Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaký je smysl 0,2? Jediný. Ponížit člověka

Existuje jedno nešťastné číslo. Není to třináctka, nýbrž 0,2 promile. Jedno pivo, deci vína – a katastrofa je tady. Je to číslo z dob komunistické vlády, kdy se raději pětkrát řezalo, než jednou měřilo. Pijí? Zákaz! Čtou? Zákaz! Hranice? Zákaz!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mak1

Ach jo - a já nadpis četl jako O2

a už jsem se těšil, co kyslíci zase pos*ali ....;-D

0/0
13.9.2007 10:08

nnattalli

Re: Ach jo - a já nadpis četl jako O2

;-DR^

0/0
26.9.2007 14:06

rosticek54

Nula neexistuje

99% řidičů nemůže dosáhnout absolutní nuly, v každém těle je nějaká přirozená hladina alkoholu vznikající buď nemocí (cukrovka) nebo kvašením potravin v zažívacím traktu. Pokud tedy máme absolutní nulu tak můžeme stíhat skoro všechny řidiče. Tak hurá ne ně.

0/0
13.9.2007 7:14

pavouk

Re: Nula neexistuje

Nulou se ale nemyslí skutečně nulový obsah alkoholu v těle. Rozumí se jí množství alkoholu pod hranicí měřitelnosti přístroji pro orientační dechovou zkoušku.

A v tom případě nuly dosahuje naprostá většina řidičů, kteří v rozumném časovém horizontu před jízdou nepili alkohol. Určitě se nejedná jen o jedno procento.

Prostě je třeba mít rozum a neládovat se před jízdou ovocem. Dejte si tučný prorostlý pečený bůček a nenafoukáte při kontrole nic.

0/0
13.9.2007 7:45

Rommik

To jsou tady některé žvásty........................

......................HRDÝ český národe . Chováte se jako Gross - kšandy a opasek - to proto , že si tak nevěříte ! Pokud nějaká země EU má třeba 0.9 , pak já ji požaduji taky a argument , že češi si to nezaslouží , NEBERU ! Považuji se za stejného občana EU a ožralé socky , co by řídili po 8 rumech a 10 pivech i kdyby za to  byl trest smrti , mě nezajímají . Dnes je zákaz a stejně to dělají , tak si nechte argumenty o sražených dětech na přechodu . Co když Vám je srazí střízlivý , co pak ?

0/0
12.9.2007 20:48

9645

Hysterie zastancu absolutni nuly

http://www.gaw.estranky.cz/clanky/clanky-a-nazory/alkohol-za-volantem

0/0
12.9.2007 19:02

barbudo

Re: Hysterie zastancu absolutni nuly

... žvásty ...

... s půl promile rychlejší reakce ... ;-D

0/0
12.9.2007 20:17

Harry_sportsman

Souhlasím s autorem, že nastavení hranice na 0,2 je nesmysl,

rozumná by se mi zdála tolerance do 0,4 - 0,5. Jiná věc ovšem je,  že měl použít trochu inteligentnějších argumentů, a  ne do toho  zase  plést  komunismus. Ale to by nebyl Karel Steigerwald ...

0/0
12.9.2007 18:02

dykl

Re: Souhlasím s autorem, že nastavení hranice na 0,2 je nesmysl,

pamatuji jak oslavoval dobu nedávno minulou, ve svém díle, rozhlasový archiv je plný jeho díla....a teď se o tu dobu otírá....chce to prostě žaludek.... 

0/0
13.9.2007 0:40

Orign

Re: Re: Souhlasím s autorem, že nastavení hranice na 0,2 je nesmysl,

Autorovi se to v hlavince asi trochu pomotalo. Sladké tajemství, že už tu delší dobu nevládne jeho (ne)oblíbená strana mu zřejmě jeho němečtí chlebodárci zapoměli sdělit. Chtělo by to jej vzít za ruku a natočit správným směrem. :-/

0/0
26.9.2007 13:56

65c02

Zastánci naprosté nuly - co říkáte na tohle?

Švýcarsko už desítky let povoluje maximální hladinu alkoholu v krvi dokonce 0,8 promile!!

Ve "vinných kantonech" (např. kanton Neuchatel) - něco jako třeba Jižní Morava u nás v ČR - je praktická skutečná tolerance policie až 1 promile (i když tohle není nikde  napsané na papíře - jedná se jen o dobrou vůli policie a pokud dotyčný řidič způsobí nehodu, tak je hladina alkoholu brána jako přitěžující okolnost).

Ovšem, na druhé straně je ve Švýcarsku i přísnost. Ku příkladu - nehoda způsobená pod vlivem alkoholu automaticky znamená, že dotyčný řidič musí ze svého vrátit všem pojišťovnám všechna vydání, která pojišťovny měly v souvislosti s řešením nehody a pokud došlo k těžkým zraněním, tak celá částka může být natolik mastná, že řidiče ožralce nadosmrti finančně zrujnuje....

0/0
12.9.2007 17:47

j@ck

Re: Zastánci naprosté nuly - co říkáte na tohle?

ja ziju v nemecku. tady je tolerance 1 pivo, ale pokud zavinis nehodu a budes mit vic nez 0.0, tak nedostanes od pojistovny ani cent.

0/0
12.9.2007 17:52

Deleter

Re: Re: Zastánci naprosté nuly - co říkáte na tohle?

No, to tu nehodu ani nemusíš zavinit, abys měl problém.

0/0
26.9.2007 14:07

P.G.K.

Re: Zastánci naprosté nuly - co říkáte na tohle?

Dík za příklad ze švýcarska. Je mi v zásadě jedno jestli to bude nula nebo 0.2 (i když bych radši nulu :-)) ale vadí mi že se tu nedodržují pravidla, kdo jede podle pravidel, je za blbce. Ve švýcarsku se jezdí na dálnici 120 a neviděl jsem tam nikoho jezdit rychleji. a navíc se dodržuje 80ka i mezi městama.

Já prostě nevěřím čechům že když se řekne 0.2, že nebudou riskovat a jezdit opilí. v budoucnu proč ne, ale nejdřív ať se naučíme dodržovat pravidla.

btw. ve švýcarsku bbyla docela nedávno situace horší než u nás a pomohla jedině tvrdá, velmi tvrdá, represe. Radar tam můžete najít skoro v každý vesnici a pokuty jsou fakt drsný.

0/0
12.9.2007 23:27

Slaine55

Re: Re: Zastánci naprosté nuly - co říkáte na tohle?

Vem si svoje represe a strč si je do pr... !! Já chci dýchat!!

0/0
13.9.2007 11:26

Deleter

Re: Re: Re: Zastánci naprosté nuly - co říkáte na tohle?

Však dýchej. Dokud nenadýcháš, tak je to oukej.

0/0
26.9.2007 14:08

j@ck

-

ach boze, steigerwald zase perli Rv at se ten clovek zajede podivat do USA, tam uvidi mnohem vetsi pocet zakazu na metr ctverecni nez kdy zazil jako mlady svazak.

0/0
12.9.2007 17:32

65c02

Re: -

Jak dlouho a kde konkrétně jsi v USA žil, že o tamních poměrech tak zasvěceně hovoříš?

0/0
12.9.2007 17:34

j@ck

Re: Re: -

rok a pul v masachussetts, zakazu tam bylo opravdu hodne. v kazdem baru a liquor storu otravovali s ID, pokud ti nebylo 21, tak ses tam ani nepodival, ani prazdnou sklenici od piva nesmis mit v zaparkovanem aute, alkoholova tolerance 0, alkohol smis nosit jen v hnedem pytliku, bary povinne zaviraji v 1:00, zadny non-stop otevreny, jeste k tomu ty jejich cerne benga vypadaji dost hruzostrasne.

0/0
12.9.2007 17:37

Jan Žižka z HK

Čurda měl 8, takže 4 by mělo být ok

co štajgrvalde?! ;-€

0/0
12.9.2007 15:12

daaaanyyyy

_____________

Ou tuuu je fakin malo, ja jsem pro 0.9, jako v anglii

0/0
12.9.2007 11:43

daaaanyyyy

konspiracni teorie

je to pouze skryta reklama od O2

0/0
12.9.2007 11:33

Sporadany_obcan

Vážení "spravedliví", kdo uznáváte jen toleranci 0,000

pojďme si udělat anketu:

Kdo z vás vsadí krk na to, že by teď u vás nenaměřili více?

Už se těším na ty dorovolníky - sebevrahy ;-D ;-D ;-D

0/0
12.9.2007 11:16

pehosaman

Re: Vážení "spravedliví", kdo uznáváte jen toleranci 0,000

Klidně, díky lékům mi nesměli už jako dítěti dát kapky s alkoholem nebo jodovou tinkturu, takže alkohol jsem určitě nevypil žádný. Jiná věc je, že při trávení určitých druhů ovoce alkohol vzniká aniž chceš.

0/0
12.9.2007 11:45

Sporadany_obcan

Re: Re: Vážení "spravedliví", kdo uznáváte jen toleranci 0,000

No takže asi ne "klidně", viď. Jsi aspoň jeden z mála myslících v této diskusi. R^

Když k tomu připočteš ty běžně užívané různé kapky + ovoce/šťávy, tak v tomhle státě zkrátka nikdo není "svatý" a všichni mohou být potenciálně popoháněni. A to by se mělo změnit R^

0/0
12.9.2007 12:06

Estébák

Re: Re: Vážení "spravedliví", kdo uznáváte jen toleranci 0,000

Tak nejez ovoce,když je to škoodlivé ;-D;-D;-D[>-]

0/0
12.9.2007 16:09

P.G.K.

jediné: nesouhlasím

Pominu ponižující kecy o tom že jsem komunista, myslím že tím bych docela pobavil všechny své přátele. Jediná rozumní věta je "0,2 je sporné číslo" a proto říkám, že chci nulovou toleranci.

0/0
12.9.2007 10:40

Cislo 2

Re: jediné: nesouhlasím

Tolerance 0.0 se týká všech postkomunistických zemích (kromě Slovinska, které povolilo 0,5), zatímco žádná západní země nemá nulový limit. Argumenty zastánců 0 tolerance jsou v tom, že jejich národ není ještě svéprávný, aby této tolerance nezneužil (zajímavé !). Já pod vlivem nejezdím, je mi to jedno. Ovšem pokud budou policii a úřady zatěžovat případy řešení 0,2 (což je většina), těžko se dočkáme důsledného vyloučení těch kteří jezdí pravidelně s 1.0 a více.   

0/0
12.9.2007 10:58

Sporadany_obcan

Re: Re: jediné: nesouhlasím

R^

0/0
12.9.2007 11:01

m2d .

Re: Re: jediné: nesouhlasím

Jsem odpůrcem tolerance alkoholu, ale tvůj příspěvek mě zaujal a určitě mi dal minimálně jiný pohled na věc. V tomhle máš 100% pravdu...R^

0/0
12.9.2007 11:37

pinguone

Re: Re: jediné: nesouhlasím

R^

0/0
13.9.2007 10:02

Sporadany_obcan

Re: jediné: nesouhlasím

Projevuješ se tu jako další neználek, takže jsi stejně pobavil.. :-)

Sporné číslo je totiž 0,000 - to totiž nemá možná ani žádný kojenec.

Třeba si o tom zkus něco nejdříve přečíst.

0/0
12.9.2007 11:00

P.G.K.

Re: Re: jediné: nesouhlasím

Chceš mi říct, že alkohol je součástí krve člověka? to jsem opravdu nevěděl. dík za info

0/0
12.9.2007 13:50

Ccecil

Re: Re: Re: jediné: nesouhlasím

to víš ty truhlíku že je. Je to totiž fyziologická látka trvale se v organizmu vyskytující. Já za to, že jsi nevzdělán v této oblasti nemohu.

0/0
12.9.2007 17:43

pavouk

Re: Re: Re: Re: jediné: nesouhlasím

Omyl. Pokud se nebudete živit potravinami, při jejichž kvašení alkohol vzniká, tak bude množství alkoholu ve vašem těle prakticky nulové (přesněji řečeno pod hranicí měřitelnosti přístroji pro orientační dechovou zkoušku)

Například když si místo "zdravého" ovoce dám k obědu pěkně prorostlý pečený bůček, tak mi v dechu nezměříte nic. Když si místo toho budu hrát na býložravce a nadlábnu se ovocem, tak za pár hodin něco málo nafoukám.

Takže pokud chcete být v pohodě, začněte jíst zdravě a chutně. Tučná jídla a jen tu a tam trochu vlákniny na podporu trávení ;-D

0/0
13.9.2007 7:41

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: jediné: nesouhlasím

nemáš zač ;-)

0/0
12.9.2007 23:03

regazzi

!!!

Tady je zas spravedlivejch.......ale az se nekdo napije mostu nebo si da svestkovej nebo merunkovej kompot a za hodinu nafouka, tak se budete, vy tupci, dozadovat benevolence "dyť v radiu rikali,ze 0,2 je eště dobrý,že mi nic neuděláte?"......chovate se jak magori, zaslepeny tim, co jim urednicek=svaty muz rekne, jen papouskujete a nepremejslite.:-©

0/0
12.9.2007 10:31

PK66

Re: !!!

tupec seš ty ...po dechové zkoušce máš možnost jít na krev a tam by asi po kompotu nic nenašli ...

0/0
12.9.2007 11:13

honza2007

Re: Re: !!!

samozřejmě, ale strávíš s tím půlden a s jasným výsledke. Šikana...;-€

0/0
12.9.2007 15:06

Deleter

Re: Re: Re: !!!

PK má asi času dost.

0/0
26.9.2007 14:04

Surfar78

auvajs

za takovýhle články by se mělo trestat :-©:-©

nějak mi uniká smysl článku

mě spíš ponižuje uveřejnění debilních článků víc, než 0,2 promile

0/0
12.9.2007 10:24

regazzi

Re: auvajs

Ze ti unika smysl clanku je jasne, jen ti to nedoslo: protoze jsi hloupej. :-)

0/0
12.9.2007 10:27

Sporadany_obcan

Re: auvajs

Tobě toho asi v životě uniká víc, že?

0/0
12.9.2007 11:03

Sporadany_obcan

Re: auvajs

Jo a "trestat za články" by se ti chtělo? Jsi dobrá ukázka toho, jak se autor článku přesně trefil, koho se tohle uvažování týká...

Jsi bývalý komoušský cenzor, který tak rád trestal za články? Stýská se ti po tom? Chudáčku, tak to emigruj do KLDR nebo na Kubu R^ ;-D 

0/0
12.9.2007 11:08

lord_krysomluvčí

souvislosti

Je úžasné, jak někteří lidé vidí komunismus u všeho.

Člověk si prostě řekne: chci lobovat za limity na pití, no a pak jednoduše řekne, že absolutní kriterium je přežitek od komoušů. Prostě perfektní.

Všimli jste si, že v článku není jediný rozumný argument? Jen nějaké kecy o totalitě, o zákazech, o tom že to bylo špatné, ale to jsou kecy, které zaslechnete v kdejaké hospodě.

0/0
12.9.2007 9:58

regazzi

Re: souvislosti

Dalsi tupec, co nepochopil......:-/

0/0
12.9.2007 10:32

P.G.K.

Re: Re: souvislosti

já asi taky ... jaké že jsou ty argumenty???

0/0
12.9.2007 10:37

dykl

Re: Re: souvislosti

taky mě to vysvětli, když to štajg nedokázal...já ho znám ja Vondru,....Soudruha...8-o8-o8-o8-o8-o

0/0
13.9.2007 9:29

daaaanyyyy

Re: souvislosti

no ale to je prezitek od komousu. jak jinak vysvetlis ,ze na zapad od rozvadova si muzes dat pivo a na vychod ne?

0/0
12.9.2007 11:37

dykl

Re: souvislosti

byl sluha té doby a nyní ....doplňte si sami....

0/0
13.9.2007 0:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.