavní právník jako Rath?

0/0
13.12.2007 10:27

V.Poustka

Re: Re: To zas bude administrativy pro lékaře, až budou vrac

ptal se Sobotky, taky vynikající právník a ekonom. A Máňa taky říkala, že to není směroplatné..

0/0
13.12.2007 10:38

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: To zas bude administrativy pro lékaře, až budou vrac

Tak to nemá Julínek šanci.

0/0
13.12.2007 10:43

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: To zas bude administrativy pro lékaře, až budou vrac

A co ústavní guru Jandák, ten nepodepsal?

0/0
13.12.2007 10:46

V.Poustka

Re: Re: Re: Re: To zas bude administrativy pro lékaře, až bu

zřejmě po předchozím zasedání neudržel pero, myšlenku a možná ani moč. I když na to je specialista soudruh Jičínský

0/0
13.12.2007 10:49

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: Re: Re: To zas bude administrativy pro lékaře, až bu

Takže podepsal žlutě na prádlo.

0/0
13.12.2007 10:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.