Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolino v Praze vykolejilo na poškozené kolejnici

Rychlovlak Pendolino vykolejil v Praze-Kyjích. Mimo trať se dostalo všech sedm vozů soupravy, oznámila Drážní inspekce. Pravděpodobnou příčinou nehody je podle ní poškozená kolejnice. Někdo ji zřejmě nařízl. Vlak jel naštěstí pomalu, takže se nikomu nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarmaz

ach jo zase to pendolino

Rv

0/0
2.12.2007 9:07

roba21

Re: ach jo zase to pendolino

Pendolino může za to, že nějakej debil poškodil kolejnici?

0/0
2.12.2007 14:27

barbudo

Re: Re: ach jo zase to pendolino

... jistě ...

... uráží ho ...

... chrápající úředníček dojede z Prahy do Ostravy rychleji, než debil se svou audinou ...

0/0
2.12.2007 14:32

Manstein

Pendolinu muselo preskocit ...

... rika otec heparinoveho vraha.

0/0
2.12.2007 8:37

brezzinka

Re: Pendolinu muselo preskocit ...

:-)

0/0
2.12.2007 14:33

burian2001

Dle meho nazoru

se mimoradna udalost mohla stat souctem nekolika cinitelu. Tou nejmene pravdepodobnou je narezana kolej. Koleje jsou vyrabeny z kvalitnich materialu a narezat ji " pilkou" ve velmi kratkem casovem useku je usmevnou teorii. Navic i pri pouziti ucinejsi sabotazni techniky pri znacnem provozu v tomto useku v podstate take neni uplne tak mozne. Blizsi se zda teorie unavy materialu koleje a amplituta tzv. obuteho dvojkoli. Coz prave tato souprava 680 003 byla i pres to, ze prosla revizi ( vyvazovackou) jiz opet obuta.. "Obout"  soupravu lze velmi rychle, jelikoz funkce protismyku zde neni prave v idealni funkcni konstalaci. Souctem mohlo byt nadkriticke chveni a vec mohla byt timto  hotova.

0/0
2.12.2007 8:30

památkář

Re: Dle meho nazoru

Je to dobrý začátek pro vysvětlení, ale chtělo by to napsat trochu srozumitelněji. Čtete to po sobě, pane?

0/0
2.12.2007 10:10

herdekflek

Re: Re: Dle meho nazoru

Myslím, že to je napsáno dostatečně srozumitelně...

0/0
2.12.2007 12:31

Pan Navratil

.

Co je to "amplituta"? Proč nepíšete česky? Jste Maďar?

0/0
2.12.2007 11:01

burian2001

Re: .

jde samozrejme o aplitudu...

0/0
2.12.2007 12:26

Pan Navratil

Re: Re: .

"Obutým" myslíte probrzděný dvojkolí s ploškama nebo co?

0/0
2.12.2007 13:08

kladnyhrdina

Re: Dle meho nazoru

Naříznutá kolej už poblíž byla - v noci jsou tam pro podobnou činnost celkem dobré podmínky. Zrovna pod Pendolinem praskla buď náhodou, nebo tomu někdo pomohl.

Vaše pseudoodborné úvahy bych nechal na diskuzi na nějakém odborném webu, kde by Vám každý vysvětlil, že trošku fantazírujete.

Navíc Vaše hra amatéra s pseudoodbormými termíny by se hodila do semináře Divadla Jára Cimrmana

0/0
2.12.2007 12:45

Já, Claudius

Ten čeština, ten čeština!

Pasažéry ... čekali ještě dva neplánované přestupy (Y)

0/0
2.12.2007 6:49

ciankal

me by zajimalo

co se stane pachatelovi, kdyz ho chyti ?  5 hodin verejne prospesnych praci ?

0/0
2.12.2007 0:59

Karel42

Dotaz

A co kola vlaku? Znici se pri vykolejeni taky? To nemusi byt levna zalezitost. Z clanku jsem se to nedozvedel.

0/0
1.12.2007 20:46

killy

Odpovím ti. Určitě. Všechna dvojkolí se budou muset ...

..vyměnit, ale to nebude sranda, protože se předtím stejně asi vymění všechny podvozky........

0/0
1.12.2007 22:21

Rosomak

Re: Dotaz

Na kola se dávají obruče, protože se po nějakém čase musí měnit a měnit celou nápravu je nákladné. Vzhledem k tomu, souprava byla nedávno na revizi (kde se toto dělalo) je to smůla.

Pendolino díky naklápění vytváří vyšší tlak na kolej než standardní vlak, ač je lehčí. V daném úseku je z fotografií vidět staré uchycení (na šroub) takže zanedbaná údržba, povolené šrouby a je to. V místě únavy vznikne mikrotrhlina a při náhlém zatížení rup - až to vypadá jako pilkou.

0/0
1.12.2007 22:27

Železobetonová Krysa

Re: Re: Dotaz

No jestli se kola souprav Pendolina dávají obruče tak bych do toho nenechal nastoupit ani své nepřátelé. Pač v civilizovaných zemích se používají dražší monobloková kola od 1.července 1998 kdy jedna taková obruč praskla v Německu a od kdy tam u jednoho městečka "zdobí" trať alej 101 třešní jako vzpomínka na všechny co v tom vlaku jeli a už nikdy nikam nepojedou a nejtragičtější nehodu rychlovlaku na světě vůbec a největší železniční neštěstí v Německé historii.... Rv

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_ne%C5%A1t%C4%9Bst%C3%AD_u_Eschede

0/0
2.12.2007 0:11

Železobetonová Krysa

Re: Re: Re: Dotaz

btw Tam taky první vagón projel bez vykolejení .... jenže ze zbytku soupravy zbyla hromada hliníku, střev a kostí.... ;-(

0/0
2.12.2007 0:19

barbudo

Re: Re: Re: Re: Dotaz

... především Němci na těch kolech tenkrát vůbec nedělali předepsanou kontrolu vzniku trhlin v obručích ...

... měli na to sice speciální ultrazvukový přístroj, ale ten hlásil trhlinu skoro v každé obruči. A tak ho nepoužívali ...

... místo, aby se mrkli, jsetli tam náhodou  opravdu trhlina není ...

0/0
2.12.2007 14:40

JBetak

Re: Re: Re: Dotaz

To je složitější: Tam zaprvé nešlo o obvyklé obruče, ale o kolo speciální konstrukce. Zadruhé monobloková kola se začala používat mnohem, mnohem dřív, to nemá žádnou souvislost s Vámi popisovanou nehodou. Dnes jsou běžná i u nákladních vozů. Akorát Němci měli potřebu použít speciální kola.

0/0
2.12.2007 11:35

JPNB

Re: Re: Dotaz

ř 680 má snad monobloky a navíc a při revizi 003 dostala nové podvozky.(revize podvozků trvá déle než revize ostatních věcí proto je jedna sada (( 14 podvozků)) navíc).

0/0
2.12.2007 7:06

památkář

Re: Dotaz

V článku sice nejsou detaily, přesto se dozvídáme o škodě několika desítek milionů korun...

0/0
2.12.2007 10:12

Monstrum Anonymič Anonymov

Skutečná pravda

Tu kolejnici nařezali Richard Dean Anderson (MacGyver) s Chuckem Norrisem. Jára Cimrman jim svítil. :-P

0/0
1.12.2007 20:03

Maminka-Ti-posílá-vejce

KURŇA !!!

Pendolínem mi posílá maminka vejce ! Doufám, že se nerozbila !???:-/

0/0
1.12.2007 19:30

nekup42

Re: KURŇA !!!

Neboj, jedno vydrželo !!!

0/0
1.12.2007 22:22

rejdn

Prima

tak teď ve zprávách na Primě: vlak v plné rychlosti, škody minimální. Tady: vlak jel pomalu, škoda 25 mil. Tak jak teda?

0/0
1.12.2007 18:59

Železobetonová Krysa

Re: Prima

Slečna na Primě říkala, že s řítil plnou rychlostí 100 km/h :-):-):-):-)

0/0
1.12.2007 19:06

Železobetonová Krysa

Re: Re: Prima

..by mě zajímalo jakou rychlostí se řítí když jede pomalu... ;-DRv

0/0
1.12.2007 19:09

drevak_patlak

Re: Prima

Traťová rychlost je v tomto úseku 100 km/h, není důvod jet pomaleji. Brzdná dráha 400 metrů by také spíše svědčila o té stovce.

0/0
1.12.2007 20:19

killy

No, kolenice, aby jistě rupla, se musí....

..naříznout  zespodu na patce a myslím, že ani ne moc (a není to vidět) .... Jenže, na obrázku někde jinde na netu je vidět, že kolejnice se rozsypala ve stojině, kde vůbec nemá bejt tvrdá.... Divný.......

0/0
1.12.2007 18:44

killy

Sorry, vypadlo "j"

0/0
1.12.2007 18:45

killy

A sakra, koukám, že jsem ještě z průmky nezapomněl..

... na pevnostní podmínky ohybu s vrubem..   http://stream4.visual.cz/ct/ukazky/ct24/zdomova/pendo_bum.wmv

0/0
1.12.2007 18:50

crm6

Re: No, kolenice, aby jistě rupla, se musí....

Především to chce nezávislou expertízu, hlavně takovou, která nemá ni společného s Drážní inspekcí ani s ČD.

0/0
1.12.2007 19:55

JPNB

Re: Re: No, kolenice, aby jistě rupla, se musí....

DI je statní orgán nemající s čd nic společného stejně jako s DPhlmP a dalšímí provozovateli tramvají metra a lanovek.

0/0
2.12.2007 7:08

JPNB

Re: Re: No, kolenice, aby jistě rupla, se musí....

ůplně přesně :

Drážní inspekce je státní instituce, která odborně zjišťuje příčiny mimořádných událostí (nehod) a vykonává státní dozor na dráhách. Jako vyšetřovací orgán je nezávislá na všech státních institucích a jakémkoli provozovateli drah a drážní dopravy. Drážní inspekce se při své činnosti řídí zákonem č. 266/1994 Sb., o dráhách, příslušnými prováděcími vyhláškami a Směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2004/49/ES.

0/0
2.12.2007 8:47

major Terazky

Proč jel pomalu?

Moc to tam neznám, ale proč jelo v tom místě Pendolino pomalu? Neměli tam ČD nějaký bordel, který nestačili opravit?

0/0
1.12.2007 18:37

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Proč jel pomalu?

to jako pře výhybky má jet 160 km/h 8-o

0/0
1.12.2007 18:40

major Terazky

Re: Re: Proč jel pomalu?

No o výhybkách tam zatím nebyla žádná řeč a o návěstidle taky ne. Já si myslím, že by to měli uvést do souvislosti. Jinak jistě řadu lidí napadne to co mne.

0/0
1.12.2007 18:46

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

to napadne pouze technicky méně zdatné takže nic podstatného :-P

0/0
1.12.2007 18:47

major Terazky

Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

No považuji se za technicky dosti zdatného, ale spíše to napadne ty, co vědí jaký je na dráze bordel. Běž se podívat do Přerova na nádraží, v jakém stavu jsou tam ještě pořád dřevěné pražce, a pakk se takové úvaze nebudeš ani divit. A to je přerov dost velká železniční křižovatka.

0/0
1.12.2007 18:51

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

přerov se bude dělat až budou koridory hotové a na koridory už navážím materiál 6 let tak něco vím o kolejích a nejen

0/0
1.12.2007 18:55

major Terazky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

;-DTakže jsi součástí toho bordelu, tak o tom stavu taky musíš něco vědět.;-D

0/0
1.12.2007 18:58

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

ne nejsem zaměstnanec ČD !!

0/0
1.12.2007 19:01

major Terazky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

;-OV tom případě víš prd.;-D

0/0
1.12.2007 19:02

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

NAJIVKO :-P

0/0
1.12.2007 19:04

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

Dřevěné pražce (pokud nejsou shnilé) mají srovnatelnou pevnost jako betonové. Navíc nejsou tak křehké. V dnešní době je ale dřevo drahé, tak se dává přednost betonovým pražcům. Nicméně pokud někde jsou a v dobrém stavu, není nutné je měnit jen proto, že už to není moderní.

0/0
1.12.2007 20:21

Železobetonová Krysa

Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

Aha dizlektik už je i technicky zdatnej 8-o ty vole .... 8-o8-o

0/0
1.12.2007 18:51

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Re: Re: Proč jel pomalu?

pořád lepší jak být jen železobeton

0/0
1.12.2007 18:55

piErcE

Re: Proč jel pomalu?

ezis a proc by nejel? staci aby mu predzvest ukazovala ze na dalsim navestidle bude mit stuj, a zacne zpomalovat.. staci aby tam byla vyhybka na ktere  bude menit smer a taky zpomali ... to je jako resit proc auto zpomaluje pred cervenou

0/0
1.12.2007 18:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.