- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pár životů bylo zmařeno podle mého skromného názoru i proto, že spousta lidí díky bodovému systému jezdí s očima přilepenýma na ručičku tachometru, aby náhodou někde nejeli rychleji než se smí a situaci na silnici sleduje možná tak jejich pes.
Obávám se, že jde o stejně paradoxní výsledek opatření, které mělo bezpečnost zvýšit, jako v případě masivní informační kampaně na téma "Chodci teď mají přednost na přechodech"
A snížení počtu dopravních nehod? Lež jako věž. Počet nahlášených nehod skutečně mírně poklesl. Bodejť ne, když limit pro povinnost nehodu ohlásit stoupl ze dvaceti na padesát tisíc.
Naši páni poslanci a senátoři odvedli opravdu skvělou práci, ale tady už jde opravdu o životy, je potřeba tu tupou línou a drahou sebranku vyhnat.
Je to dost jednoduché a určitě to není v bodech ani v policajtech.
1) - dát do pořádku silnice. Stačí se podívat na ta oraniště, po kterých se musí jezdit. Pokud je dva roky posazená 30tka např. v Praze na výjezdu z Vršovic na dálnici (a z 80tky) kvůli vyjetým kolejím, tak ji naprosto každý ignoruje. Prvních 14 dnů ji ti, kdo tam jezdí pravidelně, dodržovat budou. Pak už ne, když se nic neděje. Je prostě potřeba, aby se opravy prováděly dostatečně rychle.
2) - dokončit obchvaty a dálniční tahy a to co nejdřív. Kdyby byly obchvaty alespoň velkých měst hotové, snížilo by to výrazně provoz v těch městech a také počet nehod.
3) - zakázat provoz všech technicky nevyhovujících aut. A technicky nevyhovující auto má být takové, které nemá dostatečnou pasivní bezpečnost - např. nemá airbag alespoň pro řidiče. Právě v těchto dnes opět vyjeli řidiči škodovek 100 až 130 ale viděl jsem i trabanta. Taková 120tka, když jede stovkou a napálí to někam (nebo něco do ní), tak jsou uvnitř všichni mrtví.
4)-zpřísnit vydávání řidičských průkazů,možná i psychotesty.(spousta lidí by zasloužila místo papírů na auto papíry na hlavu)
Několikrát zmiňuješ paragraf 18, odstavec 2. Ohledně pomalé jízdy. Proč neocituješ i odstavec 1 tohoto paragrafu:
Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména SVÝM SCHOPNOSTEM, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
Takže nevyhazuj pomaleji jedoucí řidiče ze silnic. Když si prostě nějaký děda, který jede k lékaři netroufne jet 90 na rovném úseku, tak jede 70. Ono dobrého řidiče dělá dobrým řidičem i to, že dokáže takovéto řidiče respektovat a brát na ně ohled.
PS: nejsem ten, co jezdí 70.
... doplňuji, že po silnici mohou jezdit i jezdci na koních, i povozy oslem tažené. I chodci po nich mohou tahat vozíky ...
... pouze nebezpečná prasata po nich jezdit nesmějí ...
Nyní když jsme levici nakopali do hluboké opozice, tak došlo za poslední rok k nějaké postupné vítězné euforii. Nic se nedodržuje, jízda po cestách je něco jako divoký západ. Právo sinějšího. Policii nebere už nikdo vážně, řidič do stojících najíždějí a srážejí jak kuželky. Nárůst útoků je ročně v řádu stovek procent.
Vážený těšíte se až Vás některý z Vaších soukmenovců sejme na silnici?
Počet mrtvých na silnicích je přímo úměrný morálnímu rozkladu společnosti a vyjadřuje prostě lhostejnost k druhým ...
Evangelium podle Čechů: "Ser na bližního svého!"
Když dostane řidičák každej imbecil, tak se nedivím. ŘP třeba až od 21let a první rok jízdy třeba ještě pod dohledem zkušeného řidiče. A benga, vylezte z kanclů, zahoďte radary, na ty na zbytečnejch padesátkách na začátku obce grázly nenachytáte. Postavte se na místa, kde je to potřeba a vyXerte se na kontrolování prošlých lékáren, když mezitím okolo vás proletí ožralej telefonující namachrovanej debílek v Audi nebo něčem podobným.
No, že se tu tak plije na Čechy, všechny nehody, co jsem za poslední rok viděl naživo jako svědek, tedy všechny dvě, jsem viděl venku, jednu v bavorsku a jednu v irsku...