Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Únosci letadla si odskočili cvičit do Prahy

Na letišti v Ruzyni stojí boeing obklíčený policisty. Z otevřených dveří padá tělo jednoho z cestujících. Po něm následují další čtyři. Vyjednavač po několika minutách naváže kontakt s únosci a odtahuje těla pryč. I to bylo ve scénáři mezinárodního cvičení, které simulovalo únos letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tryskoprd

Doufám, že si únosci

pěkně zatrénovali.

Idnesáci...8-o

0/0
24.10.2007 23:00

blackboo

Proc Ruzyne?

"Letadlo by ale gripeny určitě nenaváděly na žádné z pražských letišť. Mířilo by do méně obydlených míst."

Muzete mi nekdo pomoci pochopit, proc simulace unosu tedy koncila na Ruzyni, kde byli pripraveni letistni hasici, kteri jinde nebudou a komunikaci si otestovali dalsi lide, kteri na potencionalnim letisti taky nebudou...

0/0
24.10.2007 23:00

QT1

Re: Proc Ruzyne?

Především by mně zajímalo, co by gripeny dělaly, kdybych jim jako únosce řekl, že přistanu na v Ruzyni a jestli se jim to nelíbí, tak mně můžou sestřelit se všemi cestujícími na palubě.

A především je pitomost přistávat v zemi, kde existují speciální jednotky na záchranu rukojmích. Lepší je přistát v nějaké banánové republice, kde sice vojáci při osvobozování postřílí půlku rukojmích, ale zase se dá s jejich generály rozumně domluvit či uplatit a z té země vydírat zemi majitelů letadla.

Pokud tohle ovšem nebylo cvičení kvůli opilým rusákům nebo zmetkům, co tu chtějí azyl. Na ty by měli stačit dva maršálové na palubě se speciálním střelivem a kvalitním výcvikem...

0/0
25.10.2007 9:46

Majkyho_pupik

Re: Proc Ruzyne?

takove letadlo je schopne pristat jen na vetsich letistich vybavenych vsim potrebnym a pokud ne jiste by nebyl problem to tam dopravit ne?:-)

0/0
25.10.2007 10:21

wildge

Neni to trochu pozde?

"Letadlo se dostává nad Česko. V ten okamžik startuje dvojice gripenů z vojenského letiště v Čáslavi."

Pokud o unosu vedi uz Nemci, tak snad doufam stihacky startuji okamzite a necekaji. Nedovedu si vysvetlit, jak by najednou Cesi zjistili, ze je to letadlo uneseno, aniz by si toho pred tim vsimli Nemci.

A pak, nez doleti stihacka z Caslavi k civilnimu letadlu, muze to trvat tak ctyri minuty, za tu dobu to letadlo uleti tak 60 km, to je skoro polovina cesty k Praze a nejspis to nestihnou, nez letadlo doleti nad Plzen.

0/0
24.10.2007 20:15

notebook.r51

Re: Neni to trochu pozde?

FIR EDDM by dal vědět FIR LKAA v dostatečném předstihu. Při rychlosti dopravního letadla 450kt na to mají tak 15 minut (minus čas zjištění průseru od opuštění EDDM). IAS39 z LKCS by si ho s Luftwaffe předávaly někde okolo KOLAD. Na KOLAD je to z LKCS 75 nm, IAS39 by to měly zvládnout na plné plyny za 7 minut, včetně startu a navázání vizuálního kontaktu s cílem tak 10min. Standardní situace, žádný problém, to by se stihlo, pokud by politické rozhodnutí o spolupráci na akci netrvalo déle než 5 minut. Tenhle bod je jediný, kde bych viděl problém.

0/0
24.10.2007 20:55

Zelenej Raul

Re: Re: Neni to trochu pozde?

To jsi mi připoměl:

Z PLR do MLR jel jsem přes ČSSR SNB mé DKW si stoplo na TK

mé DKW SPZ ABT 25–50

musí teďka na GO do ČSAO

0/0
24.10.2007 21:06

Libor76

Re: Re: Re: Neni to trochu pozde?

LOL :-) znám

0/0
24.10.2007 22:57

Walt

Re: Re: Neni to trochu pozde?

doprovod letouny Luftwaffe nebyl ve scenari cviceni

Gripeny CzAF doprovodily uneseny letoun od Vozice nad Caslav, z duvodu nevyhovujiciho pocasi na prazskem letisti neletely ve skupine az na prah drahy 24 jak bylo planovano (slo by vicemene o ukazku pro media), ale odpoutaly se uz zde

0/0
24.10.2007 23:13

regazzi

Takze HELIOS

Takze Helios byl take sestrelen ? Sice nebyl unesen, ale letel bez pilotaze primo na Atheny.....

Kdy se dozvime pravdu ?

0/0
24.10.2007 18:28

roba21

Re: Takze HELIOS

Pravda byla už dávno publikována, po ztrátě tlaku vzduchu v kabině nikým nepolitovanému letadlu došlo palivo a zřítilo se. Stevard, který byl jediný při vědomí a komunikoval s piloty vojenského letecka z kokpitu už nemohl letadlo zachránit.

0/0
24.10.2007 19:11

Villeneuve

Re: Takze HELIOS

Ale prd, tohle je hovadina, vždyť přes Atény přeletěl a spadl až dávno za nima. Plán byl Larnaka-Atény (mezipřistání)-Praha - jakmile doletěl na poslední fix který měl naprogramovaný v FMS, přešel automaticky na vyčkávací obrazec kolem radiomajáku za Aténama a tam kroužil dokud mu nedošlo palivo. Holt některá dnešní letadla jsou chytřejší než někteří diskutující na iDnesu.

0/0
24.10.2007 19:17

Collin7

Re: Re: Takze HELIOS

"Holt některá dnešní letadla jsou chytřejší než někteří diskutující na iDnesu." - tenhle citát patří do učebnic ;-).

0/0
24.10.2007 19:27

MedaLump

Re: Takze HELIOS

Ono je preci jen lepsi 200 nez 1000 mrtvych... A jestli volba tech "200" znamena po letadle vystrelit, ten vystrel nelze nikdy chapat jako zabiti 200, ale jako zachranu 800... Sorry, ale me zajimaji sumy nevinnych mrtvych po cele valce a ne v ramci jedine bitvy...

0/0
24.10.2007 19:51

MedaLump

Re: Re: Takze HELIOS

Tim jsem nemel na mysli konkretne Helios, ale rvani humanistu o pripadnem sestreleni uneseneho ci nerizeneho stroje hroziciho "zaparkovanim" do mesta mezi  dav lidi...

0/0
24.10.2007 19:54

Ventill

to je zase titulek

a pak se nedivme ze v zahranici o nas tvrdi, ze skolime Al-kakajdu

0/0
24.10.2007 18:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.