Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vylíčení kamionů v ČT rozčílilo autodopravce

Automobiloví dopravci si stěžují na Českou televizi. Pořad Nedej se odvysílal nedávno reportáž o nebezpečí kamionové dopravy. Podle sdružení Česmad Bohemia však byla jednostranná a neobjektivní, zástupci dopravců v ní nedostali prostor. Pořad posoudí Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Noe007

tak nějak.........

jedu po městě 50tkou a předjíždí me kamión. Jedu mimo město 90 a na zadku mám nalepený kamión, který může jet jen 80. Vysypané náklady na cestě díky rychlé jízde a nezajištění nákladu již nevnímáme........ Už někdo viděl projíždět městem mezi baráky kamion 90tkou? jak se setmí tak to perou všici, přeci je to rovinka............ To jak se smysluplně vozí zboží taky nikoho nebere, zaplať a mi ti přivezeme plato vajec z anglie.........

0/0
27.11.2007 19:09

chroustík

Inu,

potrefená husa zakejhala. A páni majitelé spedičních firem mají najednou starosti, že se jim jejich zisky začnou tenčit. Že totiž některé firmy začnou myslet ekologicky a své zboží nepodléhající zkáze začnou namísto kouřící ošuntělou Liazkou s upoceným 20 letým Jožou v pantoflích, cigárem v puse a mobilem u ucha posílat železnicí ?

0/0
27.11.2007 12:19

administrator_xxx

Re: Inu,

Jejda, dalsi trouba co rozumi preprave zbozi... Kdyby nebyla kamionova doprava casove i financne vyhodna, tak by ji asi nikdo nepouzival. To ze je o ni zajem pomlouvani kamionu jako takovych nezmeni, vis? Ale nezlobim se na tebe, je tady takovych nazoru vic, takze nejsi jediny hlupacek...8-o

0/0
27.11.2007 13:05

zlinacek

Kamiony

Že kamiony nezpůsobují nehody? Na dálni D1 předjíždí, jak se jim zachce, kolikrát v obci jezdí daleko rychleji, než je povolená rychlost..Díky naším zákonodárcům přes republiku jezdí stále víc cizích kamionů.

0/0
15.11.2007 10:25

pinguone

.. neco o potrefene huse...

;-D

0/0
15.11.2007 9:41

Bouše

Absolutně nechápu, proč ČT líčí kamiony,

a když už to dělá, proč to rozčililo autodopravce? Že by ČT použila špatnou barvu? 8-o :-P

0/0
13.11.2007 8:30

Jiri666

Kamiony = míra konzumu

Kamiónová doprava, její intenzita a ekologická zátěž se mi taky nelíbí, ale hold se nedá nic dělat - všichni konzumují o sto šest, tak nějak se to zboží do obchodů dostat musí. A že jsou většinou přetížení? No aby ne, když tady není nikdo, kdo by to systematicka a pořádně hlídal. Je to stejné jako v osobní dopravě - všichni se chovají jako hovada, protože policii není vidět.

0/0
13.11.2007 8:21

Janko2005

Kamiony?

;-€

Jezdím pracovat z Mladé Boleslavi do Prahy a to co se mistává po cestě je horor. Kromě vyjetých kolejí po rychlostní silnici R10 je to i způsob jízdy těchto jedinců co mají nmoho železa před sebou i za sebou. Klidně předjíždí devadesátkou kamion jedoucí před ním a vůbec jim nevadí, že mají za sebou frontu osobních aut, která mohou jet rycleji. A to mají vzadu nejvyšší povolenou rychlost 80. Je to i chyba dopravní policie, která prostě není. Ministr vnitra je prostě lempl, který na to co dělá nemá. To by dopraváci museli makat více.

0/0
13.11.2007 7:57

tmf

přetěžování

V nedalekém cukrovaru údajně řidiči fasují peníze na pokuty za přetížení. Přesto, že se jedná o veřejné tajemství, že žádný z těch kamionů neveze 24 tun (tak nějak ne tuším nosnost kamionu) řepy nic se neděje. Cukrovar údajně každý rok přispěje na opravu silnic tak do vzdálenosti 1 km od sídla, tam to nejvíc křičí, zbytek má smůlu.

Že jsou přetíženi to vidí každý laik, pokud si spočte objem a vyjde i z toho nejlepšího sypné objemu řepy (0,6) ale ono je to každému jasné krom policie kdo takové přeložené hovado se sajtanami o metry zvýšenými vidí.

0/0
9.11.2007 17:45

český venkovan

Re: přetěžování

..Dobrovice...????

0/0
27.11.2007 19:59

venda44

jen klid

Nebude dlouho trvat a kamióny zahubí samy sebe. Naše velice dobře udržované silnice se změní v oraniště a pokud se do mezírky mezi souvislou řadu kamiónů, které vezou rohlíky ke spotřebitelům, vecpe nějaký odvážlivec s osobáčkem, tak ho velice brzy převálcují. Pak teprve si možná někdo uvědomí, že ne všechno se musí vozit přes půl světa,. že výhodnější je vyrábět tam kde se spotřebovává, a pokud už se něco vozit musí, tak to jde i jinak po silnicích. Ony ty silnice při dnešní zátěži nákladní dopravou taky moc dlouho nevydrží.

0/0
9.11.2007 15:55

venda44

Re: jen klid

vypadlo mi slovíčko....správně má být i jinak, než po silnicích

0/0
9.11.2007 15:59

administrator_xxx

Re: Re: jen klid

tak to je na nobelovku! 8-o

0/0
27.11.2007 13:08

Warhead_bia :P

na

pocit se nehraje ;-)

0/0
9.11.2007 14:32

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: na

a já mám pocit že ano :-P

0/0
9.11.2007 14:33

dislektik-idnes si na mě zasedla

no popojedem

0/0
9.11.2007 14:28

Ajvn75

vzajemna ohleduplnost

Ono to spoluziti osobaku vs. nakladaku obcas pripomina souboj Davida s Goliasem. Jenze to je ten zakladni omyl. Nemeli bychom spolu vzajemne souperit, protoze to nikomu nic dobreho neprinese. Musime se naucit souziti, tzn. bez vzajemne ohleduplnosti a elementarni miry tolerance to nejde. S tim ovsem souvisi, ze mame oba tabory stejna prava, jako i povinnosti. A chci vypichnout hlavne ta prava. Pokud to neni lokalne kamionum zakazane, je bezne, pokud se temer nikdo nerozciluje nad tim, ze se v danem miste predjizdi osobaci, ale pokud se zacnou predjizdet kamiony, razem se ozve vlna nevole osobaku, ze oni musi chvili pockat, nez se kamiony predjedou. A co to otocit? Co se zamyslet a prijit na tu prostou vec, ze je pochopitelne, ze se ty kamiony musi predjet za delsi casovy usek? .. a nedelat z toho kovbojku, histerii a misto toho jim tohle jejich pravo doprat stejne tak, jako nam jini dopravaji nase prava, ze se muzeme v osobacich predjizdet? ...

0/0
9.11.2007 11:32

Ajvn75

Re: vzajemna ohleduplnost

... pak mozna ubydou ti nevrli a vytoceni ridici, kteri, i kdyz jedou az treti ctvrti v poradi cekajicich osobaku, tak blikaji, troubi a mysli si, ze Vy vpredu prvni za kamionem snad ten kamion preletite vrchem, podhrabete se spodem a nebo jeste lepe pro tohohle nervaka, sjedete do prikopu, aby on mohl milostive jet svych obligatnich nepovolenych 170.  Dovolim si tvrdit, ze tech, co delaji na silnici naschvaly a umyslne blokuji provoz, tech je jen zlomek, stejne jako je vsude v populaci zlomek nebetycnych blbcu, bez ohledu, jestli chodi po chodnicich, ridi osobak nebo nakladak. Takze chce to hlavne klid, nohy v teple a prestat byt za volantem histericky. Ze to lze, je videt na zapad od nasich hranic, kde s timhle nikdo problem nema, ackoliv tam ty kamiony jezdi stejne pomalu a osobaci mohou povolene jezdit mnohem rychleji, nez tady u nas.

0/0
9.11.2007 11:38

Pan Navratil

Re: Re: vzajemna ohleduplnost

No, hlavně vy první máte tomu za vámi umožnit předjet, pokud to náhodou nevíte. A to tak, aby se mohl zařadit za kamion před vás. Nevím, kde berete pocit, že můžete ostatním diktovat kdy a jak mohou předjíždět.

0/0
9.11.2007 12:29

Ajvn75

Re: Re: Re: vzajemna ohleduplnost

Nejsem si jist pane Navratile, zda si rozumime, predpokladam, ze nikoliv. Jeden nakladak predjizdi druhy. Za timto predjizdejicim nakladakem (bavime se napr. o dalnici) je rovnez predjizdejici osobak, za nim dalsi predjizdejici osobak, za nim ten potrefeny histerik, co blika a troubi, proc ti pred nim nepredjizdi, ikdyz je nad slunce jasne, ze nemohou kudy .. leda by vjeli nakladaku zezadu do kvartyru. Nevim, proc bych v tehle situaci mel tomu jednomu ze zadnich predjizdejicich umoznit predjeti i me .. na zaklade jakeho paragrafu, mohu-li se zeptat? Ja nikomu nic nediktuju, nevim, kde jste to vycetl. Jen uvadim, ze pokud nekdo uz zapocal predjizdeci manevr a provadi jej, mel by jej bez zbytecnych odkladu provest a dokoncit a nikdo dalsi by na tohoto predjizdejiciho nemel zezadu vyvijet zbytecny a nikam nevedouci natlak, aby on, primadona, mohl predjet jako prvni prede vsema. Tot cele.

0/0
9.11.2007 12:47

Heralik2

Re: Re: Re: Re: vzajemna ohleduplnost

Dobře, ale proc predjižděný nákladák ve valne vetsine pripadu jeste zrychlí a snaží se s predjižděným držet krok? Proc teda nezpomalí a nenecha kolegu predjet rychle?

0/0
9.11.2007 13:03

Ajvn75

Re: Re: Re: Re: Re: vzajemna ohleduplnost

Dovolim si tvrdit, ze tohle se nedeje vetsinove. Deje se to, ale je to spis okrajovejsi jev. Na druhou stranu, kdyz uz se takhle "blbe" chovaji vuci sobe ridici nakladaku, byva to vetsinou na tech dalnicich. Podobnym zpusobem se me, co by osobaka, ovsem pokusil na okresce dvakrat doslova zabit jiny slucne receno zakomplexovany k0k0t s osobakem, ktery se bavil tim, ze mi umyslne branil dokoncit normalni bezne predjeti i pres to, ze videl, ze se blizime k zatacce, kam neni videt, resp. k nakladaku v protismeru. Co s takovyma gaunerama, ktere bavi Vas nepustit ani dopredu, ani dozadu? A bohuzel, takove jsem potkal a nikomu tu  zkusenost nepreju. Zabit je je malo, ale jedine, co ma v tu chvili smysl, je rychle se uklidnit a nenechat se ovladnout nepricetnosti, ikdyz je v tu chvili na miste a naprosto pochopitelna. Vztekem v tu chvili nepomuzete nikomu.

0/0
9.11.2007 13:22

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: vzajemna ohleduplnost

To jsem vám skutečně neporozuměl, omlouvám se.

0/0
15.11.2007 9:55

NovoCZ

Obrázek o stavu řidičů kamionů v Čechách.

Ten si uděláte sami snadno. Jeďte jednou trasu Praha - Brno nebo zpět autobusem, nejlépe vysokým, třeba se Student Agency. Velte si místo vpravo u okénka. No a pak jen koukejte co se děje v kabinách kamionů. Snadno zjistíte, že cca. 50% řidičů tech největších kamionů se při řízení věnuje všemu možnému, jen ne řízení, tedy telefonování, jídlu, televizi, dokonce i čtení. Velmi časté je mít nohy na přístrojovce pod volantem ...

A to jsou jako ročíleni kvůli reportáži, která byla ve skutečnosti velmi jemná?

0/0
9.11.2007 10:41

pipator

Re: Obrázek o stavu řidičů kamionů v Čechách.

Pod tohle se podepisuji,mám stejnou zkušenost.

0/0
15.11.2007 9:10

Tutti

Naprosta prasarna

Nemyslim kamiony, myslim ty reportery.

- "Chce snad někdo (ČESMAD) zpochybňovat známá fakta o tom, jak ohromný

nárůst kamiónové dopravy tragickým způsobem ohrožuje životy, zdraví a v

neposlední řadě životní prostředí?" To ma byt jako vyvazeny argument, to je naprosta prasarna, to neni reporter, okamzite vyhodit.

A k tem kamionum na D1. Jezdim tam, zas tak strasne to neni. Standartne me nasere 10 kamionu a 10 osobaku. Co takhle na tocit reportaz, ze vsichni ridici osobaku jsou prasata, ze prekracuji rychlost, ohrozuji zivoty a zivotni prostredi. To prece nemuze nikdo (reporter CT) zpochybnovat.  A kdyz uz jsem u toho, doufam ze reporteri tu reportaz nataceli bez aut a chodili vsude pesky nebo vlakem.

0/0
9.11.2007 10:29

Ajvn75

Re: Naprosta prasarna

R^ Presne, konecne normalni, objektivni, nezfanatizovany nazor. Kdyz slysim vsechny ty reportaze a nazory lidi, hledajici vinu jen na nakladacich, ale naprosto opomijeji chovani ridicu osobaku nebo chodcu, tak me napada jen jedine .. bud jsou slepi a v tom pripade nemaji na silnicich co pohledavat .. nebo jsou to ridicska prasata, kteri se na sebe boji upoutat pozornost, aby si nikdo nevsiml, jak se chovaji oni sami ve svych "andelskych" osobacich. Zbyli ridici, a verim, ze jich je dostatek, jsou ti objektivni a je pouze skoda, ze se v diskusich tak malo objevuji.

0/0
9.11.2007 10:44

(gbd)

Re: Re: Naprosta prasarna

No, nevím. Já jezdívám tak "těsně pod maximální povolenou rychlostí" a mám zkušenost, že osobák mne prostě předjede, jakmile má výhled (nebo to riskne), ale kamion se může utroubit, kouká mi do kufru a snží se mne pošťuchovat abych zrychlil, protože na to, aby mne předjel, prostě nemá akceleraci. Takže mne mnohem víc ohrožují a štvou ti řidiči kamiónů.

0/0
9.11.2007 11:06

Pan Navratil

.

Líbí se mi, jak se vždy po kritice kamionové přepravy ozve řev "A kdo vám bude vozit rohlíky".

No, rohlíky skutečně vozej lehký Avie z nejbližší pekárny, ale i tak je zřejmé, že zboží podléhající zkáze je něco extra.

Ještě jsem ale neslyšel, že by se zkazilo uhlí, dřevěný trámy, sudy s kyselinou, cisterna ředidla a podobné záležitosti.

Jistě, přeprava k vlečce je drahá, přeprava vlakem je pomalá a přeprava od vlečky je drahá (protože firmy už vlečky nemají - jsou drahé). Jenomže si uvědomte, že volbou cele silniční přepravy přenášejí firmy své náklady na nás. Na stav silnic, na nehodovost, na zablokované dálnice. Řidiči kamionů udělají myslím méně chyb, než civilní řidiči osobáků, ale když už se to stane, tak to stojí za to.

Obecně největším nešvarem je ale přetěžování. Firma ušetří jednu otočku auta, což může dělat pár tisíc, ale zničí přitom silnici za desítky tisíc. Ale z cizího krev neteče.

0/0
9.11.2007 9:32

(gbd)

Re: .

"Dobrý den. To je spedice? Potřebovali bysme odvýzt ňáký zboží. Je toho pár palet. No, možná je to trošku těžší... a taky to musí bej fofrem - za půl dne se to stihne, však po dálnici můžete jet rychle a na místních silnicích se rychlost nehlídá. ... Ne? Tak se nezlobte, já to zkusím jinde."

"Dobrý den. To je spedice? Potřebovali bysme odvýzt ňáký zboží.... "

0/0
9.11.2007 9:52

ix.

Na každou mýtnou bránu policejní kameru se záznamem a měřením rychlosti.......

......řidiči kamionů jsou konkurencí nuceni k riskování a proto opravdu způsobují dopravní nehody... jedině důsledná kontrola a tvrdé sankce to mohou změnit

0/0
9.11.2007 9:20

Pan Navratil

Re: Na každou mýtnou bránu policejní kameru se záznamem a měřením rychlosti.......

Nebylo by od věci za přestupky jako je přetížení, nehoda nevyspalého řidiče atd. sankcionovat též provozovatele vozidla (ok, často jezdí kamioňák na sebe, ale to je jeho problém).

0/0
9.11.2007 9:33

vendopes

Re: Re: Na každou mýtnou bránu policejní kameru se záznamem a měřením rychlosti.......

asi k dané problematice nevíš vůbec nic, protože řidič dostane pokutu ale tím to nekončí. pak přichází na řadu firma a tam jsou sankce takové, že si už nikdo poslední rok nedovolí ty řidiče nutit jezdit pře výkon. Ty pokuty na provozovatele jsou kolem mega

0/0
9.11.2007 10:30

Pan Navratil

Re: Re: Re: Na každou mýtnou bránu policejní kameru se záznamem a měřením rychlosti.......

Hm, a co když jezdí pro dva?

A tohle řeší přetěžování a nehody?

0/0
9.11.2007 11:38

chenile

projed se po D1

Jezdim po D1 dost casto... a naprosto souhlasim ze Kanionova doprava ohrozuje zivoty lidi...  vsem kdo tomu neveri doporucuji se po D1 projet.. to co se tam deje je neco nehoraznyho... tri kaniony vedle sebe uplne bezna vec... auta s povolenou rychlosti 90km se tam riti pres 120km... a kdyz jedete vedle nich a oni chtej predjet auto pred nima ktery jede o 2km/hod pomaleji.. klidne zadnou blikat a zacnou zatacet primo na vas... takze vam nezbyva nic jineho nez zacit brzdit... atd atd....

0/0
9.11.2007 9:03

Kocourek69

Reportáž ČT jsem sice neviděl,

ale i tak si myslím, že kamiónová doprava u nás již dávno překročila únosnou mez. Kamiónová doprava by se měla nějak daňově znevýhodnit proti ostatním dopravám ekologičtějším. Aby to výrobce simulovalo k používání jiných druhů přepravy svého zboží. A to proti kamiónům nemluví jenom ekologie. Kamióny mají i veliký podíl na špatném technickém stavu našich silnic. Uvádí se např. že projetí jednoho naloženého kamiónu opotřebuje vozovku stejně jako průjezd 15 tisíc osobních aut.

0/0
9.11.2007 8:38

(gbd)

Re: Reportáž ČT jsem sice neviděl,

Spíš by se měla vyšpekulovat nějaká podpora (nemyslím finanční injekce a dotace!) "místního zboží", aby nebylo třeba všchno převážet sem tam.

0/0
9.11.2007 8:42

Kocourek69

Re: Re: Reportáž ČT jsem sice neviděl,

Na tom také něco je. Já jsem z ČB kde máme největší mlékárnu v republice. Když ale zajdu do místní sámošky, která je od této mlékárny vzdálená cca 2km, tak tam prodávají mléko dovezené z několika set kilometrů vzdáleného Olomouce.

0/0
9.11.2007 8:49

modrá šlápota

Re: Re: Re: Reportáž ČT jsem sice neviděl,

A naopak.Zajímavé je,že cena je u zboží dovezeného 500km většinou nižší.

0/0
9.11.2007 8:58

cliff

Re: Re: Re: Reportáž ČT jsem sice neviděl,

to mas tezky, ja jsem od olomoce a i kdyz tu mame olmu, mam radsi to vase budejovicky maslo. ale kdyby to jinak neslo, tak holt budu bastit olmu, no...

0/0
9.11.2007 10:38

jgeo

Re: Re: Re: Reportáž ČT jsem sice neviděl,

jasne, v tom je totiz taky cely problem, treba eko-jablka z Argentiny a pod. nesmysly...

Nejlepsi je kupovat mistni produkty, ale to je nekdy dost tezke. 1. ne vzdy jsou k dispozici a 2. vetsina lidi porad neslyslne pase po vsem absolutne nejlevnejsim, ale v dusledku si tim sami sobe skodi...

0/0
9.11.2007 10:50

Mak1

A proč by se v pořadu o ´škodlivosti kamiónů

měli vyjadřovat dopravci ?

To je jako kdyby v pořadu o Temelínu byli obránci jádra a ne jen jihočeské kuchty ;-D

0/0
9.11.2007 8:12

sillogism

Se musim podivat

co tam cintal zástupce českých drah. Máme snad nejhustší síť železnic na světě, a přitom dopravu obstarávají především autobusy a kamiony. To je asi někde velká chyba, asi drahám nepochopitelně ujel vlak.

0/0
9.11.2007 2:29

wildge

Re: Se musim podivat

Jenze tech zeleznic, kde muzou jezdit nakladni vlaky zas tolik neni. A navic ta sit je husta, ale odpovida potrebam prumyslu pred sto lety. Mensi nebo novejsi firmy vlecky nemaji a starsi je rusi, protoze kamion se dostane vsude, rychleji a levneji.

0/0
9.11.2007 8:25

(gbd)

Re: Re: Se musim podivat

Já bych řekl, že to má dvě hlavní příčiny:

a) dráhy nejsou schopné říct, kdy zásilka dorazí (přesnost dodání je spíš v půldnech, né že si to člověk najde v řádu..),

b) kamiony porušují předpisy už od objednání, protože dopravci berou kšefty, které není možné stihnout (při dodržení rychlostních limitů apod.).

Takže je mnohem lepší objednat si kamion, který to naloží ve stanovenou hodinu a slíbí vyložit ve stanovenou hodinu, i kdyby nakrásně vedly mezi oběma místy koleje.

0/0
9.11.2007 8:34

vítr_v_zádech

Re: Re: Se musim podivat

c.) stále více firem má logistiku nastavenou tak, že mají menší mezisklad a většina surovin a materiálů pro výrobu je na cestě k nim v přesně načasovaných intervalech a výroba je tak pravidelně a předvídatelně zásobována 'pojízdným' skladem. Železnice zatím nedokáže tohle ohlídat, takže tam se oplatí objednat přepravu většího množství materiálu najednou a ne kontinuální zásobování. Bohužel. Takže výsledkem je, že naše silnice jsou vlastně něco jako pojízdný sklad všeho možného pro obrovské množství firem. Něco jako potrubí se surovinama.

0/0
9.11.2007 11:59

kikin1

Jiný pohled

Nedalo mi to a musím se zapojit. Nejsem rozhodně kamioňák a také mě točí vše popsané níže. Na druhou stranu je to otázka poptávky - kdo nám vozí do obchodů zboží, jídlo, ... Po železnici se asi opravdu vše vozit nedá (rychlost, zabezpečení zboží, atd.) Až nebudeme nic kupovat ani vyrábět, nebudou jezdit kamiony.;-)

0/0
9.11.2007 0:16

qiiz

Re: Jiný pohled

Ono to má trošku i jiný aspekt. Chleba a rohlíky se třeba vozí i přes 100 km daleko, přestože pekárna je v místě.... ale to právě dělají naše chutě, kdy nám oblíbené pivo tahají taky napříč republikou sem a tam. Jsme náročnější a trh se přizpůsobuje.

0/0
9.11.2007 7:35

(gbd)

Re: Re: Jiný pohled

Kdepak: trh si připůsobuje zákazníky!

Chleba z pekárny ve městě je mnohem lepší než ten dovezený (nebo ten pseudochleba, pečený v obchoďáku), ale v "superhypermegagigateramarketech" musí být takový, který lze snadno koupit ve velkém objemu a rozvést po obchoďákách. Nedaleko našeho města pěstují výborné brambory a je tu spousta jabloňových sadů, ale v obchoďákách jsou brambory z Liptova (taky dobré, ale zdaleka) a jablka z Itálie a Rakouska - protože je lze rozvážet ve velkém.

A balená voda je vyloženě zázrak: sem se vozí slovenská ("Rajec"), na Slovensko česká... A pořád je to jen pitná voda!

0/0
9.11.2007 8:40

slatin

Kamióny jsou postrachem silnic!!!!!

Někteří řidiči se chovají nepředvídatelně,kamión ve větru tancuje, naklání se,a osobákem musíte co nejrychleji profrčet kolem.Člověk má zde pocit absolutního nebezpečí.

0/0
8.11.2007 22:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.