Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanec chce svěřit měření rychlosti soukromníkům

Přemýšlíte, kam investovat peníze? S nadsázkou lze poradit – zapomeňte na nemovitosti a raději si kupte radar na měření rychlosti. Češi překračují rychlost rádi, a proto se od ledna příštího roku z rychlostních kontrol zřejmě stane výnosný byznys.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CuoreSportivo

No jo - poslanec

Takže nenasytní poslanci opět objevili nový předmět podnikání. Zatím pro rodinné příslušníky, až odejdou z politiky tak pro sebe. Dělají z too stále větší bordelistán. :-©

0/0
24.10.2007 14:27

jami73

Proč ne?

Pokud někdo jezdí bezpečně a v souladu s předpisy (tak jak se má), nemusí mít strach. A to chceme přece všichni ne? Proč teda neudělat pořádek? Praxe ukazuje, že bohužel na české řidiče neplatí nic jiného než represe.:-/

0/0
24.10.2007 9:22

5alfa

Re: Proč ne?

Naštěstí od toho ustoupili...

A proč ne? Protože je to odjakživa práce policie. U nás i všude v demokratickém světě. Policie zatím soukromá není a podle mne by ani být neměla. Zatýkat, kontrolovat a trestat by měly jen státní úřady k tomu určené.

Takhle to vypadalo, že policie na svou činnost nestačí, když přišel nápad "privatizovat radary"...

Dříve byli Kryštofové 1-2x do měsíce. Teď jsou 4-5x do roka. Nechť se zase policie vyhrne do ulic... Není třeba nechat někoho měřit rychlost "za účelem zisku"... :-)

0/0
24.10.2007 9:53

Barry Goldwater

Re: Re: Proč ne?

Telefonování bylo odjakživa věcí ministerstva spojů. Jak by vám to líbilo dnes?

0/0
24.10.2007 12:21

5alfa

Re: Re: Re: Proč ne?

Klidně ať je dál třeba pod hlavičkou Dyboidního ministerstva spojů.

Pořád netušíš, o co co mi jde? Kontrolu nad dodržováním zákonů a restriktivní funkce má zůstat na policii.

Pokud je vše státní drahé, nevýkonné s neschopnými ministry - pak tedy levně zprivatizovat, policii rozpustit a ministerstvo zavřít. :-)

Ministerstvo spojů už není, že jo? S vnitrem to plánuješ stejně? :-P 

0/0
24.10.2007 13:47

Barry Goldwater

Re: Re: Re: Re: Proč ne?

Myslím, že byste se velmi divil. Rozhodně byste mhl zapomenout na současné ceny a služby mobilního telefonování v četně interentu, který, jak vydím, rád využíváte.Nevím, proč si myslíte, že chci rozpustit policii. Ministerstvo spojů je naprosto nedůležité.  Zaniklo, ale mnoho jeho pravomocí převzala minsterstva jiná. Pořád zde ještě zůstala pošta, která jak doufám bude také zprivatizována, protže to je jediná cesta jak poštu zefektivnit.

Umožnění soukromníkům, aby mohli pomoci policii hlídat dodržování zákonů v silniční dopravě policii nijak neomezuje, naopak by ji uvolnilo ruce pro řešení problémů, které může řešit pouze police (a dnes je neřeš, protože nemá prostředky). Automobilismus je fenomén, který stojí  mimo  běžný zločin a policie na něj zjevně sama nestačí. Nevím, proč by někdo nemohl fotografoat grázly telefonují za jízdy (i na přechodech), špatné parkování, jízda v jednosměrce, což jsou přestupky, pro jejiž evidenci je policie škoda.

0/0
24.10.2007 15:20

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Proč ne?

Nedivil bych se cenám. Všimni si - MINISTERSTVO spojů se zrušilo. Pokud takhle dopadne vnitro a pořádek klid a zákonnost ohlídá soukroná agentura levněji a lépe - budu všemi packami PRO. :-)

0/0
24.10.2007 20:13

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Proč ne?

Automobilismus je problém, na který nestačí akorát NAŠE policie.

Policista označí přestupek, vyměří sankci a pak ať soukromníci odtahují, botičkují, vymáhají pokuty stejně účinně, jak to pro MHD v Praze dělá právník Sokol...

U policie máš svá práva, můžeš se bránit. Co budeš dělat s fotografem, kterej pro zvýšení svých tržeb místo fotky něco dodělá na PC? Vezmeš mu licenci? Vyhodíš policistu, co mu nalítl a vyměřit Ti pokutu? Kde se dovoláš, žes tam vůbec nebyl? Bude to stejná story jako s taxikáři v Praze?Nakonec zákon na ně bude krátkej? 

Nikdo Ti nebrání fotit auta v jednosměrce a fotky posílat na policii. Doktor_Bota filmuje piráty a videa předává policii. Ale mít z toho živnost? Privatizovat to? No jak myslíte kluci. Já se se soukromým radarem s dvěma strýci a (zřejmě) švagrem policajtem setkal. Nemyslím, že je to způsob, jak by si stréci měli přivzdělávat na pivko u "kořenů", kteří nevědí, jak se mají proti tomu bránit a jaká jsou jejich práva.

0/0
24.10.2007 20:30

Barry Goldwater

Re: Re: Re: Re: Proč ne?

Omlouván se za překlepy, pospíchám.

0/0
24.10.2007 15:21

CuoreSportivo

Re: Proč ne?

nesouhlasím - pokud to bude zdroj příjmů, bude se s tím fixlovat a rychlost bude překračována za každou cenu. Tohle do rukou trhu nepatří.

0/0
24.10.2007 14:28

liberecak

No to je v prd...

To je konec svobody.Asi si taky založím agenturu, která bude

mapovat chodce, co chodí na červenou, lidí, co kouří na zastávkách,

cyklisty, co jezdí po chodníku, lidi, co pálí listí...KDE TO SME??ODS bohužel nebyla dost dlouho u lizu,takže teď to vypadá následovně:"musíme trošku ušetřit výdaje z rozpočtu, ale ještě u toho

taky vydělat a kamarádi taky".Mrzí mě, že sem jim 4x dal svůj hlas a tenhle přílepek je toho dalším důkazem.Někomu se prostě válí ve skladu radary, který měly vydělávat   už letos,to se zatrhlo, tak od

nového roku to bude přímo zákonem.je mi z vás na blití pánové.

0/0
24.10.2007 0:21

vidlak_cz

Dnes jsem se presvedcil

Dnes jsem se presvedcil na vlastni kuzi a penezenku, jak to bude vypadat. Vzala me Mestska policie Kostelec nad Cernymi lesy ve spolupraci se "soukromnikem". Jak se da ocekavat, nemerili na nehodovem useku, ale schovani za smrkem hned u znacky obce (mala vesnicka Svatbin), kde po objizdce, co tudy do nedavna  vedla, zbyla 30. Chovali se jako naprosty paka s neomezenou moci a na mou "radu" (upozornuji v klidu vyrcenou), ze priste by meli merit v te zatacce (ktera je o 300m dal), kvuli ktere tam tu 30 dali, mi arogantne a s vysmechem sdelili, ze si budou merit, kde se jim zachce. Takze si ted opravdu neumim predstavit, jak to bude vypadat, az budou soukromnici merit sami.

0/0
23.10.2007 23:15

baronfonlempl

Re: Dnes jsem se presvedcil

Podívej se, tomuto státu vládne organizovaný zločin, moc zákonodárnou, výkonnou a soudní platíme zcela zbytečně. S topnými oleji a s lihem je to již složité, celní rejžo také vysychá, zmanipulované státní zakázky také již nic moc. A čím se má zločinecká elita živit?

0/0
23.10.2007 23:20

doktor_bota

Re: Dnes jsem se presvedcil

No, ale na druhou stranu, byla tam třicítka, nebo ne? Jistě, debata se "strážníkem" nemá cenu, většina z nich by v životě v jiném oboru (natož s podobnými pravomocemi) práci nesehnala, ale to nic nemění na tom, že jsi jel víc, než jsi směl. A propos, udělal jsi chybu - u dočasných značek na ty tupce dost často zabírá, když jim slušně vysvětlíš, že ta dočasná značka je v rozporu se zákonem (což obvykle je) a nabídneš jim přivolání PČR.

0/0
24.10.2007 0:37

vidlak_cz

Re: Re: Dnes jsem se presvedcil

Značka nebyla značena jako dočasná (=oranžovobílý podstavec) - dle mých zkušeností v objížďkách dost často značky věší na sloupky k normálním značkám a pak mnohdy zůstávají - vždyť přece omezení jsou tak přirozená.

Tvou reakci jsem čekal - porušil jsi předpisy, tak co chceš.

Věřím, že ty jsi takový řidič, který má vždy už 5 metrů před značkou obce 50km/h a nikdy by se mu nestalo, že 5 metrů za má o pár kiláků víc. To na jednu stranu smekám a na druhou stranu doufám, že tě na silnici nikdy nepotkám.

Tenhle příspěvek do diskuse měl být o tom, že na českých silnicích je spousta zbytečného značení a omezení, řidiči je ignorují, protože třeba u té objížďky bylo jasné kdy a proč tam tu značku dali, důvod pominul, ale značka nezmizela. Řidiči ji ignorují, nikdy se tam nikomu nic nestalo, ale policajti ji využívají jako dobré místo na výdělek. Já nechci slepě poslouchat hloupé předpisy.

A chci upozornit na to, že až budou vybírat soukromníci sami, budou vybírat hlavně na takovýchhle místech...

0/0
24.10.2007 1:43

5alfa

Re: Re: Re: Dnes jsem se presvedcil

Jsou mezi námi i takoví, kteří na Sahaře neujdou 5 metrů ke studni, protoře by museli přejít silnici a na přechodu je přece červená. 8-o

Raději zemřou žízní, viz. Jiránkův vtip... ;-D

0/0
24.10.2007 2:01

5alfa

Čus bus a dobrou.

Nakonec v tom jsou i pozitiva. Možná ještě přijmout jednoho ministra - taky nestíhá. Nějakého soukromého, za účelem zisku... :-P

Když policie nestíhá a mají být soukromí radaroví měřiči (za účelem zisku) ;-D

0/0
23.10.2007 23:11

baronfonlempl

Re: Čus bus a dobrou.

Chápej, že policajti opravdu, ale opravdu, nemají čas. Musí při zaměstnání ještě loupit se zbraní, krást, vynucovat si úplatky. Jsou to jenom lidi...

0/0
23.10.2007 23:15

baronfonlempl

Podívejte se, pokud nejste zločinci,

tak ve vlastním zájmu emigrujte a nepleťte se nám do kšeftu.

0/0
23.10.2007 23:02

5alfa

Re: Podívejte se, pokud nejste zločinci,

:-) Krejčiř a Pitr pochopili. ;-D

Díky za pobavení, bude se mi lépe usínat. [>-]

0/0
23.10.2007 23:07

MrFrank

Co k tomu dodat ...

pan Karel Sehor je blb. Je to ale bohuzel jen spicka ledovce. Tech blbu je v Cesku v soucasne dobe vic. Je mi v podstate lito vsech tech diskutujicich, kteri se nechali timto nesmyslem vyprovokovat k diskusi. Odbornik zasne, laikovi je to jasne. 8-o

0/0
23.10.2007 22:53

VláďaK

To nikoho,než zástupce zlodějů

nemůže napadnout.

0/0
23.10.2007 22:53

baronfonlempl

Podívejte se na to z druhé strany.

Nic se nezmění. Pouze budeme uplácet zaměstnance soukromé firmy.

0/0
23.10.2007 22:44

5alfa

Re: Podívejte se na to z druhé strany.

Pochybuji, že budou mít právo Tě zastavit. Tedy jim nebudeš moci předat peníze výměnou za exkluzivní foto...

0/0
23.10.2007 22:46

baronfonlempl

Re: Re: Podívejte se na to z druhé strany.

Tak si vezmu paruku a brýle. Řídila osoba blízká. A je to.

0/0
23.10.2007 22:48

5alfa

Re: Re: Re: Podívejte se na to z druhé strany.

Neboj, taky na to dojde jako ve světě. Platí majitel vozu, pokud nebyla hlášena krádež nebo pokud neoznámí, komu půjčil vozidlo...

0/0
23.10.2007 22:56

baronfonlempl

Re: Re: Re: Re: Podívejte se na to z druhé strany.

Česká zločinecká kotlina není svět. Tady vládneme my...

0/0
23.10.2007 23:01

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Podívejte se na to z druhé strany.

;-D;-D

Tož konečně argument, který sedí... R^R^

0/0
23.10.2007 23:02

1255

Šmírování

Co si to pan poslanec dovoluje! Záhy nám budou najaté firmy šmírovat všude a ve všem, protože stát nezvládá práci, kterou má.

0/0
23.10.2007 21:46

doktor_bota

Re: Šmírování

Budování socialismu skončilo, probuď se.

0/0
23.10.2007 22:07

5alfa

Re: Re: Šmírování

Takže už ne domovníci, PS VB, spolupracovních STB, ale licencované služby "focení a udávání za účelem zisku"? :-P

0/0
23.10.2007 22:16

5alfa

Re: Re: Re: Šmírování

spolupracovníci...

0/0
23.10.2007 22:20

doktor_bota

Re: Re: Re: Šmírování

Halt nebudeš nadále moci jezdit jako prase. Chápu, že tě to mrzí, ale z mého hlediska má chystaný systém téměř výhradně přínosy.

A mimochodem - tvé naivní představy o tom, jak budou vyčuraní podnikavci montovat na své radary z bazaru jakési turbo či co, no - to jen svědčí o tvé hlouposti. Nebo zaslepenosti.

0/0
23.10.2007 22:30

5alfa

Re: Re: Re: Re: Šmírování

Neboj, rozhodně nejezdím jako prase (nebo jako Ty? :-))

Svědčí to o zkušenosti, o tom, co se stalo v taxislužbě Praze a jak je na to zákon nakonec krátký. Ty si tomu říkej hloupost nebo zaslepenost.

Jsem rád, že tuhle věc nenavrhli socani, to by bylo řečí, že policie nestíhá svou práci. A právem! Jen ale nějaký podobný nesmysl vznikne v dílně ODS a je to najednou bezva nápad. No jak myslíš. Zkusíme tomu tedy říkat chytrost a prozíravost, jo? ;-D

Rozhodně to není návrat k socialismu nebo k protektorátu, kdy všichni práskali na všechny, kdy policie měla své pomocníky a udavače. Teď to bude jen "focení s licencí a udávání za účelem zisku".

Uvidíme, třeba to neprojde. :-)

0/0
23.10.2007 22:44

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Šmírování

Ano, udávání. Tak nazývají někteří lidé (jako jsi ty) ty z nás, kteří se například pokusí zachytit kamerou hovado, předjíždějící přes dvojitou plnou (počkal na mě pod kopcem a "vysvětlil" mi to. Když jsem zde do diskuze napsal, že jsem poslal policii fotky dodávky, jedoucí cca sedmdesátkou na čtyřicítce (s nabídkou svědectví), byl jsem taky označen za udavače a bolševického práskače. Halt máme na věci jiný názor. Ty vidíš svědka trestného činu jako bonzáka. Já jako někoho, kdo má odvahu nenechat si to líbit - i přesto, že ví, že pravděpodobně zažije srážku s blbem (úředníkem). Měj se hezky, ačkoliv by ti pár negativních životních zkušeností rozhodně prospělo.

0/0
23.10.2007 23:29

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Šmírování

Ale ne, to nazývám nahlášením, za ÚČELEM ZISKU. Prostě založit si živnost fotit, posílat na policii za peníze, stát se PSVB, spolupracovníkem STB za prachy nebo jiné výhody.

Ty šeš magor nebo nemocný? Tohle je pro mne UDÁVÁNÍ, pokud práskaš s vědomím, že z toho máš prospěch finanční nebo jiný hmotný. Pak nechápu proč se chceš budit, je to jako za protektorátu, jako za komárů, jenže do vlastních se neukazuje, že?

Neboj, taky jsem měl tu čest zastavit zloděje, taky zavolal policii, když jsem viděl, jak kradou sousedovi auto.

Takže práskač je ten, který to dělá ne proto, aby bylo lépe, bezpečněji a radostněji, ale ten který to dělá za peníze. Jsem rád, že pohrdáš těmi bolševickými, já pohrdám i těmi, kteří to dělají na popud poslance ODS.

Takže si hluboce nerozumíme. Ty si pohrdej těmi komunistickými udavači a fandi těm, kterí to dělají pod vlajkou ODS. Je to Tvůj postoj a Tvá vizitka a nehodlám Ti to dále vyvracet. Já pohrdám obojím. Pokud s tím máš potíž, zjisti si, co je udavačství.  

0/0
23.10.2007 23:43

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Šmírování

Chápu. Takže lékař, který si otevře ordinaci, kde nabízí služby nemocným, je vychcaný zmetek, který čeká na (placenou) příležitost - správně by měl chodit mezi lidem a zdarma léčit nemocné. Resp. za peníze, ale nesmí je vyhledávat a nesmí jim ani dát najevo, že je poblíž, aby tvá dušička měla pokoj. Stejně tak, pokud si obec najme firmu, která sofistikovaným způsobem změří místní hovada za volantem, protože PČR nemá šanci něco podobného realizovat, jde podle tebe o akt přízemního udavačství s cílem okrást nebohé řidiče (ta hovada za volantem) ve prospěch dotyčné firmy. Už je mi to jasné, ať žije Savjetskyj Sajus, urááá...

No, dobrou noc.

0/0
24.10.2007 1:10

5alfa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Šmírování

To jsem napsal kde? Fakt jsi tak blbej nebo jen zkoušíš, zda mne to přestane bavit? Nechápeš vůbec nic, ale to mne u Tebe nepřekvapuje.    Lékaře, holiče, pekaře si vybíráš. Nebo lékař Tě udává? Holič Tě udává? Pekař Tě udává? Platíš u něj pokuty? Nemůžeš změnit lékaře, pekaře, holiče, když nejsi spokojený?

Kde ve světě fotí špatné řidiče soukromník, jakožto "firma na kšeft". Zatím to vždy dělala policie. Co do toho pleteš Sovětský svaz, Tys požil? Jakmile Ti někoho zatkne "soukroná radarová, foukací alkoholová, mládežnická opilecká úderka", budeš první ječet gestapóó. To je věc policie.

Přestaň kydat další a další blbé příklady, když máš jen hloupý pocit, že tohle je bota ODS. Chápu, že se to pokoušíš obhájit, ale jak to vlákno začalo, tak to skončím. Udávat pro prachy je póvl a FUJ. Ty to cítíš jinak.

Nocť si obec najme koho chce. Ale jsou věci, které řeší policie. Má pravomoce prostředky.

Nevím, co na tom nechápeš Až Tvou dceru zatkne soukromá agentura, budeš první ječet gestapo!

0/0
24.10.2007 1:58

cichon

Re: Re: Re: Re: Šmírování

No, prave diky takovejm chytrakum jako ty to u nas vypada jak to vypada. Si naivni debil:-©

0/0
23.10.2007 23:12

estonto

Ne radarům!

Špička má pravdu.

Je naprosto zřejmé, že firmě usilující o zisk bude lhostejná logika věci a radary rozestaví na rovných a přehledných úsecích státovek, kde se dá zcela bezpečně jet 120. A bude o zisk postaráno. Bezpečnost pochopitelně nevzroste.

X

0/0
23.10.2007 20:09

jajaja00

Re: Ne radarům!

Předpisy se mají dodržovat, o tom to je. Pokud je na takovém úseku rychlost omezena zjevně nesmyslně omezena, holt musíš tou omezenou rychlostí jet. A věř mi, že mi je úplně jedno, jestli ti vrahouni za volantem dostanou pokutu (a následně přijdou o papíry atd.) na úseku "bezpečném" nebo jiném.

0/0
23.10.2007 20:17

5alfa

Re: Re: Ne radarům!

Pokud takto na každého piráta nepřipadne jeden normální a slušný řidič, bude to v pořádku.

Jen mám obavy z toho, že maximalizovat zisk z téhle soukromé činnosti povede do pekel.

0/0
23.10.2007 20:29

jajaja00

Re: Re: Re: Ne radarům!

Ale vždyť míra zisku může být nastavena. Rychle z hlavy bez hlubšího přemýšlení .... třeba stropem, nebo může být stanovena odměna za snížení nehodovosti v úseku, nebo příslušný přístroj může evidovat všechna projíždějící vozidla a vyhodnocovat dodržování rychlosti,....

0/0
23.10.2007 20:40

5alfa

Re: Re: Re: Re: Ne radarům!

Může, jenže to ten zákon (přílepkový) neřeší. Prostě policejní (pravo)moc svěřit soukromníkům... No jak myslíš. :-)

0/0
23.10.2007 20:55

cichon

Re: Re: Re: Re: Ne radarům!

Jezisimarija, to je vul. KDo to asi bude pocitat a kontrolovat? PS. nejvic mrtvejch je z predjizdeni v neprehlednym useku, a to zadnej radar neresi. Stacila by funkcni , myslici vychovavajici policie a ne buzerace, ktera by vyvrcholila komercializaci prace dopravni policie. Mysli8-o trochu, clovece nestastna...

0/0
23.10.2007 23:16

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Ne radarům!

Jsou lidé, kteří sčítat, násobit a evidovat umějí. Pokud si vzpomínám, tak socani prosazovali nějaké registrační pokladny do obchodů, kam by si je každý soukromník musel koupit za své. Tady to může propůjčit stát.

Předjíždění v nepřehledném úseku opravdu žádný radar neřeší, ale radar řeší to, že ten debil už třeba řídit nebude. Protože k tomu předjíždění jaksi musí jet vyšší rychlostí a když ji vyvine v úseku nepřehledném, tak po rovině se určitě zrovna neplouží, čili třeba už řidičák dávno nemá.

0/0
23.10.2007 23:29

cichon

Re: Re: Ne radarům!

Aha,zase tady diskutuje  nekdo bez ridicaku

0/0
23.10.2007 23:09

jajaja00

Re: Re: Re: Ne radarům!

Pokud myslíš mne, tak se mýlíš a dokonce jsem měl ještě i ten růžový rozkládací a dost dlouho. Takže můžeš odhadnout, kolik to je desítek let.

0/0
23.10.2007 23:18

jajaja00

Václav Špička : "Soukromá firma chce vydělávat, ... bude měřit jen tam, kde bude mít jasný výdělek,"

Václav Špička je blb. Soukromá firma chce vydělávat jaksi logicky. A proč by někdo stavěl radar tam, kde se jezdí pomalu ?

Platí moje první věta.

0/0
23.10.2007 17:34

Júlinek šíšal

Re: Václav Špička : "Soukromá firma chce vydělávat, ... bude měřit jen tam, kde bude mít jasný výdělek,"

ty jsi ale lepší ... vono jí k vydělávání postačí krom těch papíru ještě počítadlo s naskenovanou fotkou provinilce, no a nějakým tím kvalirnějším tiskem ...:-P

0/0
23.10.2007 17:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.