Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Reaktor za Prahou „uklidil“ vyhořelé palivo do Ruska

Ústav jaderného výzkumu v Řeži u Prahy se zbavil většiny vyhořelého nukleárního paliva, které nastřádal za padesát let své existence. Konvoj kamionů odsud za přísného utajení odvezl kontejnery již první prosincový večer, předevčírem dorazily po železnici do svého cíle v Rusku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HugoWomaacka

Tak proto byly aktivisti na komínu

chtěli odvést pozornost :-©

0/0
10.12.2007 16:26

S-Tony

Ano v Rusku je palivo v bezpečí :-)

"Podle Drábové má vyprázdnění (odvoz do ruska) skladu v Řeži snížit riziko zneužití jaderných materiálů pro teroristické účely"

A to jste jako zabránili zneužítí jaderného odpadu právě vyvezením do ruska? To si děláte srandu? Z jejich skladů si za pár flašek vodky může odvézt kdokoli cokoli! Tak tomu se říká ochrana před zneužití teoristy. Rv

0/0
10.12.2007 15:48

Sojka-bonzák

Re: Ano v Rusku je palivo v bezpečí :-)

Nemáte ani ponětí jak se nakládá s takovýmto materiálem a jak je sledován a evidován.

0/0
10.12.2007 16:00

Deleter

Re: Re: Ano v Rusku je palivo v bezpečí :-)

Jak to? Přece se na to díval v tom filmu s Cagem! ;-D

0/0
10.12.2007 16:02

maudite

Re: Re: Ano v Rusku je palivo v bezpečí :-)

Jo, treba ze je podan Livitenkovi v Britanii do caje (i kdyz to nebyl zrovna odpad)

i

0/0
11.12.2007 5:29

Deleter

Re: Re: Re: Ano v Rusku je palivo v bezpečí :-)

Ale jak souvisí Rusko s akcí MI6?

0/0
11.12.2007 9:49

str222

Re: Ano v Rusku je palivo v bezpečí :-)

ach boze. na jednom centralnim ulozisti se da kontrolovat snadneji, nez kdyz se skladuje u kazdyho takovyho reaktoru.

0/0
10.12.2007 16:00

t-k

Zavádějící informace

Ten vlak jsem viděl. Nakládali to celou neděli až dlouho do noci. Vagónů skutečně bylo deset, ale plošiňáky s kontejnerama jen dva uprostřed soupravy. Zbytek bylo 6 lehátkových vozů s policajtama v černejch hábitech a dva restaurační vozy. ;-D

0/0
10.12.2007 15:25

PetroleumLampoIdorablo

finančně podpořil bývalý Fond národního majetku České republ

??

0/0
10.12.2007 15:22

medved_cz

Re: finančně podpořil bývalý Fond národního majetku České republ

Fond narodniho majetku mel z privatizace vice jak 150 miliard na sanaci ekologicke zateze (napriklad odporeni Ralska apod.). Tyto penize nechala Klausova vlada ve FNM prave na tyto ucely, ale Sobotka je vytuneloval na socialni davky (sam se pred volbami priznal). Pry misto nich prijdou "penize z Bruselu". Nic neprislo, takze pod Ralskem porat obiha kyselina syrova...

0/0
10.12.2007 15:32

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: finančně podpořil bývalý Fond národního majetku České republ

až na to, že ve fondu byl Vlastík Tlustý a další gangstří s bílými límečky z ODS

Klausova vlády akorát peníze vedlůa mimo státní rozpočet a mimo kontrolu, nemluvě o celkovém deficitním výtěžku, kdy při prodeji státního majetku fond ještě dokázal prodělat

jedna věc je mystika a mýty politruků, druhá věc jsou reálne účty

0/0
10.12.2007 15:37

Zelenej Raul

Re: Re: Re: finančně podpořil bývalý Fond národního majetku

Nesmysl, Tlustý tam byl jediný a oranžoví soudruzi ho v rámci svých čistek nahradili rudým soudruhem resp. soudružkou. Takto fungoval bez naprosté kontroly pravého spektra. Své výtky tedy směřuj doleva.

0/0
10.12.2007 17:59

Mysak_Usak

Mozna nas budu potomci proklinat ...

Kdy ten prispevek tak ctu, napada mne jestli nas nasi potomci nebudou proklinat, ze jsme se zbavily energeticke suroviny, ktere bude za par desitek let totalni nedostatek :-/. Zeleni sice prohlasi, ze jsem se zblanil, ale vzhledem k tomu ze skladovani vyhoreleho paliv je promerne dobre zvladnuta technologie ....

0/0
10.12.2007 15:02

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

Právě proto nechápu proč všichni stavějí jaderné elektrárny, když URAN není...:-P

0/0
10.12.2007 15:03

Deleter

Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

Uranu je dost.:-)

0/0
10.12.2007 15:05

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

uranu je dost...

...dost málo

0/0
10.12.2007 15:30

str222

Re: Re: Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

Paliva je dost. A kupovat ho budem tak jako tak.

0/0
10.12.2007 15:58

Deleter

Re: Re: Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

Uranu je dost.

0/0
10.12.2007 16:00

Sojka-bonzák

Re: Re: Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

uranu je dost, a ještě více je toho - zatím neekonomicky těžitekného - . pokud by stoupla jeho cena , vyplatí se poté i jeho izolace z mořské vody a těžba z chudších ložisek...

0/0
10.12.2007 16:08

Mysak_Usak

Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

Uranu je dost tak na 200 let. Pokud by se preslo na plodive reaktory a zacli se spalovat i jine nuklidy, tak jsou zasoby na par tisic let .... Ale k tomu nikdy nedjode, protoze diky zelnym se s usmevem na rtech vratime do doby kamene a tyhle problemy nas tizit nebudou !

0/0
10.12.2007 23:06

Deleter

Re: Re: Re: Mozna nas budu potomci proklinat ...

Bohužel... :-/

0/0
11.12.2007 15:23

Monstrum Anonymič Anonymov

Když jde o odpad...

..tak najednou nám je Rusko dobré, jinak na něj házeme akorát špínu dle CIA...:-PRv

Chudáci rusové, přitom oni jsou to přátelští lidé, ne ti negři a hulibrci z USA :-P

0/0
10.12.2007 14:49

Ranito

Re: Když jde o odpad...

podle me bys lepsi misto na ukladani tezko hledal. odpad patri k dalsimu odpadu a to Soveti jsou. :-P

0/0
10.12.2007 14:57

Monstrum Anonymič Anonymov

Re: Re: Když jde o odpad...

Když odpad patří k odpadu.....už si vylezl z popelnice ? ;-)

0/0
10.12.2007 15:02

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Když jde o odpad...

kdybys nebyl prvoplánový kretén a něco věděl o perspektívach dalšího využití tzv. odpadu, tak bys věděl. Jenže v rámci populizmu je lepší kecat než vědět, ať to stojí, co to stojí, dyť to zase někde pomocí nějaké další povedené reformy naškrábem.

0/0
10.12.2007 15:25

Aveva

Cítíte se unaveně

Doporučuji sypat palivo do ranních vloček. Čeká vás pak rozzářený den plný energie. Večer ušetříte za světlo. :-P;-)

0/0
10.12.2007 14:25

Aveva

Rusko se svou politikou je jako důvěryhodná země?

Nebo to byl dobrý kšeft s teroristy, vlastně zatím ještě s Putinovskou autoritativní diktaturou? 8-oRv:-©

0/0
10.12.2007 14:22

PetroleumLampoIdorablo

Re: Rusko se svou politikou je jako důvěryhodná země?

jistě, pánbu(sh) bude seznamy teroristu reformovat, když to takhle s Iránem pohnijili vlastní tajné služby

0/0
10.12.2007 15:29

Todd Berrtuzzi

A co vyhořelej Paroubek ???

Toho by si Sověti vzít nechtěli ?

0/0
10.12.2007 12:36

pekelně nakrknuté neutrino

Re: A co vyhořelej Paroubek ???

Jo, aby ho uložili a za padesát let recyklovali a vyrobili z něj úplně nového Paroubka?

Děkuji, nechci ... ;-D

0/0
10.12.2007 13:42

Zelenej Raul

Re: Re: A co vyhořelej Paroubek ???

Pokud ho uloží na těch padesát let dva metry pod zem, tak bych s tím problém neměl. Za tu dobu se rozloží každý soudruh ;-)

0/0
10.12.2007 13:53

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: A co vyhořelej Paroubek ???

pokračuj, je to velmo inteligentno:-©

0/0
10.12.2007 15:27

Aveva

Re: A co vyhořelej Paroubek ???

Nojo, zamořil celý čechy a hlavně nemakačenka v severních čechách a na severní moravě. Rv

0/0
10.12.2007 14:23

PetroleumLampoIdorablo

Re: A co vyhořelej Paroubek ???

když veme pes ho... do zubů, tak už nepustí

to musejí být sny...

0/0
10.12.2007 15:32

ix.

každé takové palivo k uskladnění Bursíkovi...

je dobrý odborník, zvládne to 

0/0
10.12.2007 12:17

Železobetonová Krysa

Re: každé takové palivo k uskladnění Bursíkovi...

Áno, nejlépe u něj doma pod postel. ;-D

0/0
10.12.2007 12:19

medved_cz

Re: Re: každé takové palivo k uskladnění Bursíkovi...

No ja bych si takove vyhorele palivo dal libit. Jeho radioaktivita neni nijak vysoka a da se snadno odstinit (jinak by neslo prepravovat).

Nicmene vyhorele palivo je stale radioaktivni a tudiz je stabilnim zdrojem tepla (to vznika pri prirozenem radioaktivnim rozpadu). Takze idealni zdroj pro vytapeni rodineho domku - staci tepelne cerpadlo a mas teplo za hubicku. Nemusis vrtat do zeme ci pokladat kilometry potrubi pod rekou.

0/0
10.12.2007 13:06

Deleter

Re: Re: Re: každé takové palivo k uskladnění Bursíkovi...

Ani to tepelné čerpadlo není nutné, palivo svou teplotu může zvyšovat libovolně, tedy pokud tomu nebrání technické překážky. Tj. je možné ho provozovat na 60-70°C ;-)

0/0
10.12.2007 13:22

medved_cz

Re: Re: Re: Re: každé takové palivo k uskladnění Bursíkovi...

Zvyseni teploty dosahnes pouze rozenim jaderne reakce, coz by bylo v domacich podminkach slozite. Jednodussi by bylo regulovat odber tepla do domu vs ventilace do prirody.

0/0
10.12.2007 15:28

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: Re: Re: Re: každé takové palivo k uskladnění Bursíkovi...

není pravda, že pouze jadernou reakcí

0/0
10.12.2007 15:33

marekzprahy

jaderné palivo není problém

Jak se zdá, tak jaderné palivo ani zdaleka není takový problém, jak se nám snaží namluvit různí zelení. Žádná zátěž pro naše děti, právě naopak - ještě se o ten odpad okolní státy porvou!R^

0/0
10.12.2007 12:12

Atheist10

hmm

tady se zas vyrojilo expertu....ano, vyhorele palivo se da prepracovat na opet pouzitelne, v dnesni dobe to umi Rusko, Francie, USA a snad i Cina, ale naklady za toto vylozene jsou zatim stale mnohem vyssi, nez pri standartni vyrobe palivovych clanku....a nevim proc by melo Rusko, slozite extrahovat izotopy odnekud z tramtarie, ktere jsou stejne prakticky nepouzitelne pro vyrobu A bomby, kdyz maji sami kupu reaktoru, ze kterych jim na konci leze to co potrebuji:-/

0/0
10.12.2007 11:55

Železobetonová Krysa

Re: hmm

Nevím, ne. Třeba jenom protože teď vyrábějí tolik atomovek ,že do toho zpracují ozářené maliny z Černobylu. ;-D

0/0
10.12.2007 12:15

Atheist10

Re: Re: hmm

Naopak, dle dohody s USA jejich pocet obe zeme redukuji.

0/0
10.12.2007 12:19

Boguš

Re: Re: Re: hmm

..... tak teďs pobavil ..................... ;-DR^

0/0
10.12.2007 12:59

Atheist10

Re: Re: Re: Re: hmm

http://en.wikipedia.org/wiki/SORT

0/0
10.12.2007 13:37

PetroleumLampoIdorablo

Re: Re: hmm

řekl bych, že ty už jsi ozářený

mimoto stále platí mezistátní dohoda o likvidaci paliva

0/0
10.12.2007 15:41

Frank Drebin

Bulvární nadpisy článků

tohoto média přesně vystihují mentalitu a inteligenci většiny diskutérů...

0/0
10.12.2007 11:50

Boguš

Re: Bulvární nadpisy článků

... jistě ................. jaký lep, takové mouchy ........... ;-)

0/0
10.12.2007 13:00

slavek133

..

Hlavně,že ten vlak nedopadl jak Pendolino.

0/0
10.12.2007 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.