Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Třináctiletý cyklista bez helmy vjel pod autobus

Mezi obcemi Vavřineč a Liblice na Mělnicku srazil autobus třináctiletého cyklistu. Chlapec vyjížděl z vedlejší silnice a autobusu nedal přednost. Hocha převezl vrtulník do pražské nemocnice v Motole. Jeho stav je velmi vážný. Mimo jiné má poraněný mozek, neměl totiž helmu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warhead_AiB

njn

kdyz neumi jezdit na kole at se jde doucit ;-)

0/0
20.9.2007 12:34

36903690

Až se kluk probere a snad to tak dopadne

dostane ještě pokutu:-©:-©:-© zřejmě si to kluk zavinil sám, ale spomeňme,jak sme jednali v 13 letech.

0/0
20.9.2007 12:30

-=koloděj=-

Re: Až se kluk probere a snad to tak dopadne

Ve 13ti letech jsem nesměl na kole na silnici. Jednoznačná vina rodičů (ti mají dostat pokutu).

Co se týče cyklistů, bohužel i pro starší je tohle uvažování často typické, "vždyť jsem úzkej tak se tam ještě vejdu". Jenže pořád je to překážka, kterou je nutný object, a pokud jsem v autě rozjetej a zrovna jede něco v protismědu, co si asi vyberu? Riziko že zabiju sebe, anebo radši riziko, že zabiju cyklistu, kterej udělal chybu?

0/0
21.9.2007 11:38

iuos

hmm

to mi připomělo scénu z filmu "choking hazard" -    "... ten čvachtá..."  ;-D;-D

0/0
20.9.2007 11:26

loginname_

Škoda na busu 25000,-

Chlapec byl tvrdohlavý ;-D

0/0
20.9.2007 9:51

Phantom2005

Může mi někdo ...

... sdělit jak by mu v tomhle případě byla platná helma? Možná asi jako veverce louskáček na ořechy. :-/

0/0
20.9.2007 9:08

Pilat

sofer za to nemuze

A NAVIC, JEHO DECHOVA ZKOUSKA BYLA NEGATIVNI !!!!! 

to uz si ten sofer opravdu dovolil moc ;-)

0/0
20.9.2007 5:03

medvidci

skoda na busu

ta posledni veta o skode me tedy opravdu velice dojmula..v kontrastu s ostatnim obsahem clanku...

0/0
19.9.2007 22:28

NoName1978

Re: skoda na busu

Presne, vidim to uplne stejne.

0/0
19.9.2007 22:56

PtákVotvírák

Jak může mít poraněný mozek,

když si evidentně vyjel bez něj???8-o8-o8-o8-o

0/0
19.9.2007 22:06

NoName1978

Re: Jak může mít poraněný mozek,

Ty ses wool.

0/0
19.9.2007 22:56

Henry.Dvorak

V CR lidi jezdi jak svine! Pokr.

Povinna helma do 18ti? To je proste vysmech! Slaba vymluva vlady o poskytovani bezpecneho prostredi cyklistum v CR! Kdyt jsme snad kurna jedini v Evrope co maji helmu povinne do tak pozdniho veku! Kdyby nebyly ridici v CR takovi bezohledni hulvati, a vlada by zacala stavet vic cyklostezek (napr. Holandsko ma cyklostezky n;nebo vyhrazeny a oznaceny pruh na kraji silnice] VSUDE a cyklista se nikdy neciti ohrozen a tudiz nemusi povinne nosit helmu) tak by nemuseli vymyslet takove zoufale pokusy. Posledni poznamka, cyklista by ovsem mel umet ridit a znat pravidla silnicni dopravy, a kdyz jsi neni jisty ze rizeni a pravidla zvlada (i ve 13ti) tak by si ovsem mel nasadit helmu sam od sebe a neriskovat v nebezpecnych dopravnich tepnach. [>-]Rv (Omlouvam se za pravopisne hrubky)

0/0
19.9.2007 21:52

Yaroukh

Re: V CR lidi jezdi jak svine! Pokr.

Znamená pro tebe něco fakt, že ten kluk vjel pod autobus z vedlejší ulice? ...že nedal přednost?

0/0
19.9.2007 22:07

NoName1978

Re: V CR lidi jezdi jak svine! Pokr.

Tvuj prispevek je naprosto mimo misu. ;-O

0/0
19.9.2007 22:58

Lord Helma

Re: V CR lidi jezdi jak svine! Pokr.

ty si naprostej trubka trubkovič, takovou snůšku demagogickejch žvástů jsem už dlouho neviděl. Kdo se má aspoň trochu rád jezdí na kole s helmutem v po lesní cestě. Mladej spadl na hřišti, shodou okolností tam byla betonová lavička, helmut praskl jak ořech ale mladýmu se kromě leknutí nic nestalo, kdyby neměl helmuta, tak jsem asi ještě teď v blázinci. Bez helmy nevyrazím na kole ani za kus masa a to mi bylo 18  někdy v době charty77.

PS. ten tvůj chudáček cyklista mi poslal tchána na měsíc do nemocnice s těžkým otřesem mozku, zlomenou čelistí a vyraženými zuby - jel po chodníku přes autobusovou zastávku, kde zrovna stál autobus...

0/0
20.9.2007 7:44

kvejlin

Re: Re: V CR lidi jezdi jak svine! Pokr.

Mno tak nevim kdo je tady demagog :)

Na tohle se zase da reagovat, kdyby mel cyklista cyklostesku tak by nemusel po chodniku bla bla bla

A nebo co kdyby tvuj tchan nosil prilbu? Konec koncu jet o bezpecnejsi i pro pripad ze by se autobus vyboural :)

0/0
20.9.2007 9:26

Deleter

Re: V CR lidi jezdi jak svine! Pokr.

"a kdyz jsi neni jisty ze rizeni a pravidla zvlada (i ve 13ti) tak by si ovsem mel nasadit helmu sam od sebe"

Aha, takže si nasadí helmu a může jet pravidla nepravidla. Jéé, bože, to je krr..

0/0
21.9.2007 13:37

Henry.Dvorak

V CR lidi jezdi jak svine!

Je to pravda - staci si vyjet autem na malou projizdku na rusnejsim miste a nemuzete to poprit. Ve vetsich mestech maji casto cyklisti strach o holy zivot, jelikoz "ohleduplny" proste ve slovniku vetsiny (cest vyjimkam) ceskych ridicu neexistuje. A je jim jedno jak cyklista dodrzuje silnicni pravidla.

0/0
19.9.2007 21:52

mosulský machredž

oo

By mě zajímalo, jak to v těchto případech chodí - když dítě způsobí vlastním zaviněním škodu 25000,. na cizím dopravním prostředku ( náklady na léčení + zásah nepočítám ), zda pojišťovna, která vyplázne z povinného ručení, automaticky tu škodu bude vymáhat po rodičích ......

0/0
19.9.2007 19:11

Hajný-lesa pán

Re: oo

rodiče to samozřejmě budou muset zaplatit, pokud nemají pojištění odpovědnosti za škodu. Dokonce si nejsem jistý, jestli to v takovém případě ČKA uhradí z povinného ručení.

0/0
19.9.2007 19:19

Hajný-lesa pán

Re: Re: oo

ČKP :-)

0/0
19.9.2007 19:20

Z-S

Re: Re: oo

Vzhledem k tomu ze cyklista zadne povinne ruceni nema, tak s tim CKP nema co do cineni. Stejne jako treba se stadem divocaku...

0/0
19.9.2007 20:00

barbudo

Re: oo

... proč pojišťovna?

0/0
19.9.2007 19:32

mosulský machredž

Re: Re: oo

Vyhráls v testu :-) - z.s. byl až druhej :-P

0/0
19.9.2007 20:22

Králík z klobouku

Re: oo

Odpovědnost za škodu může mít i nezletilý (§ 422 OZ). Společně a nerozdílně s ním ručí ten, kdo měl nad dítětem vykonávat dozor, pokud neprokáže, že dohled nezanedbal. Smrtí dlužníka povinnost nezanikne, ledaže jejím obsahem bylo plnění, které mělo být provedeno osobně dlužníkem. (§ 579 OZ).

Pokud tedy připustíme, že 13letý kluk může na vlastní odpovědnost jezdit po ulici, tak je to jen jeho dluh a ne dluh jeho rodičů. Rodiče jsou povinni syna živit, ale ne hradit jím způsobenou škodu.

0/0
20.9.2007 2:06

Gulde

Třináctiletý cyklista bez helmy vjel pod autobus...

a už nevyjel, protože dělal blbosti...

0/0
19.9.2007 18:54

JTR1

Hmmmm???!!!

Ta helma (cyklistická) by mu opravdu pomohla proti autobusu!! Něco jako kdyby ti na stavbě spadl na hlavu panel a neměl si přilbu!! :-P:-P V tomto případě by to asi moc nepomohlo!!

0/0
19.9.2007 18:14

Butters

Re: Hmmmm???!!!

To si piš, že mu mohla pomoct.

0/0
19.9.2007 18:29

JTR1

Re: Re: Hmmmm???!!!

kromě zlomeniny lebky má zlomenou obličejovou kost!! Tak to bohužel musela být opravdu prda!! ;-(

0/0
19.9.2007 18:32

rychloslimejs

Re: Re: Re: Hmmmm???!!!

ano, i na to prilby svou konstrukci pamatuji a maji vepredu to prodlouzeni, To tam neni kvuli aerodynamice, ale prave k ochrane obliceje...

0/0
19.9.2007 18:35

JTR1

Re: Re: Re: Re: Hmmmm???!!!

nebudu ti brát tvůj optimismus! :-P

0/0
19.9.2007 18:40

JTR1

Re: Re: Hmmmm???!!!

ale jinak helmy neodsuzuji!!

0/0
19.9.2007 18:33

Hajný-lesa pán

Re: Hmmmm???!!!

nemusel to zranění hlavy utrpět při srážce, ale až při pádu. Třeba o něj ten bus jen škrtnul, nebo ho jen ťuknul...

0/0
19.9.2007 18:29

JTR1

Re: Re: Hmmmm???!!!

viz výše, bohužel!

0/0
19.9.2007 18:33

Hajný-lesa pán

Re: Re: Re: Hmmmm???!!!

rozsah zranění naopak odpovídá pádu na hlavu

0/0
19.9.2007 18:59

JTR1

Re: Re: Re: Re: Hmmmm???!!!

jenom pádu z cca 1,5 m??? 8-o8-o

0/0
19.9.2007 19:02

michal II

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmm???!!!

V rychlosti 50kmh. Ty jsi JTR fakt ubozak. Kdyz necemu nerozumis tak to nekomentuj. Az si koupis kolo, tak se do diskuze zase zapoj.

0/0
19.9.2007 20:45

JTR1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmm???!!!

kolo mám, ale ty ubožáku neumíš číst!! :-©:-©. Přečti si všechny mé příspěvky nejenom tento poslední!!

0/0
20.9.2007 7:52

rychloslimejs

Re: Hmmmm???!!!

kdybys mel mozek tam, kde ma byt, a trosku premyslel, asi bys pochopil, ze kdyby tem kluk helmu mel, zrejme by byl potluceny, mel otres mozku, ale to je vse. Protoze kdyby to skutecne bylo cyklista proti busu ve velke rychlosti, je ten kluk polamanej celej, jenze tady neni, takze bych tipoval ze to ridic hodne ubrzdil a srazka byla vcelku v male rychlosti, jenze to schytala hlava, jejiz setrvacnost byla vetsi nez zbytku tela... kdyby prilbu mel, nasledky by rozhodne byly mensi... Ted nezbyva nez mu poprat, aby to zvladl...

0/0
19.9.2007 18:33

alf z červené hory

Re: Re: Hmmmm???!!!

Nezbývá než souhlasit přilba je na houby lepší je helma.Není to sice česky ale zní to super.

0/0
19.9.2007 18:38

JTR1

Re: Re: Hmmmm???!!!

možná právě že mám mozek tam kde má být, tak vím co je to srážka cyklisty s busem!! Mému bratránkovi se to stalo!!!

0/0
19.9.2007 18:39

jgeo

ale mohl zabranit

, kdyby u nas jezdili vsichni opravdu ohleduplne, opatrne a hlavne predvidave. Ono totiz kdyz nekdo jede proste tak, ze ON MUSI mit prednost za kazdou cenu a diky tomuto faktu proste nesunda nohu z plynu, i kdyz tusi ze mu tam nekdo muze vyjet, tak je to tezke. V jinych zemich jezdi vsichni tak, ze i kdyz nekdo udela chybu, ostatni ohleduplne zastavi a nechaji provinilce s omluvnym usmevem se z toho vymotat. Ale u nas skoro kazdy ma nazor ze mit prednost = mit pravo sejmout kazdeho kdo mu vjede do cesty, nekteri toto praktikuji dokonce i na prechodech, kde ovsem prednost maji chodci, me takto jeden ridic nechal prejit a v druhem pruhu me s klidem bokem auta sejmul - a co myslite ze pak udell... samozrejme ujel a to i policistum, kteri byli toho svedky kdyz prijizdeli z protismeru!

0/0
19.9.2007 17:57

P8000

Re: ale mohl zabranit

Plácáš nesmysly.. jsi chodec?

0/0
19.9.2007 18:00

Hajný-lesa pán

Re: Re: ale mohl zabranit

ne, blbec

0/0
19.9.2007 18:27

kalisz

Re: ale mohl zabranit

kdyby tam vjel s autem a bylo dalsi zraneni napr. v tom autobuse, taky by to bylo o ohleduplnosti? No a tohle je to same, akorat tam vjel na kole. Byl to ucastnik dopr. provozu a jako takovy mel dat prednost a to neudelal.

0/0
19.9.2007 18:27

Kombajn

Re: ale mohl zabranit

KDYBY byly v pr*eli ryby, nemuseli by být rybníky...

ono je tezke jezdit podle jizdniho radu a byt ohleduplny na vsechny na vedlejsich silnicich, ale to tezko vysvetlovat nekomu, kdo tezko vlastni ridicak, protoze jinak si ten slovni prujem tezko vysvetlit...

0/0
19.9.2007 18:39

kvejlin

Re: Re: ale mohl zabranit

Updavit jizdni rady ...

0/0
20.9.2007 9:28

Stíhací bombardér Havel

Re: ale mohl zabranit

Jo to jsem viděl v Německu, tak jsem špatně v křižovatce odbočil a tolik ignoranství, co předvedli němečtí soudruzi, bych tady snad nenašel. A chodci - zkus se projít pěšky třeba v Paříži, tam ti přeji na přechodu hodně štěstí! No a co, že máš zelenou, když neuskočíš, máš smůlu, přece kvůli tobě nebudou zastavovat! A to nemluvím o motorkách jezdících po chodníku.

0/0
19.9.2007 18:55

roddie

Re: ale mohl zabranit

Kdybych jezdil tak, že před každým křížením silnic budu počítat s tím, že mi z vedlejší nedají přednost, nebudu dělat nic jinýho než brzdit a zase akcelerovat a 50 kilometrů pojedu celý den. V provozu prostě MUSÍ člověk očekávat dodržování zákona a v určitých případech dávat větší pozor, ale opravdu to není v případě přednosti.

0/0
19.9.2007 20:40

houba_

Re: ale mohl zabranit

placas nesmysly - zrejme jsi nikdy nikede nebyl, navic podlehas bludum pisalku o perfektni cizine na Z od nas

realne provadeni tveho napadu si jen tak mimochodem predstavujes jak? ze na kazde krizovatce vsichni zastavi, vystoupi, potresou rukama a dohodnou,ze prvni pojede ten co je na hlavni??

0/0
19.9.2007 21:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.