Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: Vlastníka katedrály by mohli klidně určit i poslanci

Soud vyřkl verdikt v dalším kole letitých sporů o katedrálu svatého Víta na Hradčanech. Tentokrát řekl, že svatostánek patří státu. "Nemohl určitě rozhodnout jinak," řekl MF DNES prezident Václav Klaus krátce před svým odletem z New Yorku do Salt Lake City.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzaf

Má pravdu

No to má Klaus celkem pravdu. Soud rozhoduje podle zákonů. Pokud bude zákon, který řekne, že katedrála patří církvi, tak soud nemůže říct nic jiného.

0/0
29.9.2007 22:29

mpixel

Většina lidi zde jsou debbilove

Prostě věřte tomu že poslanci rozhodnout muzou, protoze muzou menit zakony. At se vám klaus líbí nebo ne.Rv

0/0
29.9.2007 16:37

trojuhelník

zatím patří státu...

Král České privatizace se dočkal... katedrála je ve vlastnictví státu, to jsou paradoxy Mr. Klaus !

0/0
28.9.2007 18:23

kiki46

Kázat mši bude Klaus?

Kdo nechápe, že kostel je církevní stavba, dostal dobrou bolševickou výchovu!

Jsem pro odluku církve od státu, navrácení nakradeného majetku ve stavu, v jakém byl, a v možnost část daní cíleně směřovat dle vlastního uvážení. Někdo by je nacpal asociálům, já zase církvi!

0/0
28.9.2007 17:33

PoiuzTre

...

Kostel byl v té době celospolečenskou stavbou, neboť se jednalo de facto o ideologickou totalitu a nesekularizované společenské zřízení.

Jsem pro odluku církve od státu, navrácení majetku vlastněného nyní státem církvi, který skutečně církev vlastnila, ve stavu, v jakém byl, navrácení všeho majetku, který církev nakradla ve stavu, v jakém byl, a ať si církev platí všichni kdo chtějí, ale bez souvislosti s daňovou povinností vůči veřejnoprávním korporacím (státu a spol) .

0/0
28.9.2007 19:08

celtic

Re: Kázat mši bude Klaus?

R^:-)

0/0
28.9.2007 22:45

babacek

Proč ?

Proč by katedrálu nemohl vlastnit stát a spravovat církev ? Kde je překážka?:-/

0/0
28.9.2007 9:00

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Proč ?

KLAUS!

0/0
28.9.2007 9:01

babacek

Re: Re: Proč ?

Copak o všem rozhoduje jen Klaus?8-o

0/0
28.9.2007 9:13

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Proč ?

bohužel

0/0
28.9.2007 18:29

babacek

Re: Re: Re: Re: Proč ?

Nebuď směšný,žádný prezident na světě snad nemá tak okleštěné pravomoci jako právě Klaus.:-)

0/0
29.9.2007 5:19

PoiuzTre

Re: Re: Proč ?

Copak Klaus to tak nechce? 8-o

0/0
28.9.2007 18:30

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Re: Re: Proč ?

Klaus by ji nejraději věnoval pracujícímu lidu

0/0
28.9.2007 18:49

PoiuzTre

Re: Re: Re: Re: Proč ?

Podle většiny právníků a historiků, a hlavně podle soudu, patří katedrála státu.

Velká loupež tisíciletí se katolické církvi nevydařila R^

0/0
28.9.2007 22:32

Ioio

Touha po majetku a po moci

Jsme republika, u nás jsou potentáti voleni ve volbách (tedy alespoň někteří). Krále ani faráře jsme si nezvolili. Koruna česká a KDU-ČSL jsou strany, které je "reprezetují", tomu odpovídá i jejich volební výsledek.

:-)

0/0
28.9.2007 7:01

PoiuzTre

Re: Touha po majetku a po moci

Jo, a taky odboroví bossové nejsou voleni ve všeobecných volbách, dokonce ani všemi zaměstnanci v daných podnicích, a přesto mají moc srovnatelnou s volenými politiky a tedy logicky i peníze na náš účet. Rv

0/0
28.9.2007 18:29

okurky

Pric s cirkvi je jen opium pro lid.

A lid nani porad doplaci. Cirkve kaza vodu a pije vino tak pric s ni a bude min valek a lid bude zit v blahobitu.

Porat se ohani bohem kdoho kdy videl a ti jeho zazraky?;-D

0/0
28.9.2007 5:58

PoiuzTre

Klausův výrok

Mám dojem, že zdejší antiklausovci, ale i mnozí jiní, ten jeho výrok nepochopili.

Soudy už dávno rozhodly, a to ve výsledku správně. Klaus tedy netvrdí, že Parlament má nahradit soudy, ale že stát si může přes Parlament rozhodnout, jak se svým vlastnictvím bude nakládat - třeba převést vlastnictví. Katolická církev katedrálu nikdy nevlastnila, a nelze ji jí tedy "vrátit" .

0/0
28.9.2007 5:03

nnattalli

argument stat je povinen platit udrzbu i kdyz ji bude vlastnit cirkev je dost dobrej.......

dojit to katolikum slo vzdy dobre;-D

0/0
28.9.2007 4:30

nnattalli

Ostatne jste mi u....jak koukam ani jeden z mych oponentu necetl nic o nasilnem pokrestanovani

:-/

0/0
28.9.2007 4:29

nnattalli

vim, ze vlastnikem neni v podstate nikdo

ale treba na lidech vidim jak dokaze cirkev lidi omezit, kolik zla katolicka cikev napachala? Kdyby to bylo v dnesni dobe tak snizili populaci na tretinu:-) klidne si verte nikomu to neberu..........ale da se verit i bez Benedikta;-D a katolicke cirkve

0/0
28.9.2007 4:28

kostej_

Re: vim, ze vlastnikem neni v podstate nikdo

Jak to jen ta natali jen dela? Koukne na cloveka  a vidi - tenhle je ale omezeny ;-D

0/0
28.9.2007 4:35

nnattalli

Re: Re: vim, ze vlastnikem neni v podstate nikdo

byla to reakce na to co jste velmi vybirave vy dva katolici tady napsali;-D

0/0
28.9.2007 14:22

abysser

nnattalli, jsi hloupy(a)...

... církev na památky může dostat dotaci jako jakákoliv jiná instituce.. a zrovna v případě katedrály je to národní povinnost..

0/0
28.9.2007 4:06

abysser

Re: nnattalli, jsi hloupy(a)...

Ostatně nevidím jediný důvod, proč by měl kostel patřit státu.. To i v Rusku tomu tak není...

0/0
28.9.2007 4:08

nnattalli

Re: Re: nnattalli, jsi hloupy(a)...

co to meles hlupce, v rusku mimo hlavnich mest kostely spalili, opravdu jsou spalene i na okraji moskvy;-D

0/0
28.9.2007 4:25

ciankal

na co poslanci

at to urci kLAUSIK ;-D;-D

0/0
28.9.2007 1:12

Borgh

Česká republika už přece soudy nepotřebuje.

Spravedlivě a nestranně to rozhodne Salichov!

0/0
27.9.2007 23:07

baronfonlempl

Nebo los...

0/0
27.9.2007 22:59

nnattalli

cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

;-D

0/0
27.9.2007 22:52

Ulrich

Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

To je pravda. Ale není to dostačující důvod k posvěcení komunisty provedené krádeže.

0/0
27.9.2007 22:59

baronfonlempl

Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Madam, komunisti, ve srovnání s církví, jsou úplní andělé...

0/0
27.9.2007 23:00

martiXXX

Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Turisti přinášejí obrovské peníze do Prahy kvůli církevním památkám....náboženská stavba má být jakýmsi sstátním symbolem..proč to tedy neí komunistické mauzoleum na Vítkově..apropo..proč ODS vládne sdaleko horšími politiky než jsou komunsiti..s křesťanskými demokraty..

0/0
27.9.2007 23:03

Ulrich

Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Horší? V každém případě mnohem méně neslušní.

0/0
27.9.2007 23:04

nnattalli

Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

ty si opravdu myslis, ze z penez od turistu udrzis katedralu?;-D;-D;-D;-D

0/0
27.9.2007 23:11

nnattalli

Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

tak to souhlasim;-)

0/0
27.9.2007 23:10

nnattalli

Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

i kdyz katolici meli vyhodu na stejny pocet mrtvol potrebovali delsi cas, uz jen premisteni bylo jaksi na delsi cas

0/0
27.9.2007 23:15

martiXXX

Re: Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

potom je třeba všechny náboženské stavby v Praze zbořit..katedrálu svatého Víta, chrám sv. Mikuláše, sochy svatých na Karlově mostě atd.......s komunistickými památníky se také nikdo nemazlí...

0/0
28.9.2007 0:05

Greybeard

Re: Re: Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Na rozdíl od komunistických staveb, jsou náboženské stavby kulturní památka. Nebo chceš snad srovnávat katedrálu sv.Víta, či chrám sv.Mikuláše se stavbami jako Stalinův pomník či Mauzoleum KG na Vítkově? I když musím uznat, že stavby komoušů je třeba též chránit, jako odstrašující příklad barbarství.

0/0
28.9.2007 0:13

nnattalli

Re: Re: Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

kdo mluvi o bourani?jen katolici a komunisti bouraj a palej:-/

0/0
28.9.2007 0:47

kostej_

Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Ano, to je zcela nepochopitelne, cirkev by rada vlastnila kostel ;-D

0/0
28.9.2007 1:56

nnattalli

Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

ale katolicka cirkev nikdy oficialne katedralu nevlastnila:-)

0/0
28.9.2007 3:06

kostej_

Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Tak to pockej, nejdriv rikas, ze cirkev chce katedralu, aby "vlastnila", a pak z nicehonic prejdes na argument, ze je spatne, aby cirkev katedralu vlastnila, protoze ji nikdy nepatrila. Skoro to vypada, ze jen pletes nazory dohromady, aniz bys mela vlastni. Ale dobre, pomuzeme si wikipedii:

Soudní spor o vlastnictví katedrály je zajímavý tím, že prakticky nelze určit vlastníka stavby v době jejího vzniku, neboť ve středověkém chápání byl kostel v podstatě vlastníkem sebe sama, neboť byl chápán jako poněkud specifická „fyzická osoba“. n;3] Proto také bylo možné například darovat kostelu určitý dar, a také bylo možné si od kostela peníze půjčit. Církev katedrálu pouze spravovala prostřednictvím kapituly, ale nebyla jejím vlastníkem. Jejím vlastníkem však v žádném případě nebyl ani panovník či stát.

Cirkev tedy nebyla vlastnikem, ale vlastnikem nebyl ani stat, takze to nam jaksi nepomuze, ze?

0/0
28.9.2007 4:11

kostej_

Re: Re: Re: Re: cirkev by rada vlastnila, ale financovat udrzbu to ne, takovi komunisti

Ale pokud bychom chteli prece jen navazat na stredoveke pojeti, mohli bychom zalozit instituci "tradicni duchovni stavby", ja bych byl pro. Spravovali by ji samozrejme ti, co by ji uzivali k jejimu ucelu, tj. sami duchovni, ale ti by pak pohybovali v institucich dvouch. No nebylo by nakonec jednodussi, aby ji vlastnila cirkev? ;-)

0/0
28.9.2007 4:16

nnattalli

neeeeee

vzdyt flatenici jsou ve snemovne;-(

0/0
27.9.2007 22:51

Ulrich

Re: neeeeee

Buď bez obav. Odpůrci církve mají v parlamentu drtivou převahu.

0/0
27.9.2007 23:01

nnattalli

Re: Re: neeeeee

jeden nikdy nevi

0/0
27.9.2007 23:13

Chlupaty Knedlik

Proboha jen to ne !!!!!!!!!!!!!!!!

vzdyt nasi poslanci si neumi ani uprdnout, aby se u toho neposraliRv

0/0
27.9.2007 22:25

rOnAd

zastřel si svého katolíka

uděláš tím dobrý skutek :-)

0/0
27.9.2007 21:10

kostej_

Re: zastřel si svého katolíka

:-©

0/0
27.9.2007 21:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.