Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benešovy dekrety jsou nedotknutelné, rozhodli Slováci

Takzvané Benešovy dekrety, které po 2. světové válce omezily v tehdejším Československu práva Němců a Maďarů, jsou na Slovensku nedotknutelné. Vyplývá to z usnesení, které schválil tamní parlament. Před pěti lety schválili podobné usnesení i čeští poslanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Odsun byla chyba ...

... dva miliony otroků, to by byl veget  ... hmm ...

... takhle dostali svobodu a ani reparace neplatili ...

0/0
20.9.2007 15:13

Thingie

Souhlas

Není pochyb, že na německém obyvatelstvu byla spáchána odsunem z vlasti křivda. Co mne ale trápí je , že se decentně přechází, co tomuto odsunu předcházelo. Každá akce má svou reakci a tak proč se v tom stále někdo rýpe? Nejde o nic jen o peníze a ty narůstají s cenou nemovitostí v ČR. Budeme snad žádat Švédsko o ukradené Rudolfinské sbírky? V některých případech nevyčíslitelné hodnoty? Nesmysl. Jde pouze o peníze a politický kapitál, nápravu v takovém aktu nespatřuji. Pokud bychom to udělali, co nám za to nabídne Německo? Posun 40 let, který jím zapříčiněná válka a její důsledky způsobily? To asi těžko.:-/

0/0
20.9.2007 13:43

cervantes

Z vlasti?

Není pochyb, že na německém obyvatelstvu byla spáchána odsunem z vlasti křivda. 8-o8-o

0/0
20.9.2007 13:45

cassul

Re: Z vlasti?

Ano, když někde žiješ x generací, je to vlast a odsunem mnoho křivd bylo bezesporu spácháno. Ale šlo o naprosto logickou reakci na tehdejší vývoj. Sudetští němci se mohutně a nadšeně podíleli na rozbití předválečného Československa, aby se stali součástí Říše. Tahle Říše byla posléze poražena a sudety se styl opět součástí ČSR a německé obyvatelstvo bylo  odsunuto. Podobné odsuny byly třeba i z Polska a zajímala by mne reakce Poláků, kdyby to na ně nekdo zkusil, s náhradou za odsun, to by byl hukot...

0/0
20.9.2007 13:56

belgian chocolate

vzhledem k tomu, že v roce 1938 přijali německé občanství

byli do své vlasti posláni, aby jim tady nikdo nekřivdil

0/0
20.9.2007 18:45

Bouše

Re: Souhlas

Souhlas, s jednou výhradou: Že se decentně přechází, co předcházelo odsunu, tedy zrada sudetských Němců na českém státě ČSR, je pravda. Stejně decentně se ovšem přechází skutečnost, že po vzniku Československa, které Masaryk nazval společným státem Čechů a Slováků, bylo na jeho území více Němců, než Slováků, tedy natolik významný počet, že bylo správnější mluvit o společném státě Čechů, Slováků a Němců, se všemi konsenkvencemi, které by z toho pro Němce vyplývaly. Možná by se pak vůči českému státu chovali jinak a možná by ani k žádné zradě nedošlo. Samozřejmě, jen taková spekulace. :-P

0/0
20.9.2007 14:07

Bouše

Re: Re: Souhlas

eee ... to ČSR tam nepatří

0/0
20.9.2007 14:08

cassul

Re: Re: Re: Souhlas

ČSR byla regulérní zkratka Československé republiky, za "první republiky se běžně používala.

0/0
20.9.2007 14:15

cassul

Re: Re: Souhlas

A to jsi zapomněl na Maďary a Poláky. Proto se taky vymyslel umělý "Československý národ", jeho jediným smyslem bylo, aby měl většinu obyvatelstva.

0/0
20.9.2007 14:10

Montaigne

to zas bude Havlova družina

ječet!:-)

0/0
20.9.2007 13:35

Voyager999

Re: to zas bude Havlova družina

V cele s knizepanem..;-D;-DRv

0/0
20.9.2007 15:20

Fanda Šmanda

Velmi správně.

Sudeťáci jsou oprsklejší čím dál víc. Jako by jejich fotři (nebo oni sami, jsou-li starší) neřvali Heim ins Reich, nevítali Hitlera, neterorizovali české obyvatele pohraničních oblastí ...

0/0
20.9.2007 13:14

cassul

Re: Velmi správně.

Soused jako klučina prchal s rodiči z pohraničí v noci a s jedním kufříkem pro tři lidi. Zkuste mu říct něco o odškodnění sudeťáků a okamžitě bere do ruky sekyru.

0/0
20.9.2007 14:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.