Diskuze

Školy často porušují zákon fotkami žáků na internetu

Fotografie ze zahradní slavnosti, vánoční besídky, karnevalu nebo výletu má na svých na svých webových stránkách většina škol. Souhlas rodičů se zveřejněním ale vyžadují jen výjimečně, i když bez něj by se podle zákona neměly fotky dětí na internetu vůbec objevit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

michal.kolesa

31. 10. 2007 16:33
Společná fotka

Problém je u společných fotek !

Jak třeba 5. zleva ze společné fotky fotky dostat ?

---

 Někdo třeba oskenuje svoje třídní fotky staré 20 let. Jak si má zajistit souhlas, když se  z některými spolužáky 20let neviděl ?

0 0
možnosti

Josefprav

30. 10. 2007 20:30
Reeve, mail

Ty jsi toho moc napsal, ale nemáš pravdu. Fotky, které škola zveřejní nejsou nemohou být pro účely zpravodajské. To je uplně něco jiného.

Jaké máš vzdělání?  

0 0
možnosti

Josefprav

30. 10. 2007 20:19
Běžte už do

(Y)

0 0
možnosti

trampino

30. 10. 2007 16:26
To je presne nas problem

Mame obecni web a chteli jsem na nej dat skupinove fotky jednotlivych rocniku materske skolky za nekolik desitek let aby se mohli lidi podivat na sebe i sve kamarady a ukazat detem jak vypadali ve skolce. Ale nakonec jsme je tam na zadost reditelky skolky nedali. Protoze se obavala prave tech potencialnich problemu, ktere jsou v clanku zminovany :-(

0 0
možnosti

our_city

30. 10. 2007 15:45
Paní redaktorko,

než něco napíšete,dejte si trochu práce s objektivním zjišťováním!Na naší nejmenované olomoucké škole každý školní rok rodiče podepisují,že souhlasí se zveřejněním fotek svých dětí na webu.Takže zase není o čem psát,aneb mnoho povyku pro nic!

0 0
možnosti

Balada

30. 10. 2007 14:06
Komu to prospívá?

Další hledání zbytečných problémů kvůli vlastnímu zviditelnění anebo pro odvedení pozornosti od problémů podstatných.8-o?

0 0
možnosti

Reeve

30. 10. 2007 10:58
Fotky nejsou problém

"Právnička Dagmar Hartamanová" by si měla přečíst Občanský zákoník, kde je výslovně uvedeno, v jakých případech je k publikování fotografií nutný souhlas fotografované osoby (tzv. "model release"). Tam by se také dočetla, že tento souhlas není nutný v případě, že fotografie slouží k vědeckým účelům, vzdělávacím účelům a k účelu zpravodajství - a to je právě případ oněch fotek.

Školy navíc o zákonu dobře vědí, proto také zpravidla publikují fotografie bez uvádění jmen a dalších osobních údajů. Zatím z toho žádný právní problém nebyl.

Mimochodem, u samotného článku je také fotka školních dětí. Skutečně má redakce souhlas od rodičů všech zobrazených dětí?

Je však pravda, že některé školní weby skutečně porušují zákon: Jsou to případy, kdy škola zveřejňuje jmenné seznamy dětí, navíc často i  společně s jejich rozvrhem. To je skutečně nejen nezákonné, ale může to být i nebezpečné. Na podobné případy by se paní "právnička" měla soustředit především.

0 0
možnosti

Pan Navratil

30. 10. 2007 11:00
Re: Fotky nejsou problém

ad fotka u článku, souhlas musí mít profimedia, ne redakce.

0 0
možnosti

Benzin Petrolejovič Naftěnko

30. 10. 2007 10:57
Kurňa, sem se lek.

Nad článkem o ČD sem se tak vytočil, že tu čtu genitálie žáků a ona to je zatím galerie žáků.

0 0
možnosti

Listerie

30. 10. 2007 11:24
Re: Kurňa, sem se lek.

;-DR^

0 0
možnosti

el-lobo

30. 10. 2007 10:50
Já vám tedy řeknu,

že mě už z těch zákonů jebne. Na každou kravinu je zákon, pořád se něco zakazuje, ale na sutečný ganuery zákon nemůže.

0 0
možnosti

astrix

30. 10. 2007 10:52
Re: Já vám tedy řeknu,

Protože skuteční gauneři jsou s tvůrci spravedlnosti zadobře.

0 0
možnosti

astrix

30. 10. 2007 10:47
Nechci polemizovat, jestli je zákon blbej

ale jednou tu je, a reagovat na porušení zákona slovy, že to nikomu nevadí, mi přijde od nejvyššího statutárního zástupce školy jako lehce nekompetentní.

0 0
možnosti

Reeve

30. 10. 2007 11:10
Re: Nechci polemizovat, jestli je zákon blbej

Občanský zákoník nespadá do trestního práva, a proto u něj skutečně platí tvrzení "Kde není žalobce, není ani soudce".

Vyžadovat souhlas rodičů u každé publikované fotografie je nereálné (takových fotek se publikují desítky za měsíc, na mnoha z nich je velký počet dětí). Paušální a trvale platný souhlas vám žádný uvažující rodič nedá (navíc je takový předběžný souhlas ze zákona neplatný). Takže jediným "kompetentním" řešením je nedávat fotky s dětmi na web vůbec. Zaplaťpámbu existují příčetní ředitelé, kteří nejsou předpodělaní, i když riskují střet s nějakým horlivým mamlasem.

0 0
možnosti