Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolej nikdo nenařízl, tvrdí Drážní inspekce o nehodě Pendolina

Sabotáž, anebo šlendrián? Mezi těmito mantinely už druhý den osciluje vyšetřování příčin vykolejení rychlovlaku Pendolino u pražských Dolních Počernic. České dráhy trvají na tom, že kolejnici někdo nařízl. Alespoň to tvrdí jejich mluvčí Ondřej Kubala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janina7

ČéDé lžou a zabíjejí!

kurňa ten hajzlbón je fakt zmetek k pohledání! Glajzny pamatujou Císaře pána, pochůzkáře vyházeli a teď ti budou tvrdit, že glajznu v Počernicich napiloval pilníkem na nehty starej Procházka když prchal ze Šiškova s ukradenou milijardou v ranci!!!

0/0
5.12.2007 10:48

český venkovan

..nejspíš se nařízla sama...

..na zlé imperialisty z Wall streetu už se vymlouvat nemůžou...a říct že to udělali bolševici jim přesvědční nedovolí.....

0/0
5.12.2007 8:32

falda

Je to opět nějak zamlžené

Jako skoro všechny zprávy. Za prvé ČD už dávno nejsou vlastníky ani provozovateli tratí, tuto funkci zastává SŽDC. Potom je velmi nepravděpodobné (i když ne zcela vyloučené), že by kolejnice praskla právě pod pendolinem, které je na této trati jedním z nejlehčích vlaků, ať už by byl jeho technický stav jakýkoli. Inkriminovaným úsekem projedou denně stovky vlaků, které trať zatěžují neporovnatelně více. I nedávná spekulace o ploškách (vzniklých jízdou smykem při zabržděných kolech) na jízdních plochách kol pendolina, které mohly dynamickými účinky způsobit lom kolejnice, je dosti nepravděpodobná, poněvadž pendolino (podobně jako pantografové jednotky nebo soupravy metra) mechanicky téměř nebrzdí. A i kdyby, opět je nepravděpodobné, že by kolej praskla právě pod ním, když tzv. "obutých" vozů, mnohem těžších, tudy projede spousta. Navíc zde pendolino jelo prakticky stejně rychle jako jakýkoli jiný vlak, takže je dynamické účinky na trať byly minimální.

0/0
5.12.2007 8:26

barbudo

Doufám, že za tohle někteří z odborníků půjdou do tepláků ..

... řez nebo neřez na kolejnici není věcí složitého bádání ...

0/0
5.12.2007 8:09

danny44

Prudké změny teploty

Kolit že ta prudká změna teploty činila - šest, sedm nebo snad devět stupňů??????

0/0
5.12.2007 6:32

cejkis

Vzhledem k tomu, že to psal Gazdík

Tak to všechno vydělte 15 (koeficient gazdíka) a dostanene se k reálnému stavu.....

0/0
4.12.2007 22:24

VELKOVEZIR

škoda

takovou pěknou výmluvu měli přichystanou :-/

0/0
4.12.2007 21:16

seppikub

Zeptejte se

Klause... :-/    ;-D

0/0
4.12.2007 20:32

pvl1

A co ten další vlak?

Proč ten vykolejil?

0/0
4.12.2007 20:23

pvl1

Že by špatně kompenzovali napětí?

Co když bude -20?

0/0
4.12.2007 20:21

kotelnik

ČSD má smůlu

Ruplo to...:-)

0/0
4.12.2007 17:13

astrix

Re: ČSD má smůlu

Myslels ČSSD?

0/0
4.12.2007 18:49

prochyn

ČD nejsou zodpovědné za trať

Proboha kdo vymyslel zase tuhle stupidní teorii. Za tratě na území ČR odpovídá SŽDC (Správa železniční a dopravní cesty) tak že prosím všechny chytráky kteří píší o teorii že se ČD snaží něco ututlat o to, aby si nejdříve doplnili vzdělání v dopravě. Děkuji R^

0/0
4.12.2007 15:14

QT1

Re: ČD nejsou zodpovědné za trať

No aby jsi v tom dovzdělávacím kurzu nebyl sám. Údržbu tratí totiž opravdu dělá ČD, což už několikrát potvrdil i mluvčí ČD...

0/0
4.12.2007 17:14

JPNB

Re: Re: ČD nejsou zodpovědné za trať

Ano údržbu dělá ČD a.s. ,ale na účet SŽDC. Vlastníkem kolejí je SŽDC potažmo stát. HOLT se páni politici vyznamenali když rozhodli o rozdělení ČSD a spoustu věci prostě nedořešeli(nebo spíš něchtěli ono to nějak půjde,ikdyž to hotl nejde..).

0/0
4.12.2007 20:56

frankie51

Re: ČD nejsou zodpovědné za trať

A vy si doplňte vzdělání v mateřském jazyce. Nebo si to příště nechejte opravit a potom pište. Nazdar.

0/0
4.12.2007 20:20

slatin

No vida,pravda leze napovrch

Takže ne Marťani,ale šlendrián zaměstnanců ČD může za všechna(téměř) ta zpoždění,poruchy a závady vlaků na tratích.

0/0
4.12.2007 14:50

________________________________

rychlovlak

Nebylo by to možno vysvětlit teorií relativity, kdy se při rychlostech blízkých rychlostem světla některé fyzikální veličiny chovají jinak, než běžně očekáváme? Jednalo se přece o RYCHLOvlak!

0/0
4.12.2007 14:39

doktor_bota

Re: rychlovlak

Ne, protože ČD jasně uvedly, že v okamžiku vykolejení jel vlak vyjímečně pomalu.:-P

0/0
4.12.2007 18:41

killy

Podobná vada materiálu jako....

..u nejtů na Titanicu: Hlavně, když byl vidět ten dlouhej lom ve stojině....  Vsaďte se se starým průmyslovákem, co má dojem,že ta kolejnice v tom místě měla podivnou strukturu !!! A možná opravdu nařízlá (už dlouho....)

0/0
4.12.2007 14:09

slatin

Re: Podobná vada materiálu jako....

Možná tam na kolenici starej Kočvara piloval signalistku Matějkovou,a holt s tou pilkou zajel hlouběji,než měl....

0/0
4.12.2007 14:51

WebFilozof

České dráhy zodpovídají jako provozovatel železniční trati..

To jako fakt? Já myslel, že SŽDC nebo tak nějak.

0/0
4.12.2007 13:48

Králík z klobouku

Re: České dráhy zodpovídají jako provozovatel železniční tra

Vlastník dráhy, provozovatel dráhy a provozovatel drážní dopravy jsou tři různé role. Nicméně v tomto případě druhá i třetí role patří Českým drahám. Kdyby tomu tak nebylo, sváděli by to jeden na druhého - provozovatel dráhy na dopravce a dopravce na provozovatele dráhy. Takhle si musejí vykonstruovat nějakého vnějšího viníka. Zakamuflovat to pomocí známostí ve Výzkumném ústavu železničním se jim zřejmě nepodařilo.

Ještě by mohli zkusit to celé svést na strojvůdce. Třeba kdyby zjistili, že o 2 km/h překročil nejvyšší dovolenou rychlost - tak to řešil pražský DP v případě vykolejení tramvaje se sjetými koly na poškozené kolejnici na Karlově náměstí.

0/0
4.12.2007 13:58

Pan Navratil

Re: Re: České dráhy zodpovídají jako provozovatel železniční tra

Přesně :-©

0/0
4.12.2007 14:28

slatin

Re: Re: České dráhy zodpovídají jako provozovatel železniční tra

Mohu potvrdit podobné názory.Včera jsem jel rachlíkem Praha -Děčín s odjezdem 16,55 z Mas.N. Jiný poškozený pantograf zůstal před námi viset na trati a tím začalo narůstat zpoždění.A pan vlakvedoucí začal obíhat vagóny,a všude vykládal,že" za to ČD nemohou,asi nějaký zloděj ukradl nějaký kabel v mašině,a ta klekla.To víte, ti zloději kovů.". Takže teorie, to ne my, to oni,  je pořád praktikována.

0/0
4.12.2007 15:00

Poborskiii

Re: České dráhy zodpovídají jako provozovatel železniční trati..

České dráhy a.s. smluvně pro SŽDC s.o. zajišťují funkci provozovatele dráhy, který mimojiné odpovídá za provozuschopnost a běžnou údržbu dráhy (v rámci ČD a.s. to zajišťují jednotlivé oblastní Správy dopravní cesty(SDC)). Při transformaci ČD s.o. toto bylo dáno zákonem, od loňského roku o tom uzavřely SŽDC s.o. a ČD a.s. tříletou smlouvu. Na větší investice do dopravní cesty (koridorizace, modernizace, rekonstrukce apod.) si SŽDC s.o. obvykle najímá jiné subjekty. Od dubna 2008 se předpokládá převedení těchto funkcí přímo pod SŽDC s.o., takže od té doby budou ČD a.s. víceméně jen dopravcem a za provozuschopnost a údržbu dráhy bude odpovídat přímo SŽDC s.o. (pravděpodobně jednotlivé SDC převedené od ČD a.s.).

0/0
4.12.2007 14:04

WebFilozof

Re: Re: České dráhy zodpovídají jako provozovatel železniční

Aha, to jsem nevěděl. Já myslel, že SŽDC dělá veškerou údržbu.

0/0
4.12.2007 14:39

Janina7

Šlendrián, nepořádek, chlív, zmetek!

Šlendrián, nepořádek, chlív, zmetek! A za týden 50% zdražení. Co s tím? Já bych asi vytrhala koleje a udělal bych tam astfaltku pro autobusy! A bylo by po problémech. A dotace z drah bych převedla na školy, nemocnice a leteckou dopravu.

0/0
4.12.2007 13:32

kh0

Re: Šlendrián, nepořádek, chlív, zmetek!

Teda ty by jsi byla v Indii posvátná.

0/0
4.12.2007 13:58

Králík z klobouku

Re: Šlendrián, nepořádek, chlív, zmetek!

Jasně. A až zase někde autobus spadne ze stráně, tak vytrhat asfalt a položit tam koleje. A tak pořád dokola. To je řešení! ;-D

0/0
4.12.2007 14:00

kladnyhrdina

Re: Šlendrián, nepořádek, chlív, zmetek!

V Turecku tento týden spadlo letadlo. Tak tam prej budou letadlům trhat křidýlka a dotace převedou na turecký med. Tvá logika slaví vepřové hody.

0/0
4.12.2007 18:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.