Diskuze

Jízdenka do pražské MHD možná podraží na 30 korun

Pražané zaplatí příští rok za přestupní lístek na MHD možná o deset korun víc než nyní. Takový návrh prý leží v městské radě, která bude o nových tarifech jednat pravděpodobně v říjnu. Nepopulární krok chtějí politici udělat co nejdříve, do voleb totiž zbývají tři roky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sLH

18. 9. 2007 19:21
Vzhledem ke kvalitě služeb je zdražení oprávněné

n;ironie] Dobrý den, zdražení jízdného je naprosto oprávněné. Vždyť v parných letních dnech jezdíme v klimatizovaných autobusech, které jsou všude včas a navíc jsou ještě šetrné k našemu životnímu prostředí. Navíc řidiči jsou příjemní a milí. Pak přestoupíme na tramvaj, které je taktéž klimatizovaná, je zde dostatek míst k sezení. Takže se nedivme a otevřme své peněženky. n;/ironie]

0 0
možnosti

pruchaj

18. 9. 2007 16:09
Co se divíte

Trasa od nás do Prahy je 60km čas 45minut autobusem cena 50,-. A vy v Praze 90minut za 30,-.

0 0
možnosti

sLH

18. 9. 2007 19:10
Re: Co se divíte

Vy sice za 45 minut ujedete 60km, ale v Praze se za 45minut ujede sotva třetina. Nehledě na to, že se musí ještě několikrát přestoupit. Takže tento komentář není na místě...

0 0
možnosti

iDaddy

18. 9. 2007 12:53
Státní podniky se všechny dotují! Jsou nejdražší, co lze!

Proč je nezprivatizovat??? Vyhnat ty úřednický laudry!

0 0
možnosti

Deleter

18. 9. 2007 13:06
Re: Státní podniky se všechny dotují! Jsou nejdražší, co lze!

Ronald Lauder je jenom jeden.

0 0
možnosti

DDT074

18. 9. 2007 12:51
Doprava

Sam jsem jezdil na cerno 6 let. Kontrolovali mne asi 40x - nikdy jsem pokutu nezplatil - bud jsem vzal roha, nebo jsem to ukecal. I kdybych platil pokuty tak jsem stale v plusu. Kontroly v tramvaji ci autubuse se take odehravaji bez strazniku - takze motivace platit pokutu je zbytecna. Kazdy den potkavam bezdomovce v metru na trase A a ti, ze by platili:-)

Spise bych byl pro zavedeni turniketu a nastupu jen prednimi dvermi (stejne jako v Helsinkach) + zdrazeni pokut. Pokud by se jedna pokuta rovnala castce za rocni kupon, myslim ze by cernych pasazeru ubylo. Tim by doslo k narustu vybrani penez. Pruzkumu o 5% cernych pasazeru neverim - dle meho odhadu cca 20%. Takte si myslim, ze revizori zbytecne buzeruji turisty kvuli malickosti. Nedjrive je nutne zajistit, aby byla doprava placena vsemi uzivateli, pak zvysit kvalitu a nasledne (pokud by to bylo nutne) - upravit cenu jizdenek. Takhle mi to prijde jen jako vydirani. Co takhle zavest konkurenci na dopravu ve mestech??

0 0
možnosti

Deleter

18. 9. 2007 16:20
Re: Doprava

Jak byste si tu konkurenci přestavoval?

0 0
možnosti

iDaddy

18. 9. 2007 12:51
V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

O autobusech ani nemluvě! Smrdí, kouří, jsou špinavé! MHD v Praze je na úrovni 50. let v SSSR!

0 0
možnosti

Homer1

18. 9. 2007 13:14
Re: V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

Hezká hysterie... s tím něco dělej než bude pozdě....

Jinak - netvrdím že všechny busy, tramvaje a metra jsou křišťálově čistá a bez smradu, ale valná většina je v naprosté pohodě, jak co se čistoty tak smradu týká. Mimochodem, kdybys jen tušil jak asi vypadalo rusácké MHD v 50. letech, tak to nebudeš srovnávat...

Vlastně jediná věc která se dá DP v Praze vytknout, je naprosto neúměrné krácení dopravy v prázdninových dnech. Metro co jede po 10ti minutách připomíná dobytčák. Trasa B je navíc celoročně poddimenzovaná, PD škrtí, nechce posílit spoje/zkrátit interval i když by si to nejdelší linka metra dávno zasloužila. Jinak vzhledem k tomu, že jsme v ČR mi přijde kvalita pokrytí Prahy více než přiměřená.

0 0
možnosti

wolf002

18. 9. 2007 12:45
hlavní argument proti zdražení

snad pro boha není čistota, vstřícnost, nebo placení kartou. Zraky moje, páni redaktoři, hlavní argument je také čistě ekonomický - kdo pojede do práce MHD za 30 korun tam a zpátky? To je 60 korun, to jsou dva litry benzinu na které já ujedu cca 40 km. Proč bych měl jezdit do práce MHD, když mě pak, v případě že mám práci do 20km od domova, vyjde jízda autem stejně, nebo levněji, navíc v mnohem větším pohodlí??? A to nemluvím o tom, že tím autem pojedou dva lidé, to je levnější již dnes...  Další ekonomický argument - bude-li více lidí jezdit autem, bude nutné (logicky) více opravovat silnice, bude více nehod atd. Toto do toho pan auditor započítal? Ty peníze sice nebude platit dopravní podnik, ale bude je platit město, takže podle mne se městu vyplatí více dotovat MHD než pak platit druhotné náklady spojené se zvýšením osobní automobilové dopravy. Rv

0 0
možnosti

net.Xtreme

18. 9. 2007 12:49
Re: hlavní argument proti zdražení

Pojedeš za 20 korun a magistrát zaplatí 60, pojedeš za třicet a zaplatí jen 50, nepojedeš vůbec nezaplatí nic. Hodně zjednodušeně řečeno.

I když problémem MHD asi nebudou lístky, ale kupony, které vycházejí víc jak dvakrát levněji, oproti lístkům.

0 0
možnosti

guang

18. 9. 2007 12:17
Audit doporučil zdražení??

Tak to se mi moc nezdá, o tom docela pochybuju... Kdo to auditoval?8-o

0 0
možnosti

kearek

18. 9. 2007 12:20
Re: Audit doporučil zdražení??

...nejspíš to auditoval ten pán, co odcházel s obálkou v kapse...

0 0
možnosti

kearek

18. 9. 2007 12:14
MHD vs Auta

MHD má velkým městům pomoci ulevit dopravní infrastruktuře, má za hlavní cíl zrušit kolony. Donutit lidi nejezdit autem, ale dopravou, nejen z ohledu na životní prostředí,docházející neobnovitelné zdroje a finanční a časové únosnosti. Tímto tempem se lidi do MHD vrhnout nebudou. Přibude černých pasažerů a lidí jezdících autem. Kdo chce hodně, má pak málo. takhle to dopadne při zdražování. Na auto se navíc rychle zvyká a vzniká auto-závislost. Auto je tedy konkurent. V případě zlevnění se zvedne počet lidí jezdící MHD a tím i zisky. Zde platí nepřímá úměra, jenže to na magistrátě nechtějí slyšet. Zdražit MHD = chyba (ubere se na příjmech z MHD). sem si jis, že to bude mít opačný efekt. Už teď je to tak drahé, že pokud nemusím jet MHD, jdu pěšky. 20Kč se vyplatí jen od 10 stanic metra více. Na trase Nám.Míru-Florenc se nevyplatí. Ale stojí to stejně, jako Dejvická-Florenc-Háje. Ať tedy zavedou 10 stanic místo 5ti u levnější varianty. To by mohlo být řešením.

ROZHODNĚ JSEM PROTI zdražení!

0 0
možnosti

net.Xtreme

18. 9. 2007 12:47
Re: MHD vs Auta

MHD je dotovaná, dokud to tak bude tak zdražení =zlevnění...pro magistrát potažmo stát.

0 0
možnosti

umbaba

18. 9. 2007 12:01
Benzínová lobby

Místo aby se politici snažili ulevit přetíženým cestám, vyhánějí lidi do aut. Jaké zájmy za tím stojí, je možné si lehce domyslet. Politici zásadně nedělají něco v zájmu společnosti, ale v zájmů svém, viz olympiáda. Už dnes se v různých projektech přerozdělují veřejné stamilióny.

0 0
možnosti

Atol

18. 9. 2007 10:42
JE TO PŘEHNANÉ

Chápu, že DP je silně dotován magistrátem, ale je otázkou jak se v tomto podniku hospodaří. Za současné úrovně služeb se mi 30 Kč ze jízdenku zdá hodně. Tuto cenu jsem naposledy platitl před několika měsíci v Miláně, kde byl lístek na metro za 1 euro. Ale den před tím jsem cestoval metrem v Teheránu, kde jedna cesta stála v přepočtu 2,50 Kč. Úroveň vagónů se vůbec nedala porovnat a nikde jsem tam nepotkaval žádného špinavého a otrhaného asociála jak je v pražské MHD běžné.

Pokud se zavede jízdné za 30 Kč, bude to při současném kurzu  v Praze bylo dražší než v Miláně a to při nižší úrovni služeb.

0 0
možnosti

kearek

18. 9. 2007 12:20
Re: JE TO PŘEHNANÉ

Souhlas. Článek byl také sepsán účelově - viz srovnání v procentech spoluúčast města s cestujícími. Přitom jen stačí vyměnit procenta (která opravdu vypadají hezčeji z pohledu města) za peníze, které tvrdě platíme (a které ukazují na věc správným světlem).

(Y)

Kvalita v případě pražské MHD se nedá brát snad ani jako sranda. Metro tak nějak ještě jde, některé nové autobusy (když vynechám jejich čím dál častější a vážnější porychy) se dají shlédnout, ale nedá se s nimi jet (narváno, nedýchatelno). Tramvaje raději vůbec nezmíním. Noční provoz = katastrofa a téměř jistý problém.

Řidiči čekající do poslední chvíle na dobíhající paní, kteří jí pak zavřou těsně před nosem. Hulvátsky se chovající revizoři (jsou nepříjemní i k nám - platícím). A za to máme připlácet?

FUJ!Rv

0 0
možnosti