- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Musím upřesnit jednu věc - pořád se omílá, že dohlednost byla 30m a povolené minimum bylo 60m. Je a není to pravda.
Ve skutečnosti je tam v tuto chvíli asi podobná mlha jako v neděli a přitom je (přízemní) dohlednost 3km, ZÁKLADNA OBLAČNOSTI je 50m. To znamená, že výš než 50m nad zemí je mlhá hustá tak, že by se dala krájet.
Dále jde o to, že každý letiště má v mapě uvedenou "výšku rozhodnutí" - když pilot klesá skrz oblačnost, musí se nejpozději v této výšce rozhodnout, zda pokračuje v přistání za dohlednosti země nebo provede průlet (stoupání a opakování přilbížení nebo spíš odlet na záložní letiště).
Pokud v tu chvíli byla základna oblačnosti udávaných 30m, byla to pouze polovina minim.
Mapy letiště zde: http://flight.sanyjo.cz/mapy/Ukraine/UKKK.pdf (strana 6 vpravo dole DA(H) 202 ft = ca. 60m)
Spise je divne to, ze priblizeni provadeli mimo letiste.
Vážení,
nevěřím na chybu pilota Ing. Petra Toužimského. Jaký pro to mám důvod? Jsem jedním z desítek žáků - pilotů, které Petr vycvičil. Tvrdím, že v Evropě není druhý pilot, který by měl nalétáno tolik, co Petr. Petr v letadlech žil. Létal se vším, co mělo křídla - od Čmeláka, přes Zlíny, Cessny, Pipery, L410, Beeche po Leerjety. Byl vícemistr světa v přesném létání a měl nalétáno přes 30 000 hodin! Své žáky dnes a denně prakticky připravoval na řešení krizových situací. Věřte, že vím o čem mluvím, když říkám, že by Petr neudělal takovou školáckou chybu, aby zpomalil letadlo pod pádovou rychlost, při které letadlo již neletí!
Uprimne receno to na to ale dost vypada. Jak jste prisel na to, ze se zritili na padove rychlosti. Ukrajinci prozatim tvrdi, ze to vypada ze se odchylili z kurzu a narazili do zeme pri sestupu, coz by pri rychlosti Beechcraftu C90 a vyditelnosti 30 metru nebylo nic zvlastniho ani u mistra sveta.
Clanek nedava smysl, zadne palivo v Hradci tankovat nepotrebovali, to letadlo ma dolet cca 2500 km a Kyjev je cca 1200 km. Stejne tak jsou nesmyslne plky o tom, ze spotreba je vyssi, nebot museli letet nizko a klickovat mezi zakazanymi prostory. Beechcraft C90 muze letet temer v 10 km. Pricina bude nekde jinde. Mohla by to byt viditelnost 30 m v okamziku pristani.
2500 km je maximální dolet, tzn. nádrže "po hrdla" a snížený užitečný náklad. Jinak podrobněji jsem to rozebral o něco níže.
Ta viditelnost v tom zřejmě roli hraje. Ale jde o to, že kdyby měl dostatečnou rezervu paliva k přeletu na záložní letiště, tak nemusel jít na přistání v takovém počasí. ... u tohoto typu se udává minimální viditelnost pro přistání (a teď bych se nerad mýlil) nějakých 500 - 600 metrů.
... pořad o tom, kterak 707 sedla jako větroň v New Yorku ...
... taky v mlze a bez paliva ...
... ale tam jich polovina přežila ...
Tak nevím, nevím. V jiných plátcích píšou že Jager přijel do Hradce autem z Varů....
Jen v amerických filmech dolétnou bezpečně letadla jen na "páry v nádrži"
Letěli z Varů letadlem s doletem přes 2000 km. Tak jestli natankoval
"plnou" v KV, nechápu důvod, proč by na zhruba 1000 + km do Kyjeva musel
v HK tankovat znova ?? Je to nějak jinak ?
No tak letadlo není auto, takže samotný start a přistání žere jinak, stačí trošku silnější protivítr, pár bouřkových mraků a teoretický dolet v kilometrech je jen cár papíru. Piloti se nevěnují doletu z pohledu kilometrů, ale podle toho, kolik hodin jim palivo umožní být ve vzduchu a podle toho a meteorologických map vypočítají dolet. A nebo obráceně, ví, kam mají letět a podle toho natankují. U letadla se netankuje "plná", ale počítá se, kolik je potřeba na doletění a přesně tolik + rezerva se natankuje. Jenže když se po cestě změní podmínky, tak to je problém. Tohle není B737, kterej letí v 10 km a nějaký bouřky ve 3 km ho nezajímají...