Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehody si v září vybraly na silnicích 112 životů

Během letošního září přišlo na silnicích o život 112 lidí, tedy nejvíce za poslední tři roky. Vyplývá to z předběžné statistiky Policejního prezidia. Do konce měsíce přitom ještě zbývá pár hodin. Opět se ukázalo, že bodový systém ani přísné postihy na neukázněné řidiče neplatí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

AlekseyStokuref

Účinnost bodového systému

Pár životů bylo zmařeno podle mého skromného názoru i proto, že spousta lidí díky bodovému systému jezdí s očima přilepenýma na ručičku tachometru, aby náhodou někde nejeli rychleji než se smí a situaci na silnici sleduje možná tak jejich pes.

Obávám se, že jde o stejně paradoxní výsledek opatření, které mělo bezpečnost zvýšit, jako v případě masivní informační kampaně na téma "Chodci teď mají přednost na přechodech"

A snížení počtu dopravních nehod? Lež jako věž. Počet nahlášených nehod skutečně mírně poklesl. Bodejť ne, když limit pro povinnost nehodu ohlásit stoupl ze dvaceti na padesát tisíc.

0/0
2.10.2007 22:48

Sagita

Vyžeňme tu tupou chátru z Parlamentu!!!!

Naši páni poslanci a senátoři odvedli opravdu skvělou práci, ale tady už jde opravdu o životy, je potřeba tu tupou línou a drahou sebranku vyhnat.

0/0
2.10.2007 11:45

CuoreSportivo

Jo jo

je to ale skvělá věc ten bodový sytém.;-D

0/0
1.10.2007 18:09

barbudo

Re: Jo jo

... je, ale 12 je moc ...

0/0
1.10.2007 20:12

dislektik-idnes si na mě zasedla

v rádiu hlásily 115 životů

???!

0/0
1.10.2007 16:32

Warhead_bia :P

Re: v rádiu hlásily 115 životů

aktualizace ;-D

0/0
1.10.2007 17:16

jbroz50

Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Je to dost jednoduché a určitě to není v bodech ani v policajtech.

1) - dát do pořádku silnice. Stačí se podívat na ta oraniště, po kterých se musí jezdit. Pokud je dva roky posazená 30tka např. v Praze na výjezdu z Vršovic na dálnici (a z 80tky) kvůli vyjetým kolejím, tak ji naprosto každý ignoruje. Prvních 14 dnů ji ti, kdo tam jezdí pravidelně, dodržovat budou. Pak už ne, když se nic neděje. Je prostě potřeba, aby se opravy prováděly dostatečně rychle.

2) - dokončit obchvaty a dálniční tahy a to co nejdřív. Kdyby byly obchvaty alespoň velkých měst hotové, snížilo by to výrazně provoz v těch městech a také počet nehod.

3) - zakázat provoz všech technicky nevyhovujících aut. A technicky nevyhovující auto má být takové, které nemá dostatečnou pasivní bezpečnost - např. nemá airbag alespoň pro řidiče. Právě v těchto dnes opět vyjeli řidiči škodovek 100 až 130 ale viděl jsem i trabanta. Taková 120tka, když jede stovkou a napálí to někam (nebo něco do ní), tak jsou uvnitř všichni mrtví.

0/0
1.10.2007 13:57

bezik

Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

4)-zpřísnit vydávání řidičských průkazů,možná i psychotesty.(spousta lidí by zasloužila místo papírů na auto papíry na hlavu)

0/0
1.10.2007 14:06

jbroz50

Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

ano, díky za doplnění.

0/0
1.10.2007 14:14

Gaston

Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Mám několik otázek:

proč řidiči nepřizpůsobují rychlost stavu "oraniště"?

proč řidiči nerespektují dopravní značení?

je přesun nehod z měst na okruhy?

jak pomůže airbag řidiče jeho spolujezdcům?

0/0
1.10.2007 14:16

jbroz50

Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

To je opravdu jednoduché. Jestliže nikoho nezajímá špatný stav silnice, pak se postupně stává normou a ne výjimkou, kterou je potřeba akceptovat.

Dopravní značení nerespektují velmi často proto, že mají zkušenosti s tím, že neodpovídá aktuální situaci. Že je přinejmenším zastaralé, že ten kdo dává značení si z různých důvodů dává tzv. rezervu (tam kde by bylo bez problémů omezení na 50 se dá 30, jen aby...) atd.

Nerozumím přesunu nehod z měst na okruhy. Samozřejmě, že také na okruzích mohou vznikat nehody. Ale jejich počet a důsledky jsou výrazně nižší (jako příklady můžeme brát třeba Čáslav, Plzeň, Chlumec nad Cidlinou).

airbag řidiče je minimum. Lepší by bylo mít povinný ještě alespoň u spolujezdce. Na druhou stranu v každém autě jede řidič, ne v každém spolujezdci.

0/0
1.10.2007 14:43

Deleter

.

No, s těmi airbagy bych docela polemizoval.

0/0
1.10.2007 14:48

kernel32.dll

Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Bod 3 je totální hovadina protože:

- zakážeš cca 1/2 všech aut

- i kdybys je zakázal, co s nima potom, lusknout prsty a auta zmizí?

0/0
1.10.2007 14:42

jbroz50

Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

- no a?

- nemusí zmizet, do spousty aut jde airbag (ve volantu) bez problémů dodělat. A zbytek skončí jako šrot. Spousta obchodníků nabízí výkup proti nákupu nového.

0/0
1.10.2007 14:46

Deleter

Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

To jakože vyměním svůj starý poctivý kvalitní vůz za ty sračky, co se dnes zovou auty, nebo mi poskytnete příspěvek na nový poctivý kvalitní vůz? 8-o;-D

0/0
1.10.2007 14:50

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

pokud máte starý poctivý kvalitní vůz ještě ne v kategorii veterán, tak tam airbag určitě dát jde.

0/0
1.10.2007 15:15

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Co je "starý poctivý kvalitní vůz"?

0/0
1.10.2007 15:19

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Třeba 20 let (nebo i víc) starý mercedes.

0/0
1.10.2007 15:22

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

To je vlastně pravda.

0/0
1.10.2007 15:23

kernel32.dll

Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Do 120ky? Ehm... ;-D

0/0
1.10.2007 14:53

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

no, 120 je přesně do toho šrotu - je to jen jezdící rakev na kolečkách, stačí někde škrtnou podvozkem a je v plamenech. Občas chytí taky sama o sobě - olej teče všude a elektrika je strašná.

0/0
1.10.2007 15:12

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Jel jste někdy ve "stodvacítce"?

0/0
1.10.2007 15:16

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

jistěže ano. Koncem 80tých let dokonce velmi často. Stejně nevím o žádné, které by po roce provozu netekl olej - natož po 20ti letech.

0/0
1.10.2007 15:19

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Podivné je, že jste často a asi i dobrovolně sedal do "rakve na kolečkách".

0/0
1.10.2007 15:22

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

Jo, bohužel nic jiného nebylo. Ale jen tak dlouho, dokud to bylo nezbytné a přestal jsem s tím hned v roce 90.

Dnes je to už opravdu o něčem jiném.

0/0
1.10.2007 15:25

kernel32.dll

Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

jo a v ČR je zruba 4 miliony aut, z toho by byl skoro 1 milion tun (!) šrotu

0/0
1.10.2007 15:00

Deleter

Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

No proč né, po šrotu je poptávka, jenom se jako vlastní auta bez airbagu z takových myšlenek neraduju. Co přijde příště? ABS? ESP? ;-D

0/0
1.10.2007 15:05

kernel32.dll

Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

střešní okénko a zadní stěrač...

0/0
1.10.2007 15:07

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

No to zrovna mám...

0/0
1.10.2007 15:22

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

ono snad každý auto do šrotu nemusí. Těch kam nejde dát airbag k řidiči bude tak do 100 tisíc - a možná ještě míň, protože spousta evidovaných rachotin stejně nejezdí.

0/0
1.10.2007 15:14

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

jak pomůže airbag řidiči při bočním nárazu?

0/0
1.10.2007 15:18

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

nijak. Jenže 90% havárií je náraz čelní či zadní a jen 10% z boku.

0/0
1.10.2007 15:21

Gaston

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

No, máte to dobře vymyšlené. Stačí jeden airbag do každého auta a je vše vyřešeno.

Z vás měli udělat ministra.

0/0
1.10.2007 15:37

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

on tady snad někdo něco takového tvrdil? Už nadpis k úvodnímu komentáři říká - snížit následky (i počty, ale pasivní bezpečnost aut je o těch následcích) nehod.

Kdyby ironie zachraňovala životy, tak by tady žádný mrtvý jistě nebyli. Navrhnout něco, co by mohlo alespoň trochu pomoci je těžší.

0/0
1.10.2007 15:58

jbroz50

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak snížit počty a hlavně následky nehod?

on tady snad někdo něco takového tvrdil? Už nadpis k úvodnímu komentáři říká - snížit následky (i počty, ale pasivní bezpečnost aut je o těch následcích) nehod.

Kdyby ironie zachraňovala životy, tak by tady žádný mrtvý jistě nebyli. Navrhnout něco, co by mohlo alespoň trochu pomoci je těžší.

0/0
1.10.2007 17:08

joscer

pro piErcE

Několikrát zmiňuješ paragraf 18, odstavec 2. Ohledně pomalé jízdy. Proč neocituješ i odstavec 1 tohoto paragrafu:

Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména SVÝM SCHOPNOSTEM, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

Takže nevyhazuj pomaleji jedoucí řidiče ze silnic. Když si prostě nějaký děda, který jede k lékaři netroufne jet 90 na rovném úseku, tak jede 70. Ono dobrého řidiče dělá dobrým řidičem i to, že dokáže takovéto řidiče respektovat a brát na ně ohled.

PS: nejsem ten, co jezdí 70.

0/0
1.10.2007 9:11

barbudo

Re: pro piErcE

... doplňuji, že po silnici mohou jezdit i jezdci na koních, i povozy oslem tažené. I chodci po nich mohou tahat vozíky ...

... pouze nebezpečná prasata po nich jezdit nesmějí ...

0/0
1.10.2007 9:16

Gaston

Re: Re: pro piErcE

Nesmějí, nesmějí, ale je jich tam čím dál víc.

0/0
1.10.2007 14:19

Deleter

Re: pro piErcE

To máte jistě pravdu, ovšem není od věci, když takový řidič umožňuje těm rychlejším bezpečné předjetí.

Rychlejší řidiči by ovšem měli zase respektovat ostatní a nevyšilovat.

Co ale říct na !"#$%&, kterej jede po dálnici (!!!) v levým pruhu 90, přestože je pravej volnej???

0/0
1.10.2007 9:16

rumcajsscipiskem

Re: pro piErcE

Když je to starší člověk, tak to chápu a respektuju. Bohužel většinou je to někdo, kdo se vybavuje se spolujezdci, případně telefonuje apod. Rv A pak těch 70 jede i v obci, to je vůbec nejlepší...

0/0
1.10.2007 9:19

barbudo

Re: Re: pro piErcE

... tento typ řidiče zove se sedmdesátník ...

... není jich málo ...

0/0
1.10.2007 9:22

rumcajsscipiskem

Re: Re: Re: pro piErcE

A nebo frajeři, co tě na rovný silnici přežehlí 130 a když přijdou zatáčky, tak jedou jak z hnojem...

0/0
1.10.2007 9:34

chemba

Demokracie po česku

Nyní když jsme levici nakopali do hluboké opozice, tak došlo za poslední rok k nějaké postupné vítězné euforii. Nic se nedodržuje, jízda po cestách je něco jako divoký západ. Právo sinějšího. Policii nebere už nikdo vážně, řidič do stojících najíždějí a srážejí jak kuželky. Nárůst útoků je ročně v řádu stovek procent.

0/0
1.10.2007 8:42

akbarbuhs

Re: Demokracie po česku

Vážený těšíte se až Vás některý z Vaších soukmenovců sejme na silnici?

0/0
1.10.2007 8:54

daimonion

Počet mrtvých ...

Počet mrtvých na silnicích je přímo úměrný morálnímu rozkladu společnosti a vyjadřuje prostě lhostejnost k druhým ... :-/

0/0
1.10.2007 1:39

daimonion

Re: Počet mrtvých ...

Evangelium podle Čechů: "Ser na bližního svého!" :-(

0/0
1.10.2007 1:39

spartaman

Ach jo

Když dostane řidičák každej imbecil, tak se nedivím. ŘP třeba až od 21let a první rok jízdy třeba ještě pod dohledem zkušeného řidiče. A benga, vylezte z kanclů, zahoďte radary, na ty na zbytečnejch padesátkách na začátku obce grázly nenachytáte. Postavte se na místa, kde je to potřeba a vyXerte se na kontrolování prošlých lékáren, když mezitím okolo vás proletí ožralej telefonující namachrovanej debílek v Audi nebo něčem podobným. !

0/0
1.10.2007 1:20

Deleter

.

No, že se tu tak plije na Čechy, všechny nehody, co jsem za poslední rok viděl naživo jako svědek, tedy všechny dvě, jsem viděl venku, jednu v bavorsku a jednu v irsku...;-D

0/0
1.10.2007 0:12

chemba

Re: .

škoda že nejezdíš.

0/0
1.10.2007 8:43

Deleter

Re: Re: .

Kam?

0/0
1.10.2007 9:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.