Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kosovo je soudek střelného prachu, varují experti

Rychlé vyhlášení nezávislosti jihosrbské provincie Kosovo může na Balkáně rozpoutat novou vlnu násilí, shodují se experti. Kosovo má za sebou víkendové volby, ve kterých podle předběžných výsledků zvítězil bývalý povstalecký velitel kosovských Albánců Hashim Thaçi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fyrom

Co Thacimu slíbila Albrightová v roce 1998

ICTY, listopad 2004: Generál Ivašov potvrdil, že ruské a srbské tajné služby “napíchly” telefon šéfa UCK Hasima Thaciho. Tak byl nahrán v září 1998 rozhovor Thaciho s americkou ministryní zahraničí M. Albrightovou, kde mu slibovala referendum o nezávislosti, pokud dovolí rozmístit vojáky NATO v Kosovu. Když se žalobce Nice podivoval odposlechu významných činitelů odvětil generál klidně: “Odposlouchávat teroristy je legální a povolené”.

0/0
21.11.2007 8:37

Hrdý Budžes

Re: Co Thacimu slíbila Albrightová v roce 1998

No a co?

0/0
21.11.2007 8:52

hnusná poslanecká imunita

Re: Re: Co Thacimu slíbila Albrightová v roce 1998

M.Albrihtová se zapsala do historie jako svině

0/0
14.3.2008 2:14

wildge

Uz se perou?

Az se Srbove nas erou, tak to tam bude litat hlava nehlava.

0/0
20.11.2007 22:00

Júlínek šíšal

Irán poslal dopis světu

Podle některých pozorovatelů se však spíše jedná o populistický krok s cílem oddálit plánované ekonomicko - hospodářské sankce.

http://www.denik.cz/kratce/158562.html   ;-D

 

0/0
20.11.2007 18:29

Ahaman

To by se mohli probudit Maďaři

na Slovensku. Moc k tomu nechybí. Tam je to také nedořešené.R^

0/0
20.11.2007 18:05

Notorius.Maximus

.

"Prezident Milošević vymyslel fantastický plán. V jeho obskurní říši zla, bídy, etnické nenávisti a hyperinflace měly armáda a policie s pomocí médií povoleno beztrestně ponižovat kosovské Albánce. Mohly je svévolně vyhazovat z práce anebo zatýkat, podpalovat jejich majetek a vyhlazovat vesnice i rodiny. Prezident, posílen svojí popularitou, dlouhá léta svědomitě svůj plán uskutečňoval. Šířil násilí nejprve v Kosovu a časem po celé Jugoslávii."

0/0
20.11.2007 17:42

Notorius.Maximus

Re: .

"Před pár lety srbská média informovala celé měsíce o masových hrobech, v nichž soudní znalci identifikovali mrtvé jako kosovské Albánce. K nejotřesnějším obrazům patřil pohled na mrazírenský náklaďák, z něhož do jezera Perucac v ústí řeky Derventa vypadla těla zavražděných kosovoalbánských žen, dětí a starců. V televizi jsme viděli, jak rozkládající se mrtvoly vytahují z vody, slyšeli jsme šokující přiznání řidiče, jenž měl mrtvoly odvézt pryč z Kosova, aby se zločin zamaskoval."

0/0
20.11.2007 17:45

Notorius.Maximus

Re: Re: .

"Jedna bělehradská televize tehdy vysílala krátký rozhovor s mužem, který se nerušeně koupal v nádherném jezeře, z něhož právě lovili mrtvoly. Když se ho reportérka ptala, zda mu to nepřekáží, potřásl tento prosťáček hlavou, z níž mu stékaly kapky vody. „Po pravdě řečeno, vůbec tomu celému nevěřím,“ řekl ledově do kamery, s nevinným mrknutím, s lakonickým úsměvem. A skočil zas do vody."

0/0
20.11.2007 17:45

Notorius.Maximus

Re: Re: Re: .

"Blázen, pomysleli byste si. Ale opak je pravdou. Jeho reakce je absolutně pochopitelná. My, občané Srbska, máme za sebou desetiletí vymývání mozků politiky a médii, desetiletou lekci z toho, jak může donekonečna opakovaná lež přivést člověka až k tomu, že oné lži uvěří. Onen koupající se muž jen využil schopnost, kterou bylo možno tak lehce nabýt. Popírání je jednou z ústředních nových srbských vlastností. Je tak nová, že pro ni ještě ani nemáme vhodné slovo a mezi osvícenými se užívá anglického slova denial."

0/0
20.11.2007 17:46

Notorius.Maximus

Re: Re: Re: Re: .

http://www.respekt.cz/clanek.php?fIDCLANKU=2012&fIDROCNIKU=2007

0/0
20.11.2007 17:46

zdeseny obcan

Re: Re: .

V jugoslavske valkach mela propagande zlate casy. Treba zpravy o tom jak tisice zmasakrovanych Albancu skoncili na dne rudnych dolu v Trepci, to bylo vyzivne tema pro zapadni media po cele tydny. Jen ti neboztici se nakonec nejak nenasli.

0/0
20.11.2007 17:53

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: .

Zda se ti ze se tech masovych hrobu nenaslo dost?

0/0
21.11.2007 8:52

zdeseny obcan

Re: Re: Re: Re: .

Jejich pocty se neustale snizuji. Propaganda behem valky to nafoukla do neuveritelnych rozmeru.

0/0
21.11.2007 9:17

hnusná poslanecká imunita

Re: Re: Re: Re: Re: .

přesně tak

0/0
14.3.2008 2:16

fyrom

Re: .

To je neuvěřitelná lež, za které neprokázali v Haagu za čtyři roky "procesu" ani částečku. Proto se o procesu mlčelo !!!

0/0
20.11.2007 22:33

zpravodajec007

Re: Re: .

To je rána, co Merissku? Když už i srbští spisovatelé jsou schopni takové sebereflexe a nazvou konečně i ze srbské strany věci pravými jmény. :-)

To, že Miloševičovi v Haagu neprokázali, že ty albánské mrtvoly v mrazícím boxu do jezera Perucac osobně naházel on sám, ještě neznamená, že se to nestalo.

http://www.serbia-info.com/news/2001-07/14/24503.html ;-)

0/0
21.11.2007 1:19

fyrom

Re: Re: Re: .

V tom odkaze je napsáno pouze, že těla "mohla být" z Kosova. Jinak vůbec nic ! Také se mohlo jednat o emigranty..:-P

0/0
21.11.2007 8:23

Hrdý Budžes

Re: Re: Re: Re: .

http://www.mfa.gov.yu/Policy/CI/KIM/271005_2_e.html

http://www.ex-yupress.com/vreme/vreme105.html

http://listserv.buffalo.edu/cgi-bin/wa?A2=ind0207&L=twatch-l&D=1&F=PP&P=23598

0/0
21.11.2007 8:49

Notorius.Maximus

.

To, že by snad bylo v Kosovu centrum Srbského státu, je výmysl srbské propagandy. Stejně jako statečný boj křesťanů proti Osmanům na Kosově poli (křesťané tam bojovali na obou stranách a naopak - sultán Murad nebyl právě oblíben u některých Turků, kterým v rámci sjednocování osmanského státu poněkud šlápl na kuří oka).

0/0
20.11.2007 17:23

hnusná poslanecká imunita

Re: .

ty jsi nějaký albánský debil Rv:-©

0/0
14.3.2008 2:17

Notorius.Maximus

Jak Madeleine naučila Hashima správně se chovat

http://www.lidovky.cz/jak-madeleine-naucila-hashima-spravne-se-chovat-fr1-/ln_noviny.asp?c=A071120_000042_ln_noviny_sko&klic=222514&mes=071120_0

0/0
20.11.2007 17:19

Notorius.Maximus

.

Nejlepší - a taky jediné možné - řešení je samostatné Kosovo. 90% obyvatelstva chce samostatnost a se Srby mají jen ty nejhorší zkušenosti. Tak co tady řešit?

0/0
20.11.2007 17:16

Pan Navratil

.

Fajn, tak ať táhnou do Albánie, tam můžou bejt samostatní.

Nechápu, proč tu tolik lidí podporuje teroristy z UCK.

0/0
20.11.2007 17:20

Notorius.Maximus

Re: .

Proč by je měl někdo vyhánět? Jsou tam přece doma.

0/0
20.11.2007 17:31

Pan Navratil

.

Počkej mtisu, já ti časem tuhle tvoji podporu muslimákům připomenu.:-)

0/0
20.11.2007 17:13

mtis

Re: .

Šmudlíčku, já nemám problém s muslimy, já mám problém s islamisty a muslimskými radikály. Chápu že je to pod tvou rozlišovací úroveň ... ;-);-);-)

A hlavně netvrď, že Rugova je islamistický radikál. ;-D;-D;-D

0/0
20.11.2007 17:15

Pan Navratil

Re: Re: .

Kde jsem tvrdil, že Rugova je islamistický radikál? Proč mi podsouváš své sprosté lži?

0/0
20.11.2007 17:20

mtis

Dochází ti argumenty, myšlenky a dech? :-)))

. (Pan Navratil, mail, 20.11.2007 17:13 ) nevhodný příspěvek? | vlákno | reagovat

Počkej mtisu, já ti časem tuhle tvoji podporu muslimákům připomenu

0/0
20.11.2007 17:36

Pan Navratil

.

Všem historickým nedoukům doporučuji, aby

a) si nastudovali pozice národnostních menšin v Československu po r. 1918 a způsoby, jakými se s nimi zacházelo

b) nemotali jiné kapitoly balkánských konfliktů do otázky Srbsko-Kosovo. Pokud ovšem chápete odtržení Kosova jako formu trestu Srbů, tak I. přichází pozdě II. je to absurdní hovadina. A jestli si myslíte, že se svobodným Kosovem vám Kosovci slevní fet a coury, tak to se pletete.;-D

0/0
20.11.2007 16:51

mtis

Re: .

Tak, tak, čím méně myšlenek a argumentu, tím více vulgarity, prostě Navratil. :-):-):-)

0/0
20.11.2007 17:03

Pan Navratil

Re: Re: .

Když nemáš nic k věci, tak laskavě mlč.

0/0
20.11.2007 17:06

mtis

Re: Re: Re: .

Ta tvoje samomluva a sebekritika, nácíčku. :-):-):-)

0/0
20.11.2007 17:08

Notorius.Maximus

Re: .

...ale konflikty slovinsko-srbský, chorvatsko-srbský a bosensko-srbský přece úzce souvisejí s Miloševičovou ideou velkého Srbska, stejně jako pokus o etnické vyčištění Kosova srbskými paramilitaristickými oddíly...

  

0/0
20.11.2007 17:14

mtis

Re: Re: .

S popisem reality na Navrátila nechoď ... to není to co by chtěl jeho puťzaměstnavatel slyšet ... ;-);-);-)

0/0
20.11.2007 17:16

Notorius.Maximus

Re: Re: Re: .

Na tohle se snad ani nedá nic říct, to přece každý chápe, ne?

0/0
20.11.2007 17:20

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: .

Já chápu snahu vyčistit srbské Kosovo od teroristů. Divím se, že řada lidí nikoliv.

0/0
20.11.2007 17:21

Notorius.Maximus

Re: Re: Re: Re: Re: .

Tak to samozřejmě - ovšem kdo to dokáže, Srbové? Ale třeba Thaci už dávno není žádný terorista.

0/0
20.11.2007 17:25

mtis

Re: Re: Re: Re: Re: .

Samozřejmě, Arkan, který pálil a hroboval na co padl, to byl ten správný čistič od teroristů, že, puťsoudruhu? ;-D;-D;-D

0/0
20.11.2007 17:39

zdeseny obcan

Re: Re: .

Vite ze Jugoslavie byla zacatkem 80. let prakticky zbankrotovana? V te situaci se kazdy snazil co mozna nejvic urvat a nejmene dat, bez ohledu na cokoliv.

V Kosovu doslo uz v roce 1981 k ozbrojenym srazkam a bylo tam vyhlaseno stanne pravo. Duvodem byla celkem uspesna snaha Albancu mistni Srby vypakovat pryc.

Myslet si ze vsechno spatne se prihodilo jen kvuli jednomu velmi medializovanemu bubakovi je chybne.

0/0
20.11.2007 17:34

mtis

Re: Re: Re: .

Jugoslávie na tom v 80 letech nebyla nijak excelentně, jak by se ostatně od socialistické ekonomiky snad ani nedalo čekat, ale opravdová darda s astronomickou hyperinflací vypukla až když yačal Miloševič se svými ekonomickými státně bankovními experimenty. Tehdejší situace ostatně byla jedním z východisek k rozpadu YU, od bohatšího Chorvatska a Slovinska se tak nějako čekalo, že oni budou nést hlavní tíhu a jim se nějak moc nechtělo. Start nacionalistického tažení, jakožto tvorba zástupného problému místo řešení ekonomiky tomu taky přidala.

0/0
20.11.2007 17:58

zdeseny obcan

Re: Re: Re: Re: .

Inflace na konci roku 1980 byla 40% a pak pres vladni intervence rostla, zeme byla zadluzena po usi, v roce 1982 devalvovala menu, "dohadovaci" system vedl jen k hadkam. Je s podivem ze ke kolapsu nedoslo uz drive.

Jinak s postem souhlasim.

0/0
20.11.2007 18:29

Cody666

FREE KOSOVO!

R^

0/0
20.11.2007 15:52

hnusná poslanecká imunita

Re: FREE KOSOVO!

Kosovo je srbská provincie

0/0
14.3.2008 2:19

Pilát

Velke Srbsko

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
20.11.2007 15:47

Montaigne

Růžene Lví ocasi

nedostal jsi kopanec Kanadou do (Y)?;-D

0/0
20.11.2007 16:59

J.Lomu

Mno

45% účasti v kosovských volbách, to máme 10% Srbů sedí doma, většina z ostatních menšin taky, maximálně 15-20% Albánců s právem volit je v zahraničí... To ale furt vypadá na docela solidní neúčast. Proč to? Že by východoevropská klasika? Korupce, podvody, znechucení politikou? Mně připadá, že ty vášnivé debaty tady na chatu jsou celkem mimo mísu. Nějak mám dojem, že je vlastně úplně jedno, jestli Kosovo samostatné bude nebo ne. Upřímně řečeno si ho dokážu představit samostatnější než Bosnu nebo Černou Horu, které formálně samostatné jsou, ale že by o to lidi stáli? Tak možná Bosňáci - Muslimové a pár nacionalistů z Cetinje a Podgorice a Albánci z Ulcinje... Jestli by nebylo lepší ty o překot se rozmnožující Albánce radši od zbytku Srbska izolovat? A nějaké historické konotace..... Byli jste někdo na Kosově Poli? Je to tam dost hnusný. Já bych to bejt Koštunicou pustil a radši se snažil  zachránit severní Mitrovicu, Leposavič a možná i ty izolované enklávy jako Štrpce apod.

0/0
20.11.2007 15:34

zpravodajec007

Re: Mno

asi tak ...

0/0
20.11.2007 15:47

BenediktSpinoza

Hrdi Srbove holt nejsou "pragmaticti" Cesi

 takze muzes tezko prepokladat, ze pusti Kosovo stejme snadno jako Benes Sudety:-P

0/0
20.11.2007 15:53

mtis

Re: Hrdi Srbove holt nejsou "pragmaticti" Cesi

A co udělá?

0/0
20.11.2007 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.