- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdo na základě těchto čísel říká, že u nás stále studuje málo vysokoškoláků, tak vůbec nerozumí statistice. To číslo vzniklo tak, že se vydělil počet všech obyvatel s vš vzděláním ku počtu všech obyvatel. Vzhledem k tomu, že dříve mělo diplom (tenkrát také něco znamenal) tak 2% lidí, tak i kdybychom po dobu pěti let nahnali všechny lidi ze základek na vš, tak se stejně nemůžeme dostat k těm 26%. Skutečnost je taková, že dnes z vycházejících ročníků už minimálně třetina lidí na vš jde. Takže nelze vyvozovat z jednoho čísla to, že u nás studuje málo vysokoškoláků. Je třeba rozumět tomu, jak to číslo vzniklo. Pokud jde o bc obory, nic proti tomu, ale mělo by jít zejména na technických oborech o tzv paralelní studium. Student by si vybral, zda chce 3 roky - bc, nebo 5 let ing. Samozřejmě bakaláři by si po složení vyrovnávacích zkoušek mohli dodělat ing. Současný systém navazujícího dvouletého studia je změna k horšímu - mohu posoudit z vlastních zkušeností.
Naprosto souhlasím. Jen jsem si někde přečetl, že na VŠ v současnosti nastupuje nikoliv třetina vycházejících ze SŠ, ale polovina celého populačního ročníku, tedy valná většina čerstvých maturantů. Jejich počet a počet míst pro prváky na VŠ se už téměř vyrovnal. Další roky budou počty maturantů už jen klesat, a za 10 let to bude teprve soda. Dnešních jedenáctiletých dětí je dohromady okolo 90 tisíc, tedy zhruba stejně, jako je počet míst pro prváky na VŠ. Pokud VŠ nezačnou brát studentů míň, tak budou muset do prváků nabrat i mentálně zaostalé a k nim přidat ještě pár tatínků a babiček.
Zkrátka mě dráždí, jak se pořád kecá o nedostatku lidí s papírem a předvádí se dramatická čísla, když realita VŠ je úplně jiná. Ve skutečnosti studuje každý, kdo právě vylezl ze SŠ a nechce se mu do práce, včetně lidí, pro které je VŠ ve své původní podobě nezvládnutelná ("moc těžký").
Úroveň samozřejmě klesá, i proto, že VŠ nemají dost pracovníků, kteří by se studentům mohli věnovat (nejsou peníze).
obavam se, ze pocita .. standardni VS vzdelani napr. v UK je Bc, druhy stupen studuji jenom ti, co chteji ucit a PhD maximalne ti, co se chteji venovat vyzkumu .. pro "normalni" praxi Bc bezne staci .. to jenom u nas to funguje tak, ze Bc "neni" titul .. a pak lide zacnou pracovat v 21letech a ne jak u nas v 25.. coz si myslim, je naprosto v poradku
Jenom aby v honbě za vyrovnáním procent diplom nedostával každý jenom za docházku. Kvantita a kvalita vesměs nejdou dohromady.
Co ale s diplomem, ktery ma polovina obyvatelstva? Stava se z nej car papiru k nicemu.
Ty čísla jsou zajímavá. Můj subjektivní dojem je ten, že poukazují na problém středních škol. Maturitu dostane (na soukromých školách "koupí") skoro každý. Státní školství není dobře placené a soukromé školy nemají, bohužel, ještě tradici. Místo toho, aby těžily hlavně na různých projektech a spolupracích s jínými institucemi, tak vydělávají hlavně na školném. Máme tu i dobré soukromé školy, těch je ale poskromnu.... :o/