Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Patrové autobusy jezdí i čtyři roky po Nažidlech bez crash testů

Od tragické nehody u Nažidel uběhly čtyři roky a dvoupatrové autobusy brázdí české silnice dál. Přestože jejich bezpečnost tehdy zpochybňovali experti i politici, dodnes nemusí tenhle typ vozů projít žádnou zkouškou převrácení. Pro běžné a stabilnější autobusy je přitom povinná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gogol_jl

Panu Banzetovi fandim - protoze ma pravdu

Na jeho webu je spousta skoro neuvertielnych informaci. Pokud jedete autobusem a dojde k bocnimu narazu, nebo k prevraceni - je to tutove o mrtvych. Normy pro bezpecnost autobusu jakoby vubec nerespektovaly dnesni provoz a dnesni bezpecnosti pozadavky na bezpecnost cestujicich.

 Nastudujte si pozadavky pro osobni vozy a pro autobusy - rozdil cca 50 let.

0/0
23.9.2007 20:27

dislektik-idnes si na mě zasedla

normy jsou jasné tak nechápu vočem to tu je

0/0
23.9.2007 18:00

halalik

Obsazenost přízemí a patra

Zajímalo by mě, jestli se v praxi řeší konkrétní obsazenost obou podlaží takových autobusů. Jak znám trubky lidi, tak se všichni pochopitelně nahrnou do toho patra. Pokud dole pak skoro nikdo nesedí, tak jde těžiště do háje. Pak stačí skutečně prudší boční vítr, či větší rychlost do zatáčky a už se to kutálí...R^:-P

0/0
22.9.2007 19:39

Schei8e Katze

Nemůžete.

Tak vystupte z té zk* urvené EU.;-€Rv

0/0
21.9.2007 12:22

Jáchym007

Re: Nemůžete.

fuj, ošklivá kočička...

0/0
22.9.2007 19:31

hakbus

Patrové autobusy.

Hlavní problém není v crash testech ale ve financích.Žadný autobus který se převrátí ze silnice v 90km na střechu nemá střešní konstrukci tak mohutnou aby se nedeformovala protože pod plastem nejsou žádné traverzy nebo silné nosníky protožě by se zvedlo těžiště.Výrobci prostě počítají,že autobus bude řídit profesionál s praxí a ne člověk který nemá praxi a dostane za to,že veze 45-70 lidí 60-75kč.Řeči o tom jak jsou autobusy nekvalitní,staré,neudržované apod.jsou k ničemu dokud se bude jezdit za 20Kč za kilometr tak se nic nezmění.Stát svým dotováním jenom ničí ceny na trhu a pak se není co divit když,se v důsledku dopravní politiky statů stávají takové hrozné nehody jako u Nažidel.

0/0
21.9.2007 12:10

Deleter

Re: Patrové autobusy.

Ale kecy, naposled se obrátil bus u Rožmberka a problém nebyl, tak co jako furt.

0/0
21.9.2007 12:11

Jáchym007

Re: Patrové autobusy.

souhlas s Hakbusem R^

0/0
22.9.2007 19:30

keni

Jakej kok,,, to zase psal

Jakej kok,,, to zase psal

Jakej rozumbrada to zase psal. Standartni autokar ma 3.6m na vysku a 12.5m na delku. To ze Svycari zakazuji na nekterych silnicih bus nad delku 15m chapu. Ale i tak po Svycarsku 15m busu jezdi dost. Rakusaci a Italove casto omezuji delku nad 12m. Ale s 12,5m Setrama se tam vpohode jezdi.

Ale kdo vymyslel, ze na nasich silnicih zakazema 99% luxusnich autobusu, to by mne docela zajimalo. Proste zae nejakej rozumbrada, co o tom vubec nic nevi a nekde neco slysel. Jinak 4m vysky ma i velmi male mnozsti obycejnych jednopatrovych busu. Vetsinou maji ty luxusnejsi pouze 3,8m.

0/0
21.9.2007 11:46

Sadie Mae Glutz

Re: Jakej kok,,, to zase psal

ehm, použít slovo "luxusní" v souvislosti s autobusem a o pár řádek dál psát o tom, že někdo o něčem "vůbec nic neví", to jste myslel vážně?:)

0/0
23.9.2007 13:32

klikerex

das

Nedavno sem jel dvoupatrakem, ale takovou rezavou pastikou MAN, ze jsem se fakt bal. Kdyby se tenhle autobus prevratil, tak horni cast se rozmacka jako z papiru.

0/0
21.9.2007 11:02

papazian

Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

pokud mi dopravce přistaví takový autobus, tak do něj nenastoupím... Při nákupu zájezdu se zajímám i o to, jakým autobusem se pojede a chci to mít uvedeno i v cestovním smlouvě. Pokud je typ jiný, např. dvoupatrový, je to důvod k odstoupení od smlouvy. Pokud takto budou postupovat všichni, tak je úplně jedno, jestli EU akceptuje či neakceptuje tyto autobusy, protože i  trh může razantně říci ne. Takévé autobusy Ne! Nejsme sebevrazi! Jinak bych byl pro plošný zákaz používat tyto autobusy..., jak je v článku uvedeno, pokud by se měly stát bezpečnými, tak jízdenka bude tak drahá, že si ji nikdo nekoupí. Tím je řečeno vše, že tento druh dopravy (autobusu) nemá budoucnost. Daleko lepší je jednopatrový, se dvěma nápravami vzadu, takže je delší a uveze skoro stejné množství lidí jak ten dvoupatrový a nebezpečný autobus. Kdo investuje do nákupu dvoupatrového autobusu, je blázen, snad se to bude hodit jednou do muzea dopravy..., jinak vyhozené peníze!

0/0
21.9.2007 10:50

danny44

Re: Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

Ty si ale velikej Velikej Učitel Lidstva viď....

0/0
21.9.2007 10:54

Warhead_AiB

Re: Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

kdo se boji nesmi do lesa :-)

0/0
21.9.2007 10:55

net.Xtreme

Re: Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

Proč myslíš, že je v Londýně tak omezují;-D

0/0
21.9.2007 11:05

mnach

Re: Re: Dvoupatrovým autobusem nejezdím a nebudu jezdit,

v Londyne jsou patrove busy zakazany po teroristickem utoku pred par lety.Vsechny tyto busy se presunuly do jinych casti Anglie kde dal jezdi a take se stale nakupuji nove patrove busy-vsude mimo Londyn

0/0
23.9.2007 14:03

net.Xtreme

Když je crashtest moc drahý

tak to nebudu vyrábět. Je to smutné a chápu, že se to výrobcům těch autobusů nelíbí, ale prostě by to tak mělo být.

0/0
21.9.2007 10:22

liberecak

Kecy v kleci....

...u Nažidel by žádná střecha nepomohla...cestující se zabili o stromy, které střechu zkosily, když se nakloněný sunul po svodidlech, to by vydržel leda tank...a pokud mě pamět neklame , když se někdy předloni převrátil na Slovensku Neoplan Megaliner, tak to ta střecha vydržela...neobhajuju patrový busy, jen aby se zas neplácaly nesmysly...[>-]

0/0
21.9.2007 10:12

Deleter

.

Některé zabily stromy, jiné autobus, který je zamáčkl jako hmyz. Megaliner je jiný typ. Každopádně od autobusu očekávám, že cestující ochrání i při převrácení, což se u Nažidel nepovedlo.

0/0
21.9.2007 10:27

liberecak

Re: .

Ale tady se pořád míchají jablka s hruškami...ty stromy odřízly střechu a vůbec zničily celý prostor pro horní cestující, včetně vytrhaných sedaček atd...to převracení už tak zásadní vliv nemělo...resp. ten nažidelský Neoplan ani nedostal příležitost ukázat, jestli by pouhé převracení vydržel, když už "na střechu" šel bez střechy...

0/0
21.9.2007 10:30

Deleter

Re: Re: .

A co jako kurnik? Tak má být střecha přidělaná tak, aby ji nějaký 30cm soušky nerozhodily.

0/0
21.9.2007 12:08

danny44

Re: .

A včem je rozdíl? Můžeš mi to vysvětlit - megáč je akorát delší a je to osmikolka... jinak co se tejká "svislý" konstrukce je to stejný.....

JIïnak: celej článek je zase naprostý neodborný plácnutí do vody,jen aby si pisálkové z iDnesu zaplácli prostor - speciální zkoušky pro autobusy pro ČR - jestli by to nechtělo spíš žkoušky řidičů.... Žádnej autobus nevydrží převrácení na střechu ! ! !

0/0
21.9.2007 10:53

Deleter

Re: Re: .

Vydrží to každej kromě neoplánu u nažidel.

0/0
21.9.2007 12:07

Xaver01

Vy máte starosti

stačí že mají autobusy homologaci, osvědčení a STK. Je mi líto, další agendu pro živení byrokratů neobhájíte.

0/0
21.9.2007 10:06

danny44

Re: Vy máte starosti

Ale jak zkontrolovat řidiče, jestli na to má papíry? (A jak zaručit, že s tím nepojede jako "správnej taxikář"?:)

0/0
21.9.2007 10:58

Kjirka

odpovednost pozustalych

Pokud budu chtit setrit, tak si koupim levne auto, u ktereho je pravdepodobnost preziti pri havarii mensi, coz je dan za levnou koupi. Pokdu budu jeste vic setrit, koupim si ojetinu, u ktere mi muze upadnout kolo. Ojetin u nas jezdi mraky a tohle je proste zakalkulovane riziko. No a pokud budu setrit na zajezdu, najmu si dvoupatrak, ktery najednou sveze vic lidi. Chapu zarmutek pozustalych, ale tohle je stekot na nepravy strom.

Lepsi by bylo zakazat dovoz ojetin do CR nez blbnout kolem crash testu

0/0
21.9.2007 10:05

net.Xtreme

Re: odpovednost pozustalych

No, chce to ale, aby lidé věděli o tom riziku. Když normální autobus podstupuje alespoň nějaký crashtest a dvoupatrový žádný, je to trochu zrada.

0/0
21.9.2007 10:11

liberecak

Re: Re: odpovednost pozustalych

Normální crashtest znamená, že se ten autobus hodí z metru na střechu...srovnej když se v kilu kutálí ze svahu...

0/0
21.9.2007 10:13

net.Xtreme

Re: Re: Re: odpovednost pozustalych

O to nejde, jde o to, že tu existuje nesmyslný? rozdíl mezi normálním autobusem a dvoupatrovým, přičemž ten druhý nemusí splňovat tak přísné limity.

0/0
21.9.2007 10:19

liberecak

Re: Re: Re: Re: odpovednost pozustalych

Já ti jenom říkám, že když bourá autobus, tak buďto přežijou všichni, nebo je to masakr...že je víceméně dost jedno, v kterym z nich sedíš, když se něco stane, záleží na charakteru tý nehody...

0/0
21.9.2007 10:25

net.Xtreme

Re: Re: Re: Re: Re: odpovednost pozustalych

Rozhodně jsem pro bezpečnostní pásy v autobusu... a není to jedno, záleží na konstrukci autobusu a charakteru nehody...nevím jak ty, ale i kdyby to mělo 0,1% nehodovosta, tak budu radši když přežiji v 75% nehod než v 50%...třeba

0/0
21.9.2007 11:07

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: odpovednost pozustalych

Nevím, jak ty, já teda budu radši, když přežiju ve 100 % nehod ;-) Nikde neříkám, že jsem proti pásům 8-o jen že u Nažidel by byly houby platný...:-/

0/0
21.9.2007 11:12

Kjirka

Re: Re: odpovednost pozustalych

Jde o to pouzivat zdravy rozum a   nespolehat se na to, ze mi nekdo ze zivota eliminuje vsechna rizika. Crash test je dobra vec, ktera pomuze pri rozhodovani o koupi, ale nezaruci ti preziti. Pokud na dalnici povoli u nas 160, zajimalo by mne, kolik se pak vyroji pozustalych, ze jejich nezkuseny potomek nezvladl jizdu v tehle rychlosti, kdyz je to vlastne povolene a tim padem by to melo byt bezpecne. Dvoupatraky proste jsou pri havarce rizikovejsi, na to nepotrebuju crash  test. Na to mi staci hlava.

0/0
21.9.2007 10:35

net.Xtreme

Re: Re: Re: odpovednost pozustalych

Jde o to umět řídit, ale jsou situace, kdy za nehodu nemůže ani ten, kdo se vyboural....pak je dobré, aby to auto mělo bezpečnostní prvky a bylo jich dost. Základem je pochopitelně nebourat, ale ne vždy to jde. Rizikovější jsou, ale mělo by se zatlačit na výrobce, aby některé nárazy prostě musely "přežít"

0/0
21.9.2007 11:10

vver440

Patrové autobusy jezdí i čtyři roky po Nažidlech bez crash testů

to není pravda, první crash test proběhl právě u Nažidel

0/0
21.9.2007 9:10

Warhead_AiB

Re: Patrové autobusy jezdí i čtyři roky po Nažidlech bez crash testů

no a dopadl nic moc meli by maknout ;-)

0/0
21.9.2007 9:21

Z-S

Re: Re: Patrové autobusy jezdí i čtyři roky po Nažidlech bez crash testů

Vsak on crash test Skody 120 taky nedopadl zrovna oslnive... a placa si kvuli tomu nekdo jatra?

0/0
21.9.2007 10:13

Warhead_AiB

Re: Re: Re: Patrové autobusy jezdí i čtyři roky po Nažidlech bez crash testů

ty :-)

0/0
21.9.2007 10:36

Kocourek69

Desítky tisíc automobilů a autobusů,

které prošly STK a emisemi na základě úplatků jezdí dennodenně po našich silnicích. Často jsou v dezolátním stavu a dosud se nenašla síla, která by této korupci dokázala udělat konec. Proti tomuto nešvaru jsou crash testy u patrových autobusů úplnou banalitou.

0/0
21.9.2007 9:09

net.Xtreme

Re: Desítky tisíc automobilů a autobusů,

J ási hlavně myslím, že by se normy uplatňované an nově vyráběné automobily, měli uplatňovat třeba se zpožděním, ale zpětně. Na co mi je mít takřka bezodpadové auto za půl milionu(minimálně), když jeden trabant nebo škodovka udělá emise minimálně za stovku takových aut. Nemluvě o bezpečnostních parametrech a technickém stavu těhle vozidel.

0/0
21.9.2007 9:35

liberecak

Re: Re: Desítky tisíc automobilů a autobusů,

To máš stejně jedno...pak na uherskohradištsku shoří 10 tisíc starých pneu a to bychom nemuseli mít katalyzátory vůbec, protože to je takovej humáč co šel do vzduchu...:-©

0/0
21.9.2007 10:14

net.Xtreme

Re: Re: Re: Desítky tisíc automobilů a autobusů,

Nemám to jedno, když mi jakoby o něco jde, tak to musím dělat cíleně a smysluplně, tak nějak efektivně. Jinak je to jen zbytečná buzerace a nefunkční byrokracie.

0/0
21.9.2007 10:21

liberecak

Re: Re: Re: Re: Desítky tisíc automobilů a autobusů,

Já ti říkám, že se můžeme snažit sebevíc a pak nějakej dement svařuje nebo tam hodí vajgl a snaha statisíců lidí přijde během 3 dnů vniveč :-(

0/0
21.9.2007 10:27

net.Xtreme

Vše je o penězích

Takže, když nebudete jezdit dvoupatrovými autobusy, přestanou se používat. Jinak ten poryv větru musí být dost silný, aby se ten autobus převrátil. Jiank nechápu, proč se nedělaji crashtesty...asi by to bylo drahé a nevyplatilo by se pak vůbec dvoupatrové autobusy používat.

0/0
21.9.2007 8:59

Brouk Pytlík654

redaktor je cynik!

To se redaktor opravu předvedl, cituji: "Happy-end však na manžele Banzetovy nečeká."

To asi opravdu nečeká, když jim při nehodě zemřely děti. Happy-end by tak mohl čekat jiné rodiče, kterým by zpřísnění pravidel pro autobusy jejich ještě živé děti do budoucna zachránilo!

0/0
21.9.2007 8:48

oId fashioned Vince III..

Re: redaktor je cynik!

nikoli cynik, ale hlupák...

0/0
21.9.2007 8:50

in4mator

.

U osobáků automobilky bojují o pět hvězdiček z crash testu, když jejich model získá čtyři tak je to zklamání, a u patrových autobusů, kterými cestuje mnohonásobně víc lidí a které se podle statistik rády převracejí nemůžou zavést povinné zkoušky pevnosti konstrukce při převrácení. Kde to jsme?

0/0
21.9.2007 8:46

zapvit

typické česko

Přeci v čechách.... bohžel tady s ena bezpečnost nehledí tady je důležíté jak velké prospěch z toho podnikatel nebo politik bude mít

0/0
21.9.2007 9:00

blaz42

Re: typické česko

houbeles cesko,tohle je celosvetovej problem. Patrovej autobus je proste pro tovarnu moc drahej na to,aby jich par totalne odepsala pri otoceni pres strechu

0/0
21.9.2007 9:26

Z-S

Re: typické česko

Kolik patrovych autobusu se vyrabi v cechach?

0/0
21.9.2007 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.