Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Změny v pražské MHD: více spojů i nové vozy

Dražší jízdenky nejsou jedinou novinkou, kterou plánuje pražský Dopravní podnik v příštím roce. Za vyšší cenu jízdného nabídne kratší intervaly v metru nebo častější autobusové spoje do okrajových částí metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Josefaprav

Zloděj DP.

Chápu rozhořčení pražanů nad zdražením jízdného. Nikdo však už nepomyslí jak se nakapsuje DP na mimopražských návštěvnících. Stejně jako při předchozím zdražení jízdenek přestanou dnem zdražení platit ty staré. DP podnik nevydá jízdenky v hodnotě 6,-Kč, abych si jí mohla k současné dokoupit. Máte tušení, kolik mimopražských má u sebe 20,-Kč jízdenku a bude si jí moci dát za rámeček. DP tak spadnou do kasičky peníze aniž by za ně odvedly jakoukoliv službu.(Y)

0/0
15.11.2007 0:51

sigenius

Re: Zloděj DP.

Tak to ne, musejí je vzít zpátky a proplatit. S tímhle mám zatím pozitivní zkušenosti. Zkuste to u okénka, kde se prodávají předplatní jízdenky. Ikdyž nepochybuju, že DP počítá, že neprojeté lístky za 20 cestující z pohodlnosti využijí pro jednorázovou jízdu místo lístku za 18 korun.

0/0
15.11.2007 10:25

sigenius

Tvorba jízdného v pražské MHD

Jednoduchá logika: Dotace magistrátu na MHD se sníží o 8%, cena elektřiny stoupne o 7%, mzdové náklady se zvýší o 5%, ceny nových autobusů stoupnou o 5%, cena nafty stoupne o 25%. Tak to máme... 8+7+5+5+25=50... tak zvýšíme cenu lístku 50%!

Haha, skončilo to heppy endem, lístek se zdraží jen o 30.;-D

Kdo si chce porovnat, tady jsou ceny jízdného v Londýně (je možné stáhnout pdf soubor v CZ):

http://www.tfl.gov.uk/tickets/faresandtickets/2930.aspx

obecně lze říct, že s kartou Oyster ceny v Londýně začínají odpovídat cenam v Praze podle bankovního kursu...;-(

0/0
14.11.2007 16:00

kratz

Re: Tvorba jízdného v pražské MHD

No ale pak nechapu jak me chce nekdo presvedcit abych na cestu do prace misto auta vyuzival MHD. (Y)

Misto 15 minut bych jezdil vic nez 1/2 hodiny a cenove uz to vychazi skoro stejne (nafta me mesicne vyjde cca na 1200 Kc, tramvajenka pro mesto + 1. pasmo po zdrazeni uz o tolik levnejsi nebude).

0/0
14.11.2007 18:22

Fanatic.Dz

Ať se práší za kočárem

Město dotuje cenu jízdenky ze 70%? 8-o OMG

To znamená, že tržní cena jednoduchého jízdného činí bratru nějakých 45Kć (např 1 stanice metrem či tramvají, max. však stanice 4) a cena přestupní jízdenky činí 66Kč - po zdražení to však bude již 86Kč.

;-D

Teď už konečně začínám chápat cenu 45Kč/3.5 min jízdy na autodormu. Jen mi pořád nedochází co mají tyto cenové hladiny společného s koncepcí hromadné dopravy pražského magistrátu.

Nejspíš jsem narazil na ono pověstné Kubiceho prorůstání hospodářské kriminality do státní správy. Osa Paroubek-Kočka tak dostává zcela nový význam a měla by být adekvátně situaci rozšířena na osu Paroubek-Kočka-Bém. ;-D

0/0
14.11.2007 14:34

vlmach

Změny v pražské MHD: více spojů i nové vozy

Moc by mi zajímalo,jak chtějí ve špičce zkrátit na trase C mezidobí mezi vlaky při zachování bezpečnosti provozu.To by šlo udělat jedině vypnutím zab.zařízení a jezdit na dohled koncovek předchozího vlaku.Cestující pak v tomto případě mohou jízdu metrem považovat za adrenalinový sport.A pak je i oprávněné zdražení.

0/0
14.11.2007 14:19

Martin27

Re: Změny v pražské MHD: více spojů i nové vozy

Vzhledem k tomu, že dnes má trasa C 17 stanic a jezdí na ní ve špičce 34 souprav, tak při výpadku provozu má ještě každý vlak své nástupiště. Při snížení intervalu o 10 sekund přibude pár souprav a už je tu problém. Kromě toho každý druhý vlak bude pořád někde stát v tunelu a narostou nepravidelnosti provozu, prtože každé zdržení člověkem, co podrží dveře, se okamžitě promítné na několik vlaků za tímto vlakem a stát budou chvílema v tunelech všechny... Bude to opravdu veselé cestování...  

0/0
14.11.2007 14:32

Fanatic.Dz

Občane zaplať ...

... a jednou možná přijedou nové vozy. ;-D

0/0
14.11.2007 14:08

WebFilozof

A co ROPID?

Nebo to bude jako posledně, že je Praha dvě pásma? Nebo rovnou tři? Tohle je taková megablbost... Nedivil bych se, kdyby se celá integrovaná doprava úplně rozpadla, protože obce kolem Prahy dojdou k názoru, že levnější je mít linku s kilometráží než integrovanou.

0/0
14.11.2007 14:07

Vosta Jindra

Re: A co ROPID?

u vlaků je třeba ROPID výrazně levnější než dráha. Ono už po posledním zdražení se vytvořila disproporce, že za Prahou je to vpodstatě levnější. Ale jsem zvědavej, jestli na to ROPID vůbec bude mít šanci zareagovat, natisknout kupony a tak.

0/0
14.11.2007 14:13

Saminek

Logika urcovani cen ...

Nevim jestli uz to tady nekdo zminoval, ale prijde mi trochu nelogicke ze 24hodinova vyjde stejne draho jako 5 ti denni a dokonce levneji nez 3-denni jizdenka ...

bud chce podnik vydelavat na lidech kteri prijedou do Phy na vikend, nebo si to spatne spocitali...

0/0
14.11.2007 13:58

Fanatic.Dz

Re: Logika urcovani cen ...

No to že 24hodinová jízdenka stojí méně než 3denní mi přijde vcelku logické. ;-)

0/0
14.11.2007 14:09

demon3

Re: Re: Logika urcovani cen ...

Ale to že 3 denní vyjdou levněji než jedna třídenní už moc logický neni... :-/

0/0
14.11.2007 14:12

Saminek

Re: Re: Re: Logika urcovani cen ...

demone diky,

nekdo to potrebuje polopaticky ...

lidi setri a budou ochotni si kupovat treba jednotlive jizdne, kdyz to vyjde levneji, takze vice prace pro lidi na prepazkach a automaty:-/

0/0
14.11.2007 14:52

Dimitar Toškov

K bezdomovcům

Špinavá ruka houmlesáka, jak píše kolega níže...to je to nejmenší. Pochcané sedadlo je horší. Jednou jsem viděl bezdomovce, který z nohavice svých džín vysypával červy. Hnila mu totiž noha a pustili se do ní červíci.:-©

0/0
14.11.2007 13:51

spartaman

Re: K bezdomovcům

Tfuj, takový věci sem nepiš :-©:-©:-©

0/0
14.11.2007 14:26

Martin27

Samé špatné zprávy...

Takže na trase B se bude jezdit od konce na druhý konec a nikoli pásmově. To znamená, že v centru se intervaly spíše prodlouží, nebo zůstanou. Zabezpečovací zařízení totiž na B moc kratší intervaly nedovolí.

Zkrácení intervalů na C znamená, že už bude na trase víc vlaků, než je stanic, a tak v případě zastavení provozu dojde k tomu, že ne všichni dojedou do stanice. Navíc zkrácení intervalu pod 115 sekund už taky způsobuje častější stání v tunelech při zdržení předchozích vlaků.

Do nových tramvají 14T se nikdo nevejde a čím jich bude více, tím rychleji budou ničit koleje, bude víc výluk a lidi zvyklé na tramvaje budou odlákávat směrem k autům.

Pak postaví metro na letiště oklikou přes Motol a provozní náklady vyletí nahoru tak, že zase zdraží a zruší polovinu spojů povrchové dopravy, neb v metru se svítit, eskalátorovat apod. musí. Opravdu veselé věci nás čekají...

 

0/0
14.11.2007 13:47

demon3

Re: Samé špatné zprávy...

Zabezpečovák na Béčku ještě v pohodě zkrácení dovolí. Důvodem pro pásmovej provoz byl vždycky nedostatek souprav !

0/0
14.11.2007 15:34

Martin27

Re: Re: Samé špatné zprávy...

Zabezpečovací zařízení dovolí v centru jen mírně kratší interval, ale po zrušení pásma a jeho zachování až na okraj pořád dost vlaků stejně nebude, takže bude potřeba zachovat v centru interval stávající. Takže souhlas, hlavní důvod dlouhých intervalů na koncích byl málo souprav, ale ten se ještě odstranit vlastně nepodařilo a nepodaří. Na interval 2:30 po celé trase rozhodně vlaky od jsra teda nebudou, takže pak nezbývá, než mít všude 3:00, nebo ve špičkách jezdit nejaké jiné pásmo po centru...

0/0
14.11.2007 16:54

Korsičan

to sou změny

ale není to tak dávno, co se psalo, že nejvytíženější je trasa C, kde interval už zkrátit nejde. Na Českomoravský jsem párkrát dopoledne vystupoval a za pět minut jel další. takže ok. tam zrovna kámen úrazu není. 

0/0
14.11.2007 13:45

Lawyer24

Já bych se tak nerozčiloval

To že se bude zdražovat bylo jasný dlouho dopředu, nakonec ty důvody jsou zcela opodstatněný, nehledě na to že DP opravdu nevydělá, protože od novýho roku dostane míň peněz od města.

Já jsem s MHD vcelku spokojen, jediné co mě opravdu trápí jsou ty houmlesáci, to je neduh číslo jedna. Představa že tyč v tramvaji které se držím já svírala třeba před minutou špinavá slizká ruka nějakýho hnusáka, z toho mě mrazí v zádech.

0/0
14.11.2007 13:44

medved_cz

Re: Já bych se tak nerozčiloval

DPP by mel hlavne vyhazet tu 1/3 kancelarskych krys, ktere platime zbytecne. V normalnim dopravnim podniku je na jedno ridice zamestnan jeden neridic, akorat v DPP to jsou dva neridici. Takze 1/3 zamestnancu je zbytecna.

0/0
14.11.2007 14:23

Dimitar Toškov

SPP

Kromě bezdomovců by to chtělo upravit SPP tak, aby si někteří dělníci v umaštěných montérkách nesedali na sedačky. Jejiní, kdo tohle nepsané pravidlo jakž takž dodržují, jsou zedníci zas®aní od malty. Ostatní nemškají a šup na sedadlo....:-(

0/0
14.11.2007 12:58

Dimitar Toškov

Re: SPP

Hergot, tolik chyb po ránu? Jediní, nemeškají.;-)

0/0
14.11.2007 12:59

aljav

Re: SPP

R^ ;-€

0/0
14.11.2007 12:59

hryhryhry

to budou zase zvyšovat počet hlášení

zvlášť po ránu to vadí , ty příšerný gongy, úplně mě z toho bolí uši!

Chci mít klid!!!!!!!!!!!!!!

Začnu jezdit načerno.

0/0
14.11.2007 12:51

roba21

Dobré změny

Pokud to zdražení umožní provést změny popsané v tomto článku, tak naprosto souhlasím a rád těch pár kaček navíc zaplatím. Jen aby to ale nezůstalo u slibů.

0/0
14.11.2007 12:46

aljav

Re: Dobré změny

 ještě ti bezdomovci

0/0
14.11.2007 12:48

vver440

Re: Re: Dobré změny

já jsem eště žádný bezdomáče nepotkal

0/0
14.11.2007 12:52

aljav

Re: Re: Re: Dobré změny

tak se projeď párkrát ve večerních ( nejen ) hodinách tramvají číslo 3 ( Hloubětín - Palmovka ), v zadním vagónu ! :-©

0/0
14.11.2007 13:02

vver440

Změny v pražské MHD:

ano, správně, příští rok si plánuju koupit nový autoR^;-D

0/0
14.11.2007 12:46

fofrman

cena na 3 dny

Je škoda, že lístek na 24 hodin stojí 100,-. Na tři dny dokonce 330!!!!! na 5 dní 500. Možná by to chtělo aspoň malý zvýhodnění :-/

0/0
14.11.2007 12:43

aljav

Re: cena na 3 dny

 také nechápu proč lístek na 5 dní stojí stejně jako měsíční :-P

0/0
14.11.2007 12:47

SocPredator

Re: cena na 3 dny

Šito horkou jehlou, 330 je výplod chorého mozku, každej si koupí 3x denní ;-D

Holt hrabat!

0/0
14.11.2007 12:49

aljav

ty změny jsou positivní,

 zvláště ty čipové karty a zmenšení intervalů na B. ale dokud z tramvají, autobusů a metra nezmízí páchnoucí bezdomovci, dělníci v zasr.ných monterkách a pod., tak to bud pořád špatné !!! 

0/0
14.11.2007 12:42

madqwert

Re: ty změny jsou positivní,

snad aby zavedli 1. tridu ;-D

0/0
14.11.2007 12:43

aljav

Re: Re: ty změny jsou positivní,

 teď je otázkou kolik by vysoudili homeless ve Strasburku za diskriminaci !!! ;-D

0/0
14.11.2007 12:46

Trent-R

ad pásmo

Btw může mi někdo říct, jaktože najednou to pásmo na Béčku jde zrušit a předtím to nešlo....? To jako DP zaznamenal tak razantní nárůst souprav nebo očekává úbytek cestujících? ;-D

0/0
14.11.2007 12:39

madqwert

Re: ad pásmo

velice jednoduse - zadne pasmo a dels intervaly R^;-D

0/0
14.11.2007 12:41

aljav

Re: Re: ad pásmo

 intervaly slibují kratší ! O jakém pásmu na B mluvíte ? :-P

0/0
14.11.2007 12:43

madqwert

Re: Re: Re: ad pásmo

kratsi budou, ale jenom v useku zlicin - butovice a ceskomoravska - cerny most ;-D

0/0
14.11.2007 12:44

Trent-R

Re: Re: Re: Re: ad pásmo

no to stejně nedává smysl to co tvrdíš....

0/0
14.11.2007 12:45

aljav

Re: Re: Re: Re: ad pásmo

 dnes v 7:30 na Českomoravské - směr Smíchov.nadr. - interval 2:50. Až ve třetích dveřích bylo místo ! :-© :-© :-©

0/0
14.11.2007 13:04

aljav

Re: Re: Re: Re: ad pásmo

 dnes v 7:30 na Českomoravské - směr Smíchov.nadr. - interval 2:50. Až ve třetích dveřích bylo místo ! :-© :-© :-© 

0/0
14.11.2007 13:06

Trent-R

Re: Re: ad pásmo

vždyť slibují kratší intervaly....

0/0
14.11.2007 12:44

Martin27

Re: Re: Re: ad pásmo

Intervaly na B v centru kvůli zabezpečovacímu zařízení zkrátit nejdou... jen se nebude jezdit pásmově, takže na okraji města bude stejný interval jako v centru. Tam kratší, v centru se už nevejde ani půlčlověk :-). Copka nechápete, jak hezky jde zdražení vysvětlit politicky, ale realita je úplně jinde...

0/0
14.11.2007 13:49

demon3

Re: Re: Re: Re: ad pásmo

Blbost ! Viz výše...

0/0
14.11.2007 15:35

chenile

porsche tramvaje hahaha

porsche tramvaje navrhoval clovek kterej v zivote nejel tramvaji... jinak to neni mozny... takovou nepraktickou vec sem v zivote nevidel...  dve drzadla na vagon... a drzadla nahore.. efektivne umistene nad hlavy sedici jsou skvely... nedosahnu tam ani ja.. natoz moje pritelkyne.. a kdyz uz dosahnu.. tak mam pero asi deset centaku od cloveka co predemnou sedi... a dvousedacky ktery jsou pro jednoho velky a pro dva maly jsou taky luxus... fakt neskutecny :-©

0/0
14.11.2007 12:32

Trent-R

Re: porsche tramvaje hahaha

a co teprve ten schod ze střední na přední plošinu, to si snad někdo děla prdel...my mladší jsme ještě v pohodě, ale důchodci aby si na to brali horolezeckou výbavu, tedy pokud si toho vůbec všimnou a nerozbijou si ciferník ;-D

0/0
14.11.2007 12:36

vver440

Re: porsche tramvaje hahaha

se můžeš nechat za dvacku vykouřit;-D;-D;-D;-D

0/0
14.11.2007 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.