Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dělostřelci zařadili do výzbroje nový radar Arthur

Česká armáda zařadila do výzbroje poslední ze tří radiolokátorů Arthur. Zařízení je schopné sledovat vzdušné cíle od letadel až po dělostřelecké granáty. Za tři radary zaplatila armáda 1,5 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

BTW

Neplánuje vládní superstar zrušení dělostřelectva ? ;-D Koncepce té děvky je fakt k popukání ;-D

0/0
28.11.2007 21:17

cejkis

se divím

Divím se, že se tu neobjevuje dav pacifistů jako při onanii pod každým článkem o Gripenech ;-D

0/0
28.11.2007 21:16

thx

takový prostedek má význam jen, když je

propojenm do taktické informačí sítě a napojen na GPS. Dporučuje se mubnice typu Excalibur (odchylka od středu cíle na 40km cca 10m, cíl ničí první ranou8-o). Jenže na to už nejsou prachy že..

0/0
28.11.2007 7:57

ELAPHURUS

Zakopejte ho v Brdech,

aby dal Šáša pokoj[>-]

0/0
27.11.2007 13:53

ajembest

Užnepotřebujem americkej radar

Máme Arthura. :-)

0/0
27.11.2007 12:13

mtis

Re: Užnepotřebujem americkej radar

Bude dobrý ... jen co se Iránské dělostřelectvo dostane na 40 kilometrů od našich hranic. ;-D;-D;-D

0/0
27.11.2007 12:16

doktor_bota

Re: Re: Užnepotřebujem americkej radar

Ne, od Arthura.:-)

0/0
27.11.2007 19:45

duchodkyne

40km...

Jenom škoda, že nemáme žádné dělostřelecké prostředky, které by dokázaly na tuto vzdálenost reagovat :-(

A to nemluvím o rozbalování palpostu u Dany, hraní si s vytýčkami a PUO. Než se nastaví libela, tak už se nepřítel dávno zdekuje ;-D

0/0
27.11.2007 11:25

mtis

Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostřelecké prostředky, kt

Je z taktického či strategického hlediska nějak zásadně nutné, aby takový radar stál uprostřed dělostřeleckého postavení? ;-);-);-)

0/0
27.11.2007 11:37

duchodkyne

Re: Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostřelecké prostředky, kt

To samozřejmě potřeba není. Co potřeba je, je rychlá reakce na útok. A té bohužel s naší současnou technikou nejsme schopni...

0/0
27.11.2007 11:40

mtis

Re: Re: Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostřelecké prostředky, kt

Takže jinými  slovy: pokud by se jednotky AČR dostaly pod dělostřeleckou palbu a tento radar byl ve vzdálenosti do 40 km od palebného postavení protivníka, je možné během pár sekund lokaliyovat jeho postavení a zničit ho palbou předsunutých dělostřeleckých postavení s dostřelem podstatně kratším než 40 km, nebo poměrně jednoduchým útokem hotovostního bojového letectva, že ano? ;-)

Nebo snad předpokládáte, že dělostřelecké ostřelování některých kasáren v ČR je tak akutní problém, jako v Iráku nebo v Askelonu? ;-)

0/0
27.11.2007 11:59

duchodkyne

Re: Re: Re: Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostřelecké prostředky, kt

S tím letectvem, to si nejsem vůbec jistý, Alcy mají tak maximálně neřízené střely a Plamen (teda pokud se nezasekne Rv), pronajaté Gripeny nejsou určeny pro údery na pozemní cíle (technicky samozřejmě ano, ale myslím, že to bylo ve smlouvě, že budou nasazeny jen k vzdušnému boji).

Myslel jsem to tak, že rozvinutí našich dělostřeleckých prostředků pro úder na pozice protivníka trvá výrazně déle, než by na soudobém (a vlastně i včerejším) bojišti bylo vhodné. I kdyby nakrásně předali údaje již rozvinuté dělostřelecké baterii, tak to taky nebude žádná sláva, než to přepočítají a přeprogramují zapalovače na granátech. Navíc, pochybuji, že by si protivník nechal pár km od sebe rozvinout a čekat naši baterii. Leda snad vyčisit cílový prostor raketomety, ale pokud by tam bylo riziko civilních ztrát, tak to nelze. 

0/0
27.11.2007 13:07

gorythc

Re: Re: Re: Re: Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostřeleck

ARTUR spolupracuje s delostrelectvem, ktery je uz pripraveny v palebnejch pozicich. Jenom posle koordinaty cile a rychlost reakce uz je pak na delostrelcich (samozrejme idealne je to automat, kterej reaguje okamzite). Pouziva se pri ochrane tabora, letiste atd.

Mimochodem 40 km to snad zatim lyta jenom z Jihoafrickejch houfnic.

0/0
27.11.2007 17:22

gorythc

Re: Re: Re: Re: Re: Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostře

Prosim, nekritizovala muj cestin, ja uz dnes unaven ;o)

0/0
27.11.2007 17:23

Likvid

Re: Re: Re: Re: Re: Re:Jenom škoda, že nemáme žádné dělostře

40km to lita z kazdy lepsi houfnice, jihoafrikanci to umi skoro na 70km ;)

0/0
29.11.2007 21:18

Norkey

...

ať žije Armáda, základ státu! R^

0/0
27.11.2007 10:33

reilly

Skvela ficura..

"...umí zachytit dělostřelecký projektil až na vzdálenost 40 kilometrů a

během několika sekund určit místo, ze kterého byl vypálen a kam dopadne." Behem nekolika sekund to zjisti vsichni - kam dopadne. Inu marketing dokaze ve svuj prospech vyuzit vseho, i fyziky.

0/0
27.11.2007 10:17

mtis

Re: Skvela ficura..

Několik sekund, o které radar a elektronika odhadne místo dopadu před dopadem, může být v pro osoby v okolí místa dopadu otázkou života a smrti.

0/0
27.11.2007 11:34

gumidos

Re: Re: Skvela ficura..

Výtečně a takto bude vypadat záznam hovoru:radar: tady sokol, tady sokol, slyšíš mě?

cíl dopadu: halo? co je?; radar: ty vole, letí Vám tam granát, vypadněte vocaď!!

cíl dopadu: si děláš kozy ne, ty bejku; radar: vážně se hned zdekujte, za chvíli tam dopadne granát ráže 250.

cíl dopadu: musím zavolat šefa...

Prásk. ...Radar: tady sokolo, tady sokol, slyšíš mě?. Je to tedy vážně užitečná fíčura....

0/0
27.11.2007 11:40

freak2

Re: Re: Re: Skvela ficura..

;-DR^

0/0
27.11.2007 11:41

mtis

Re: Re: Re: Skvela ficura..

Jinak i zde samozřejmě platí darwinovské pravidlo přírodního výběru - ti rychlejší a méně ukecaní přežijí, aby mohli své vlastnosti předat příští generaci ... ;-);-);-)

0/0
27.11.2007 12:18

slatin

Re: Re: Re: Skvela ficura..

špica!!!

0/0
27.11.2007 19:43

freak2

Re: Re: Skvela ficura..

jo, aspoň se stihnou pokřižovat ;-D

0/0
27.11.2007 11:40

mtis

Re: Re: Re: Skvela ficura..

I plácnutí na zem nebo do mělkého zákopu je při ostřelování poměrně slušná ochrana. ;-)

Nedovedeš si představit, když to kolem lítá, jak děkuješ pánubohu za každý lavor v silnici a za každou terénní vlnu. ;-D

0/0
27.11.2007 12:01

Likvid

Re: Skvela ficura..

No ona se ta delostrelba zpravidla da provozovat tak nejak oboustrane :)

0/0
29.11.2007 21:13

mtis

Nebude Putin protestovat?

;-);-);-)

0/0
27.11.2007 9:52

gorythc

Re: Nebude Putin protestovat?

To vis ze bude. Vzdyt je to agresivni utocnej radar kterej sestreluje nevinny mirumilovny delostrelecky granaty.

0/0
27.11.2007 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.