Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrbatá a plná bezohlednosti. To je D2 po třiceti letech

Spojnice mezi Brnem a slovenskými hranicemi ze 70. let minulého století je na svém maximu. Počty aut přitom stále stoupají. Některé úseky jsou v havarijním stavu. Nehody se tu stávají denně. I ty smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

soudruhporucikTronik

vi nekdo...

...kudy se z Prahy na Brno a Bratislavu jezdilo driv ?? Hledal jsem nejaky soubeh s D1 (jako treba je u D5 nebo D11), ale nic jsem nenasel:-/

0/0
26.10.2007 13:09

QT1

Re: vi nekdo...

Z Prahy se dá jet do Brna přes Kutnou horu, Havlbrod, Jihlavu. Z Brna do Břeclavi vede silnice podél D2. Do Bratislavy se nejezdilo :-) Ne, dělám si legraci, z Břeclavi vede silnice přes Brodské a Malacky do Bratislavy.

Můžu se zeptat, na jaké mapě jsi to hledal? Protože to co jsem popsal jsou silnice 1. třídy (až na úsek Brno - Kúty) a na všech mapách jsou...

0/0
26.10.2007 13:18

ODSakEda

Re: Re: vi nekdo...

Myslíš tu silnici "1." třídy jen na papíře ale ve skutečnosti musím jet i mimo obec za Vojkovicemu u židlochovic především i 30km/h, abych nerozbyl náklad!!!...;-€ 

Hlavně že stát namísto do oprav a neprodleného odstranování alespon hrubých závad alespon 1. tříd (také "1." tř. Pohořelice -Znojmo je v rozkladu !...)  staví další ohyzdné branky na desítky miliard a opravují snad už jen za prachy EU silnice 4. tříd a dělaj si tam reklemu, kdo to spravil...;-D

0/0
26.10.2007 13:43

QT1

Re: Re: Re: vi nekdo...

Ano, myslím ten tankodrom. Taky jsem v příspěvku napsal, že to je jediný úsek, který není 1. třída (je to silnice 2. třídy)

0/0
26.10.2007 18:22

soudruhporucikTronik

Re: Re: vi nekdo...

ja to myslel trochu jinak - samo, ze vim, ze existuje cesta i pres Kutnou Horu, HavlBrod a spol. Ale zajimalo by mne, jestli tohle byla hlavni tepna vsech preprav Praha - Brno v dobe, kdy jeste nestala dalnice D1... To jest treba v sedesatych a na pocatku 70. let

0/0
26.10.2007 13:57

Homer1

Re: Re: Re: vi nekdo...

já byl tehdá ještě mimino ale pokud vím z doslechu, jelo se z Prahy na Benešov, Jihlava, atd... Prostě oproti současné D1 spíše trochu "spodem"... Auťáky moc nad 100km/h stejně nejely, tak se to dalo. PHA-BLAVA nějakých 5,5-6 hodin "pohodové" jízdy... :-))) No, někdy si v koloně říkám - co bych za to dal, aspoň bych se hýbal...

0/0
26.10.2007 15:02

miguels

Slovensko

No myslím, že už jsou např. na Slovensku před námi, co se týká kvality povrchu dálnic a rychlosti výstavby...

0/0
26.10.2007 12:44

ODSakEda

Re: Slovensko

Jem jsem již předloni do KOšic a čekal hrůzu , ale byl jsem paf, jak krásné silnice tam byly a když ne, alespon  jakým tempem se budovalo vedne vnoci! Mimochodem se dalo vypozorovat, kolik průmysli se za Husáka vybudovalo v mnohých údolích hor! Sem čekal zaostalé a né až tak průmyslové Slovensko! Za co to Husák vybudoval?!;-)

0/0
26.10.2007 13:46

Homer1

Re: Re: Slovensko

Jeden fenomén - dva názvy.Češi tomu říkali "industrializace Slovenska" (to aby kromě pastiček

na myši mohli dělat i něco jiného a nepošli hlady). Tento název používá

i jistá rozumná část Slováků. Klerofašisti/nacionalisti tomu říkají

"genocída slovenského Národa". To je ta většina Slováků - Matice

slovenská, SNS, národovečtí katoličtí černoprdelníci, atd...:-) 

0/0
26.10.2007 14:57

Sršeň

Technické parametry

Nevím jak to ten pán policista myslel s technicými parametry, ale laickým pohledem D2 vede skoro pořád po rovině, jedno stoupání je u Hustopečí a chtělo by se říci, že je rovná jak když střelí? Na sjezdy odborník nejsem, ale kapacitně si myslím že je ok a 130 tam snad nikdo nejede.

Jezdím každý týden Břeclav - Praha a zpět někdy i víckrát a podle mne jestli by se měla někde zkoušet vyšší rychlost jak 130 tak právě zde.

No a zase tak hrbolatá není, největší problém(!) je za modřicemi směr BV. No možná hrbatá je, ale ale znám i horší povrchy dálnic v ČR

Jinak se mi líbí jak je oproti jiným dálnicím upravené okolí, svahy, nájezdy, atd..;-)

0/0
26.10.2007 12:36

ODSakEda

Re: Technické parametry

Není až tak hrbolatá??? Já tvrdím že je! Ono nesmíš to posuzovat jen z komfortní moderní limuzíny, ale i z malého Fiátka natož z nákladáku! I do 3,5t auti nadstakuje a zboží vytřepe k nevíře a chudák podvozek!...!

0/0
26.10.2007 13:49

ODSakEda

Re: Re: Technické parametry

Ještě dodávám dotaz: tak proč jedou všeci vlevém pruhu i když je pravý kolikrát úplně prázdný!;-€

0/0
26.10.2007 13:50

Sršeň

Re: Re: Re: Technické parametry

Jezdím tam asi s 5-ti auty, Volvo, Škoda 2x, Fiat, VW Transporter a trdím, že je to nejhorší u těch Modřic, zbytek se dá vydržet a celkem ujde! Jsou i horší úseky dálnic.  A náklad tam taky vozím.

0/0
26.10.2007 14:20

Ehmuhm

Smejici se policista

U nas se policista smeje tomu, ze si ridic "hodi nohy nahoru a cte si knizku". V civilizovane zemi by ten ridic sel po zkracenem rizeni na pul roku do chladku a byl nekolik let bez ridicaku. Tucnou pokutu uz ani nepocitam.

0/0
26.10.2007 12:36

Wulpes

Re: Smejici se policista

Pokud by způsobil dopravní nehodu, tak proč ne. Jinak to přeháníte.

0/0
26.10.2007 12:41

ODSakEda

Re: Re: Smejici se policista

přesně tak, má se třestat za činy né co bych tím mohl způsobit!

0/0
26.10.2007 13:52

stowaway

Re: Smejici se policista

Ano, civilizovaná země se pozná podle tvrdosti trestů...tzn. řidiče zbavit svéprávnosti a nadosmrti mu zakázat řídit i kolo, a policistu propustit a obvinit,neboť projevem svých emocí se evidentně dopustil zneužití pravomoci, event.ohrožení, když řidiče na místě nezastřelil...Potažmo tedy rozšířit trestní zákon o tolik paragrafů, aby nás smích přešel a slovo jako svoboda projevu bychom radši neříkali nahlas...

0/0
26.10.2007 13:06

Wulpes

No myslím si,

že D2 je ještě v pohodě oproti jiným. Taková pseudodálnice alias rychlostní silnice R6 směrem na Karlovy Vary je opravdovou lahůdkou. Na to, že není ani dostavěná (už se staví asi 25 let), tak už některé úseky jsou úplně v háji.

0/0
26.10.2007 12:10

wildge

Re: No myslím si,

S timhle souhlasim. Prichomytl jsem se na ni loni v zime a nebylo to vubec nic prijemneho. Ovsem mam stejne za to, ze D1 je v horsim stavu.

0/0
26.10.2007 12:49

__XXXX___

mno

Nejdřív bych tvrdě trestal přetížené kamiony, a až pak bych opravoval...

0/0
26.10.2007 12:06

singlemalt

Hrbatá a plná bezohlednosti.

To je skoro každá po třiceti letech... manželství.

0/0
26.10.2007 11:21

Flat Vamp A.V.T.

Re: Hrbatá a plná bezohlednosti.

...;-DR^

0/0
26.10.2007 12:05

smotitak

Re: Hrbatá a plná bezohlednosti.

R^;-D

0/0
26.10.2007 12:10

jkkj

intenzity

Doporucuji zkouknout mapu intenzit: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/14da61bcdce865a7c12571560036eede/$FILE/intenzity2005.jpg

D2 rozhodne z hlediska intenzit dopravy na maximu rozhodne neni

0/0
26.10.2007 11:21

honzaf

Re: intenzity

Tenhle článek je plný blábolů, jak je ostatně tomuhle bulvárnímu plátku podobné. Dík za mapu.

0/0
26.10.2007 12:44

cport

Re: intenzity

Vis, kazdy ma svuj vrchol. Kuprikladu, kdyz nemuzes Ty, jeste neni receno, ze nemuze i soused;-)

0/0
26.10.2007 12:46

Pete24

Copak D1 je na tom lépe? Od km 92 až do Vyškova

je to stejné. Betonové panely jsou vytlučené, jejich podloží také. Brousit to je jen na chvíli, protože panely se nárazy kol těžkých v mezerách prostě po chvíli zase pohnou. BROUŠENÍ NENÍ ŘEŠENÍ, to je speciální vzkaz pro kompetentní, odborné činitele, kteří to jistě dobře vědí, jen se snaží tvářit, jako že s tím něco dělají.

0/0
26.10.2007 11:20

Z-S

Hrbatá a plná bezohlednosti.

Presto vsak ...

Loni na celé trase dálnice policisté vyšetřovali dvě stě dvacet nehod.

Podle Tržila je to docela příjemné číslo. "Na vytíženost této dálnice

je to relativně málo," potvrdil

Fakta zda se bohuzel bulvarnim titulkum moc neprejou...

0/0
26.10.2007 10:46

joef

Hodně nepřesný článek

D2 nebyla stavěna z panelů ale byla betonovaná. A pokud mne paměť neklame tak D má větší poloměry zatáček naž D1 a byla stavěná na vyšší rychlost. Mimochodem, stav D1 je stejně špatný (jízda po betonovém tankodromu) v délce určitě dobrých 100 km.

0/0
26.10.2007 10:46

honzaf

Re: Hodně nepřesný článek

Přesne tak, dálnice je vybetonovaná, z panelů by to snad ani postavit nešlo. Problém je, že v betonu se musí každých pár metrů vyřezávat dilatační spáry, takže každá část může pak sednout trochu jinak. Každopádně, stejně jako na mnoha místech kolem Brna D1, je to pěkný tankodrom.

0/0
26.10.2007 11:09

QT1

K historii D2

Ano, samozřejmě bylo cílem spojit Prahu a Bratislavu, ale v době kdy D2 byla dostavená, tak dálniční spojení na Prahu ještě dodělané nebylo. Ta dálnice se začala stavět především pro jednoho muže, který po ní jezdil do Bratislavy. Od té doby se jí říká Husákova dálnice...

Ale ty panely jsou fakt strašný, jediný místo, kde se D2 dá jet opravdu pořádně je trošku opravený úsek u Malacek, ale tam zase stojí každou chvíli radar, naštěstí většinou jen směrem na naše hranice.

0/0
26.10.2007 10:42

wildge

D1 a D2

nejsou dalnice. Dalnic je v Cesku opravdu malo. Dokonce i celkem nove postavena D8 ma problemy (minimalne dve mista, kde pri desti zustava hodne vody).

0/0
26.10.2007 10:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.