Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozzlobeným cyklistům svítila na magistrále zelená

Stovky českých měst a obcí se připojily ke Dni bez aut. Centrem Prahy projelo zhruba 2500 lidí na kole. Účastníci protestní akce chtěli upozornit na to, že vedení města na cyklisty nemyslí a nestaví dost stezek. Projeli i po magistrále, kde měli zajištěn hladký průjezd na zelenou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vasis

kde je nejaka podpora cyklistu???

Cyklista = clovek, ktery neznecistuje prirodu a nezamoruje ovzdusi!  Nezabira na vozovce tolik mista co automobil. Rychlost jizdy muze dosahovat az 50km/h (i vice) coz je pro transport myslim dostacujici. Srazka cyklistu nekonci smrti nebo zranenimi neslucitelnymi se zivotem. Ridit kolo po dvou trech pivech neznamena zvyseni umrtnosti na silnicich.Kazdy cyklista dela neco pro sve zdravi, coz konec koncu prospiva i psychice.Cykliste ve valne vetsine nekouri, plne si uvedomuji ze koureni snizuje vykonost (nejen na kole) .... A i pres to vsechno neni tato skupina nijak zvlast ohodnocena , propagovana a hlavne PODPOROVANA!  SYSTEM:-©:-©:-©

0/0
25.9.2007 9:22

AlekseyStokuref

Re: kde je nejaka podpora cyklistu???

... Srazka cyklistu nekonci smrti nebo zranenimi neslucitelnymi se zivotem. ...

... Ridit kolo po dvou trech pivech neznamena zvyseni umrtnosti na silnicich ...

Ty už jsi asi z kola upad, a na hlavičku, žejo? ;-D

0/0
25.9.2007 16:37

Vasis

Re: Re: kde je nejaka podpora cyklistu???

... Kdyz se srazi dva cyklisti, obvykle z toho vyvaznou s par oderkami popr. se zlomeninou ruky apod ....

... Zraneni neslucitelna se zivotem ... jeste jsem nevidel cyklisty co by uhorel, lezel na trech castech silnice zaroven  apod. ...

..kazdej cyklista si obcas da pivko a vysledek ...

Prober se mladej! Promysli vsechny nalezitosti nez neco vyslovis.

0/0
26.9.2007 11:01

Chytrakz hospody

Re: Re: Re: kde je nejaka podpora cyklistu???

Vasis, ty seš ale vůl. Jeden náš příbuznej se zabil na kole. Narazil na polní cestě do stromu. Byl zcela střízlivej, jen spěchal za rodinou;-O 

0/0
26.9.2007 16:15

Vasis

Re: Re: Re: Re: kde je nejaka podpora cyklistu???

To me mrzi chlape! Ale pravdou je, ze tyto pripady se nestavaji tak hojne jako v autech. Navic minimalizace umrti je primo umerna ochrannym pomuckam, ktere cyklisti pouzivaji.

Ale priznavam, ze bez aut by to dneska asi neslo!

0/0
27.9.2007 9:45

Deleter

Re: Re: Re: Re: kde je nejaka podpora cyklistu???

To jel po blbé cestě, když v ní byly stromy.

0/0
27.9.2007 10:06

svatac

Nemám nic proti cyklistům, ale proti magistrátu

Je hezké udělat z nábřeží proměnádu a zavřít magistrálu, každá mince má

však i druhou stranu - dopravní kolaps na jediné průjezdné trase ve směru sever-jih v centrální Praze - na Malé

Straně. Ne dost na tom, že je ve Valdštejnské , Karmelitské a Letenské

ulici dopravní zácpa každý pracovní den od rána do večera. Magistrát se

postará o emise i o víkendu

0/0
24.9.2007 11:50

Deleter

Podle diskuse,

je zřejmě ideální vybourat přes centrum prahy několik pruhů o šířce nejméně 100 metrů a na vybraných místech se zbytečnou zástavbou, jako je třeba Malá Strana a tak, vybourat dostatečně velké plochy pro zřízení parkovišť, protože je zřejmé, že domy v Praze brání svobodnému užívání automobilů.;-O;-O;-€

0/0
24.9.2007 10:11

Blanka z Bejrůtu

Přijet do práce zpocený na kole asi taky nebude zrovna to pravé ořechové

:-/

0/0
23.9.2007 22:43

barbudo

Re: Přijet do práce zpocený na kole asi taky nebude zrovna to pravé ořechové

... dobrý zaměstnavatel vám pracoviště vybaví koupelnou a šatnou ...

... velmi dobrý i místností na kola ...

0/0
24.9.2007 8:07

erben3

Re: Re: Přijet do práce zpocený na kole asi taky nebude zrovna to pravé ořechové

R^

0/0
24.9.2007 9:32

Deleter

.

Njn jako ten náš... ale musí to jít, v trafice na Staromáku asi sprchu nevybuduješ...;-D

0/0
24.9.2007 9:48

Hrabosh

spotřební daň na výstavbu silnic nestačí

na několika místech zde bylo tvrzeno, že řidiči si výstavbu silnic platí na daních. Pominu pro tento okamžik úvahy z čeho by měly být placeny třeba soudy (když ne z daní).

Koukal jsem na ročenku pražské dopravy pro rok 2006: http://udi-praha.cz/rocenky/rocenka06/rodo2006.htm dá se v ní zjistit, že Magistrát vydá cca 6,5 mld. Kč na výstavbu a údržbu automobilové infrastruktury. Také tam najdete informaci, že za rok se v Praze realizuje cca 6,5 mld. vozoKm. Jinými slovy- na každý kilometr, který auto ujede musíme ze společné kasy zaplatit korunu.

Spotřební daň z paliv je 11,84kč/km- ttakže aby řidič alespoň zaplatil to co projezdí, musel by mít spotřebu 8,5l/100km. Což průměrný vůz nemá.

O dalších ztrátách (např. pražské děti jsou v důsledku zničeného životního prostředí 2,5x více nemocné než průměr republiky a jejich léčba je drahá) se rozepíšu jindy.

Chtěl bych tedy požádat všechny řidiče, aby přestali daňové solidarity  vůči postiženým a začali používat šetrnější formu dopravy. Děkuji

0/0
23.9.2007 20:38

Hrabosh

Re: spotřební daň na výstavbu silnic nestačí

vypadlo mi jedno slovo.

Chtěl bych tedy požádat všechny řidiče, aby přestali zneužívat daňové solidarity 

vůči postiženým a začali používat šetrnější formu dopravy. Děkuji

0/0
23.9.2007 20:40

goober

Centrum

Možná by si měl pan z Auto*matu trochu prohlédnout centrum města, aby zjistil, že tady se těžko dá něco pro kola udělat, protože na to není centrum města vůbec stavěné...

0/0
23.9.2007 11:03

Hynek Hanke

Re: Centrum

Centru mesta predevsim neni stavene pro automobily, nevejdou se tam, vsem prekazeji a hyzdi ulice, kde pak neni misto pro nic jineho -- pro chodce, pro kola, pro lavicky, pro venkovni kavarny.

0/0
23.9.2007 14:30

astro

Re: Re: Centrum

Souhlas, auta v centru nemají co dělat (až na vyjímky).

0/0
23.9.2007 16:31

budulinek4

Cyklisti

Vážení, cílem akce je, aby byla možnost jezdit po Praze na kole, která  dnes prakticky není. Nikdo nikoho nenutí na kole jezdit, ať si každý jede jak mu to vyhovuje.

Chápu, že tlustí břicháči nebo upocení kravaťáci v zapařených tesilkách na kole jezdit nebudou, ale jak už jsem psal, jde o to aby byla ta "možnost", jako je to jinde na západě běžné a aby cyklisté nemuseli jezdit v automobilovém provozu nebo po chodníku mezi chodci.

Ti co tady píšou o tom, aby se na stavbu cyklostezek cyklisté vydělali, tak to jste úplně mimo, zřejmě snědli nějaké houbičky, je fakt, že teď rostou...

Je to podobný nesmysl, jako kdybychom to samé napsali o pražské MHD, která si na sebe také nevydělá. Uvědomte si, že je tady velká skupina lidí, která prostě tou MHD jet musí. Nebo snad budete vaše parchanty až do 18 vozit autem ?

0/0
23.9.2007 10:27

erben3

Re: Cyklisti

Přesně tak. Stačí se podívat např. do Berlína, Hannoveru... Široké chodníky, kde polovinu šířky tvoří cyklostezka... No nádhera. Tam bych se do práce na kole nebál.

0/0
24.9.2007 9:34

AlekseyStokuref

Re: Re: Cyklisti

Není divu, když jim tam po drudé světové nezbylo z historického jádra nic a stavěli vše nanovo už s vědomím, že automobily existují. To se jaksi městských center u nás netýká. Před několika sty let byly ulice projektovány tak, aby se tam mohly minout dvě koňská spřežení a ještě zbyla spousta místa na promenádu.

0/0
25.9.2007 16:41

Heralik2

Ridicaky pro cyklisty

Cyklisti se tu ohaneji tim, ze jsou tez ucastniky silnicniho provozu, ted rovnocenní automobilum. Tim padem by meli znat i dopravní předpisy. A zde je kamen urazu, samozrejme hodne jich je i ridicu, tedy predpisy by znat meli. Ale mota se tam i hodne neridicu, deti, opilcu atd... Ti neznaji ani pravidlo prave ruky, takovy na silnici nepatri. I cyklista, pokud tedy chce jezdit po silnici, by mel mít neco jako mensi druh ridicaku + moznost ho odebrat a tim zakazat jizdu po silnicich. Nekdy je chyba totiz i v nich...

0/0
23.9.2007 8:31

Darkson

Re: Ridicaky pro cyklisty

jako cyklista souhlasím

0/0
23.9.2007 8:45

Dolorez

Re: Ridicaky pro cyklisty

Plný souhlas. Pokud chce být cyklista respektován, musí se chovat jako řidič.R^

0/0
24.9.2007 15:04

eledrpoDonvoHakciP

POLICEJNÍ STÁT!

Nenávidim TV!!!

Verze pro TV Nova :

http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=114243&238p=TNOVINY&238d=31.08.2007&238o=

a záznam z kamery v služebním autě, který ve zprávách asi neuvidíte :

http://webtv.idnes.cz/?relation=070907140954380

0/0
22.9.2007 22:42

barbudo

Re: POLICEJNÍ STÁT!

... média mají za úkol veřejnost informovat ...

... in formovat ...

... nacpat do formy ...

0/0
22.9.2007 22:48

fedorko

Re: POLICEJNÍ STÁT!

Mám taky moto, ale co má čekat motocyklista, který ujíždí hlídce a ohružuje ostatní? Co kdyby při své jízde srazil dítě? Znám státy, kde by jej mohli i sestřelit. A příště piš do diskuze, která se toho týká, zde je diskuze ehm trošku jiná.

0/0
23.9.2007 8:43

Chytracisko

Re: POLICEJNÍ STÁT!

Spíš bys měl nenávidět policii, ne? Když TV N@va nedali záznam, tak jak si to maj domejšlet. Dali prostor k vyjádření motorkáři, policii (ta se vyjádřila že pochybení může být na obou stranách, asi taky ještě neviděli záznam) i náhodnému svědkovi (co musel uskakovat bIbečkek :D). Kdyby měli záznam, daj tam něco o bezohledné jízdě motorkáře ;)

0/0
23.9.2007 13:54

Deleter

Re: POLICEJNÍ STÁT!

"pěkná práce" - to sedí ;-D

0/0
24.9.2007 10:05

CHRISTO

...

nojo bezvadny.. ja bych na kole klidne po Praze jezdil, ale problemem je Praha je jaksi kopcovita a krome rekreacni vyjizdky se kolo vetsinou na nic jineho vyuzit neda..

0/0
22.9.2007 22:25

aduano

Re: ...

to chce trénink. v praze není žádný kopec, který by nešel celkem v klidu vyjet...

0/0
23.9.2007 8:09

Hynek Hanke

Re: ...

Je spousta mest, kde jsou kopce, ale jezdi se tam na kole daleko vic nez v Praze, treba americky Portland, svycarsky Bern, skotsky Edinburgh a dalsi. Na severu (Dansko, Finsko), kde jezdi na kole kazdy a cyklisticka infrastruktura je vsude, je zase velmi nepriznive klima atd.

Argument, ze Praha je kopcovita, siri predevsim urednici prazskeho magistratu, kteri proti cyklistice bojuji, co jim sily staci...

0/0
23.9.2007 14:36

bob_a_bobek

Vídeň x Praha

Pokud by chtěl někdo vědět, jak to může dohromady fungovat (auta, kola, chodci), může se na kole projet po Vídni. Cyklopruh mají na každé ulici. Lidi jsou na cyklisty zvyklí, chodci se nemotají po cyklostezkách a všude je mnohem větší tolerance. To by pak i někteří válbuřti z téhle diskuze pochopili, že cyklisti nejsou nepřátelé. Po Praze [>-] jsem na kole ještě nejezdil (projdu si ji raději pěšky), ale podle toho co tu píšete, ani o nic nepřicházím. :-)

0/0
22.9.2007 21:47

regazzi

Re: Vídeň x Praha

R^R^R^

0/0
22.9.2007 21:56

Demograf

Re: Vídeň x Praha

Jo, R^

0/0
22.9.2007 21:59

jazzdevil

Re: Vídeň x Praha

Máš uplnou pravdu.Vídeň mám moc rád.A moc se mě líbí jak je to tam právě jak píšeš.A mám to i blíž a jako správnej Brňák ten bordel v Práglu nechápu...

0/0
22.9.2007 22:23

CHRISTO

Re: Vídeň x Praha

jenze Viden je +- placka... jinak sohlas.

0/0
22.9.2007 22:26

pancho10

Re: Vídeň x Praha

jsem na kole ještě nejezdil...

Boha jeho buď rád že žiješ...[>-]

0/0
22.9.2007 22:30

goober

Re: Vídeň x Praha

Akorát je problém v tom, že Vídeň má široké silnice, či spíše až bulváry. Nebo mi řekněte, jak chcete např. do Křižovnické, Letenské, Karmelitské a nábřeží vůbec udělat cyklostezku, aby se tam vešla auta, chodci i cyklisti ;-)

0/0
23.9.2007 11:15

Hynek Hanke

Re: Re: Vídeň x Praha

Ve vetsine prazskych ulic, kde opravdu neni pro cyklostezku misto, po obou stranach ulice parkuji automobily. V mnoha tzv. uzkych ulicich se dokonce cely den tisice chodcu tlaci na uzkem chodnicku, aby tam deset automobilu mohlo parkovat. Je to velmi hruba nerovnovaha

, snura parkujicich aut necitelne rozdeluje prostor ulice a hyzdi mesto.

0/0
23.9.2007 14:39

pancho10

Dost bolo aut do frasa

:-/

0/0
22.9.2007 21:34

chroustík

Bylo by dobré si uvědomit, že

všechna města se stala největším sponzorem sutomobilistů. Za dřívějších časů si museli pro auto pěkně do garáže třeba na kraji města, protože měli strach z lístečku na nesprávně zaparkovaném voze a z následných opletaček s všemocnou VB. Dnes, kdy nejsou výjimkou 3-4 auta v rodině, je z garáže sklad staršího nábytku a město starej se, já chci parkovat 4 svá auta a 2 firemní před barákem. A blbé město se stará, ruší zeleň a staví parkoviště. A automobilisté a firmy, které nemusí mít svoje garáže či parkoviště se spokojeně smějí. A všichni tyto jevy sponzorujeme.

0/0
22.9.2007 21:00

barbudo

Po praze se na kole moc jezdit nedá ...

... je to makačka na bednu, chce to přípravu. Mapy, letecké snímky, průzkum na místě ...

... nakonec jsem ovšem dosáhl při cestě do práce času jako MHD mimo špičku, o něco horšího, než auto (ovšem  taky mimo špičku) ...

... a nemusím večer na debilní spinning ...

0/0
22.9.2007 19:40

asd

Re: Po praze se na kole moc jezdit nedá ...

jj, proti autu mám ztrátu asi 5 minut, proti MHD jsem ryhlejší o 15. Kolo se prostě dostane všude a Praha je plná zkratek, jen je znát.

0/0
22.9.2007 21:37

barbudo

Re: Re: Po praze se na kole moc jezdit nedá ...

... já mám na trase spoustu přechodů ... a převýšení 150 metrů ...

0/0
22.9.2007 21:52

Schei8e Katze

Silnice jsou pro auta, chodníky pro lidi.

Na kolech si jezděte na velodromu nebo v lese dementi. ;-€

0/0
22.9.2007 18:30

Demograf

Re: Silnice jsou pro auta, chodníky pro lidi.

Škoda že nemáš řidičák, to bys totiž musel vědět, že cyklista je rovnoprávným účastníkem silničního provozu.

Nemám teda ve zvyku urážet, ale podle tvých názorů a slovníku je mi jasné, kdo že je tady ten dement. Sry.

0/0
22.9.2007 19:40

regazzi

Re: Re: Silnice jsou pro auta, chodníky pro lidi.

;-D my uz tu Scheize kocku zname.......je to takovy mistni kasparek....

0/0
22.9.2007 21:58

barbudo

Re: Silnice jsou pro auta, chodníky pro lidi.

... účastníkem silničního provozu jsou i jezdci na koních či povozy tažené oslem ...

0/0
22.9.2007 19:44

Condomer

auto vs kolo

Cesta do práce a z práce mě i s denním nákupem vyjde autem na 35minut dohromady, to samé MHD mě vyjde když dobře jedou spoje na 2hod., kolem cca 1hod15m, díky tomu, že jezdím autem můžu každý den večer vyrazit na hodinovou procházku s kočárkem. Zkrátka auto pro mě znamená více času pro rodinu a pro sebe

0/0
22.9.2007 17:51

Demograf

Re: auto vs kolo

Je hezké, že máte pro sebe víc času, ale s autem ve městě překážíte (v centru už se kvůli zaparkovaným autům nedá skoro chodit) a obtěžujete ostatní hlukem a smradem. Jinak nic proti, já to nějak přežiju, ale prostě bych byl rád, kdyby jezdilo míň aut.

0/0
22.9.2007 18:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.