Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci se hádali, firmy rychlost měřit nebudou

Jednání Sněmovny začalo bouří. Poslanci se pohádali o to, zda by měly, či neměly soukromé firmy měřit rychlost řidičům. Spor nakonec skončil přestřelkou, kdo může za tisíce mrtvých na silnicích a slabou dopravní policii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

singlemalt

Jak jde o radar, má socan rudo před očima.

0/0
25.10.2007 6:36

Josefprav

o PRÁVECH A POVINNOSTECH A PŘÍPADĚN JEJICH TRESTECH

Nemohou rozhodvat soukromé firmy, ale jenom státní orgány.

0/0
24.10.2007 19:19

5alfa

Re: o PRÁVECH A POVINNOSTECH A PŘÍPADĚN JEJICH TRESTECH

Jsou i tací, co si myslí, že Tě může kontrolovat a prudit a trestat kdokoliv, kdo na to získá licenci...

Pokud zrušíme policii a vnitro, proč ne. Pořádek přece mohou nastolovat placené výkonné soukromé a levné bezp. agentury :-P:-P:-P

0/0
24.10.2007 20:05

KarlKubrt

Re: o PRÁVECH A POVINNOSTECH A PŘÍPADĚN JEJICH TRESTECH

R^

....tento nápad hodnotím 2 místem v top ten debilit tohoto roku!

0/0
24.10.2007 20:31

doktor_bota

Re: o PRÁVECH A POVINNOSTECH A PŘÍPADĚN JEJICH TRESTECH

V návrhu nepadlo ani slovo o tom, že by měla nějaká soukromá firma někoho trestat. Stejně jako si obec najímá stavaře, najala by si prostě měřiče rychlosti. O potrestání by samozřejmě dále rozhodovali stejné státní orgány, jako nyní.

0/0
24.10.2007 21:44

dislektik-idnes si na mě zasedla

taky si myslím že firmy nemají takové věci dělat

0/0
24.10.2007 17:18

Zmuda

Jestlipak se nějaký poslanec...

...začne konečně zajímat o stav našich silnic ! Máme snad nejhorší stav dopravní infrastruktury na světě. Míním tím civilizovaný svět. Přitom je psychologicky dokázáno,že agresivitu vyvolává nadměrný stres. A jezdit po českých silnicích,které více méně připomínají středověké formanské cesty,je silně stresující.

0/0
24.10.2007 17:16

joscer

Re: Jestlipak se nějaký poslanec...

Jezdím denně 120 km a nejsem nijak vystresován. Vystresován může být jen nervově labilní řidič.

0/0
24.10.2007 18:58

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Jestlipak se nějaký poslanec...

tak raději přesedlej na vlak a autobus pokud jsi stresovaný horskou polohou česka!;-D

0/0
24.10.2007 19:04

papra

PS-VB

A taky bych vrátil pomocné stráže veřejné bezpečnosti a pak už snad jen Grebeníčka na hrad.R^

0/0
24.10.2007 15:16

r72

zákony po česku

Nejkrásnější věc na Češích je, že když by měli přijít o ojebávání a zneužívání ať už čehokoliv, tak křičí jak moc je to špatně. Realita je taková, že dokud nebudou rozmístěny stacionární radary a systém zautomatizován, stav na našich silnicích se nezmění. Jejich rozmístěním se uvolní prostor i pro policii a pak už se konečně agresivní chování na silnicích začne nevyplácet.

0/0
24.10.2007 14:39

luvec

Re: zákony po česku

Vidite, jezdim po Praze na kole a musim rict, ze se chovani ridicu vuci cyklistum v posledni dobre zlepsilo, myslite ze za to mohou "stacionarni radary a zautomatizovan system"? Podobne si vsimam pri jizde autem, treba zipovani se uz mnozi naucili, i tolerance a ridicske pohody se objevilo vice. Myslim ze i navzdory radarum a jinym represim se cesky ridic vraci zpatky do Evropy (i kdyz pomalu) ...

0/0
24.10.2007 14:47

doktor_bota

2 tupounek 5alfa

Psal jsi: "Jakmile Ti někoho zatkne "soukroná radarová, foukací alkoholová, mládežnická opilecká úderka", budeš první ječet gestapóó."

Moje reakce: "Už ti někdo vysvětlil, o co vlastně šlo, nebo si ještě pořád myslíš, že pan poslanec chtěl zřídit soukromou policii s pravomocí zavírat lidi do vězení?"

A tvoje: "Čááááu blbečku, copak jsem něco takového napsal?"

Takže tolik ke tvému IQ.:-)

0/0
24.10.2007 13:25

5alfa

Re: 2 tupounek 5alfa

Protože jsi, debílku, psal, že policista je stejně jako pekař, holič, lékař... Snažil jsem se Ti vysvětlit jak je to s komerční sférou a kontrolováním zákonů a případnou restrikcí

Takže jsem to jem musel přizpůsobit tvému IQ. Stejně si nepochopil, magore. :-P

0/0
24.10.2007 13:52

doktor_bota

Re: Re: 2 tupounek 5alfa

Nic takového jsem nepsal, pouze jsem tě upozornil na podobnost uvedených profesí ve vztahu k měření rychlosti, nic víc. Jinak se prosím už mému IQ přizpůsobovat nezkoušej, vypadáš pak velmi komicky.:-)

0/0
24.10.2007 21:49

stowaway

přestřelka ?

No, kdyby každé jednání skončilo přestřelkou - ne v přeneseném slova smyslu - asi by to bylo nejlepší...;-D

0/0
24.10.2007 13:17

0100

Za neutěšený stav na silnicích může částečně ministr vnitra..

Kdyby vytáhl policisty na silnici, nemuselo by to být tak tragické. Nechápu, proč by práci policie měl suplovat někdo jiný, když je za to placená.Po otevření schengenu bude spousta zbytečných celníků,tak ať z nich nadělá dopraváky a je po srandě. Ti moho operativně stěhovat radary kam budou chtít, ale je to fér. To je složka státní, ne soukromá. takže lidé si nebudou připadat špehováni. Konečně k čemu je městská policie, také bohatě placená? Ať si měří,proč by se na pokutách měl přiživovat nějaký udavačský soukromník. Policistů máme na tři prdele jak městských tak státních a oni nestíhají? Tak k čemu jsou? Na druhou stranu za neutěšitelný stav může malá propustnost silnic, které jsou dělány na daleko menší provoz tak před dvaceti léty.Zkuste si někdy jet z Chomutova do Prahy a chytit párkrát Avii,když máte v Praze zaměstnání.Krk na to dám, že porušíte minimálně 7x dopravní předpisy,od přejížděníé plné čáry až po zakázené předjíždění,které se táhne nesmyslně po dost velkém úseku trasy  

0/0
24.10.2007 13:12

stowaway

Re: Za neutěšený stav na silnicích může částečně ministr vnitra..

Máte v tom chaos...celníci na hranicích nejsou od vstupu ČR do EU...Máte asi na mysli cizineckou policii, a stejně naivní představy, jako Langer...oni totiž k dopravce nechtějí, neboť nastupovali k policii s tím, že budou dělat úplně jinou práci. Je to, jako by vám řekli, že zítra končíte se svou pozicí účetního a nastupujete jako uklízeč, vždyť je to u stejné firmy, tak co...( příklad ), Asi byste od firmy odešel, což oni také houfně dělají...

0/0
24.10.2007 13:22

luvec

K celnikum ...

Nejak nechapu, proc by melo zbyt plno celniku, vetsina jich uz byla propustena pri vstupu do EU, zbytek je potrebny. Teda ono to bylo slozitejsi, sledoval jsem situaci v Moravskoslezskem kraji, propustili plno celniku, ti ted dostavaji statni rentu a shaneji si ruzne praci. Pak ostravske ustredi nabralo nekolik novych lidi, vetsinou akce z rodiny do (celni) rodiny. Pak uz jsem to prestal sledovat, jen mi neuniklo proreknuti nejakeho policejniho hlavouna, ze nemaji lidi i proto, ze policiste museji delat praci celniku. No a samozrejme znama afera s odpadama, zase se ukazalo, ze celniku je i v EU treba. I po vstupu do schengenu bude potreba celniku (viz Nemecko a jeho prepadova komanda na benzinkach a parkovistich v dalekem prihranici), je jen otazka, zda probehne dalsi kulovy blesk (tipuju ze jo), to jest propusti se dosavadni celniky (s dozivotni statni rentou) a pak se naberou nove tvare.

0/0
24.10.2007 13:33

G-lock

Re: K celnikum ...

Klid za několik let celníky sloučí s berňáky, jenže aby berňáky nebyly přeplněný, tak vyhází část současných zaměstnanců. Je to totiž levnější, současní zaměstnanci berňáků totiž nepatří pod služební zákon = uniformy, výsluhy, ...

0/0
24.10.2007 13:41

prognostique

Zbytek celníků je potřebný?

Po novém roce má přecházet jejich agenda vybírání dopravních pokut zpět pod berňáky, to samé platí se spotřebními daněmi a nově zaváděnými ekologickými daněmi. Můžete mi pak říct, co ty potřební celníci, kteří už sice nejsou dávno na čáře ale v kancelářích, budou dělat?  Sofort s nima na silnice k dopravákům. Uniformy mají, ve služebním poměru jsou, zbroják jim nechybí. Ať je vyženou z kanceláří na silnice, tam budou potřební !!!

0/0
24.10.2007 13:48

luvec

Re: Zbytek celníků je potřebný?

Tak ony se mobilni hlidky flakaji v kancelarich? Povidejte, momentalni situaci neznam ... Jinak co mi pripada za rozumne aby celnici delali, je kontrola v oblasti nakladni silnicni dopravy (vcetne treba i vazeni nakladnich vozidel a dodrzovani povinnych prestavek),  kontrola prepravy nebezpecnych nakladu, radioaktivnich latek, vojenskeho materialu, nakladani s odpady, obchod s chranenymi druhy flory a fauny, mobilni kontroly zbozi podlehajicimu celnimu rezimu, kontroly souvisejici se svobodnym pasmem a sklady, odhalovani zbozi porusujiciho nektera prava dusevniho vlastnictvi, proste vse co souvisi s pohybem zbozim v CR a hlavne pres CR. V pripade epidemii v okolnich statech pak zpet na celnice a zostreny rezim. Myslim ze by melo byt co delat.

0/0
24.10.2007 15:08

zab2

..

Dodržování zákonů by měl kontrolovat  ten, kdo je vydal : stát nástrojem zvaným Policie ČR, vyhlášky vydané státem jednotlivé státní orgány příslušného oboru či rezortu. Nad obecními vyhláškami bdí obec prostřednictvím městské policie a příslušných odborů vedení města. A je to logické.Co do toho cpete nějaké soukromé firmy? Aby se na represi živil soukromý subjekt je nejen nemorální, ale i nebezpečné.

0/0
24.10.2007 13:08

jiřulda

Re: ..

 Nejen nemorální, ale i lehce zkorumpovatelné.;-€

0/0
24.10.2007 13:24

engels

dotáhnout do konce

už vidím jak mi volají z firmy která bude měřit, že mne změřili, ale ví o člověku, který to umí zařídit, a pěkně na ruku, když nedovedou zatočit se zkorumpovanejma fizlama, jak by chtěli zabránit korupci

0/0
24.10.2007 13:07

SeeM

Re: dotáhnout do konce

to pochybuji, že by to bylo horší, soukromá firma, zřejmě bude živena provizí a tak si ohlídá zaměstnance aby nedělali díry do kasičky

0/0
24.10.2007 13:33

Júlinek šíšal

Re: Re: dotáhnout do konce

8-o ... proč by to dělala? ... vždyť právě oni tam budou odevzdávat ty firemní provize, ne? ...:-P

0/0
24.10.2007 13:48

varix

David Rath opět lže

Jako zákonodárce by měl vědět, že žádná obec nesmí umisťovat dopravní značky jak si zamane.Na umístění každé dopravní značky je musí mít souhlas Policie ČR.

0/0
24.10.2007 13:01

Babul

Re: David Rath opět lže

Lžeš ty, křečová žílo. O značkách si rozhoduje obec, policie pouze dává vyjádření, zda je to v souladu se zákonem. I když i to by měla obec vědět sama.

0/0
24.10.2007 20:16

cichlida

Pobavilo mě ,kdo může za ty mrtvé na silnici.

No přece si za to můžem sami ,vždyt víme jak máme jezdit,ale mi nedbáme předpisů tak to taky vypadá.pokud budem předjíždět ,tam kde se nesmí a budem jezdit jak .. Tak budem dál umírat.A jiný to už nebude.

0/0
24.10.2007 12:52

luvec

Na rozdíl od vás nechci mít na svých rukách krev ...

Aaa, politici se zase rozjeli. Takze co se podivat na trochu te statistiky. Podle prirucky http://www.mvcr.cz/statistiky/doprava/2006/12_2006.pdf doslo za rok 2006 k 956 umrtim na silnici. Deset nejtragicnejsich pricin (v zavorce pocet mrtvych):

1. neprizpusobeni rychlosti dopravne technickemu stavu vozovky (147); 2. vjeti do protismeru (104); 3. neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky (103); 4. ridic se plne nevenoval rizeni vozidla (95); 5. neprizpusobeni rychlosti vlastnostem vozidla a nakladu (63); 6. nezvladnuti rizeni vozidla (32); 7. nedani prednosti upravene dopravni znackou (30); 8. neprizpusobeni rychlosti viditelnosti (30); 9. prekroceni predepsane rychlosti stanovene pravidly (28); 10. neprizpusobeni rychlosti hustote provozu (25).

Uznavam, ze do dost bodu se schova i prekroceni predepsane rychlosti, presto mi to spis pripada, ze ridic by se mel spis naucit myslet a ridit zaroven, nez koukat na tachometr.

0/0
24.10.2007 12:25

luvec

Re: Na rozdíl od vás nechci mít na svých rukách krev ...

A pokracovani:

Dobre , mame na svych rukach krev, je treba zavest poradne represe. Za rok 2006 u nas umrelo na silnicich 956 lidi. Za rok 2005 (mladsi statistiku nemam) umrelo u nas na novotvary (nadory) 28255 lidi (dokonce 728 uz ve veku 20-45), na nemoci obehove soustavy (hlavne srdce) 55155 lidi (501 ve veku 20-45). Vidim v tom jistou neumeru, predpokladal bych svatou valku poslancu za zakaz koureni, povinne prevencni prohlidky na rakovinu prsu a tlusteho streva,  zavedeni povinnych rannich rozcvicek, ale i radary u pokladen bonzujici nadmerny nakup nezdravych potravin, obcas by mely probehnout celostatni Krystofy v podobe prepadu domacnosti a kontroly zdrave vecere/obedu/snidane. Proste same hezke represe podobne tem, co jsou (ci uz se chystaji) na ridice. Teda vetsi represe, vzdyt diky spatne zivotosprave umira vice lidi nez na silnicich ...

0/0
24.10.2007 12:36

Pilad

Re: Re: Na rozdíl od vás nechci mít na svých rukách krev ...

Pro zajímavost v roce 2005 u nás spáchalo dokonanou sebevraždu 1564 lidí.

0/0
24.10.2007 12:41

Cauchyho-Binetova-věta

....

Osobně s měřením rychlosti soukr. firmami nesouhlasím, ale je fakt, že previdla jsou dána a každý kdo je poruší by měl platit pokutu. Je jedno jestli je to na rovném úseku nebo ne. Automatické radary by byly nejlepší, porušil si, tak zaplať :)

0/0
24.10.2007 12:23

MoUdrostrak

Vsechny "merici firmy" by byly sponSSory sociopatu v dreSSu ODS a'la ELTODO (Mrazovka a Strahovsky toonnel)

Tak pravil ProfeSSor Big Toonnel z Hradu:

SponSSoru (zivych & mrtvych) neni nikdy dost!

0/0
24.10.2007 12:17

chatab

Re: Vsechny "merici firmy" by byly sponSSory sociopatu v dreSSu ODS a'la ELTODO (Mrazovka a Strahovsky toonnel)

Ty uz to oranzovy mliko nechlastej (Y)

0/0
24.10.2007 13:14

SeeM

a ještě bych jim zatrhl provozování

odtahových služeb

0/0
24.10.2007 12:12

wcbaba

Naši poslanci jsou blbci ,

ale blbce může zvolit zase jenom blbec.......a vo tom to je

0/0
24.10.2007 12:04

Lolinek2003

Re: Naši poslanci jsou blbci ,

A ty by jsi z týhle sebranky volil koho?Nikoho?Tak vyjde pak nastejno jako kdyby jsi volil nějaký toho b**;-€bce

0/0
24.10.2007 12:08

joscer

Re: Naši poslanci jsou blbci ,

Koho jsi volil? Ty učitě nikoho viď? Nebo že by sebekritika.

0/0
24.10.2007 12:09

Re.pe.te

Měření rychlosti

Udivuje mě, že 40% bodů (pokut) je za rychlou jízdu. Osobně za mnohem nebezpečnější považuji předjíždění před zatáčkami, předjíždění přes plné čáry, před horizontem. Vadí mi pitomci, co se mi lepí za kufr auta nebo idioti, kteří předjíždějí nebo přejížděj z pruhu do pruhu bez blinkrů stejně jako magoři,, kteří ještě nepřišli na to, k čemu slouží zpětná zrcátka.

Navíc policie stejně měří tam, kde ví, že naměří a ne tam, kde je rychlá jízda opravdu nebezpečná. Co by asi následovalo, kdyby se to dalo do rukou soukromým firmám se bojím domyslet.

0/0
24.10.2007 12:02

joscer

Re: Měření rychlosti

Zrno od plev je nutné oddělit a to jakýmkoliv způsobem. Ten kdo si často neodpustí překračovat rychlost v obci nemá na silnici co dělat, protože pravděpodobně to bude on, kdo bude nebezpečně přejíždět před zatáčkami a přes plnou čáru, to jsou většinou ti, co se lepí na kufr auta před sebou. Kdo permanentně nedodžuje jedno nařízení, snadno poruší jiné a vážnější.

Takže vzhůru do toho.

0/0
24.10.2007 12:08

Pilad

Re: Měření rychlosti

To je jen první krok,postupně se bude privatizovat Policie celá.Jen aby ji nekoupil nějaký zahraniční investor,třeba Kožený s Krejčířem.

A těď vážně,co kdyby soutěž na měření vyhrála zahraniční firma a vybírali by pokuty třeba Němci.

0/0
24.10.2007 12:29

miguels

Hrubý pytel

Na hrubý pytel patří hrubá záplata. A to hned. Není to o tom, že mě někdo vyfotí a za půl roku si mě předvolá. Je to o tom, že mě zastaví hned, pod svou identifikací se přihlásí do centrálního registru, přidá mi tam ty body, řekne mi např. že jsem dojezdil, ať odevzdám klíče a řidičák,a že zaplatím tučnou pokutu+odtah. Jaký pak sraní  s náma...

0/0
24.10.2007 12:01

joscer

Tohle může říci jen BLB:

Firmy by prý měřily tak, že by například po dohodě s obcí daly dvaceti kilometrovou rychlost tam, kde by byla zbytečná. "A za značku by daly svůj soukromý radar a mohly vlastně po každém řidiči chtít mnohatisícovou pokutu," podotkl a zaútočil (Rath) na ODS.

0/0
24.10.2007 12:00

Re.pe.te

Re: Tohle může říci jen BLB:

On až takový blb nebude, když vezmeš v úvahu, že peníze z takto vybraných pokut jdou na bankovní účet příslušné obce.

Nakonec to, co nyní předvádí městská policie je toho obdobným důkazem.

0/0
24.10.2007 12:06

joscer

Re: Re: Tohle může říci jen BLB:

Jde o to, že si někdo jen tak z ničeho nic nemůže někam umístit značku s dvacítkou a pak tam měřit. Ani obec sama o sobě to nemůže.

0/0
24.10.2007 12:11

Re.pe.te

Re: Re: Re: Tohle může říci jen BLB:

Slyšel jsi někdy o dopravních značkách, které se umísťují dočasně? To je taková ta, co se umísťuje na červeno-bíle pruhovaný stojan, třeba při opravě silnice atd, atd...

Značku postavím, změřím pár aut a zase odstraním. Mimochodem, zkoušel jsi tyhle značky někdy počítat ve mě, kde bydlíš?

0/0
24.10.2007 13:45

joscer

Re: Re: Re: Re: Tohle může říci jen BLB:

Dříve to nešlo. Ani takovouto přenosnou značku si nikdo nemůže jen tak na silnici postavit. I takovéto značky při opravách musí být předem nahlášené a schválené, protože se to neděje z ničeho nic.

Kdyby něco takového ta soukromá firma prováděla, tak je to normálně trestné a žalovatelné, o tom jsem přesvědčenej.

0/0
24.10.2007 18:48

jnnvk

Komu by to vlastně pomohlo...?

Měření soukromými firmami by nic nevyřešilo, protože by se ubíralo cestou STK. Pdívejte se, co jezdí na silnici za vraky, ale všichni mají známku. Zase by na to doplatili pouze ti slušní a naivní troubové, kteří respektují zákon.

0/0
24.10.2007 11:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.