Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Martina před ochrnutím nezachránily ani pásy. Pomozte mu

Martin Hrůza má ochrnuté ruce i nohy. Stačil zlomek vteřiny. Při návratu od babičky seděl v autě vzadu a byl připoutaný. Švagr dostal smyk a vůz narazil do sloupu. "Ve třicítce jsem se stal znovu dítětem," říká zdánlivě bez emocí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Železobetonová Krysa

Tak zaprvé.

Ty vybraný statisíce by se možná měli spíš složit na dobrýho právníka - protože buď vozík potřebuje - a pak platíme všichni zdravotní pojištění, takže by to měla zacálovat pojišťovna a pak to třeba po někom vymáhat  respektive by se měla změnit legislativa - nebo ho nepotřebuje a pak tu jde možná spíš o peníze na provozní náklady nějaké charity.

Za druhé, je snad jedno jestli je někdo viníkem nebo obětí nehody - zákon to sice vždycky musí na někoho hodit, ale jen vyjímečně je za nehodu skutečně prakticky plně zodpovědný jen jeden člověk - nehoda není náhoda ,ale souhra mnoha faktorů a kdyby byl svět spravedlivý tak je za většinu nehod zodpovědna částečně i obět , pak například správa silnic a další a další kdo něco zanedbali.

A za třetí i kdyby se ten člověk sám opilý omotal kolem sloupu tak to nic nemění na faktu jak moc potřebuje vozík nebo další pomoc a buď mu jí můžeme poskytnout ať už prostřednictvím charity nebo pojištovny (což by bylo čistší) nebo ho dát utratit...

0/0
24.12.2007 16:48

Železobetonová Krysa

Re: Tak zaprvé.

a praxe utrácení se zde zatím nepraktikuje a nemyslím, že by to v tomto případě byla správná volba, protože člověk na vozíku nemusí být k ničemu a může žít nějaký jakžtakž normální život a třeba být ještě i užitečný pokud chce a něco umí....

0/0
24.12.2007 16:49

šebča

tohle bylo pěkně řečeno

Já si myslim,že nikdo z vás nemá právo někoho soudit.Nadace člověk v tísni si vybrala Martina.A je jen na vás pokud mu chcete pomoct. Nerozebírejte jeho život,když ho pořádně neznáte.Nechtějte prožít to co on a bud te rádi za to,že se můžete hýbat.Chci přispět nechci přispět TEČKA!;-€

0/0
6.12.2007 20:03

delloyt

vy jste banda kretenu

Tady na tom clanku se opet ukazala lidska lhostejnost a alibismus vuci druhym. Dava vam nekdo prikazem aby jste Martinovi pomohli? Ne. Tak proc sakra dokola omilate kdo to ma platit, proc ne svagr, proc ne pojistovna? Kdyz pomoc nechcete, tak to prejdete a nechte blbych kecu. Napadlo vas jak se ted musi citit ten kluk, kdyz tu cte vase vylevy? Kdyby jste poradne cetli tak zjistite ze za timto projektem nestoji ani  idnes ani Martin, ale nadace konto bariery. Ta tuto sbirku porada kazdy rok.

Navic uz nekdo z vas takovymhle problemem prosel? Nez dostanete nejake penize od pojistovny nakou chvili trva ale kvalitni vozik je potreba hned. Clovek tim predejde spouste dalsich komplikaci treba kriva bolava zada, otlaceniny atd. Bez takovych problemu je i tak zivot cloveka odkazaneho na inv. vozit dost tezky. Optavdu to neni jen ze nechodite tak sedite ale veci spojene s urazem michy  stoji moc penez, tech 75tis za vozik je jen zlomek toho co bude jeste potrebovat.... zamyslete se nad sebou

!

0/0
6.12.2007 7:31

Alexus

Re: vy jste banda kretenu

Promin,ale asi jsi to spatne pochopil.....Do max. 3 mesicu pote, co by o to pozadal by to dostal proplacene.....od pojistovny....Ale i tak je to fajn,ze se vybralo tolik penez

0/0
24.12.2007 10:37

petrucciani

Re: Re: vy jste banda kretenu

Na to jsi prisel jak. Mas s tim osobni zkusenost nebo jen tak placas? Kdyz chces na zakazku specialni pomucku, coz Martin chce, muze na schvaleni plne uhrady cekat rok, i rok a pul a jeste se muze behem te doby aspon 2x odvolat proti rozhodnuti.

0/0
24.12.2007 16:34

doktor_bota

Re: Re: Re: vy jste banda kretenu

V jiné pozici je ochrnutý a v jiné neslyšící, víme?

0/0
24.12.2007 16:40

petrucciani

Re: Re: Re: Re: vy jste banda kretenu

Na ten rozdil jsi prisel jak, ze jsem zde zminil, ze jsem neslysici? Kde beres tu jistotu, ze jsem jen neslysici?

0/0
24.12.2007 16:55

Eda.Hans

Drzim Martinovi palce at se uzdravi, ale je to cele zvlastni

My meli kdysi dokonce nezavinenou smrtelnou nehodu a pravnik tehdy otci dost pomohl, z povinyho ruceni lze zaplatit prakticky vse, vcetne obleku a nakladu na smutecni hostinu. Nehlede na to, ze se tehdy opravilo i auto, za prakticky nesmyslnou cenu rovnajici se skoro cene novyho.

Zde bych doporucil i kdyz se to muze zdat tvrdy, se neohlizet na nejaky rodiny vazby a vybrat si,zda se zajistim nebo si poradim sam. Radeji bych se v tomto pripade zajistil, jestli stoji vozik 200tisic a pojistovna da 20, je ale potreba ten za 200 a lze to nejak obhajit, tak ten rozdil 180tisic se ma vymahat po vinikovi nehody at je to kdokoliv, sebebezuhonej clovek. Jeden prazskej taxikar taky naboral pani v aute,turistku z SRN a pani ma nahradu zdravotni 31 milionu Kc v prepoctu, dostala to proplaceny a pan taxikar mel jen levny ruceni do 18milionu,tak ted spori tech 14 a je to preci jeho problem. Kdyz by pani nezadala to vyrovnani tak by to byl naopak jeji problem. Takze asi tak.

0/0
4.12.2007 10:05

barbudo

Ono je to trochu jinak ...

... máme pomoci viníkovi nehody ...

... a takových nehod jsou ročně tisíce ...

0/0
4.12.2007 8:10

boudicca

Re: Ono je to trochu jinak ...

Viníkovi nehody? O čem to mluvíš? Ty tento příběh znáš? Protože jestli je skutečně viník nehody, tak tahle sbírka smrdí podvodem 8-o

0/0
4.12.2007 8:22

Pan Navratil

Re: Re: Ono je to trochu jinak ...

Viníkem nehody je podle článku Martinův Švagr. Tím, že Martinovy pomohou cizí lidé, pomohou jeho švagrovi, který se nemusí svým pochybením a svou zodpovědností pak už zabývat.

0/0
4.12.2007 10:21

boudicca

Re: Re: Re: Ono je to trochu jinak ...

Rozumím. To jen potvrzuj, že tohle má řešit pojišťovna. Chápu, že to někdy trvá dlouho a že je to těžké pro Martina a jeho okolí. Ale ať už to má vyvolat jakékoli reakce, musím říct, že charita nemůže suplovat roli pojišťovny. Není uvdeno, kdy se nehoda stala, ale asi to nebylo včera, a rozhodnutí o viníkovi musí existovat. Článek je napsaný tak, aby působil na city (zlá sestra, zlý švagr, skoupá pojišťovna), ale Martine, pokud to čteš, řeš tohle nejdřív s pojišťovnou švagra nebo podej aspoň žalobu za ublížení na zdraví, Až zkusíš všechno a nic nepomůže, ráda Ti ten vozík zaplatím třeba celý a teprve pak se obrať na veřejnost. Když chceš být samostatný, začni právě u tohoto. Znám podobný případ, nemluvím jen tak do větru. Přece si nemůžeš celý život spoléhat na jiné lidi. Opravdu Ti pomůžou, když rodná sestra se na Tebe vykašlala (jak sám tvrdíš)? Chceš žít, taxe o to nejdřív porvi R^

0/0
4.12.2007 21:54

palmic

Re: Ono je to trochu jinak ...

Priste si precti vic nez nadpis, nez budes psat takovyhle !......!

0/0
4.12.2007 13:31

barbudo

Re: Re: Ono je to trochu jinak ...

... a Vy si příště přečtěte i článek ... hehe ...

0/0
4.12.2007 14:58

anja24

Martin

Jsem ráda, že   mám možnost pomoci někomu konkrétnímu, někomu kdo to potřebuje ( i když bych mu přála, aby to nepotřeboval).. VTy řeči, aby se postaral stát ,atd, jsou na nic,:-/ taková je prostě doba a nikdo nevíme, zda to nebudeme sami brzy potřebovat. Držím palce Martinovi, jeho mamince i jejímu přítelovi, aby vše zvládli!! R^Jsem optimistka, proto věřím, že  Martinovi bude lépe, je určitě  silná osobnost, zvládne to !! :-) 

0/0
4.12.2007 7:35

ppelc

Re: Martin

No ja nevim, svara ho zbavil svobody, vyprd se na nej a on, misto aby ho dal k soudu, tak nad tim mavne rukou a prosi penize od cizich? To me prijde trapnejsi, nez ze mu mamka posila smsky...

0/0
5.12.2007 13:53

majewski

Obraťte se na pojišťovnu s čáíslem konta.

Marketingově to vypadá dost dobře a určitě bude hodně přispěvatelů. osobně si myslím, že je to jasný případ na pojišťovnu. Podobných sbírek, kde hlavním tahounem byl soucit je už v médiích jak hub po dešti a stále přibývají. Nebude to dlouho trvat a srdcervoucí příběhy kdekoho budou i na obalech od mlíka s číslem konta. Je to dobře vymyšlený marketingový tah níc víc. :-(

0/0
4.12.2007 1:34

boudicca

Re: Obraťte se na pojišťovnu s čáíslem konta.

Souhlasím. Tohle by měl řešit s pojišťovnou, kde byl pojištěný jeho švagr a auto. Povinné ručení kryje škody, způsobené třetí osobě při provozu vozidla.

0/0
4.12.2007 7:49

5alfa

Re: Re: Obraťte se na pojišťovnu s čáíslem konta.

Ale třetí osobou nemůže být člen rodiny. Nevím, jak "daleko sahá" označení člen rodiny a zda švagr je nebo není členem rodiny.

0/0
4.12.2007 17:03

boudicca

Re: Re: Re: Obraťte se na pojišťovnu s čáíslem konta.

Přiznám se, že neznám dokonale podmínky povinného ručení (nemám auto), navíc v tomhle konkrétním případě není ani pojišťovna uvedena, takže se podmínky nedají zjistit. V jiných typech pojištění se za "blízké rodinné příslušníky" považují vesměs pokrevní příbuzní v přímé řadě, tzn. prarodicče, rodiče, děti, sourozenci + manžel/manželka. Pochybuju, že škodu, způsobenou na zdraví, by povinné ručení nějak omezovalo rodinnou příslušností. Byl by to docela nesmysl, konec konců, většinou vozíme v autě právě blízké příbuzné. Ať už je to jakkoli, v článku není ani zmíňka o jednáních s pojišťovnou.

0/0
4.12.2007 22:03

Merk

Re: Re: Re: Obraťte se na pojišťovnu s čáíslem konta.

5alfo, ty neschopnej pseudoprávníku, zase šíříš na netu bludy?! Otevři si, proboha, zákon 168/1999 Sb. a PŘEČTI SI HO!!!

Z povinného ručení vlastníka vozidla se hradí dokonce i škoda na zdraví, kterou vlastníkovi vozidla způsobil ten, komu vlastník vozidlo půjčil. Takže Martin by měl na peníze nárok i kdyby švagr řídil Martinovo auto. "Člen rodiny" je pro náhradu škody na zdraví naprosto irelevantní kategorie.

0/0
5.12.2007 13:14

sociální parchant

Je to smutný životní příběh

Já ale s těmito akcemi nesouhlasím. Chápu ty, kteří pro někoho shánějí pomoc, ale je to na úkor ostatních a na to nepřispívám. Mne oslovuje Novoroční čtyřlístek, Tříkrálová sbírka, Paraple a podobně. Už žádná konta Nikolka a pod.

0/0
3.12.2007 23:11

pavelsolc

pro martina

martine,

clanek a video nas velmi "zaujali" (to zni hrozne, omlouvame se), je samozrejmosti ze prispejeme.

ta hlavni porce bude na tobe, ale zda se ze jsi bojovnik a ze to zvladnes.

drzime palce !

pavel solc a lucie rumlova

0/0
3.12.2007 22:44

ppelc

Re: pro martina

A svara si mne ruce...

0/0
5.12.2007 13:55

pavelsolc

pro martina

martine,

clanek a video nas velmi "zaujali" (to zni hrozne, omlouvame se), je samozrejmosti ze prispejeme.

ta hlavni porce bude na tobe, ale zda se ze jsi bojovnik a ze to zvladnes.

drzime palce !

pavel solc a lucie rumlova

0/0
3.12.2007 22:39

Akis

!

Hele, tak to fakt napište celý obecnou češtinou - "Je to strašný" "Takovejma práškama", anebo jenom spisovně. Nechápu, proč dialogy jsou obecnou a redaktorská omáčka spisovně. Zdravím z Olomouce!

0/0
3.12.2007 22:18

soudruh.dolezel

svagr

To je fakt.... a KDE JE TEN SVAGR ?? Ten at caluje!! Nebo nema svedomi?

0/0
3.12.2007 21:38

bývalý volič ČSSD

Kdo z vás to má, pánové?

Vlastimil Dvořák, dobrý přítel šéfa ČSSD Jiřího Paroubka a majitel hotelu, kde se politik nedávno ženil, ušetřil loni 26 milionů korun. Dlužil je státu na daních, nedoplatek mu ale těsně před svým koncem odpustila vláda vedená sociálními demokraty. Píše to čerstvé vydání časopisu Týden.

Co ty dva spojuje? Jiří Paroubek se s podnikatelem Dvořákem přátelí, Bohuslav Sobotka mu odpustil dluh.

Podnikateli a bývalému agentovi komunistické tajné policie StB Dvořákovi vznikl v první polovině 90. let dluh 12,5 milionu korun vůči finančnímu úřadu pro Prahu 8. Loni v létě už činil 26 milionů korun.

0/0
3.12.2007 19:31

bellepoupee

Já mu poslala

Nebuďte krkouni, nikdo nevíte kdy se co stane...V

0/0
3.12.2007 16:48

NoLimits

Nesmyslná sbírka

Než nesmyslným článek, který se snaží vytáhnout z lidí peníze, by měla iDNES spíše pomoci právníkem! Vozík, ošetřovatel aj. by mělo jít bez problémů hradit z povinného ručení viníka. Pokud ho neplatil, tak odpovědnost přebírá kancelář pojistitelů, která musí za viníka ze zákona vše zaplatit a pak se může hojit na viníkovi nehody. Pojistné sumy jsou přitom v desítkách mil. Kč :-P. Já sám jsem třeba pojištěn na 70 mil. Kč R^.

0/0
3.12.2007 15:54

ramolozo

Hm to máš blbý.

Já ve dvou letech onemocněl obyčejným zánětem ledvin, kterej se chybou doktora dostal do chronického stavu. Od 17 jsem chodil na dialýzu a od 20 mám druhou transplantaci ledviny. Během let jsem onemocněl žloutenkou typu B a nyní mám chronickou hepatitidu typu C. Před deseti lety jsem v důsledku dlouhodobého brani imunosupretiv onemocněl rakovinou. Pošlelš mě peníze?

0/0
3.12.2007 15:48

Mokashi

Re: Hm to máš blbý.

ja mam to same,takze ti nic neposlu,sam potrebuju

0/0
4.12.2007 18:17

Lubos1390

Co to máme za zdravotnictví?

Když takto postižený člověk nemůže dostat vozík za 75 tis. ze zdravotního pojištění? Poslanec to má jako jeden měsíční plat! Julínku, styďte se!!!

0/0
3.12.2007 15:30

Pan Navratil

Re: Co to máme za zdravotnictví?

Tak poslanec to nemá jako měsíční plat, to zaprvé, a za druhé, pán má v našem současném socialistickém systému nárok na základní péči, čili na nejlevnější vozejk. Chce-li nadstandard, musí si připlatit a BÝT RÁD, že vůbec připlatit může.

0/0
3.12.2007 15:47

Lubos1390

Re: Re: Co to máme za zdravotnictví?

Poslanec, že  nemá 75 tis. měsíční plat? Se všema náhradama, příplatkama za všelijaké funkce ve výborech a podvýborech, kde jsou prakticky všichni záháčkovaní? No, jasně, ti co mají vyšší funkce berou mnohem více .... R^

0/0
3.12.2007 19:12

Pan Navratil

Re: Re: Re: Co to máme za zdravotnictví?

Plat je plat a náhrady jsou náhrady, pokud to chcete slučovat, tak třeba pod "příjmy".

0/0
3.12.2007 20:01

cassul

Re: Re: Co to máme za zdravotnictví?

Ale co do toho furt pletete zdravotní pojišťovnu? Tady je viník nehody, ten měl povinné ručení a z toho se to má platit. Chápu, že chudák postižený chlapík si to nechce rozházet v rodině, když je na ní teď naprosto závislý, ale postup je jednoznačný - zažalovat švagra a jeho pojišťovnu o náhradu všech škod. Každý právník mu to veme a půjde s ním do toho. Tenhle člověk má proti jiným výhodu, že to může řešit takhle, vemte si, jakou perspektivu mají ti, co mají podobné postižení vrozené nebo z jiných příčin a jsou skutečně závislí na zdravotním a sociálním systému...

0/0
4.12.2007 7:11

dislektik-idnes si na mě zasedla

smutný příběh

ale podobných jsou tisíce !!!

0/0
3.12.2007 14:55

P.C.

Fakt hrajou na city

Poslat peníze mi nedělá problém, ale na co máme povinné ručení? Není náhodou plnění pro škody na zdraví aspoň 18 milionů? Copak se to na uvedený případ nevztahuje? MF Dnes by taky měla učit čtenáře, aby se dovedli poprat o svá práva samostatně, případně, chce-li opravdu pomoci, podat trestní oznámení na švagra frajera.

0/0
3.12.2007 14:52

ppelc

Re: Fakt hrajou na city

R^

0/0
5.12.2007 13:55

so01

Taky názor

Myslím si, že idnes šláplo vedle. Chtěli před vánocemi dojmou lidi dojákem o invelidovi (tedy taky mi je ho líto), ale moc se to nepovedlo. Invalida to má těžký, ale v prvé řadě by měl chtít náhradu po švagrovi (ten ať si to vyřídí přes pojišťovnu nebo banku). Hrát tady na cityje NEFÉR. Tyto záležitosti se musí řešit systémově a né domjout národ a zorganizovat sbírku. Je tu v prvé řadě viník, pak pojišťovny a stát.

0/0
3.12.2007 14:02

65c02

Re: Taky názor

S tím souhlasím. Také naprosto nechápu jak je možné, že v celém případu zřejmě není zapojena žádná pojišťovna. To mi připadá fakt divné.

0/0
3.12.2007 14:15

Chuck Schuldiner

Re: Re: Taky názor

že jo, a proč neprodá barák, který před nehodou opravoval 8-o

0/0
3.12.2007 14:31

HugoWomaacka

to je hrůza

teda, taky mu to pochopitelně nezávidim jinak ale proč by měl prodávat barák že jo, taťka přece jezdí s kamionem tak obětuje jeden měsíční plat a má pro kluka vozejk no vy by jste to pro kluka neudělali?

0/0
3.12.2007 14:34

65c02

Re: Re: Re: Taky názor

...to má být odpověď na můj dotaz?8-o

0/0
3.12.2007 14:36

Voyager999

Nasrath!!!

To uz je zivot, svagr at ale plati jak mourovatej...Rv(Y)

0/0
3.12.2007 13:59

anžto

no

o vozíčkářích by se mělo rozhodně mluvit mnohem více. Schválně, ať každý z vás až dnes půjde po ulici, do obchodu, domů ať se rozhlédne kolem - budete koukat, že to co pochodíte za celý den by jste jako vozíčkaři nemohli - shcody jsou naprosto všude - pár světlých výjimek nestačí - mají to opravdu těžké a přijde mi smutné, že se jim nepomáhá víc - že nejsou vyhlášky, aby byly u staveb bezbariérové vstuppy apod.

0/0
3.12.2007 13:55

so01

Re: no

Blbost, vyhlášky jsou a všechny nové stavby, kde je přístup veřejnosti (i rekonstrukce) musí tyto požadavky splňovat. O vozíčkářích mluvme, ale toto musí systémově řešit stát, ne občané v pochybných sbírkách.

0/0
3.12.2007 14:06

anžto

Re: Re: no

samozřejmě, ale nemělo by se na ně zapomínat.

0/0
3.12.2007 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.