Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízdenka do pražské MHD možná podraží na 30 korun

Pražané zaplatí příští rok za přestupní lístek na MHD možná o deset korun víc než nyní. Takový návrh prý leží v městské radě, která bude o nových tarifech jednat pravděpodobně v říjnu. Nepopulární krok chtějí politici udělat co nejdříve, do voleb totiž zbývají tři roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sLH

Vzhledem ke kvalitě služeb je zdražení oprávněné

n;ironie] Dobrý den, zdražení jízdného je naprosto oprávněné. Vždyť v parných letních dnech jezdíme v klimatizovaných autobusech, které jsou všude včas a navíc jsou ještě šetrné k našemu životnímu prostředí. Navíc řidiči jsou příjemní a milí. Pak přestoupíme na tramvaj, které je taktéž klimatizovaná, je zde dostatek míst k sezení. Takže se nedivme a otevřme své peněženky. n;/ironie]

0/0
18.9.2007 19:21

pruchaj

Co se divíte

Trasa od nás do Prahy je 60km čas 45minut autobusem cena 50,-. A vy v Praze 90minut za 30,-.

0/0
18.9.2007 16:09

sLH

Re: Co se divíte

Vy sice za 45 minut ujedete 60km, ale v Praze se za 45minut ujede sotva třetina. Nehledě na to, že se musí ještě několikrát přestoupit. Takže tento komentář není na místě...

0/0
18.9.2007 19:10

iDaddy

Státní podniky se všechny dotují! Jsou nejdražší, co lze!

Proč je nezprivatizovat??? Vyhnat ty úřednický laudry!

0/0
18.9.2007 12:53

Deleter

Re: Státní podniky se všechny dotují! Jsou nejdražší, co lze!

Ronald Lauder je jenom jeden.

0/0
18.9.2007 13:06

DDT074

Doprava

Sam jsem jezdil na cerno 6 let. Kontrolovali mne asi 40x - nikdy jsem pokutu nezplatil - bud jsem vzal roha, nebo jsem to ukecal. I kdybych platil pokuty tak jsem stale v plusu. Kontroly v tramvaji ci autubuse se take odehravaji bez strazniku - takze motivace platit pokutu je zbytecna. Kazdy den potkavam bezdomovce v metru na trase A a ti, ze by platili:-)

Spise bych byl pro zavedeni turniketu a nastupu jen prednimi dvermi (stejne jako v Helsinkach) + zdrazeni pokut. Pokud by se jedna pokuta rovnala castce za rocni kupon, myslim ze by cernych pasazeru ubylo. Tim by doslo k narustu vybrani penez. Pruzkumu o 5% cernych pasazeru neverim - dle meho odhadu cca 20%. Takte si myslim, ze revizori zbytecne buzeruji turisty kvuli malickosti. Nedjrive je nutne zajistit, aby byla doprava placena vsemi uzivateli, pak zvysit kvalitu a nasledne (pokud by to bylo nutne) - upravit cenu jizdenek. Takhle mi to prijde jen jako vydirani. Co takhle zavest konkurenci na dopravu ve mestech??

0/0
18.9.2007 12:51

Deleter

Re: Doprava

Jak byste si tu konkurenci přestavoval?

0/0
18.9.2007 16:20

iDaddy

V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

O autobusech ani nemluvě! Smrdí, kouří, jsou špinavé! MHD v Praze je na úrovni 50. let v SSSR!

0/0
18.9.2007 12:51

Homer1

Re: V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

Hezká hysterie... s tím něco dělej než bude pozdě....

Jinak - netvrdím že všechny busy, tramvaje a metra jsou křišťálově čistá a bez smradu, ale valná většina je v naprosté pohodě, jak co se čistoty tak smradu týká. Mimochodem, kdybys jen tušil jak asi vypadalo rusácké MHD v 50. letech, tak to nebudeš srovnávat...

Vlastně jediná věc která se dá DP v Praze vytknout, je naprosto neúměrné krácení dopravy v prázdninových dnech. Metro co jede po 10ti minutách připomíná dobytčák. Trasa B je navíc celoročně poddimenzovaná, PD škrtí, nechce posílit spoje/zkrátit interval i když by si to nejdelší linka metra dávno zasloužila. Jinak vzhledem k tomu, že jsme v ČR mi přijde kvalita pokrytí Prahy více než přiměřená.

0/0
18.9.2007 13:14

DDT074

Re: Re: V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

Ohledne vytizenosti: Ono jet v 7 rano z bohnic na metro je opravdu zazitek (narvano) - o navratech ani nemluvit.

Dalsi vec k zamysleni. Chci jet z bohnic do kobylis (Celkem 3 dlouhe zastavky busem). Nemohu, ale pouzit neprestupni jizdenku, nebot je zde nutny prestup. Proc zde musim platit 20 za neprestupni kdyz jedu kolikrat kratsi dobu resp. kratsi vzdalenost, nez jindy na prestupni?

0/0
18.9.2007 13:21

Homer1

Re: Re: Re: V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

jóóó, určitě se najde i více takových míst. Je pravda, že DP na to buďto peče, nebo jim trvá děsně dlouho než někoho napadne tam poslat o pár souprav více... já zase jezdím z 90% metrem 6 stanic.... :-))) to naštve.

0/0
18.9.2007 13:26

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: V těch špinavých smradlavých tramvajícj jezdit nebudu za 30 Kč ani náhodou.

plno jiste je,ale neni to tak hrozny. z bohnic do kobylis se prestupuje?to slysim poprve...

0/0
18.9.2007 15:52

wolf002

hlavní argument proti zdražení

snad pro boha není čistota, vstřícnost, nebo placení kartou. Zraky moje, páni redaktoři, hlavní argument je také čistě ekonomický - kdo pojede do práce MHD za 30 korun tam a zpátky? To je 60 korun, to jsou dva litry benzinu na které já ujedu cca 40 km. Proč bych měl jezdit do práce MHD, když mě pak, v případě že mám práci do 20km od domova, vyjde jízda autem stejně, nebo levněji, navíc v mnohem větším pohodlí??? A to nemluvím o tom, že tím autem pojedou dva lidé, to je levnější již dnes...  Další ekonomický argument - bude-li více lidí jezdit autem, bude nutné (logicky) více opravovat silnice, bude více nehod atd. Toto do toho pan auditor započítal? Ty peníze sice nebude platit dopravní podnik, ale bude je platit město, takže podle mne se městu vyplatí více dotovat MHD než pak platit druhotné náklady spojené se zvýšením osobní automobilové dopravy. Rv

0/0
18.9.2007 12:45

net.Xtreme

Re: hlavní argument proti zdražení

Pojedeš za 20 korun a magistrát zaplatí 60, pojedeš za třicet a zaplatí jen 50, nepojedeš vůbec nezaplatí nic. Hodně zjednodušeně řečeno.

I když problémem MHD asi nebudou lístky, ale kupony, které vycházejí víc jak dvakrát levněji, oproti lístkům.

0/0
18.9.2007 12:49

Deleter

.

Jenom debil by jezdil do práce na single jízdenky.

0/0
18.9.2007 13:06

Zuzana.

Re: .

No pokud třeba děláš v nepřetržitém provozu a jezdíš do práce třeba jen 12x za měsíc, tak se moc nevyplatí si kupovat kupón...

0/0
18.9.2007 14:13

Korby

Re: hlavní argument proti zdražení

Naprosto souhlasim, kamkoliv jedu po Praze autem, je to priblizne stejne drahe, jako MHD. Navic je to v mnoha pripadech rychlejsi (o vikendech ani nemluve). Pohodli auta, necekana potreba zajet nekam do kramu...proste otocim volantem a jedu.

Uz nyni se mi jezdit MHD prici, pokud jeste podrazi, nevidim jediny duvod, krom toho ekologickeho, proc sockou jezdit! Kdo ale z ceskych obcanu omezi sve vlastni pohodli na ukor ekologie?

Kdy uz si magistrat uvedomi, ze MHD neni proto, aby vydelavalo, nebo si dokazalo vydelat alespon na sebe! MHD je dotovano, bylo a taky vzdycky bude! Nejde to jinak!

0/0
18.9.2007 13:41

sLH

Re: Re: hlavní argument proti zdražení

přesně tak, je mnohem lepší sednout do auta a jet, než čekat x desítek minut na zastávce (zvláště o víkendech) a pak se ještě dočkat nacpaného autobusu...

0/0
18.9.2007 19:14

freshgrind

Re: hlavní argument proti zdražení

:-))) no já jezdím do práce vlakem (jižní Morava) a to mě stojí denně cca 120 - 160kč, autem cca 400kč :-) šedesátikoruna za cestu do práce je pro mě pohádka ;o)

0/0
18.9.2007 14:05

guang

Audit doporučil zdražení??

Tak to se mi moc nezdá, o tom docela pochybuju... Kdo to auditoval?8-o

0/0
18.9.2007 12:17

kearek

Re: Audit doporučil zdražení??

...nejspíš to auditoval ten pán, co odcházel s obálkou v kapse...

0/0
18.9.2007 12:20

Deleter

Re: Re: Audit doporučil zdražení??

No, zadarmo dělá jen vůl.

0/0
18.9.2007 13:09

kearek

MHD vs Auta

MHD má velkým městům pomoci ulevit dopravní infrastruktuře, má za hlavní cíl zrušit kolony. Donutit lidi nejezdit autem, ale dopravou, nejen z ohledu na životní prostředí,docházející neobnovitelné zdroje a finanční a časové únosnosti. Tímto tempem se lidi do MHD vrhnout nebudou. Přibude černých pasažerů a lidí jezdících autem. Kdo chce hodně, má pak málo. takhle to dopadne při zdražování. Na auto se navíc rychle zvyká a vzniká auto-závislost. Auto je tedy konkurent. V případě zlevnění se zvedne počet lidí jezdící MHD a tím i zisky. Zde platí nepřímá úměra, jenže to na magistrátě nechtějí slyšet. Zdražit MHD = chyba (ubere se na příjmech z MHD). sem si jis, že to bude mít opačný efekt. Už teď je to tak drahé, že pokud nemusím jet MHD, jdu pěšky. 20Kč se vyplatí jen od 10 stanic metra více. Na trase Nám.Míru-Florenc se nevyplatí. Ale stojí to stejně, jako Dejvická-Florenc-Háje. Ať tedy zavedou 10 stanic místo 5ti u levnější varianty. To by mohlo být řešením.

ROZHODNĚ JSEM PROTI zdražení!

0/0
18.9.2007 12:14

net.Xtreme

Re: MHD vs Auta

MHD je dotovaná, dokud to tak bude tak zdražení =zlevnění...pro magistrát potažmo stát.

0/0
18.9.2007 12:47

umbaba

Benzínová lobby

Místo aby se politici snažili ulevit přetíženým cestám, vyhánějí lidi do aut. Jaké zájmy za tím stojí, je možné si lehce domyslet. Politici zásadně nedělají něco v zájmu společnosti, ale v zájmů svém, viz olympiáda. Už dnes se v různých projektech přerozdělují veřejné stamilióny.

0/0
18.9.2007 12:01

Atol

JE TO PŘEHNANÉ

Chápu, že DP je silně dotován magistrátem, ale je otázkou jak se v tomto podniku hospodaří. Za současné úrovně služeb se mi 30 Kč ze jízdenku zdá hodně. Tuto cenu jsem naposledy platitl před několika měsíci v Miláně, kde byl lístek na metro za 1 euro. Ale den před tím jsem cestoval metrem v Teheránu, kde jedna cesta stála v přepočtu 2,50 Kč. Úroveň vagónů se vůbec nedala porovnat a nikde jsem tam nepotkaval žádného špinavého a otrhaného asociála jak je v pražské MHD běžné.

Pokud se zavede jízdné za 30 Kč, bude to při současném kurzu  v Praze bylo dražší než v Miláně a to při nižší úrovni služeb.

0/0
18.9.2007 10:42

kearek

Re: JE TO PŘEHNANÉ

Souhlas. Článek byl také sepsán účelově - viz srovnání v procentech spoluúčast města s cestujícími. Přitom jen stačí vyměnit procenta (která opravdu vypadají hezčeji z pohledu města) za peníze, které tvrdě platíme (a které ukazují na věc správným světlem).

(Y)

Kvalita v případě pražské MHD se nedá brát snad ani jako sranda. Metro tak nějak ještě jde, některé nové autobusy (když vynechám jejich čím dál častější a vážnější porychy) se dají shlédnout, ale nedá se s nimi jet (narváno, nedýchatelno). Tramvaje raději vůbec nezmíním. Noční provoz = katastrofa a téměř jistý problém.

Řidiči čekající do poslední chvíle na dobíhající paní, kteří jí pak zavřou těsně před nosem. Hulvátsky se chovající revizoři (jsou nepříjemní i k nám - platícím). A za to máme připlácet?

FUJ!Rv

0/0
18.9.2007 12:20

net.Xtreme

Re: JE TO PŘEHNANÉ

Nejlíp bude MHD hospodařit, když nebude dotovaná. Ale to není úplně ono, takže by bylo vhodné ji dotovat, ale nastavit ten systém tak, aby motivoval k dobrému hospodaření...a protože češi hledají kličky a možnosti jak cokoli obejít, tak nevím jak na to.

0/0
18.9.2007 12:51

Deleter

Re: JE TO PŘEHNANÉ

Však počkej, ona už se plánuje rekonstrukce Teheránského metra.

0/0
18.9.2007 13:08

Martin111

No nic

Chápu zdažení jednorázového jízdného, ale napálit takhle roční jízdenku... No nic, budu jezdit autem.

0/0
18.9.2007 10:41

theKing

chyba v dotazniku

chybi varianta "je mi to jedno" do/z hospody prece nejezdim kazdy den ;-D

0/0
18.9.2007 10:28

kearek

Re: chyba v dotazniku

do/z hospody jezdím na kole ;) žiju zdravě ;-D

0/0
18.9.2007 12:21

drevorubec

To je docela spatnej vtip ne?

Jestlize v parizi a barcelone stoji listek okolo 1EUR a lze za tuto castku cestovat vetsi vzdalenost. jak muze Praha z tretinovou kupni silou obyvatel a polovicni delkou trati mestske dopravy stat tytez penize? Neni to proste normalni zlodejna? ;-O(Y)

0/0
18.9.2007 10:20

kearek

Re: To je docela spatnej vtip ne?

...no a proto v článku nechybí přidané dvě stanice, co brzo otevřou.... ;-O je to bordel, fakt mě naštvali.

0/0
18.9.2007 12:22

FrantaV

Jednoducha matematika

Dnes se studentovy vyplati jezdit na cerno a kdyz ho 1x rocne chyti (coz je nepravdepodobne) je furt v plusu.

Po zdrazeni se vyplati 3 az 4 zachyty takze pochybuju ze si litacku vubec nekdo koupi. Staci dat pozor na prestupu Muzeum A - Muzeum C a revizora nepotkas jak je rok dlouhej.

0/0
18.9.2007 10:16

anžto

Re: Jednoducha matematika

no já je na florenci a andělu vidívám celkem často, takže nevím. Asi mám smůlu, ale během roku mě kontolovali nejméně 5x. Takže mi projde kupón a na jízdenku zapomenu tak jsem pak nervózní:-) ale ti co třeba nejezdí metrem a používají jen autobus či tramvaj - tam je fakt, že revizoři se takřka neukazují. 

0/0
18.9.2007 10:26

Atol

Re: Jednoducha matematika

Tak by mě zajímalo kudy, kam a jak často jezdíš. Revizory v doprovodu městských potkávám téměř denně a minimálně 2x měsíčně jsem kontrolován. Za těchto podmínek kdybych neměl roční legitku tak bych byl v mínusu velice brzo.

0/0
18.9.2007 10:32

kearek

Re: Jednoducha matematika

Musím souhlasit s frantou. Když nepuužiješ přestupní metro a vynecháš stanice Anděl a Náměstí Míru v pátek a sobotu večer, pak je spíše mizivé procento pravděpodobnosti, že na bubáka narazíš.

Za deset let, co v Praze žiji jsem měl asi 8 kontrol (tak z 50% jsem neměl lístek a jen jednou si mě napsal - měl jsem to za 400Kč).

Takže když se to umí, vyplatí se jet načerno. Po zdražení už lístky cvakat nebudu vůbec.

V Praze prý pobíha přes 180 bubáků. Podle kamaráda, co dělá v MHD je jich tak 50 aktívních, ale ne všichni jsou každý den v terénu. Smlouvu má možná těch 180, ale většina z nich vyrazila do ulic tak jednou. Navíc kasírovat našince se jim nechce. Takovej cizinec platící hotově bez dokladu je lákavější. Cizince navíc ukecají na "chybu" i když to má správně. Většina cizinců nemá důvod jet načerno, spíš dělají chybu z neznalosti. Nemáme turnikety. Ani již zadatumované lístky rovnou z automatu (tak, jak to znají). Navíc chybí překlad. Kdo neumí EN a CZ, má smůlu.MHD je jen pro cizáky

0/0
18.9.2007 12:28

Ahaman

Není to už příliš ?

:-)

0/0
18.9.2007 9:54

erben3

Re: Není to už příliš ?

Je. Ten ču*ák měl zůstat na Primě a leštit si veslo s Vyvolenými :-©

0/0
18.9.2007 9:58

spartaman

Re: Re: Není to už příliš ?

R^ ;-D;-D;-D

0/0
18.9.2007 11:26

kearek

Re: Re: Není to už příliš ?

Pan Dvořák je vážený člověk, který umí opravdu zvednout firmu nahoru. V jeho případě je to ale houpačka. Hodně rychle nahoru a potom šupem zase dolu. Tak bacha, tady se to rýsuje úplně stejně, jako na primě.

0/0
18.9.2007 12:29

erben3

.

Ať DPP zavede v metru turnikety, v autobudech a tramvajích průvodčí, jako tomu je např. v Londýně.Tím ubyde černých pasažérů a nebude se muset zdražovat. Takhle to opět ods*rou ti poctiví, protože úkáček a cikánů si revizoři nevšímají.

0/0
18.9.2007 9:54

FrantaV

Re: .

Oficialnim duvodem pro nezavedeni (presneji zruseni) turniketu byly problemy jak resit litacky.

Neoficialne - nestihaly by.

Pametnici si vzpomenou, ze v Metru turnikety puvodne byli.

0/0
18.9.2007 10:18

5alfa

Re: Re: .

NY stíhá, Londýn stíhá, Helsinky stíhají, Lisabon stíhá, Moskva stíhá...

Tak Ti nevím Franto, jezdí se ještě NĚKDE jinde v Metru BEZ turniketů? :-P

0/0
18.9.2007 14:08

flopps

MHD za třicet, klidne, ale...

Proto jezdím do práce autem. Za 20 korun stojím v totálně nacpaném metru, kde sdílím prostor s lidmi, kteří ráno nedbají na základní hygienu. Jsem nucen cítit jejich pot, protože nepoužívají deodoranty a navíc mi tam může někdo ukrást peněženku. Klidně bych zaplatil 50 korun, když by v metru třeba jezdili expresní soupravy stavějící jen ve vybraných stanicích, když by MHD bylo přeci jen "prázdnější". Jenže vzhledem k délce nástupišt se to nestane. Ráno sednu do auta a když už mne potká kolona, tak sedím ve své, mám kolem sebe určitý prostor a nedotýkám se lidí, které neznám. Takže - zdražte MHD klidně na 30 korun - to je přibližně litr benzínu a myslím, že opět stoupne počet těch, kteří jako já jezdí autem. Zajistěte komfort, čistotu - a rád se auta vzdám.

0/0
18.9.2007 9:20

erben3

Re: MHD za třicet, klidne, ale...

No neboj se nic, za pár let se bude platit mýtné v centru Prahy, takže se doprava autem taky prodraží. Jinak souhlas. Propočítá to a jestli bude auto jen o něco dražší než MHD, přestanu podporovat pražský Dopravní podnik.Rv

0/0
18.9.2007 9:52

b.bombicka

Re: Re: MHD za třicet, klidne, ale...

Máte pravdu, až na to, že ne všichni pracují v centru, tudíž těm, co pracují někde mimo něj, kde se nebude platit mýtné, se vyplatí auto a ještě pojedou v pohodlí. A při cestě do centra záleží na ceně mýtného-pokud se bude i nadále zvyšovat cena socky bez zlepšení kvality, tak se to vyplatí i při zaplacení mýtného.

0/0
18.9.2007 9:59

Deleter

Re: MHD za třicet, klidne, ale...

Ale nevzdáš, sociální fobie a úzkostlivá čistotnost tě neopustí podle ceny jízdenky.

0/0
18.9.2007 9:57

flopps

Re: Re: MHD za třicet, klidne, ale...

To není o sociální fobii. MHD několikrát do měsíce jedu, ale pokaždé je to bizarní zážitek..bezdomovci smrdící ve vahonech apod. Nevím, proč bych tohle měl za třicet korun absolovat dobrovolně.

0/0
18.9.2007 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.