Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nohavica promluvil: StB mi vložila do úst cizí slova

Písničkář Jaromír Nohavica poprvé zareagoval na píseň Jaroslava Hutky Udavač z Těšína. Na svých internetových stránkách ji nepřímo nazval hanlivou. Svou minulost hájí. Komunistická Státní bezpečnost prý uvedla do protokolů z jeho výslechu i věci, které nikdy neřekl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vexlák

Trochu mě unavují ti, kteří pitvají minulost .

Pan Hutka se opravdu potřeboval nejspíš zviditelnit, protože jeho hvězda pohasíná. Nohavica možná udělal chybu, ale kdo z nás má zkušenosti s výslechama na policii, nebo STB, aby mohl soudit? Mám Nohavicu ráda a jeho texty jsou opravdu výborné. Je mi úplně jedno, co vypověděl před 18 lety do spisu. Nemyslím, že by tím někomu zničil život a kariéru. Nebo snad ano?  

0/0
22.11.2007 12:03

pinguone

Re: Trochu mě unavují ti, kteří pitvají minulost .

..kdo se nepouci z minulosti ,je nucen ji prozit znova...:-P

0/0
22.11.2007 12:29

Pan Navratil

Re: Re: Trochu mě unavují ti, kteří pitvají minulost .

Přesně tak, Hutka by neměl kádrovat, nebo zase poletí nakopnut do zadnice přes kopečky.

0/0
22.11.2007 12:35

celtic

Nohavica mluvil z playbecku...

jen otevíral ústa a StB to dabovala...:-)

0/0
21.11.2007 9:16

Jose Chroustal

Nohavica se bohužel zachoval tak,

jako by se v té době zachovalo 97% jeho spoluobčanů. Jako idol a člověk kterému lidé věřili zklamal. Ale udavačem nebyl a na rozdíl od jiných  svého pochybení upřímně a opravdově lituje.  Já jsem mu odpustil.   Hutka tou písničkou sám sebe usvědčuje ze závisti vůči mnohem nadanějšímu kolegovi.

0/0
21.11.2007 9:13

celtic

Re: Nohavica se bohužel zachoval tak,

ale jdi soudruhu....práskat StB nemusel nikdo...Nohavica chtěl...!:-)

0/0
21.11.2007 9:18

Ove_support

Nikdo neni dokonaly

Nikdo neni dokonaly.......v dobe pred 89 opousteli tuto zemi dva typy lidi......prvni kteri byli proti rezimu a chteli zmenu a tak o ni i usilovali jako Kryl nebo Havel a pak druha skupina co se za tyto lidi vydavala ale ve skutecnosti to byli jen srabi bez sebemensi hrdosti kteri se pouze zmohli na ubohe texty kteryma hazou spinu na ty co zustali a nebojovali....jako Hutka.

Dale tady byly dva typy lidi co zustali, prvni co se se snazili trhnou na tomto rezimu karieru a nevahali "prasknout znameho" za lepsi pozici a pak Ti (jako treba moji rodice) kteri proste jen chteli zit, mit doma klid a pohodu. Bohuzel prave temto lidem se mohlo stat ze byli nevhodni rezimu protoze neprojevovali dostatecny zajem o rezim....tito lide se pak mohli jednoduse dostat k vyslechu STB a tak dostat cejch.......Verim ze i Nohavica je jednim znich.....na morave lidi politka tolik nezajimala proc taky od jakziva to bylo o nas bez nas.....

0/0
21.11.2007 0:18

Ove_support

Re: Nikdo neni dokonaly

....a ted k tomu nejpodstatnejsimu.....kdyby mi nekdo rekl ze do ciziny se podivam jedine kdyz pak budu referovat o tam co tam delaji Ti co emigrovali.....proc ne.....radbych jim pri navratu oznamil ze se tam ma dotycny dobre a neplanuje se vratit dokud bude nase politika smrdet......a stejne tak verim ze pan z STB by pak ztravil weekend vymyslenim slohove prace na tema jak je imperionalisticky svet spatny....stejne tak verim ze Nohavica by nikdy nerekl o Krylovi nic co by mu ublizilo nebo ho pospinilo.......

Takze vy vsichni co tady hazite spinu na lidi kteri byli u vyslechu STB zamyslete se nad tim kdo tady byl ten spatny a kdo se pouze snazil zit svuj zivot......

Protoze sem si jist ze dost z tech kteri si ted stezuji, pred dvaceti lety melo dobre vztahy se soudruhem co si rad vyslechl jaky je vas nepohodlny soused zradce lidu!!!!

Nohavica je nas......

0/0
21.11.2007 0:27

adison

muj nazor

pro upresneni je mi 21, anonymnich politickych diskuzich na internetu se nezucastnuji jako autor, citim z nich prave strach a zavist potlacenou resp zakrytou anonymitou netu. respektuji statistiku a zobecneni, podle nej se mladi lide prilis politikou nezabyvaji, usuzuji ze obsah teto diskuze je vytvoren prevazne lidmi kteri komunismem prosli... spekuluji, kolik nejhlasitejscih vrhacu blata teto diskuze sepsalo (v dnesnim kontextu )podobny spis... opravdu zde prispivaji lide bojujici za totality za svobodu? proto si verim, a rikam, diskutujici stydte se a primarne za sebe sama, ne za komunismus, lide, kteri kam vitr tam plast by byli zneuzivani kazdym rezimem, at spravedlivym, tyranskym, levicovym ci pravicovym. berte me kvuli memu veku a zkusenostem s rezervou, ale tvrdim ze bojacnost, zavist a pohodlnost cechu, sou hlavnimi strujci teto diskuze, tohoto clanku a komunismu u nas obecne..

0/0
20.11.2007 18:09

adison

Re: muj nazor pokraconiu

mozna sou me interpretacni schopnosti omezene, ale ve spsisu nenalezam nic na cem by komuniste v hypotetickych naslednych procecech proti rodinnam uverejnenych mohli stavet. uvedomuji si nepsravedlnost komunist justice a jeji ideologicky smysl, avsak kdyz tento spis zasadim do kontextu doby bliziciho se jiz uvedomnelymi obcany uvedomneleho konce SSSR (coz bohuzel byli i vrcholni komuniste- znovu kam vitr tam plast cechu) nenalezam jediny dukaz jeho pravni nebezpecnosti, o moralni nespekuluji. A zaver, holt je nohavica taky cech, srab a oportunista jako vetsina, a za mou generaci tedy dekuji krylum, havluv atd, kteri jako jedinni mysleli ne na sebe ale na nas, jejich deti. A nohavico za nic se omlouvat nemusis dokud si souzen lidmi jako si ty, pze nas mlade politika rizena lidmi kteri este pred 20 lety smyslely uplne jinak.. nezajima, a ac to bude znit odvazne, generace politiku kteri neslouzili nicemu v co neveri, bude konecne mit koule...

0/0
20.11.2007 18:10

mura_pelesiva

mlceni zanema souhlas

..a soudruh Nohavica nám stále mlčí ;-O...................................

0/0
20.11.2007 12:05

Pan Navratil

.

Inu, pro hluchého každý mlčí...

0/0
20.11.2007 12:54

VlastaH

Re: mlceni zanema souhlas

Co by říkal? Všechno co se k tomu dá říct vyvěsil na svůj web..!

0/0
20.11.2007 15:12

hasmen

...

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/historik-vymysleny-protokol-stb-nepravdepodobne_31289.html

0/0
20.11.2007 7:05

Tryskoprd

Proč tady není článek o tom STBákovi?

0/0
20.11.2007 6:09

wcbaba

Re: Proč tady není článek o tom STBákovi?

blázníš ?

0/0
20.11.2007 11:56

cichon

to je zajimavy

kolik lidi se timhle bavi. Ze by jste cechackove treba zjistili kdo je ten soudruh vysetrovatel.ator toho spisu a vystavili jeho osobu opravnenemu ponizeni? A co na to pseudocundrakointeletual hutka? ze by napsal nejakou hudebni epopej s rymem na urovni tri sester?;-)

0/0
20.11.2007 6:05

Pan Navratil

.

To je určitě horší, než 3sestry.

0/0
20.11.2007 11:51

vovov

Ale, ale ...

Novináři by se už neměli patlat v StB a dalších věcech starých 18 a více let už také proto, že mnohé není vůbec jasné a zjistitelné, jak to skutečně bylo. Měli by se spíš zabývat problémy dneška -- ožebračováním obyčejných lidí a nenažraností současných mocných. Ale to je dost nebezpečné, mohli by také přijít o svá dobře placená místa, že ?

A Hutka, profesionálně nesahá Nohavicovi ani po kotníky a tak se snaží s ním soupeřit jinak!

0/0
20.11.2007 4:39

suntikous

Re: Ale, ale ...

no jo sneku, jenze tohle rozjel "somrak " hutka a nivinari se toho chytli. vypadato ze hutka uz je na konci svym smolarskych let a zmizne do duchodu nekde v bufete, kde opet zacne somrovat!R^;-D

0/0
20.11.2007 4:50

Budelíp

Re: Ale, ale ...

Nejde o to proboha,že je to dávno, ale o to,že ty bestie jsou propojeny neustále, mají dokonalou síť a hodně ovlivňují dění ve státě! Nohavica byl na Ostravsku do léta 1989 líčen oficiálním tiskem a TV jako mánička a feťák! Na podzim 1989 v Nové Svobodě (Ostravské krajské noviny KSČ) dostal najednou celou stránku , kde byl líčen jako  zpěvák , který má budoucnost atd. Také bral za vystoupení několik desítek tisíc korun, což v té době kdy plat 3000 Kčs byl velký, nebyly malé peníze. Po listopadu také rychle startoval za pomocí koho asi.Nebuďte naivní , je to hajzl.V

0/0
20.11.2007 13:41

Pan Navratil

.

Rychle startoval? Snad Havel s Hutkou startovali.

Pane, vy jste hajzl - a ještě navíc závistivej. :-)

0/0
20.11.2007 15:34

sparta_for_ever

Re: Re: Ale, ale ...

Pane, Vy jste vtipnej jak Jakeš na Červeném Hrádku !!!!:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
21.11.2007 10:36

EasyR

"Byl jsem s děvkou,

ale seděl jsem s ní pouze v kavárně, na pokoj jsem s ní nešel. Opíchal jsem ji na pánských záchodcích..."

0/0
19.11.2007 22:29

Velho

Na Hutku

vzpomínám, jak se nám dopisem plným gramatických chyb :-/ omluvil do Lovosic, v roce 69 nebo 70, že nemůže pro svazáky chemičky přijet na vystoupení. Když už ho ani svazáci nebrali, vzal čáru přes dvorky do Holandska. ;-D Když to tu prasklo, usoudil, že tady zase bude moci broukat ty své ptákoviny ;-) !

0/0
19.11.2007 20:50

kral sumavy

Re: Na Hutku

Vážený soudruhu!! Je vidět a z vašeho příspěvku setsakra znát, že jste patřil v tom 70. roce k těm svazákům /LSM, že?/ a určitě svou kariéru rozvinul i členstvím v jiných organizacích. Takže se panu Hutkovi nedivím, že k vám do Lovosic nepřijel.Rv

0/0
19.11.2007 20:59

Velho

Re: Re: Na Hutku

Je vidět jak dobře to znáš. Pan Hutka nepřijel že by se mu nechtělo kvůli svazákům (nevím co to bylo LSM), tam tehdy měli SPM, ale to Ti je určitě jedno. Mimochodem, bylo to v době kdy jsem už ani v Lovosicích nebyl, ale Ty váš své, že? On tam nepřijel že mu do toho něco vlezlo, jinak by přikvačil rád jako na jiné tehdy pro něj běžné (svazácké) akce.

0/0
20.11.2007 11:53

brezzinka

Re: Re: Re: Na Hutku

LSM- lovosický svaz mládeže ! (nebo leninský?)

0/0
20.11.2007 13:10

l-eph-ant

minulost je p(r)ase

tak ji nechte, at v klidu hnije

0/0
19.11.2007 19:37

VláďaK

Hutka je křivák a tím prásknutím

to jenom potvrdil.

0/0
19.11.2007 18:43

celtic

Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

soudruhu a nechtěl jsi náhodou napsat Nohavica...?:-)

0/0
19.11.2007 18:53

kral sumavy

Re: Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

Jen ho nech, ten ví všechno

0/0
19.11.2007 18:56

VláďaK

Re: Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

ten Hutka je tam správně

0/0
19.11.2007 18:57

kral sumavy

Re: Re: Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

A podle čeho to poznáš?

0/0
19.11.2007 19:05

1_130_202_135

Re: Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

Dá se předpokládat, že když napsal Hutka, myslel Hutka. To jen vy, bolševici od přírody - např. ty či Grebeníček starší - máte pořád snahu lidem vnucovat, co si mají myslet, co je správné a co mají psát...

0/0
19.11.2007 20:03

3bra3

Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

Nohavica je rovnej chlap, to stvrdil svým podpisem STB. ;-D

0/0
19.11.2007 19:08

brezzinka

Re: Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

rovný, ale na šikmé ploše

0/0
19.11.2007 19:35

1_130_202_135

Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

Jsi spravedlivě rozhořčený, jako by tebe někdo prásknul jako StB důvěrníka taky. To asi nasere, to je špinavost, co?

0/0
19.11.2007 19:43

EasyR

Re: Hutka je křivák a tím prásknutím

Jsi mimo, práskal Nohavica, ne Hutka... ;-)

0/0
19.11.2007 22:30

Mik8

co dodat

Hm, reakce, jaká se dala od člověka jeho „mravních kvalit“ čekat.

Asi neměl stát Hutkovi ani za tu píseň. :-/

0/0
19.11.2007 14:59

Pan Navratil

.

A co jste si představoval? Že se zastřelí za úsvitu?

0/0
19.11.2007 15:07

hasmen

Re: .

To není až tak špatnej nápad...

0/0
19.11.2007 15:09

microo

Re: Re: .

No to mel udelat Hutka, stejne nic noveho nevyplodi. Od Jarka se da aspon neco poslouchat

0/0
19.11.2007 15:13

hasmen

Re: Re: Re: .

Ta debata není o poslouchání písniček,ale že někdo chodil s Stb "na kafe"... mimo jiné Nohavica opravdu zpívá líp

0/0
19.11.2007 15:17

microo

Re: Re: Re: Re: .

Právě proto že zpívá líp, by mi ho bylo líto, to co udělal se už probíralo a nevidím význam dělat to pravidelně každý rok s jedním a tím samým člověkem. Proto by mi jako písničkář chyběl.

0/0
19.11.2007 15:20

Andy12

Re: Re: Re: Re: .

Možná se pletu, ale nemám dojem, že v té době hovořit či nehovořit s někým od StB bylo otázkou svobodné volby.

0/0
19.11.2007 15:35

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: .

Né? Z toho, co tady popisují někteří lidé bych řekl, že přišel StBák a zeptal se "Nezajdeme na kávu" a agent-kandidát řekl "Nikdá, ty komoušská špíno!!!" a na to StBák řekl "Tak se nezlobte, že jsem obtěžoval, já nerad" a tím to bylo vyřešeno. Nebo snad ne???

;-)

0/0
19.11.2007 16:19

Mik8

Re: .

Čekal jsem bohužel tohle. :-(

0/0
19.11.2007 15:17

Pan Navratil

Re: Re: .

No to už jste napsal, ale co by vám udělalo radost?

0/0
19.11.2007 15:40

pvl1

Podíval bych se raději na druhou stranu toho stolu

0/0
19.11.2007 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.