- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vzhledem k totálnímu nedostatku přepravních kapacit v EU bude jakýkoliv střední transportní letoun s nosností nad 70tun využit neboť v EU jsou celkem 4ks strojů
Český politik = dement
Bez USAF by evropské síly nedojely ani na Balkán. Kolik letounů schopných přemístit hlavní bojový tank mají k dipozici státy EU??
Druhá věc je, že politická reprezentace této země byli a jsou diletanti. Proč nemůže z úst politika zaznít "Chci aby AČR byla schopna kooperovat s aliancčními vojsky v seskupení o velikosti brigády, chci aby jeden prapor z této brigády mohl být nasazen do 24h kdekoliv s technikou xy za účelem osvobození rukojmích."
Jak málo stačí. Jenže vládní dementi si nevidí ani na špičku nosu.
naopak, je to zcela v tradicích naší armády. Jak dlouho putoval dobrý voják Švejk pěšky ke svému regimentu do Budějic?
Kdo a kde na to prisel?? Pamatuju se, jak zasahovaly ty 2 OT po Londynske akci. Jedno nedojelo vubec a jedno snad s peknym zpozdenim...
S každou novou vládou se z té staré a neschopné armády stane nejmodernější a nejbojeschopnější jednotka na světě........no v Evropě........střední.
Souhlasím s tím,že problém přepravy vojáků nemá jen naše armáda,otázkou je,jak se dá tento problém řešit.Na strategické stroje typu C-17,či později A-400M mít nebudeme,takže máme možnost bud zakoupit pouze stroje lehčí kategorie jaok je CASA-295,či C-27J,které však řeší pouze přepravu vojáků,či materiálu,ne však techniky.Dalsí možnost je nákup těžších strojů C-130J,které pokryjí více úkolů,unesou i transportéry,neo některé nákladní automobily.Jejich cena je však o dost vyšší než u předchozích strojů a je otázka,zda by je naše armáda naplno využila.Přece jen těch letů,kde se využije plná kapacita C-130 není mnoho,stačí zmínit úkoly našich An-26,které slouží nejvíce jako taková vojenská dodávka.
Vždyť bez USA si NATO ani neprdne. Jediná země, která v NATO má C17tky (4) je Británie a to ještě jen v pronájmu. Další čtyři kusy má objednané Austrálie a pak konec. Americké letectvo jich má přes 130, takže Boeing končí výrobu.
Na Ukrajině stojí v hangáru téměř dokončený AN-225, jenom nejsou prachy na jeho modernizaci a uvedení do provozu. Do toho bych šel :-)
Ještě jste zapomněl na Kanadu, právě obdržela první kus C-17 a 2 až 3 kusy zřejmě odeberou evropské státy, když se dohodnou na společném financování a provozování.
Sice nechápu údiv autora nad dlouhou reakční dobou AČR - problém s transportními letadly existuje a existoval a netýká se zdaleka jen České Armády. Co je spíše zarážející je myslet si že to bude někdy jinak - dokud každá nová vlády udělá stabilně dva kroky a to že zvýší spotřební daň a sníží rozpočet armádě, tak se prostě žádná přestavba nekoná a ani konat nemůže - NATO nás opakovaně kritizuje za armádní rozpočet, české vlády se stále tváří že se jich to netýká a reforma armády se na koleně předělává snad už podesáté. Vlasta sice hezky zpívá, naučeně mluví o plnění spojeneckých povinností a o nebezpečnosti světa (čímž ovšem myslí jen radar ), ale jak chce bez peněz plnit ty opravdové spojenecké závazky do budoucna - to jsem zvědav
Rozpočet pro armádu je letos vyšší než loni a stejně tomu tak bylo vždycky. Vyšší v absolutních částkách, ale klesá v procentu k celému HDP. Jenže platí se v penězích, ne procentech, takže kde je problém???
Navíc ekonomika roste velmi rychle, rychleji než celý státní rozpočet, takže když se snižuje poměr rozpočtu k HDP, musí logicky dojít k procentuálnímu poklesu jednotlivých kapitol. Že si to neumí spočítat vojáci, to bych ještě dokázal s nadsázkou pochopit (jinak ale musí umět počítat velmi dobře), ale podobně argumentují i vědci nebo učitelé. To už nechápu, protože buď jsou zaslepení, nebo je to čistý populismus...
C-17 Galaxy....od kdy? Je C-5 Galaxy a nebo C-17 Globemaster. Tak do ceho jsme se to zase vlastne zapojily?
Vite jak to ma Landa v textu.
Poprve a navždy už se vzdal, dneska naposledy rovně stal
Jak kruta pravda o nasšem narodě. Tak na co si hrajeme.....