Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak budou vypadat nové stanice metra

Pražské metro dozná v příštím desetiletí významných změn. Prodloužení trasy A a zbrusu nová trasa D si sice vyžádají 45 miliard korun, Pražany by ale mělo čekat 18 nových stanic. Stavět se začne už v roce 2010.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

parnassius

X

Jak tak na to čumím, tak si říkám, že to za ty prachy mohlo být i nové..........

0/0
26.9.2007 12:22

Dolorez

Bém je...

Nesmyslná šílená investice do trasy "A", navíc kdesi za obzorem 10.let.

Praha a celej stát potřebuje napojení letiště na železniční síť, ne na metro!

0/0
18.9.2007 14:04

DaveN

Re: Bém je...

Myslíš jako na trať hostivice - kladno? Nejsem si jistej ze lokálky něco vyřešej, notabene s intervalem 1x za hodinu a bez možnosti přestupu na metro (nejdřív na hradčanský)...

0/0
26.9.2007 12:14

Dolorez

Re: Re: Bém je...

Ta lokálka měla být dávno dvoukolejná a elektrifikovaná. Jenže to by nesměla protínat Ořechovku, to se soudruhům nelíbí, aby jim socka jezdila kolem zahrad.

0/0
1.10.2007 13:30

othoma

Re: Bém je...

Praha potřebuje metro, ostatní města železnici , tzn je tam potřeba vybudovat kompletní dopravní uzel

0/0
26.9.2007 14:04

Králík z klobouku

Nepoučitelní novináři

Člověk by řekl, že když novinář omylem napíše, že o trase D bylo rozhodnuto, že ho bude financovat soukromá firma, a tentýž den musí tuto zprávu dementovat, protože ve skutečnosti se možnost takového financování pouze posuzuje mezi jinými, tak že si příště dá pozor. Ale nedá. Ještě nikdo nerozhodl, kdo bude trasu D financovat! Ještě nikdo nerozhodl, jestli to bude klasické nebo lehké metro! A jestli pojede vyhlídková trasa A v té navržené klikaté trase, to asi taky ještě není jisté.

0/0
17.9.2007 11:50

Vagabond_

Motol

Ta odbočka na Motol je nesmysl... To už se vyplatí ta nová trasa aby s toho něco měli i Řepy...

0/0
15.9.2007 15:28

Vagabond_

Re: Motol

Padl tu názor, že když už metro do motola tak to pak vést nahoru né se zastávkou Bílá hora ale Sídliště Řepy kde je daleko víc lidí...R^

0/0
16.9.2007 18:53

othoma

Re: Re: Motol

stejný nesmysl s Déčkem , z Krče by mělo nutně točit doprava na Kamýk a Modřany = 50tisíc lidí, ale z mě neznámého důvodu vyhrál kratší směr na Libuš a Písnici s 8 tisíci obyvateli.

0/0
26.9.2007 14:02

corvus frugilegus

nesmysl

Čím více se zamýšlím nad trasováním prodloužení trasy A, tím více si kladu otázku, kdo za takovým nesmyslem vůbec může stát. Neboť jediný kdo na současné koncepci napojení letiště a obsluhy P6 vydělá bude bude Metrostav, Skanska a další. Cestující na letiště to nejspíš nebudou a obyvatelé Prahy 6 už vůbec ne, přestože si to nejspíš myslí. A nebo jsou přesvědčováni, že na tom vydělají. Některé nesmysly v navržené koncepci jsou přitom do očí bijící. Zejména oklika přes Motol a Bílou horu nedává pražádný smysl. Neustále čtu argumenty o tom, že metro vyřeší obsluhu Motolské nemocnice, ale napadlo vůbec někoho, že většina cest do FNM se uskutečňuje z JZ kvadrantu Prahy (P5) a v souvislosti s tímto je stanice na trase A pro pár cestujících trochu drahým luxusem. O Bílé hoře kde nic není a je otázka zda v budoucnu něco bude ani nemluvě. ...

0/0
11.9.2007 9:11

corvus frugilegus

Re: nesmysl 2

Pokud přeci jen dojde k realizaci "rychlodráhy" na letiště, která smyl nepochybně má, vznikne nepochopitelný soběh rychlodráhy, metra a částečně i tramvaje v lokalitě, kde pohyb cestujících zase až tak vysoký není.

Prodloužení trasy A za Dejvickou je nepochybně zapotřebí, ale v současné podobě se bude jednat o nesmyslný "žrout" peněz v podobě stavebních a zejména v budoucnu provozních nákladů.

0/0
11.9.2007 9:14

Dolorez

Re: Re: nesmysl 2

Prodloužení Áčka by mělo smysl právě jen kvůli té Ryzyni, ovšem povrchu a přímo! Jinak ho nikdo z leteckých cestujících s kufry využívat nebude. Na letiště musí vést expresní linka, ne zastávková trasa přes hory a doly.

Metro na Červeňák a Petřiny nemá ospravedlnění. Nevyplatí se prostě. Ani obyvatelům ne, stejně jich většina bude muset ještě kus tramvají.

0/0
18.9.2007 13:59

blofeld

Re: nesmysl

Zkousel jste nekdy jet 174 do motola? Zkousel jste se rovnez dostat rychle z letiste na jiny dopravni spoj jako vlak, nebo autobus. Asi ne, protoze to co od vas ctu je vyplod absolutni nevedomosti. Jiz pred par lety se na Praze 6 podepisovali petice za prodlouzeni trasy A na letiste s velmi odmitavym postojem k rychlodraze. Cela vec totiz postrada logiku(prestup navic).  Pokud se podarilo ziskat Grant od EU  celemu projektu jen tleskam. R^

0/0
12.9.2007 14:35

TigerM

Re: Re: nesmysl

Prestup navic? No nevim, ale ja pri ceste kamkoli v Praze vetsinou prestupuji a ne jednou, ... No, mozna bych mel sepsat take nejakou petici, ... abych mel logictejsi cestovani.

Napadlo Vas, ze Letiste vyuzivaji obyvatele z cele republiky, ze spojeni zeleznici je podstatne lepsi i pro cestovani se zavazadly? Kolik lidi z P6 bude cestovat predevsim na Letiste? Kolik jich bude cestovat do centra? Metro ano, ale proc na letiste? Proc ne do Rep a Zlicina?

Ano o petici samozrejme vim, a take vim, jak byla lidem predlozena.

0/0
12.9.2007 19:53

DaveN

Re: Re: Re: nesmysl

rychlodráha skončí stejně v Dejvicích, že by někdo jel lokálkou z letiště na Holešovice nebo na Masaryčku si neumím představit (trvá to asi o půlhodiny déle než metrem)  Ti slavní cestující ze zbytku republiky stejne potřebují na různá nádraží takže nechápu proč je nerozvézt metrem???

0/0
26.9.2007 12:20

buhvol

Re: nesmysl

Obyvatelé Prahy 6 si jen myslí, že na tom vydělají? Autobus 108 jezdící z Hradčanské přes Vypich a Bílou Horu do Ruzyně mívá zcela pravidelně zpoždění 10 - 15 minut jen kvůli nemožnosti projet kolem vozovny Střešovice a kolem Strahovského tunelu. Autobus 119 a 218 jezdící po Evropské mívá spoždění 10 - 30 minut jen na Evropské (platí bez výhrady ve špičkách během celého týdne). O autobusu jezdími do Motole tu již byla řeč.

Praha 6 je největší městskou částí minimálně co do počtu obyvatel a je jedinou, na které jsou jen DVĚ zastávky metra. Přesunout autobusové nádraží z Dejvic je zcela nezbytné, postavit P+R na Dlouhé Míly jak by smet.

Plánovaný rychlovlak do centra nevyřeší dopravu obyvatel Prahy 6, nevyřeší ani migraci z Kladna (neboť vlak bude jen o 5 minut rychlejší než ten dnešní - prostudujte si materiály!).

0/0
12.9.2007 17:34

buhvol

Re: Re: nesmysl

Míle bez míle ;-(

0/0
12.9.2007 17:38

TigerM

Re: Re: nesmysl

P6 samozrejme potrebuje protazeni linka A, ale stale se tu stavi otazka "Metro nebo Zeleznici" a to je chyba, misto aby se polozila otazka "Metro kam a Zeleznice kam". Mestska zeleznice resi dopravu z Letiste mnohem lepe i navaznost na vlaky IC a EC a napojeni Kladna. Na letiste take cestujete s vetsimi zavazadly nez do prace a take jak casto? P6 potrebuje metro, predevsim oblast Cerveneho vrchu, Veleslavina a Petrin o tom neni sporu.

0/0
12.9.2007 19:42

Králík z klobouku

Ještě nějaký argument?

"Praha 6 je největší městskou částí minimálně co do počtu obyvatel" - ;-D;-D;-D;-D - když nepočítáme Prahu 4, Prahu 8 a Prahu 10, tak jistě ;-D;-D;-D

   

0/0
17.9.2007 12:12

Králík z klobouku

Re: Re: nesmysl

"Praha 6 je ,,, je jedinou (městskou částí), na které jsou jen DVĚ zastávky metra." ;-D;-D

V Praze máme 57 městských částí, a jestliže ve všech s výjimkou Prahy 6 jsou alespoň 3 zastávky metra, tak nám to dělá bratru minimálně 170 zastávek metra na celou Prahu, a to asi v počtu zastávek ještě nejsou započtené stanice. Jen v některých městských částech mi dělá docela problém ty zastávky metra najít, třeba v Nedvězí nebo v Přední Kopanině. Praha 6 je okrajová městská část, většinu jejíž plochy tvoří řídce osídlená údolíčka podél romantických potůčků, a těch několik málo hustěji osídlených částí je hustě protkáno tramvajovou sítí. Co by ještě chtěli?

0/0
17.9.2007 12:20

Dolorez

Re: nesmysl

Kdo? ODS, samozřejmě. Kdo asi tak profituje ze smluvní autodopravy na a z letiště, kdo má zájem na co nejdelším udržení toho stavu?

Hotová dráha z centra až do Ryzyně, se pochopitelně nejeví pro radnici Prahy6 zajímavá - příliš nízké provize z příliš nízkých objemů investic. A ještě k tomu vede přes Ořechovku, nedotknutelnou čtvrť politických celebritRv

0/0
18.9.2007 14:11

luko5

Proč budovat metro k letišti, které bude vlastnit nějaký cizák, (viz privatizace letiště letiště Ruzyně dle ODS)!!!

0/0
11.9.2007 1:30

monthy70

Re: Proč budovat metro k letišti, které bude vlastnit nějaký cizák, (viz privatizace letiště letiště Ruzyně dle ODS)!!!

No a co ? To zakážeme lidem na letiště jezdit ?

0/0
11.9.2007 8:03

TigerM

Doprava a Navaznosti

Letiste Praha potrebuje kvalitni napojeni na regionalni dopravu, predevsim zeleznicni. Nejlepe obousmernou zel. odbockou z planovane koridorove trasy Beroun-Smichov, v trase priblizne kolem ctvrti (obci) Reporyje-Rudna-Hostivice na Letiste a dale kolem Nebusic a Podbaby na Nadrazi Holesovice. Spojeni Kladna a Centra Prahy je take vyhodnejsi zeleznici v planovane trase.

Co se tyce metra na Letiste nejsem proti, ale v teto trase linky A to neni nejstastnejsi. Linku A bych spise videl v trase Dejvicka-...-Petriny-Bila Hora-Repy-Zlicin. Na letiste se jevi lepe spise nova linka G v trase ...-Andel-Klamovka-Kotlarka-Nemocnice Motol-Bila Hora-Dlouha Mile-Letiste Praha.

Jen zminka o prazskem silnicnim okruhu na severu mesta, take se nejevi zrovna stastne trasa pres Suchdol dvema tunely. Levnejsi a pristupnejsi trasa, jen o par kilometru delsi by byla v trase od krizovatky R7/Letiste kolem obci Tuchomerice, Velke Prilepy, Rez, Klecany, Zdiby/R8.

0/0
10.9.2007 19:55

Muf007

Re: Doprava a Navaznosti

souhalsím s tím, že "A" na letiště je vyhození peněz nejen za stavbu, lae hlavně za mnohaletý provoz. Letiště by měla obsloužit železniční rychlodráha.

0/0
11.9.2007 6:38

buhvol

Re: Re: Doprava a Navaznosti

Možná. Jenže metro vyřeší dopravní situaci 100 tis. obyvatel Prahy 6. Spočítejte si, kolik lidí bydlí na Červeném Vrchu, Petřinách, v oblasti mezi Vypichem a Bílou Horou, v Ruzyni a na Dědině, a kolik lidí metro využije, až se dostaví P+R na Dlouhé Míli. :-P

0/0
12.9.2007 17:37

TigerM

Re: Re: Re: Doprava a Navaznosti

Co se tyce Dlouhe Mile, tak zde ma byt P+R, Autobusovy terminal, navaznost na dopravu pro obyvatele P6 by byla tram. trati, mestskou zeleznici i linkou metra G s prestupem. Tato linka je pomerne dulezita, nebot vyresi dopravu vetsiho poctu obyvatel od jizni casti centra (Andel, Karlovo Nam., I.P.Pavlova...) smerem k letisti. Prestupni bod A-G by byl ve stanici Bila Hora. Linka A vyresi kvalitni spojeni obyvatel P6 na Cervenem Vrchu, Veleslavine, Petrinach a take spojeni Rep a Zlicina. Obyvatele P6 by urcite jeden prestup nevadil. na Bile Hore na linku metra G, nebo na mestskou zeleznici ve stanicich Hradcanska, Velslavin.

linka G: ...-Andel-Klamovka-Kotlarka-Nemocnice Motol-Bila Hora-Dlouha Mile-Letiste Praha.

linka A: ...Hradcanska-Dejvicka-Cerveny Vrch-Veleslavin-Petriny-Bila Hora-Repy-Zlicin.

Linka S7: ...Dejvice-(Hradcanska)-Veleslavin-Liboc-(Ruzyne)-Dlouha Mile-Letiste Praha-Jenec-...-Kladno-...

Linka S12: ...N.Holesovice-Podbaba-Letiste Praha-Jenec-...-Kladno-...-Stochov

0/0
12.9.2007 19:24

Vagabond_

Re: Doprava a Navaznosti

Souhlas R^

0/0
15.9.2007 15:20

kokrspanel

a mimochodem
spojení do Řep: největší smysl by dávala nová linka E, která by vedla z Řep přes Motol a Strahov (se stanicí obsluhující koleje a stadiony), pod Vltavou a pak dál buď napojením na Déčko dolu, nebo vést dál na východ na Žižkov. Tím pádem by Áčko mohlo zůstat severněji a obsluhovat celou Evropskou a Dědinu a okolní vesnice. Pak bych možná prodloužení metra na letiště odsouhlasil, ale nikdy s touhle odbočkou na Motol. To už rovnou můžou natáhnout na letiště Béčko ze Zličína...
0/0
10.9.2007 18:04

Vagabond_

Re: a mimochodem

Ano ta odbočka je nesmysl.

0/0
15.9.2007 15:23

kokrspanel

hovadina
když už chtějí metro do Motola, tak ho tam ukončit a ne ho táhnout zpět na sever k letišti. Tam prostě musí vést vmetropolitní železnice (nenazývejme to rychlodráhou, netuším, proč tohle jméno zvolili), která bude sdílet koleje se spojením do Kladna, které je nutně potřeba.
0/0
10.9.2007 17:55

Vosta Jindra

Se divim, že to není plánováno se zajížďkou do Košíř

nebo rovnou k Andělu. Nesmyslná trasa nesmyslného prodloužení metra, ale pan primátor bude mít body. :-(

0/0
10.9.2007 17:31

petr77

trasa metra

Mně osobně se nová trasa A moc nelíbí. Trasa A by měla vést z Petřin rovnou na Dědinu. Pro spojení s Motolem bych spíš preferoval zcela novou trasu. Měla by zastávky: ZOO - Dejvická - Dlabačov - Motol - Nové Butovice (případně Řepy)R^

0/0
10.9.2007 16:58

pppqqq

Re: trasa metra

To je tak, když se honí více zajíců najednou - vyleze z toho paskvil.

A jinak souhlasím s tím, že MHD v Praze má jeden významný nedostatek - pokud se chcete dostat z jedné městské části do jiné, téměř vždycky musíte přes centrum. Spojení "po obvodu" zoufale chybí.

0/0
10.9.2007 17:17

marzena

Re: Re: trasa metra

ona taky okruhova trasa E byla puvodne v planu, komunisti ji chteli postavit vcetne D do roku 2005.. (mno ze by to nestihli je asi kazdymu jasny ;-)), ale je pravda, ze jednou na jeji opraseni bude muset dojit

0/0
10.9.2007 17:33

Vifon

Nevím

Ještě mám někde schované letáčky z otvírání trasy C metra, a tam to kočilo trasou D, o nějakém Éčku ani slovo..........;-D

0/0
10.9.2007 22:31

buhvol

Re: Nevím

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif

0/0
12.9.2007 17:39

pppqqq

Metro na letišti

Pražské letiště si v prvé řadě žádá komfortní a rychlé dopravní spojení, a to nejen s centrem Prahy, ale i se zbytkem republiky. Je to v zájmu zejména rozvoje mimopražských regionů. Metro při vší úctě nesplňuje žádnou z těchto podmínek. Rychlodráha je jistě mnohem lepším řešením a měla by mít vyšší prioritu. Nicméně nikoli ve stávajícím návrhu s ukončením na Masarykově nádraží.

0/0
10.9.2007 16:51

Flynn

Re: Metro na letišti

Trati se spojenim na Ruzyn by mohlo byt nekolik, ale ber to tak, ze metro je "fajnovejsi"

0/0
10.9.2007 16:56

Flynn

Re: Metro na letišti

btw - ale vzdyt vlaky na ruzyn z Masarycky jezdi!!! Je to sice autobus linky AE (Airport Express), ale budiz... ;-)

0/0
10.9.2007 16:57

trokar

Re: Metro na letišti

Nechtěli se náhodou Český dráhy Masaryčky zbavit?

Mě přijde metro lepší. Na vlak sice budeš muset jednou přestupovat, ale z Masaryčky by jsi musel na Hlavák taky nějak dojet.

0/0
10.9.2007 16:57

pppqqq

Re: Re: Metro na letišti

Vždyť ve svém příspěvku píšu, že rychlodráhu ano, ale ne na Masarykovo nádraží. Největší logiku mi dává postavit u letiště železniční uzel, kde by

zastavovaly dálkové spoje. Chápu, že to asi jen tak nepůjde, tak

alespoň rychlodráha na Hlavák.

0/0
10.9.2007 17:05

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Metro na letišti

to asi není problém, jenže železnice pro magistrát není tak lákavá, protože je dvanáctkrát levnější, zato by byla postavena dříve. Jenže když on pan primátor slíbil deset nových stanic metra...

0/0
10.9.2007 17:32

Tomáš Nemravný

Re: Metro na letišti

Ale pražské letiště má rychlé a komfortní spojení s centrem... Stačí se podívat, kolik tam jezdí blbečků ve žlutých Prassatech, kteří na povolené sedmdesátce nejdou pod kilo...

 A velmi zvláštní je, že tam ani státní policie, ani městští kašpárci nikdy neměří, ačkoliv by právě tam byl výdělek přímo pohádkový...

Skoro jako by dostávali nějakou pozornost, aby zrovna tam neměřili?

0/0
10.9.2007 16:58

trokar

Lehké metro :-(

Protažení metra A (8stanic) = cca 15mld

Nová trasa D (10stanic) = 40mld

Lehké metro se prostě vyplatí :-)

Ještě že nestavěj na ruzyň rychlodráhu.

0/0
10.9.2007 16:43

Flynn

Re: Lehké metro :-(

Prosim te, tys' nepochopil to zakladni meritum veci - nezalezi na tom, kolik to stoji, ale kolik se na tom usetri, resp. kolik komu spadne do kapsicky.

0/0
10.9.2007 16:49

kokrspanel

Re: Lehké metro :-(
to není tak jednoduchý. To protažení metra je za městem vedeno jenom v takovém valu, nic se nerazí ani nehloubí. A k trase D musíš započítat i depo a všechny další doprovodné stavby, které už na lince  jsou.
0/0
10.9.2007 17:59

TigerM

Re: Re: Lehké metro :-(

Presne tak, jde o veskere technologicke zazemi, depo, nakup souprav...

0/0
12.9.2007 19:34

Chytrakz hospody

Málo muziky za hodně peněz

Lépe by tento článek nenapsalo Husákovo Rudé Právo. Postavme metro bez kocepce. Pomůžeme Petřinám, ale ne Břevnovu, pak hup s ním do Motola, nemocnici však o mnoho nepomůže. Zde by  pomohla lépe vedená  autobusová linka. A pak hurá na letiště. Velké náklady, nulový efekt. Nebo metro někomu zhodnotí majetek.

A co D. Z Krče max 10 min na Kačák. Metrem by to bylo úspora asi 5 min. jen trochu dráž. A šup do Písnice. To už metro může vést do Kunratic (či jiné vesnice), ty jsou větší. Modřany ostrouhaj pěkně kolečka. Na MDH je tam po většinou daleko, takže přípoj na D jim to o moc nezlepší.8-o

0/0
10.9.2007 16:40

trokar

Re: Málo muziky za hodně peněz

Určitě nejsi jen chytrák z hospody, ale vyznáš se v územním plánování  arozvoji :-)

Mě se vedení tras docela líbí. Motol jako obrovská nemocnice metro potřebuje, sídliště řepy taky - když už se povede metro na letiště, tak proč nespojit s centrem i tyhle oblasti.

A jestli jsi viděl v krči ten úžasnej štrůdl autobusů, tak by ti taky mohlo dojít, že je tam metro potřeba. Krom toho je docela dobrý mít z jižního města víc tras do centra - přece jen v Jižním městě bydlí nejvíce lidí z prahy.

0/0
10.9.2007 16:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.