- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
n;ironie] Dobrý den, zdražení jízdného je naprosto oprávněné. Vždyť v parných letních dnech jezdíme v klimatizovaných autobusech, které jsou všude včas a navíc jsou ještě šetrné k našemu životnímu prostředí. Navíc řidiči jsou příjemní a milí. Pak přestoupíme na tramvaj, které je taktéž klimatizovaná, je zde dostatek míst k sezení. Takže se nedivme a otevřme své peněženky. n;/ironie]
Trasa od nás do Prahy je 60km čas 45minut autobusem cena 50,-. A vy v Praze 90minut za 30,-.
Vy sice za 45 minut ujedete 60km, ale v Praze se za 45minut ujede sotva třetina. Nehledě na to, že se musí ještě několikrát přestoupit. Takže tento komentář není na místě...
Proč je nezprivatizovat??? Vyhnat ty úřednický laudry!
Ronald Lauder je jenom jeden.
Sam jsem jezdil na cerno 6 let. Kontrolovali mne asi 40x - nikdy jsem pokutu nezplatil - bud jsem vzal roha, nebo jsem to ukecal. I kdybych platil pokuty tak jsem stale v plusu. Kontroly v tramvaji ci autubuse se take odehravaji bez strazniku - takze motivace platit pokutu je zbytecna. Kazdy den potkavam bezdomovce v metru na trase A a ti, ze by platili:-)
Spise bych byl pro zavedeni turniketu a nastupu jen prednimi dvermi (stejne jako v Helsinkach) + zdrazeni pokut. Pokud by se jedna pokuta rovnala castce za rocni kupon, myslim ze by cernych pasazeru ubylo. Tim by doslo k narustu vybrani penez. Pruzkumu o 5% cernych pasazeru neverim - dle meho odhadu cca 20%. Takte si myslim, ze revizori zbytecne buzeruji turisty kvuli malickosti. Nedjrive je nutne zajistit, aby byla doprava placena vsemi uzivateli, pak zvysit kvalitu a nasledne (pokud by to bylo nutne) - upravit cenu jizdenek. Takhle mi to prijde jen jako vydirani. Co takhle zavest konkurenci na dopravu ve mestech??
O autobusech ani nemluvě! Smrdí, kouří, jsou špinavé! MHD v Praze je na úrovni 50. let v SSSR!
Hezká hysterie... s tím něco dělej než bude pozdě....
Jinak - netvrdím že všechny busy, tramvaje a metra jsou křišťálově čistá a bez smradu, ale valná většina je v naprosté pohodě, jak co se čistoty tak smradu týká. Mimochodem, kdybys jen tušil jak asi vypadalo rusácké MHD v 50. letech, tak to nebudeš srovnávat...
Vlastně jediná věc která se dá DP v Praze vytknout, je naprosto neúměrné krácení dopravy v prázdninových dnech. Metro co jede po 10ti minutách připomíná dobytčák. Trasa B je navíc celoročně poddimenzovaná, PD škrtí, nechce posílit spoje/zkrátit interval i když by si to nejdelší linka metra dávno zasloužila. Jinak vzhledem k tomu, že jsme v ČR mi přijde kvalita pokrytí Prahy více než přiměřená.
snad pro boha není čistota, vstřícnost, nebo placení kartou. Zraky moje, páni redaktoři, hlavní argument je také čistě ekonomický - kdo pojede do práce MHD za 30 korun tam a zpátky? To je 60 korun, to jsou dva litry benzinu na které já ujedu cca 40 km. Proč bych měl jezdit do práce MHD, když mě pak, v případě že mám práci do 20km od domova, vyjde jízda autem stejně, nebo levněji, navíc v mnohem větším pohodlí??? A to nemluvím o tom, že tím autem pojedou dva lidé, to je levnější již dnes... Další ekonomický argument - bude-li více lidí jezdit autem, bude nutné (logicky) více opravovat silnice, bude více nehod atd. Toto do toho pan auditor započítal? Ty peníze sice nebude platit dopravní podnik, ale bude je platit město, takže podle mne se městu vyplatí více dotovat MHD než pak platit druhotné náklady spojené se zvýšením osobní automobilové dopravy.
Pojedeš za 20 korun a magistrát zaplatí 60, pojedeš za třicet a zaplatí jen 50, nepojedeš vůbec nezaplatí nic. Hodně zjednodušeně řečeno.
I když problémem MHD asi nebudou lístky, ale kupony, které vycházejí víc jak dvakrát levněji, oproti lístkům.
Tak to se mi moc nezdá, o tom docela pochybuju... Kdo to auditoval?
...nejspíš to auditoval ten pán, co odcházel s obálkou v kapse...
MHD má velkým městům pomoci ulevit dopravní infrastruktuře, má za hlavní cíl zrušit kolony. Donutit lidi nejezdit autem, ale dopravou, nejen z ohledu na životní prostředí,docházející neobnovitelné zdroje a finanční a časové únosnosti. Tímto tempem se lidi do MHD vrhnout nebudou. Přibude černých pasažerů a lidí jezdících autem. Kdo chce hodně, má pak málo. takhle to dopadne při zdražování. Na auto se navíc rychle zvyká a vzniká auto-závislost. Auto je tedy konkurent. V případě zlevnění se zvedne počet lidí jezdící MHD a tím i zisky. Zde platí nepřímá úměra, jenže to na magistrátě nechtějí slyšet. Zdražit MHD = chyba (ubere se na příjmech z MHD). sem si jis, že to bude mít opačný efekt. Už teď je to tak drahé, že pokud nemusím jet MHD, jdu pěšky. 20Kč se vyplatí jen od 10 stanic metra více. Na trase Nám.Míru-Florenc se nevyplatí. Ale stojí to stejně, jako Dejvická-Florenc-Háje. Ať tedy zavedou 10 stanic místo 5ti u levnější varianty. To by mohlo být řešením.
ROZHODNĚ JSEM PROTI zdražení!
MHD je dotovaná, dokud to tak bude tak zdražení =zlevnění...pro magistrát potažmo stát.
Místo aby se politici snažili ulevit přetíženým cestám, vyhánějí lidi do aut. Jaké zájmy za tím stojí, je možné si lehce domyslet. Politici zásadně nedělají něco v zájmu společnosti, ale v zájmů svém, viz olympiáda. Už dnes se v různých projektech přerozdělují veřejné stamilióny.
Chápu, že DP je silně dotován magistrátem, ale je otázkou jak se v tomto podniku hospodaří. Za současné úrovně služeb se mi 30 Kč ze jízdenku zdá hodně. Tuto cenu jsem naposledy platitl před několika měsíci v Miláně, kde byl lístek na metro za 1 euro. Ale den před tím jsem cestoval metrem v Teheránu, kde jedna cesta stála v přepočtu 2,50 Kč. Úroveň vagónů se vůbec nedala porovnat a nikde jsem tam nepotkaval žádného špinavého a otrhaného asociála jak je v pražské MHD běžné.
Pokud se zavede jízdné za 30 Kč, bude to při současném kurzu v Praze bylo dražší než v Miláně a to při nižší úrovni služeb.
Souhlas. Článek byl také sepsán účelově - viz srovnání v procentech spoluúčast města s cestujícími. Přitom jen stačí vyměnit procenta (která opravdu vypadají hezčeji z pohledu města) za peníze, které tvrdě platíme (a které ukazují na věc správným světlem).
Kvalita v případě pražské MHD se nedá brát snad ani jako sranda. Metro tak nějak ještě jde, některé nové autobusy (když vynechám jejich čím dál častější a vážnější porychy) se dají shlédnout, ale nedá se s nimi jet (narváno, nedýchatelno). Tramvaje raději vůbec nezmíním. Noční provoz = katastrofa a téměř jistý problém.
Řidiči čekající do poslední chvíle na dobíhající paní, kteří jí pak zavřou těsně před nosem. Hulvátsky se chovající revizoři (jsou nepříjemní i k nám - platícím). A za to máme připlácet?
FUJ!